حکمت رهبری

حکمت رهبری :تغییر سازمان با پیروی از آیین های ساده  

Leadership Wisdom نوشته رابین شارما در مورد یک رهبر خارق العاده صحبت می کند که با پیروی از آیین های ساده رهبری، سرنوشت یک سازمان را تغییر داد. هشت آیین رهبری رویایی که در این کتاب تأیید شده است، رفتار رهبری تحول آفرین یک رهبر الهام بخش را برجسته می کند. بنابراین اگر شما کسی هستید که می‌خواهید آن را در زندگی بزرگ کنید، این کتاب خواندنی برای زندگی رویایی شماست.

رابین شارما نویسنده کانادایی است. به طور حرفه ای، او تا سن 25 سالگی وکیل بود، زمانی که خودش کتاب Mega Living را منتشر کرد – کتابی در مورد مدیریت استرس .

او 12 کتاب دیگر نوشته و یک شرکت آموزشی به نام Sharma Leadership International تاسیس کرده است. در میان همه این 12 کتاب، یکی از معروف ترین کتاب های او راهبی است که فراری خود را فروخت که به 70 زبان ترجمه شده است.

رابین شارما یکی از 5 کارشناس برتر رهبری جهان در نظر گرفته می شود. ستارگان راک، میلیاردرها و بسیاری از مدیران مشهور از کار او استقبال می کنند.

کتاب های او در مورد رهبری و اوج عملکرد در محل کار بیش از 15،000،000 نسخه در بیش از 15 کشور فروخته است. علاوه بر این، پست‌های او در شبکه‌های اجتماعی به حدود 600 میلیون بازدید در سال می‌رسد و او را به یک شخصیت واقعا جهانی تبدیل می‌کند که به مردم کمک می‌کند کارهای درخشانی انجام دهند و بالاترین پتانسیل خود را به عنوان یک رهبر درک کنند.

پس از راهبی که موفقیت فراری خود را فروخت، رابین شارما وارد کتاب رهبری دیگری به نام 8 آیین رهبران رویایی شد.

این کتاب یکی از تئوری های رهبری است که اخیراً توسعه یافته است که در دوره رفتار سازمانی – رهبری الهام بخش مورد مطالعه قرار گرفته است.

هشت آیین رهبری رویایی که در این کتاب تأیید شده است، رفتار رهبری تحول آفرین یک رهبر الهام بخش را برجسته می کند. او در این کتاب از یک رهبر خارق‌العاده صحبت می‌کند که با پیروی از تشریفات رهبری ساده، سرنوشت یک سازمان را برگرداند.

ویژگی های این کتاب این است که اگر رهبر نباشید، می توانید با نیت و فداکاری به یک رهبر موثر تبدیل شوید.

او در این کتاب ایده های خود را به سادگی و در عین حال عمیق به اشتراک می گذارد و تأثیر مثبتی در ذهن خوانندگان می گذارد.

دو قهرمان اصلی این کتاب پیتر فرانکلین، مدیر عامل شرکت GlobalView Software Solutions و جولیان مانتل، یکی از همکاران سابق پیتر هستند.

دومی پیتر را راهنمایی می کند که چگونه شرکت خود را از یک بحران بالقوه خارج کند. جولیان، که زمانی تاجری مبتکر و باهوش بود، اخیراً از سفری که زندگی را تغییر می‌دهد از هیمالیا بازگشته بود.

بیایید با 8 آیین برای رهبران بصیر آشنا شویم.

آیین یک تمرکز قانع کننده در آینده 

نویسنده بیان می‌کند، “وظیفه نهایی رهبر بینا این است که زندگی کسانی را که رهبری می‌کند، از طریق اجازه دادن به آنها برای نشان دادن بالاترین پتانسیل خود از طریق کارشان، عزت و احترام کند.”

یک رهبر می‌تواند به افراد خود انگیزه دهد تا از قلب و روح خود در کارشان استفاده کنند، اگر بتوانند آنها را برای کار تشویق کنند یا به هدف نهایی برسند. “هدف قوی ترین انگیزه در جهان است.

