چهار ربع نقدینگی

چهار ربع نقدینگی :بهترین روش برای ثروتمند شدن

Cashflow Quadrant نوشته رابرت تی کیوساکی به شما آموزش می دهد که چگونه می توانید با وارد شدن به ربع تجاری از نظر مالی مستقل و ثروتمند شوید. اگر آماده هستید تا خود و روش کار خود را برای ثروتمند شدن بهبود بخشید، پس این کتابی است که باید بخوانید و تمام مشکلات مالی شما را از بین می برد.

آیا شما هم برای کسب درآمد باید هر روز کار کنید؟ آیا شما هم می خواهید با کم کاری یا بدون کار درآمد بیشتری کسب کنید؟ و آیا آماده هستید تا خود و روش کار خود را برای ثروتمند شدن بهبود دهید؟

اگر بله، با ما همراه باشید؛ این خواندن برای شما مفید خواهد بود. در اینجا، ما در مورد کتاب “ربع جریان نقدی” نوشته رابرت تی کیوساکی بحث خواهیم کرد . و همچنین چگونه می توانید با ورود به ربع کسب و کار از نظر مالی مستقل و ثروتمند شوید .

بچه ها چرا الان کار پیدا نمی کنید؟

بچه ها چرا کار را انجام نمی دهید؟ این سؤالی بود که مردم از رابرت سر و همسرش می پرسیدند، زمانی که آنها شغل خود را به عنوان خلبان و فروشنده در سال 1985 برای ساختن دارایی های تجاری و سرمایه گذاری ترک کردند.

او فواید ربع B و زندگی در آن را می دانست. به همین دلیل چند سال سخت کار کرد و عمرش را فقط در یک ماشین گذراند اما به یادگیری، تجارت و سرمایه گذاری ادامه داد. سرانجام پس از ده سال تلاش مستمر در سال 1995 ثروتمند شد.

مفهوم ESBI:

SBI (کارمند، خود اشتغال، تاجر و سرمایه گذار) وجود دارد. نتایج اقتصادی آنها به دلیل تفاوت های یادگیری و کاری کاملاً متفاوت است. در حالی که 5 درصد از افراد تجاری 95 درصد از پول جهان را در اختیار دارند، از سوی دیگر، 95 درصد از کارکنان تنها 5 درصد از سرمایه را به دست می آورند و در طول زندگی خود از نظر مالی کار می کنند. زیرا کارمندان به امنیت شغلی اهمیت بیشتری می دهند و می گویند: «من نمی توانم این کار را انجام دهم. خیلی خطرناک است.»

خوداشتغال ها به استقلال و تخصص خود اهمیت بیشتری می دهند زیرا پزشکان، وکلا و تاجران تنها می گویند: «بهتر است خودتان کارتان را انجام دهید. شما می توانید کار خود را به روشی خوب به تنهایی انجام دهید. چگونه دیگران می توانند این کار را انجام دهند».

در مقابل، تاجر یک سیستم کامل ایجاد می کند که از طریق آن می تواند به افراد بیشتری کمک کند و درآمد کسب کند. او می گوید: «من برای اداره این دفترم به یک مدیر نیاز دارم. چگونه می توانم این کار را انجام دهم» و سرمایه گذاران با سرمایه گذاری درآمد کسب می کنند.

آنها کار نمی کنند، اما پول آنها برای آنها کار می کند، و بیشتر درآمد کسب می کنند. او می گوید: “من به دنبال راهی برای کسب حداکثر جریان نقدی از این ملک هستم.”

افراد مختلف در ربع های مختلف جریان نقدی

این فصل تفاوت هایی را بین چهار ربع مورد بحث در کلمات نشان می دهد.

افراد در ربع E بیشتر از کلماتی مانند امنیت استفاده می کنند. او بیشتر به امنیت شغلی برای کسب درآمد و زندگی اهمیت می دهد.

به دلیل خواستن امنیت 100% حتی کار جدیدی انجام نمی دهد و در طول زندگی خود در امنیت شغلی گیر می کند.

اهالی ربع در مورد ایمنی صحبت نمی کنند، به خودکنترلی در کار خود اهمیت می دهند و به طور منطقی وابستگی 100% به خود را برای کسب درآمد معقول می دانند.

مانند افراد به تنهایی، مغازه داران و افراد تجاری بیشتر از کلماتی مانند ساخت سیستم برای کار با افراد بیشتر و کسب درآمد بیشتر با تلاش کمتر استفاده می کنند. سرمایه گذاران در درجه اول برای به دست آوردن جریان نقدی بیشتر سرمایه گذاری می کنند.

تفاوت بین کسب و کار نوع S و B: در کسب و کار نوع S یک نفر کار را اجرا می کند و به اتمام می رساند. مانند درمان یک بیمار تنها از طریق یک پزشک، یک وکیل، یک مغازه دار تنها و بسیاری موارد دیگر. در حالی که یک کسب و کار نوع B دارای یک تیم کامل از افراد است که کارها را با هم اجرا و تکمیل می کنند، هدایت تیم شما به سمت موفقیت در این ربع به مهارت های رهبری نیاز دارد.

تفاوت بین ثروتمند و بسیار ثروتمند: افراد ثروتمند دنیا کسب و کار خود را دارند و از آنجا درآمد بیشتری کسب می کنند که از طریق آن در هزینه های ماهانه خود صرفه جویی می کنند، اما برای بسیار ثروتمند شدن تنها یک تجارت کافی نیست. شما باید مراقب کسب و کار خود باشید پولی که از این طریق به دست می آید باید در املاک بیشتری سرمایه گذاری شود تا جریان نقدینگی بیشتری برای شما ایجاد شود و شما ثروتمندتر شوید.

چرا مردم امنیت را بالاتر از آزادی قرار می دهند؟

این فصل توضیح خواهد داد که چرا 95 درصد مردم بیش از آزادی مالی خواهان امنیت اقتصادی هستند.

چرا مردم امنیت بیشتری می خواهند؟ به این دلایل 95 درصد مردم خواهان امنیت مالی هستند.

ربع جریان نقدی پدر ثروتمند

برای پرداخت بدهی بد: یک فرد فقیر یا طبقه متوسط ​​از بانک وام می گیرد تا خانه و اثاثیه بخرد و برای بازپرداخت آن وام باید در امنیت شغلی گیر کند زیرا فکر می کند اگر بتواند شغلی پیدا کند اگر نه، چگونه می توانید آن وام را بازپرداخت کنید؟

ذهن به جای سرمایه گذاری روی درآمد گیر کرده است. به دلیل سیستم آموزشی ما که آموزش می دهد چگونه کارمندان را مجبور به کار برای کسب درآمد کنیم، 95 درصد از افراد توسط خانواده های فقیر و متوسط ​​به کار گرفته می شوند تا به جای ایجاد ثروت از آنها و ایجاد جریان نقدی از آنها، در مورد امنیت شغلی فرزندان خود را راهنمایی کنند.

بنابراین ذهن به جای ساختن ثروت و به دست آوردن پول نقد از آنها، بر کسب درآمد متمرکز بود.

چرا چنین افرادی نمی توانند به استقلال مالی دست یابند ؟ آیا شما یکی از اقوام یا اطرافیان خود را دیده اید؟

برخی از افراد کار خود را شروع می کنند تا در زمان دلخواه خود کار کنند و از آن درآمد کسب کنند، اما به دلیل مالیات بر درآمد و نبود تیم، چنین افرادی نمی توانند کار خود را گسترش دهند و مشغول کار هستند تا به تنهایی درآمد کسب کنند.

چگونه می توان به استقلال مالی دست یافت؟ البته، برای اینکه از نظر مالی مستقل شوید، باید در سمت راست ربع کار کنید و بیشتر وقت خود را سرمایه گذاری کنید، اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید؟

پس بدانیم. اگر کاری انجام می دهید، باید یک کسب و کار پاره وقت راه اندازی کنید. اگر خوداشتغال هستید، باید یک تیم برای انجام کارتان بسازید. اگر تاجر هستید باید از طریق درآمدتان پول کامل بدهید.