بنابراین، رهبر باید وظایف کارکنان خود را به یک هدف از نظر عاطفی متقاعد کند.

نویسنده می‌گوید وقتی دلیل کار محول شده را از کارمندان می‌پرسید و وقتی کارکنان پاسخ چرایی کار خود را دریافت می‌کنند، آن را با شور و اشتیاق بیشتری انجام می‌دهند.

بنابراین چشم انداز و مأموریت سازمان باید به گونه ای بیان شود که منعکس کننده هدف باشد.

خلاصه حکمت رهبری

نویسنده بیشتر توضیح می دهد که وظیفه اصلی رهبر این است که هم تیمی های خود را در مورد علت قانع کننده ای که به زندگی دیگران کمک می کند هیجان زده کند.

در اینجا نویسنده به ما می گوید که برای کمک به انجام این آیین عمل کنیم. اول، حکمت را تشریف بیاورید تا نیات مثبت ما به نتایج ملموس تبدیل شود – طبق گفته استفان کاوی، ما باید در لحظه انتخاب درستکاری کنیم.

دوم، در مورد علت قانع کننده ارتباط برقرار کنید تا احساسات درگیر شوند. سوم، تجسم را با صدا هماهنگ کنید تا کارمندان به هم متصل شوند. در نهایت، نویسنده می‌افزاید که رهبر بینا، با وقار است و به زندگی افرادی که رهبری می‌کند، احترام می‌گذارد و به آن‌ها اجازه می‌دهد بالاترین پتانسیل خود را از طریق کارشان نشان دهند.

آیین روابط انسانی

در این آیین، نویسنده توضیح می‌دهد که رهبران رویایی اهداف کوتاه‌مدت تعیین نمی‌کنند، بلکه بر ایجاد دارایی‌های ملموس بلندمدت مانند روابط مستحکم مبتنی بر اعتماد و احترام تمرکز می‌کنند.

نویسنده توضیح می دهد که رهبران نوآور به سرعت از یک شرکت سود نمی برند.

با این حال، آنها درک می کنند که با صرف زمان مورد نظر و اجازه دادن به افراد خود برای توسعه کامل پتانسیل خود و ایجاد یک سیستم قوی برای دستیابی به حداکثر سود.

یک رهبر باید با مردمش ارتباط برقرار کند. یک رهبر باید خود را درگیر گوش دادن به سخنان گفته شده و ناگفته مردمش کند. اگر کارمندان شما به شما اعتماد نداشته باشند، هیچ راهی وجود ندارد که برای رسیدن به بهترین نتیجه تلاش بیشتری انجام دهند.

در اینجا نویسنده همچنین در مورد چهار قانون ساده برای نظم بخشیدن به خود برای ایجاد روابط واقعی صحبت می کند:

1. وفای به وعده ها: –

هر قولی که می‌کنی از شخصیتت می‌شکنه.» هر زمان که از انجام کارهای درست اجتناب می کنید، عادت به انجام کارهای اشتباه را تقویت می کنید. بنابراین در اینجا نویسنده می‌گوید برای تبدیل شدن به یک رهبر خوب به وعده‌های خود عمل کنید.

2. گوش دادن تهاجمی:-

در این بخش، نویسنده توضیح می‌دهد که رهبران رویا همیشه با گوش دادن عمیق به سخنان مردم خود، قلب مردم خود را به دست می‌آورند و از این رو تبدیل به افرادی عالی در ارتباط می‌شوند. آنها با مردم خود همدلی نشان می دهند، آنها را شناسایی می کنند و روی آنها سرمایه گذاری می کنند. رهبر باید برای شنیدن و درک مردم خود هیجان زده و مشتاق باشد. او باید عادت به پرسیدن سؤالات باز داشته باشد و با دقت به پاسخ افراد خود گوش دهد.

3. دلسوز مداوم:-

در اینجا نویسنده می گوید که رهبران رویایی مهربانی و توجه صمیمانه به مردم خود را نشان می دهند. به این ترتیب، مردم آنها را دوست دارند، زیرا همیشه می‌خواهند رهبرانشان به عنوان افرادی با چشم‌انداز هدفی قانع‌کننده برای کار معنادار، ارزش قائل شوند و آنها را گرامی بدارند. هنگامی که هر شرایط شدید آن را ایجاب می کند – برای رهبر شجاعت زیادی لازم است تا کار درست را انجام دهد.

رهبری حکمت رابین شارما

حقیقت گویی : –

رهبران خوب همیشه صادق و باز هستند و از این رو اعتماد مردم خود را به دست می آورند. یک رهبر خوب معمولاً باید تمام اطلاعات را در گفتگو با کارمندان خود به دست آورد. با این کار او می تواند حمایت مردم را جلب کند و خود را برای آینده آماده کند.

با انجام این کار، یک رهبر با آنچه در حال رخ دادن است آشنا می شود و آنها می توانند روی وظیفه داده شده سرمایه گذاری کنند.

وقتی یک خط باز برای ارتباط وجود داشته باشد، مردم شما را به عنوان یک رهبر دوست خواهند داشت و هرگز ناامیدتان نمی کنند. مزیت دیگر بحث آزاد این است که از مسائل جزئی و درگیری ها قبل از تبدیل شدن به جنگ های تمام عیار اجتناب می کند.

آیین اتحاد تیم

هندی حکمت رهبری

همه ما این جمله را شنیده ایم: “رهبران بزرگ، معلمان و مربیان بزرگ هستند.” در اینجا نویسنده توضیح می دهد که یک مربی خوب به چالش ها انرژی می دهد و افراد خود را توسعه و تجهیز می کند.

درست همانطور که یک معلم فداکار وسواس زیادی به رشد و پیشرفت دانش آموزان خود دارد، به همین ترتیب یک رهبر واقعی همیشه افراد خود را تشویق می کند، انگیزه می دهد و از آنها حمایت می کند تا به استانداردهای عملکرد بالاتری دست یابند.

یک رهبر باید درک کند که همه می خواهند خوب و کارآمد کار کنند. با این حال، عدم قدردانی نتایج منفی به همراه دارد و با تبدیل شدن کارکنان به عملکرد متوسط، خوابیده می شود.

نویسنده در مورد یافتن مجریان و کارمندان خوب می گوید که برای ایجاد انگیزه در کارکنان شما بسیار مهم است. و چون می بینید آنها را می شناسد و به آنها پاداش می دهد. این امر نه تنها به نفع کسانی است که کارهای مثال زدنی انجام می دهند، بلکه تلاش های مجدانه آنها را نیز تشویق می کند، و کسانی که قادر به دستیابی به نتایج عالی هستند، شخص یا چیزی را برای تقلید خواهند داشت.

نویسنده بیشتر می گوید تشخیص و پاداش دادن به اقدامات مثبت به همان اندازه مهم است. بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که ترس از مجازات یا تنبیه را برای انجام اشتباه القا نکنید. برخی از اصول اساسی ستایش عبارتند از: خاص، فوری، عمومی و صادق باشید.

به عنوان یک رهبر، چه خواهید کرد؟ به یک مرد ماهی بدهید، یک روز به او غذا می دهید یا ماهیگیری را به او یاد می دهید و یک عمر به او غذا می دهید.

فضای کار و محیط باید نشان دهنده محیط آزادی عمل و انگیزه باشد.

این مطالعه می گوید که از 1500 کارمند، شناسایی شخصی و فوری بهترین راه برای انرژی دادن به کارکنان بود، اما تنها 42٪ چنین بازخوردی دریافت کردند. 58 درصد به ندرت برای کار خوب انجام شده تشکر دریافت کردند، اگرچه آنها گفتند که بیشتر از همه آن را می خواهند.