در نهایت، اگر شما یک سرمایه گذار هستید، باید با کسب دانش سرمایه گذاری بیشتر، ثروت بیشتری به دست آورید.

راه رسیدن به آزادی اقتصادی با امنیت اقتصادی. اگر این کار را انجام دهید کمک می کند تا از نظر مالی مستقل و با امنیت مالی موفق شوید. لطفاً با شغل خود، کسب و کار کوچک پاره وقت خود را راه اندازی کنید و با درآمد حاصل از آن ملکی بخرید تا بتوانید از آنجا درآمد کسب کنید.

و به این ترتیب، هر چه بیشتر ملک بخرید; هر چه ملک بیشتری بخرید، با تلاش کمتری پول بیشتری به دست خواهید آورد. و در نهایت مجبور نخواهید بود برای پول کار کنید و از نظر مالی مستقل و ثروتمند خواهید شد.

3 نوع ترتیبات تجاری

در این فصل، نویسنده در مورد سه سیستم تجاری به ما می آموزد که می توانیم از آنها برای مستقل شدن و ثروتمند شدن مالی استفاده کنیم.

کسب و کار نوع C: این یک کسب و کار است که در آن شما یک شرکت از هر یک از ایده های خود ایجاد می کنید. چگونه یک کسب و کار نوع C راه اندازی کنیم؟ شما می توانید این کار را با هر یک از ایده های تجاری خود شروع کنید که از طریق آن می توانید به زندگی مردم ارزش بیافزایید. در اینجا، نسبت موفقیت 10.1 است. این بدان معناست که برای انجام یک کسب و کار موفق باید 9 شکست را پشت سر بگذارید. شما باید از نظر ذهنی از آن بیاموزید و برای موفقیت در این امر، باید قوانین تجارت مانند مالیات های مختلف، قوانین شرکت، تیم سازی، رهبری و هنر تعامل با مردم را بیاموزید. و باید برای جامعه خوب باشد.

فرانشیز: این برند تجاری شرکتی است که شما شراکت آن را دارید.

بازاریابی شبکه ای: این بازاریابی چند سطحی است که در آن می توانید با هماهنگی از طریق یک تیم از افراد، از نظر مالی مستقل شوید.

راهنمایی در مورد حق امتیاز: برای شراکت با شرکتی مانند مک دونالد دومینو به پول و تجارت بیشتری نیاز دارید. حداقل 100000 دلار، و اگر می خواهید در یک تجارت نوع C موفق باشید، این برای شما مناسب نیست.

مشاوره بازاریابی شبکه ای: در بازاریابی شبکه ای نیز می توانید یک سیستم ایجاد کنید، اما قبل از شروع آن باید این نکات را در نظر داشته باشید تا موفق تر شوید. سپس به شرکتی ملحق می شوید که خوب است و نتایج خوبی می دهد.

  • به شرکتی بپیوندید که باور دارید می توانید در آن موفق شوید.
  • شرکتی که در آن برنامه های آموزشی به طور مداوم انجام می شود تا رشد شخصی و اعتماد به نفس شما همچنان رشد کند.
  • چه کسی تیم آماده مشاوره و حمایت از شما است، نه اینکه فقط سفارش دهد؟ زیرا رهبر کسی است که به نقطه مورد نظر شما رسیده است. و او می تواند شما را راهنمایی کند و کسی نباشد که فقط نصیحت شما را به دست نیاورده است.

بنابراین شما می توانید از هر یک از این سه سیستم استفاده کنید تا از نظر مالی مستقل و مرفه شوید، اما به یاد داشته باشید که برای ثروتمند شدن به یک سیستم صوتی نیاز است.

5 مرحله سرمایه گذاران

در این فصل در مورد پنج مرحله سرمایه گذاری صحبت خواهیم کرد.

مرحله 0: آنها چیزی برای سرمایه گذاری ندارند. به اندازه درآمدشان خرج می کنند. این دسته همچنین شامل یک کارمند در یک تجارت با درآمد بالا می شود. کسانی که تمام پول خود را خرج می کنند هیچ پس انداز یا سرمایه گذاری نمی کنند.

مرحله 1: این افراد سرمایه گذاران وام گیرنده ای هستند که ممکن است در ربع S یا B موفق باشند و تحت تأثیر این موفقیت قرار می گیرند. این افراد شروع به سرمایه گذاری در وام می کنند بدون هیچ دانش و تجربه لازم. گاهی اوقات این افراد از اینجا درآمد کسب می کنند اما بیشتر به دلیل عدم دانش و تجربه آن را از دست می دهند.

مرحله 2: این سرمایه گذاران کاهش بودجه هستند. این افراد برای خرید چیزی گران قیمت مانند یخچال تلویزیون پول پس انداز می کنند. حتی اگر به سرمایه گذاری دیگری فکر می کنند، صندوق سرمایه گذاری مشترک یا هر سرمایه گذاری مشابهی را در نظر بگیرند.

مرحله 3: این افراد سرمایه گذاران باهوشی هستند. آنها پول خود را پس انداز می کنند و آنها را در طرح های بازنشستگی صندوق های مشترک یا هر پروژه ای از این قبیل سرمایه گذاری می کنند. آنها بسیار تحصیل کرده اند و دانش لازم را در مورد سرمایه گذاری دارند که سرمایه گذاری خوبی است. در دسته قرار می گیرند.

مرحله 4: آنها سرمایه گذاران بلند مدت هستند. آنها اهداف مالی بلندمدتی را تعیین می کنند، دانش لازم را کسب می کنند و با متخصصان برای رسیدن به آنها برنامه ریزی می کنند.

خلاصه ربع جریان نقدی

مرحله 5: برخی از سرمایه گذاران صاحب بیشتر پول جهان هستند و بهترین بازیگران سرمایه گذاری هستند. این افراد چنین سرمایه‌گذاری‌هایی را در جایی انجام می‌دهند که افراد دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند و این افراد اغلب مانند راه‌اندازی یک شرکت و ایجاد یک IPO شغلی در یک شرکت انجام می‌دهند. این افراد با اجازه دادن به افراد برای سرمایه گذاری، بازی سرمایه گذاری را برای لذت بردن انجام می دهند، بنابراین برنده یا باخت آن ها اهمیت چندانی ندارد.

پول با چشم دیده نمی شود

در این فصل، نویسنده به ما می آموزد که پول یک ایده است. از این رو، می توان آن را با ذهن دید، نه با چشم. بنابراین، اگر می‌خواهید از نظر مالی مستقل و مرفه شوید، باید باور داشته باشید که می‌توانید و هنوز هم می‌توانید امکان‌پذیر باشید.

برای این، در اینجا در مورد موضوعاتی صحبت خواهیم کرد که از طریق آنها می توانید پول را با ذهن خود ببینید. در اینجا، موکش آمبانی جی یک چیز کامل می گوید: اگر فکر می کنید می توانید آن را انجام دهید، به این معنی است که می توانید.

1. به سرعت به سمت راست ربع بیایید:

همیشه به یاد داشته باشید که ثروتمندترین افراد جهان از سمت راست ربع می آیند، خواه یک تاجر باشد یا یک سرمایه گذار، چه آمبانی، چه بیل گیتس یا حتی وارن بافت، بنابراین اگر می خواهید ثروتمند شوید، هر چه زودتر در سمت راست ربع باشید. هر چه زودتر بیایید و به جایی که برای یادگیری مهارت های تجاری و سرمایه گذاری نیاز دارید برسید.

2. زمینه و محتوای خود را گسترش دهید:

زمینه به معنای قدرت اراده شما است و مواد به معنای مهارت های مورد نیاز برای ثروتمند شدن است. برای گسترش زمینه خود، به جای اینکه فکر کنید نمی توانید به این فکر کنید که چگونه به اهداف مالی خود برسید.