در اینجا نویسنده در مورد چهار رفتار به عنوان یک رهبر صحبت می کند که اتحاد تیم را تقویت می کند تا از مزایای کارمندان بهره مند شود:

1. ایجاد چشم انداز:

یک رهبر باید برای اعضای تیم خود یک چشم انداز ایجاد کند که آنها آن را درک کنند و بر روی آن تمرکز کنند. یک رهبر همچنین می تواند به اعضای تیم کمک کند تا چشم اندازی برای سایر اعضای تیم تعیین کنند. سپس در نتیجه این تیم مفهومی قابل دستیابی و معنادار را توسعه داد.

2. به تفاوت عقاید احترام بگذارید:

یک رهبر رویا باید به کارمندانش گوش دهد، ایده های آنها را در نظر بگیرد و اگر چیزی متفاوت است با آنها بحث کند.

گاهی ممکن است یک رهبر با کارمند خود مشاجره کند، اما در آن زمان رهبر باید موضع خود را بسیار محترمانه توضیح دهد و رهبر باید کار خود را به کارمند خود نشان دهد. اما یک رهبر نباید از افرادی که با آنها بحث و جدل داشت کینه داشته باشد.

یک رهبر می تواند به وحدت تیمی دست یابد حتی زمانی که همه کارکنان با تصمیم یا موقعیت شما موافق نباشند. در این صورت رهبر می تواند با احترام به نظرات آنها گوش دهد.

3. ایجاد اعتماد در تیم:

یک رهبر باید انواع فرصت ها را برای اعضای تیم فراهم کند تا با انجام چند رویداد و فعالیت تیمی، یکدیگر را به طور کامل بشناسند. این باعث ایجاد روابط خوب بین تیمی و در نتیجه اعتماد نیز می شود. نویسنده می گوید که اعتماد جزء ضروری یک تیم متحد است.

آیین سازگاری و مدیریت تغییر

کتاب حکمت رهبری

در اینجا نویسنده می گوید که تغییر غالب ترین نیرو در دنیای تجارت است. با این حال، هر رهبر رویایی فراتر از مبارزه با تغییر است. برای تسلط بر تغییر، نظم و انضباط را برای مدیریت موارد غیرمنتظره ایجاد کنید. در زمان سخت، کسی که بیشتر یاد بگیرد، برنده بازی مبارزه است.

این به سناریوی عدم قطعیت و پیچیدگی بالا امروز در یک محیط تجاری مربوط می شود. یک سازمان برای حفظ مزیت رقابتی خود مجبور است دائماً تلاش خود را برای نوآوری و کشف مجدد خود به کار گیرد.

فقط فکر کنید، اگر هر روز همان کار را انجام دهید، نمی توانید نتایج جدیدی ارائه دهید. برای تغییر نتایجی که می گیرید، باید کارهایی را که انجام می دهید تغییر دهید. شما می دانید که فلسفه غرب به چه چیزی اعتقاد دارد – تسلیم شدن در برابر تغییر، از دست دادن آن است، اما فلسفه شرق به ما می گوید که برای تسخیر، باید تسلیم شد.

در این مقاله بیشتر نویسنده فلسفه خود را به اشتراک می گذارد که آب مانند آب است – جاری می شود و با همه مخلوط می شود و با آنچه وارد می شود سازگار است.

وقتی چیزی را تنظیم می کنید، از اضطراب و ترس خلاص می شوید. در ابتدا تغییر ایجاد می کند و سپس با قدرت جلو می رود.

و تا زمانی که به نتیجه برسید ادامه خواهد داشت. اما اثر فیزیولوژیکی به ما می گوید که ذهن ما طوری برنامه ریزی شده است که همه ما در برابر تغییراتی که هموستاز نامیده می شود مقاومت می کنیم، که به معنای بازگشت به تعادل است، اما می توانیم هموستات خود را مجددا تنظیم کنیم.