3. تفاوت بدهی خوب و بد را بدانید:

افراد ثروتمند به دلیل اصطلاحات غنی خود منحط تر می شوند و به دلیل زبان ضعیف فقیرتر و فقیرتر می شوند. ثروتمندان از بدهی خوب و بد می دانند.

خرید خودرو با گرفتن وام وام بدی است در حالی که راه اندازی کسب و کار با همان وام وام خوبی است یا خرید ملک وام خوبی است.

بدهی خوب می تواند بازده خوبی برای شما به ارمغان بیاورد، مانند گرفتن بدهی برای سرمایه گذاری در کسب و کار یا برای ساخت دارایی، که می تواند در آینده بازده بیشتری داشته باشد. و بدهی های بد برای برآورده کردن خواسته ها، مانند خرید یک ماشین یا یک گوشی هوشمند گران قیمت است.

برتری درونی خود را کشف کنید:

نویسنده بحث می کند که چگونه می توانید قدرت درون خود را بیرون بیاورید. در این بخش قصد داریم در مورد سه موضوع صحبت کنیم:

  1. چگونه می توانید به یک فرد ربع سمت راست تبدیل شوید؟
  2. چگونه می توانید ثروتمند شوید؟
  3. وام گیرنده شدن به جای وام گیرنده شدن چه مزیتی دارد؟

همانی باش که هستی

باشگاه کتابخوانان

در این فصل، نویسنده به ما می آموزد که ما نیز می توانیم با پیروی از اشتیاق خود از نظر مالی مستقل و موفق شویم. برای این، ما باید مراقب برخی چیزها باشیم.

آیا نمی توانید عادت کنید که برای پول کار کنید؟ شما کار می کنید تا از علاقه خود پیروی کنید، به جامعه کمک کنید و زندگی آنها را ارزشمند کنید.

1. نحوه کار خود را تغییر دادید:

علاقه شما هر چه باشد، اگر می خواهید از نظر مالی مستقل و مرفه شوید، باید در ربع B و I کار کنید، بنابراین در اسرع وقت، کار خود را به ربع B یا I تبدیل کنید.

2. ساختمان های خود را برای همیشه زنده نگه دارید:

همیشه رویاهای پیروی از اشتیاق خود، ایجاد تغییر در درک خود، ارزش بخشیدن به زندگی مردم، مستقل شدن از نظر مالی و مرفه شدن و تلاش سخت برای رسیدن به آنها را به خاطر بسپارید، زیرا زمانی که تمرکز شما بر روی هدفتان باشد، در راه است. دشواری ها کوچک به نظر می رسند و برعکس آن صادق است.

3. سمت راست امن تر است:

چرا سمت راست امن تر است زیرا، در این سایت، شما باید سیستم خود را از طریق افراد و پول بسازید. هنگامی که سیستم کار می کند، بدون کار یا سختی کار درآمد بیشتری کسب خواهید کرد و حتی اگر فردی کار خود را رها کند، فرد دیگری جایگزین شما خواهد شد. با استخدام می توانید سیستم خود را اجرا کنید.

ربع جریان نقدی

نویسنده در پایان توضیح می‌دهد که در عصر امروز هر چقدر که بخواهیم می‌توانیم موفق شویم، اما باید همه موارد ضروری را رعایت کنیم و میانبر نرویم، زیرا موفقیت رازی وجود ندارد. از سخت کوشی ناشی می شود.

چگونه ثروتمند شویم

در این فصل، ما در مورد چگونگی ثروتمند شدن و استقلال مالی صحبت خواهیم کرد.

1. کاری را انجام دهید که افراد ثروتمند انجام می دهند:

اگر شما هم می خواهید مرفه باشید، پس کاری را انجام دهید که افراد ثروتمند انجام می دهند تا بتوانید به آنچه امروز انجام داده اند، برسید.

2. خرید و ساخت دارایی های بیشتر:

حداکثر ترتیبات تجاری بسازید، سهام یک شرکت خوب بخرید یا ملک بخرید تا بتوانید هر ماه از آنها درآمد کسب کنید.