رهبران بصیر باید با یادآوری اینکه چرا این تغییر ضروری است و مزایای این تغییر را به آنها یادآوری کنند، اضطراب را کاهش دهند.

خلاصه حکمت رهبری هندی

وظیفه یک رهبر بینا خوب این است که ذهن خود و کارمندانش را با افکار خوب بارور و برنامه ریزی کند و اینکه از تغییر آینده چه فرصت های جدیدی به دست خواهد آورد، از آن چه خواهد آموخت و چگونه به جلو حرکت خواهد کرد و چگونه از آنها موفقیت کسب خواهد کرد.

یکی دیگر از رهبران فکری که باید در ذهن کارمند خود شرط کند این است که سطح موفقیت به آسمان می رسد اگر تمرکز کنیم که تیم ما روی کدام فعالیت ها و ابتکارات تمرکز کرده است.

در این آیین، نویسنده به رهبران می‌گوید که چند سوال از آنها بپرسند تا بدانند که به عنوان یک رهبر چگونه می‌توانند با هر تغییری در سازمان سازگار شوند.

1) آیا تغییر را مثبت پذیرفته ام؟

2) آیا تغییر را به عنوان یک فرصت دیده ام؟

3) آیا به سرعت فناوری، برنامه ها و قوانین عملیاتی جدید را یاد گرفته ام؟

4) آیا من نگرانی های مردم را برای شک و تردیدهای خود در نظر گرفته ام؟

5) آیا اشتباهات شخصی را پذیرفته‌ام، از آنها درس گرفته‌ام و ادامه داده‌ام؟

6) آیا من خوشبین هستم؟

ابتدا باید خود را از طریق فرآیند گذار هدایت کنید تا از تغییر در هر سازمانی جان سالم به در ببرید. این شامل یافتن راه‌های مختلف برای کمک به خود به عنوان یک رهبر، درک تأثیر تغییر بر شما و درک تأثیر رفتار خود بر دیگران است.

در اینجا نویسنده پنج نکته را برای انعطاف پذیری رهبران برای اتخاذ تغییر در سازمان به اشتراک می گذارد –

1. کنجکاو باشید:

به عنوان یک رهبر، باید در مورد همه چیز کنجکاو باشید. بنابراین، قبل از قضاوت یا تصمیم گیری در مورد هر چیزی، باید تعجب و سؤالات زیادی داشته باشید.

2. به یک برنامه پایبند نباشید:

به عنوان یک رهبر، مجبور نیستید به یک برنامه پایبند باشید. شما همیشه باید روش های جایگزینی مانند طرح B و طرح C داشته باشید. این به شما در هر شرایطی که می توانید برنامه خود را به نفع سازمان خود تغییر دهید به شما کمک می کند.

3. ایجاد یک سیستم پشتیبانی:

به عنوان یک رهبر، باید در هر جلسه، هر عضو تیم را با خود همراه کنید. آنها به عنوان یک سیستم پشتیبانی عمل خواهند کرد.

به عنوان یک رهبر، همچنین باید به اعضای تیم خود فرصت مساوی برای مشارکت و به اشتراک گذاشتن ایده های خود بدهید. همچنین، این تأثیر مثبتی بر همه اعضای تیم خواهد داشت که رهبر آنها فرصت مساوی را به اعضای تیم خود می دهد تا بخشی از کار باشند.

4. واکنش خود را نسبت به تغییر درک کنید:

به عنوان یک رهبر، باید افکار خود را در مورد تغییری که اتفاق می‌افتد، روشن کنید. این به شما کمک می کند تا با کارمندان خود روراست باشید.

5. خود را در محیط ها و موقعیت های جدید غرق کنید:

به عنوان یک رهبر، زمانی که به طور کامل در تغییرات غوطه ور می شوید، پیوستن به افراد جدید، امتحان کردن چیزهای جدید و حضور در تیم جدید را تمرین کنید.

آیین اثربخشی شخصی

در این آیین، نویسنده فلسفه جدید خود از رهبری زمان در مدیریت زمان را به اشتراک می گذارد. او می گوید اگر نتوانید زمان خود را نشان دهید، شما را هدایت می کند. هنر انجام دادن کارها این است که بدانیم چه چیزی باید انجام نشده باقی بماند.

این بدان معناست که یک رهبر باید با غفلت از موارد غیرضروری، روی چیزهای ضروری تمرکز کند.

مدل  مدل زمانی برای رهبری رویایی” به رهبران کمک می کند تا زمان خود را هدایت کنند. این یک “تمرین برنامه ریزی هفتگی” است. در این تمرین، رهبران باید یک جدول زمانی هفتگی برای انجام کار در هفته آینده تنظیم کنند.

سپس رهبر می تواند حداقل نیم ساعت در روز یکشنبه را به برنامه ریزی درس هفته بعد اختصاص دهد. پس از این، رهبران باید تمرین پنج مرحله ای را دنبال کنند تا اطمینان حاصل شود که برنامه در عمل اجرا می شود.

1) چشم انداز آینده خود را دوباره مرور کنید و آن را با اهداف سال خود هماهنگ کنید.

2) اهداف خود را به اهداف کوچکتر یا نقاط عطف تقسیم کنید،

3) این نقاط عطف را برنامه ریزی و اولویت بندی کنید،

4) آنها را به طور مؤثر تفویض کنید، و

5) نقاط عطف به دست آمده را پیگیری کنید.

آیین خود رهبری

«همه رهبری از درون با بهبود، پالایش و تعریف اینکه ما چه کسی هستیم شروع می‌شود. ما جهان را از عالی ترین و روشنفکرترین منظر می بینیم.

اگر با یک پرواز سفر کرده بودید، ممکن است از مهماندار هواپیما یا مهماندار هواپیما شنیده باشید که در شرایط اضطراری، ابتدا ماسک اکسیژن خود را قرار دهید.

نویسنده همین اصل را در مورد رهبری به کار برد. برای تبدیل شدن به یک رهبر عالی برای دیگران، ابتدا باید مراقب خود باشید. همه می خواهند بدانند چگونه می توانند از نردبان شرکت بالا بروند، اما نمی دانند که این کار از درون شما شروع می شود.

حکمت رهبری

در اینجا نویسنده چند مدل از نظم و انضباط را برای یک رهبر رویا به اشتراک می گذارد:

1. نظم و انضباط تجدید فردی:

یک رهبر باید از زندگی خود شاد، شاد و راضی باشد. تمرکز او باید کار باشد اما با تفریح ​​و فراغت. نویسنده می گوید: “مردم شرکت ها را ترک نمی کنند. آنها مدیران را ترک می کنند. بنابراین اگر یک رهبر فردی شاد و الهام بخش باشد، تأثیر مثبتی بر دیگران خواهد گذاشت.

برای دستیابی به این هدف، یک رهبر باید در طول روز به طور مداوم برای رشد خود از نظر جسمی، ذهنی و معنوی تلاش کند.

2. رشته دانش فراوان:

یک رهبر باید عادت به خواندن و به روز رسانی مداوم خود را با دانش و خرد ایجاد کند. یک رهبر بصیر باید از نقاط قوت و ضعف خود آگاه باشد. خودآگاهی هسته ای از اصالت است که به اعتماد منجر می شود.

3. رشته جسمانی:

یک رهبر باید همیشه مراقب سلامتی خود باشد. زمانی را به ورزش اختصاص دهید و به بیماری نه بگویید.

4. نظم و انضباط زود بیداری:

یک رهبر بزرگ باید هر روز را طوری زندگی کند که انگار آخرین روز اوست تا با تمام توانش کار کند.

نویسنده بیشتر در مورد سه ستون خود رهبری برای رهبران رویا صحبت می کند.