چگونه ب و من موفق باشیم:

در این بخش، نویسنده به ما می آموزد که چگونه می توانیم به یک تاجر و سرمایه گذار موفق تبدیل شویم و برای این کار به این موارد نیاز داریم:

  1. شروع از گام های کوچک و رفتن به مقاصد برجسته.
  2. کسب و کار خودتو راه بینداز.
  3. رسیدگی به پول شما
  4. پیدا کردن یک راهنما در زندگی شما

با قدم های کوچک شروع کنید

در این فصل، ما در مورد این صحبت خواهیم کرد که چگونه خانواده های فقیر به تنهایی ثروتمند می شوند و چگونه می توانید مانند آنها عمل کنید.

این افراد این موارد را دنبال می کنند:

  1. تعیین اهداف بلند مدت و برنامه ریزی
  2. آنها به جای اینکه بلافاصله ارضا شوند، به دیر ارضا شدن اعتقاد دارند
  3. این افراد به جز نتایج فوری به ترکیب کردن اعتقاد دارند

این افراد رویاهای طولانی دارند و برای رسیدن به اهداف بزرگ و انجام فعالیت های کوچک قدم های کوچکی را برنامه ریزی می کنند. اگر می خواهید ثروتمند شوید، باید قوانین خود را شبیه به فقیر و رفتار تفکر کاری خود و غیره بگویید.

ثروتمندان باید قوانین را رعایت کنند. این بدان معناست که مانند ثروتمند بودن فکر کنید و برای غلبه بر مشکلات اقتصادی بر کسب درآمد بیشتر و بیشتر تمرکز کنید.

شروع به تمرکز روی کسب و کار خود کنید

در این فصل، نویسنده ما را به این واقعیت می برد که هنگام کار، درآمد یا خرج کردن، به کسی توجه می کنیم. او می گوید اگر یک نفر کاری انجام دهد و پول در بیاورد، مراقب رئیسش است.

به دلیل کارشان، صاحبان آنها بسیار ثروتمند می شوند. آنها ضمن افزایش پول، با پرداخت مالیات به دولت یا خرید هر کالایی از طریق یک تاجر، دولت و تاجر را ترحم می کنند. اگر کسب و کار خود را انجام می دهید، پس از خود مراقبت می کنید. میتوانی؟

برای مراقبت از خود باید این دو کار را انجام دهید:

اولین قدم شما – اول از همه یاد می گیرید که بخوانید و صورت های مالی تهیه کنید و صورت های مالی خود را تهیه کنید تا بتوانید پول و هزینه های فعال و غیرفعال خود را ببینید. این مهمترین عادت افراد ثروتمند است.

هدف مالی خود را تعیین کنید- مرحله دوم این است که هدف مالی خود را تعیین کنید. هدف خود را تعیین کنید که بعد از پنج سال از امروز چه می خواهید، چقدر ثروت خواهید داشت، بعد از پنج سال از امروز، چقدر درآمد ماهانه شروع می کنید، چند تجارت خواهید داشت؟ چقدر وام پرداخت کرده اید؟

پول خود را کنترل کنید

نویسنده می گوید مشکل مالی به پول خوب ختم می شود، نه پول بیشتر، پس باید بیایید تا از دارایی خود درآمد بیشتری کسب کنید و برای این کار اولاً خود را مدیر عامل زندگی خود می دانید و بر این اساس خود و زندگی را سرگرم می کنید.

دوم این که به یاد داشته باشید که زندگی شما نیز مال کسی است، پس ثروت بیشتری به دست آورید تا پول بیشتری به دست آورید.

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای کنترل پول خود انجام دهید:

  1. صورت مالی خود را ایجاد و نگهداری کنید
  2. دریابید که آیا هنوز از هر بخش از کدام ربع (ESBI) درآمد کسب می کنید.
  3. و بعد از گذشت پنج سال از امروز بیشترین درآمد شما از چه بخشی از درآمد شما تامین می شود؟
  4. روی به حداقل رساندن وام خود و به حداکثر رساندن پول خود تمرکز کنید.