رکن 1: خودشناسی:

برای تبدیل شدن به یک رهبر بزرگ، رهبران آینده نگر باید ابتدا خود را درک کنند. یک رهبر مبتکر باید بفهمد چه چیزی برای او مهم است، چه چیزی به او انرژی می دهد و به چه چیزهایی اعتقاد دارید. اگر این موارد را بدانید، می توانید با اطمینان تصمیم گیری کنید. همه رهبران بزرگ تاریخ به این دلیل مورد توجه قرار می گیرند که جرات کرده اند برای اعتقادات خود بایستند.

رکن 2: خودپذیری:

پذیرش خود یعنی صددرصد صادق بودن با خود و پذیرش آن بدون انتقاد از خود. به عنوان یک رهبر، وقتی به خودپذیری دست می‌یابید، رشد شما از مکانی کمتر استرس‌زا می‌آید.

در نتیجه، شما شروع به تمرکز روی مناطقی می‌کنید که می‌خواهید در آن‌ها تمرکز کنید، به‌ویژه در زمینه‌های رشد که برای شما مهم هستند.

رکن 3: خود مدیریتی:

به عنوان یک رهبر، شما باید خود مدیریت باشید. به این ترتیب، می توانید بهره وری، تمرکز و توانایی بیشتری برای کار مستقل داشته باشید. خود مدیریتی شامل مسئولیت پذیر نگه داشتن خود و مدیریت موثر زمان و منابع است.

به عنوان یک رهبر، باید تعادل خوبی داشته باشید و چیزهای خود را در زمان مناسب اولویت بندی کنید تا بیش از حد کار نکنید و به خودتان فشار نیاورید.

آیین خلاقیت و نوآوری

برخی از افراد دارای خلاقیت هستند، اما همه ما خلاق هستیم. در اینجا نویسنده در مورد متفکران خلاق صحبت می کند، به این معنی که رهبرانی که بعداً ایده های نوآورانه ایجاد می کنند که تبدیل به اختراع جدید یا تغییر سناریوی جهان می شوند.

نمونه‌های کلاسیک رهبران خلاق، استیو جابز، مدیرعامل اپل، و توماس آلوا ادیسون هستند که لامپ و بسیاری از چیزهای مرتبط با برق را اختراع کردند. رهبران نوآور رویاپردازانی با ایده های عالی هستند و مهمتر از همه، آنها به اعضای تیم خود انگیزه می دهند تا این ایده ها را به واقعیت تبدیل کنند.

به عنوان یک رهبر رویایی، حیاتی ترین وظیفه بیدار کردن حالت طبیعی خلاقیت است که در مغز همه مردم خوابیده است.

رهبر باید به کارکنان خود کمک کند تا هوشمندانه فکر کنند و آنها را برای کشف مسیرهای فکری جدید ترغیب کند. برای ایجاد فضایی برای ایده های خلاقانه، باید از شرطی سازی قدیمی ذهن دست کشید و از منطقه بدون ریسک خود بیرون آمد.

در اینجا نویسنده نکاتی را برای رهبران به اشتراک می گذارد تا خلاق و نوآور شوند:

1. به تیم خود در تفکرشان کمک کنید:

به عنوان یک رهبر، باید بدانید که تیم شما در مورد ایده های جدیدی که یک نفر به اشتراک گذاشته است، چه فکر می کند. این به شما کمک می کند تا به آنها کمک کنید تا در به اشتراک گذاشتن ایده های خود اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند.

2. هر روز خلاق باشید:

یک رهبر باید در هر فرصتی به دنبال نوآوری و خلاقیت باشد. فعال باشید، به جای اینکه فکر کنید این فرصت فرصتی برای ورود به آن ایجاد می کند، بلکه خلاقانه با عمل بر روی ایده های تولید شده، آن را تغییر دهید.

3. دیگران را تشویق کنید که به همین ترتیب عمل کنند:

به عنوان یک رهبر، خلاقیت هر یک از اعضای تیم خود را به تیم نشان دهید. این باعث می شود که دیگران نیز همین کار را انجام دهند.

4. گروه ها را دور هم جمع کنید:

به عنوان یک رهبر، نباید افراد خلاق را از هم جدا کنید. همه آنها باید در یک گروه بنشینند. با این کار آن ها جرقه ایده هایی را در یکدیگر ایجاد می کنند.

آیین مشارکت و اهمیت

در آخرین آیین رهبری، نویسنده توضیح می‌دهد که میراث عمیق‌ترین و بهترین چیزهایی را که در زندگی‌تان دارید آشکار خواهد کرد. گذاشتن یک هدیه به معنای تحت تاثیر قرار دادن دوستان یا رسیدن به اوج نیست. مهم به نظر رسیدن خوب یا بد نیست. این در مورد انجام وظیفه و به فعلیت رساندن انسانیت است.

این رسم به رهبران می فهماند که یک رهبر در طرح بزرگتر زندگی نقش دارد و می تواند در جامعه تغییر ایجاد کند. وقتی همه چیز گفته می‌شود و انجام می‌شود، بالاترین و ماندگارترین هدیه‌ای که تا به حال توانسته‌ای ببخشی، همان هدیه‌ای است که پشت سر گذاشته‌ای.

این بدان معناست که به عنوان یک رهبر، هر اقدامی که انجام می دهید، چه ردپایی از خود به جا می گذارید. تفاوت این است که آغاز چیزی به شما ختم نمی شود.

به عنوان یک رهبر، باید اقداماتی را انجام دهید که بر آینده بهتر برای همه تمرکز کند. وظیفه یک رهبر رشد رهبران بیشتر است. به عنوان یک رهبر، باید به اعضای تیم خود کمک کنید تا کارهایی را انجام دهند که هرگز تصور نمی کردند بتوانند انجام دهند. شما باید استعدادهای پنهانشان را به آنها الهام دهید، ایده هایشان را بیان کنید و بهترین کار زندگی شان را انجام دهید.

تا زمانی که رهبر حرکت نکند و اقدامات گسترده ای انجام ندهد، هیچ اتفاقی نمی تواند بیفتد. اگر به عنوان یک رهبر، کاری را شروع نکنید، عضو تیم شما چگونه می تواند شروع کند؟ اگر کلمات منفی در مورد فرصت بگویید، اعضای تیم شما از تغییر می ترسند و موفق نخواهند شد.

بنابراین رهبران رویایی باید تفاوت واقعی و کمک به نژاد بشر ایجاد کنند. بنابراین پس از خواندن خلاصه این کتاب و درک فلسفه رابین شارما، می توانید تکنیک های رهبری الهام بخش را بیاموزید.

نقد و بررسی کتاب حکمت رهبری

Leadership Wisdom نوشته رابین شارما کتابی مختصر و در عین حال روشنگر است که توصیه های عملی را برای کسانی که به دنبال تبدیل شدن به رهبران بهتر هستند ارائه می دهد. این کتاب مجموعه‌ای از عمیق‌ترین آموزه‌های شارما در مورد رهبری را ارائه می‌کند که در فصل‌های کوتاه و به راحتی قابل هضم است.

تاکید شارما بر رشد شخصی و خودآگاهی به عنوان مؤلفه‌های کلیدی رهبری مؤثر، این کتاب را به منبعی ارزشمند برای رهبران مشتاق در هر مرحله از حرفه‌شان تبدیل می‌کند. من به عنوان یک کارآفرین، چیزهای بیشتری از این کتاب یاد گرفتم.

بنابراین، بله، هر کسی که می خواهد رهبر شود باید این کتاب را بخواند. نویسنده ایده ها و مسیرهای روشنی دارد که چگونه هر کسی می تواند یک رهبر خوب شود.

بنابراین، نقد من نسبت به این کتاب مثبت است و هرکسی که می‌خواهد یک کسب‌وکار یا جامعه را کارآمدتر رهبری کند، باید کتاب را مطالعه کند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دوازده =