ریسک کنید و تفاوت بین کار را بیاموزید

سرمایه گذاری ریسکی نیست، اما دانش مالی مخاطره آمیز است، بنابراین ریسک را بشناسید و دانش اقتصادی خود را برای مدیریت آن افزایش دهید.

مدیریت پول را یاد بگیرید:

همانطور که اشاره کردیم، پول مهم است، زندگی یک نفر برای شخص دیگری دارایی است و کمک یک نفر می تواند به یک بدهی در برابر شخص دیگری تبدیل شود. این یک دارایی است اگر پول اجاره بیشتر باشد و مقداری پول نقد اضافی در جیب خود داشته باشید. اگر مخارج بیشتر از درآمد باشد، می تواند بدهی باشد. سپس، یاد بگیرید که با پول اینگونه رفتار کنید و بفهمید که شما کسی نیستید. شما همچنین می توانید یک نقطه ضعف را به یک دارایی تبدیل کنید.

درک کنید که ریسک برای شما چه معنایی دارد:

ریسک برای شما چه معنایی دارد؟ آیا اتکا به پول شغلی خود یا بازپرداخت ماهانه وام را خطرناک می دانید؟ آیا فکر می کنید خطر پرداخت ماهیانه مالک ملک به شما وجود دارد؟ برای کسب دانش مالی؟

برای اطلاع از ریسک خود این کار را انجام دهید:

  1. کسب دانش اقتصادی به مدت 5 ساعت در 1 هفته.
  2. به تماشای اخبار مالی ادامه دهید و تمام اطلاعات مربوط به آنها را حفظ کنید.
  3.  حداقل دو بار در یک سال به سمینارهای سرمایه گذاری بروید.

تصمیم بگیرید که می خواهید چه نوع سرمایه گذاری باشید؟

در این فصل در مورد سه نوع سرمایه گذار صحبت خواهیم کرد.

سرمایه گذاران نوع A بیشتر روی راه حل ها تمرکز می کنند

سرمایه گذاران نوع B بیشتر روی مشکل تمرکز می کنند، بیشتر روی مشکل تمرکز می کنند

سرمایه گذاران نوع C چیزی نمی گویند. می گویند نمی دانم

هر سه سرمایه گذار برای موفقیت چه کاری انجام می دهند؟

سرمایه گذاران نوع C مشکل را رها می کنند و حتی سعی نمی کنند چیزی یاد بگیرند، بنابراین نمی توانند موفق شوند و تمام پول خود را از دست بدهند. برای موفقیت، چنین افرادی شغل دولتی پیدا می کنند یا با پسر یا دختری ثروتمند ازدواج می کنند.

سرمایه گذاران نوع B سوالاتی از این قبیل می پرسند که کجا باید در صندوق های سرمایه گذاری مشترک، ملک یا هر جای دیگری سرمایه گذاری کنم؟ آنها برای موفقیت کارهایی انجام می دهند.

سرمایه گذاران نوع A مشکلی را پیدا می کنند، آن را حل می کنند و یک کسب و کار ایجاد می کنند و پول خود را به خوبی کنترل می کنند.

یک راهنما پیدا کنید

راهنماها می دانند برای رسیدن به مقصد چه چیزی لازم است و چه چیزی نیست، بنابراین برای یادگیری و یادگیری در هر مرحله به یک راهنما نیاز است.

یک مربی پیدا کنید که کاری برای خودش انجام داده باشد:

مربی ای را پیدا کنید که اهداف مالی شما را برآورده کرده باشد و در حال بدست آوردن مقدار پولی است که می خواهید به دست آورید و همانطور که رابرت آقا نزد پدر ثروتمندش می برد از آنها مشاوره بگیرید.

پنج دوست خوش فکر پیدا کنید:

اگر با پنج فرد ثروتمند معاشرت کنید، مانند پنج نفری می شوید که بیشتر وقت خود را با آنها می گذرانید.

و اکنون، تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید در سمت راست ربع باشید، دوستانی پیدا کنید که در طرفین هستند یا برای رسیدن به آن سخت تلاش کنید تا بتوانید از یکدیگر یاد بگیرید و به یکدیگر کمک کنید.

راهنمای خود را با خود ببرید:

همانطور که شماره اورژانس را نگه می دارید، شماره تماس راهنمای مالی خود را همیشه همراه خود داشته باشید تا در صورت بروز مشکل مالی با آنها صحبت کنید.

قدرت ایمان

اعتماد به نفس یک احساس عالی برای رسیدن به هر چیزی است.

و به همین ترتیب، ایمان نیز به ما کمک می کند تا ثروتمند شویم، اما تنها شرط آن این است که بدانیم چگونه آن را شروع کنیم و درآمد بیشتری کسب کنیم.

آغاز ایمان:

همانطور که ما به خدا ایمان داریم، شما نیز باید به خودتان ایمان داشته باشید. ابتدا باید در نظر داشته باشید که می توانید یک تاجر و سرمایه گذار عالی شوید و بدون توجه به اینکه دنیا چگونه است، حداکثر درآمد را به دست آورید. سپس به این فکر کنید که آیا می توانید آن را انجام دهید یا خیر. این بدان معنا نیست که یک چیز مهمتر است. این تنها باور شما به خودتان است که آن را موفق کنید.

به خودتان چیزهای مثبت بگویید:

در حین صحبت کردن با خود، باید از انرژی مثبت استفاده کنیم و دنیایی غنی که همیشه نتایج خوبی به دست می‌آید و برای مثبت دویدن باید با خود مثبت صحبت کنید.

نتیجه

پس دوستان این دانش برای تبدیل شدن به یک تاجر و سرمایه گذار موفق و ثروتمند شدن است. از مجموع موضوعاتی که در این کتاب به آن اشاره شده است، نکات زیر، موضوعات مهمی است:

  1. افراد فقیر و متوسط ​​کارمندان خوداشتغال هستند، در حالی که افراد ثروتمند تاجر یا سرمایه گذار هستند.
  2. E و S دانش کتاب ما را می گویند.
  3. افراد S و E قصد دارند در سن 55 تا 60 سالگی ثروتمند شوند، در حالی که افراد B و E تلاش می کنند تا هر چه زودتر از نظر مالی مستقل شوند.

بنابراین به این ترتیب ما در این کتاب مطالب و نظرات زیادی در مورد درست شدن مالی و ثروتمند شدن گفته ایم. امیدوارم درک کرده باشید و یاد داده باشید. برای اینکه از نظر اقتصادی مستقل و مرفه شوید، آنها را در زندگی خود بپذیرید.

نقد و بررسی کتاب Cashflow Quadrant

یکی از نکات کلیدی «ربع جریان نقدی» اهمیت توسعه جریان‌های درآمد غیرفعال و استفاده از دارایی‌ها برای دستیابی به استقلال مالی است. کیوساکی بر نیاز به تغییر از طرز فکر سنتی کار کردن برای پول به اینکه پول برای شما کار کند، تأکید می‌کند که در نهایت به شما امکان می‌دهد از رقابت موش‌ها فرار کنید و از زندگی رضایت‌بخش‌تری لذت ببرید.

این کتاب مملو از توصیه های عملی، مثال های واقعی و گام های عملی است که خوانندگان می توانند در سفر مالی خود به کار گیرند. سبک نوشتاری کیوساکی واضح، مختصر و جذاب است و مفاهیم پیچیده مالی را برای مخاطبان گسترده ای قابل دسترس می کند.

“ربع جریان نقدی” برای هر کسی که به دنبال کنترل آینده مالی خود و ساختن ثروت پایدار است، خواندنی ضروری است. این کتاب بینش‌ها و راهنمایی‌های ارزشمندی را در مسیر آزادی مالی ارائه می‌کند و آن را برای کسانی که به دنبال بهبود سواد مالی خود و ایجاد یک زندگی امن‌تر و مرفه‌تر هستند، ضروری می‌سازد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سیزده =