Kaise Jeete Aur Prabhavshali Bane

کتاب Kaise Jeete Aur Prabhavshali Bane اثر سانتوش کومار یاداو، کتابی است که به جوانان کمک می کند تا مسئولیت زندگی خود را به دست آورند و اهداف خود را فتح کنند. کتاب در مورد به دست آوردن هاله اطراف ما صحبت می کند تا همه ما بتوانیم در زمینه کاری انتخابی خود مؤثر باشیم. برای به دست آوردن این مزیت و نفوذ به ادامه مطلب بروید.

در لندن مردی به نام جیمز زندگی می کرد. جیمز از سنین پایین عطش سیری ناپذیری برای دانش و تعهد برای موفقیت در زندگی داشت. او فهمید که موفقیت یک شانس نیست بلکه با تلاش و پشتکار به دست می آید. جیمز سفر خود را با تعیین اهداف روشن برای خود آغاز کرد.

او رویای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق و تأثیر مثبت بر جامعه را در سر داشت. او با تمرکزی تزلزل ناپذیر، طرحی دقیق تهیه کرد که در آن مراحلی را که باید برای تبدیل رویاهایش به واقعیت انجام دهد، مشخص می کرد.

با پیشرفت جیمز، او با موانع و مشکلات متعددی روبرو شد. کشمکش های مالی، شک به خود و شکست های گاه به گاه عزم او را آزمایش کردند. با این حال، او حاضر به دلسردی نشد. در عوض، جیمز به هر چالش به عنوان فرصتی برای رشد و یادگیری نگاه می کرد.

او شکست های خود را تجزیه و تحلیل کرد، استراتژی های خود را تنظیم کرد و حتی با عزم بیشتری پشتکار داشت. جیمز برای به حداکثر رساندن اثربخشی خود، یادگیری مداوم را پذیرفت.

او مشتاقانه مطالعه می کرد، در سمینارها و کارگاه های آموزشی شرکت می کرد و به دنبال مربیانی می گشت که بتوانند راهنمایی و پشتیبانی کنند. جیمز فهمید که دانش ابزار قدرتمندی است که می تواند او را به جلو سوق دهد و فرصت های جدید را باز کند .

جیمز به دلیل سخت کوشی شروع به نتیجه گرفتن کرد. او با موفقیت تجارت خود را راه اندازی کرد که در آن بسیار موفق بود.

داستان جیمز الهام بخش بسیاری از کارآفرینان مشتاق و افرادی بود که برای موفقیت تلاش می کردند. سفر او اهمیت تعیین اهداف روشن، پذیرش چالش ها، یادگیری مستمر، پشتکار و قدرت ایجاد یک شبکه حمایتی را برجسته کرد.

جیمز از طریق مثال خود نشان داد که هر کسی می‌تواند با اشتیاق، عزم راسخ و اعتقادی تزلزل ناپذیر به خود، عملی باشد و در زندگی پیروز شود.

معرفی

اگر می خواهید مؤثر، تأثیرگذار و موفق باشید، کتاب امروز می تواند زندگی شما را تغییر دهد. “Kaise Jeete Aur Prabhavshali Bane” نوشته سانتوش کومار است. این کتاب به شما می گوید که چگونه می توانید معنادار و موفق شوید.

این کتاب طرز فکر شما را تغییر می دهد و شما را به فکر کردن و یادگیری چیزهای جدید ترغیب می کند. اگر شروع به اجرای شیوه های ذکر شده در این کتاب در زندگی خود کنید، آنگاه می توانید تغییر عظیمی را در درون خود احساس کنید.

برای درک خوب این کتاب، آن را به هفت فصل تقسیم کرده ایم. بیایید همه آن فصل ها را به صورت جداگانه یاد بگیریم.

پس بیایید شروع کنیم.

فصل 1: طرز فکر شما

Kaise Jeete aur Prabhavshali Bane

موفقیت با یک طرز فکر آغاز می شود. قاعده فلسفه این است که تصویری از هدف خود در ذهن خود ایجاد کنید تا کم کم تبدیل به فردی شوید که می خواهید باشید. افکار شخصی را که می خواهید باشید در ذهن خود قرار دهید تا ضمیر ناخودآگاه مدام به شما یادآوری کند که کجا می خواهید بروید.

یک فرد موفق همیشه از انرژی ضمیر ناخودآگاه خود استفاده می کند. قدرتمندترین چیزی که داریم ذهن ماست. ذهن ما چیزی است که می تواند هر چیزی را ایجاد و نابود کند، بنابراین استفاده صحیح از آن باید هدف اصلی شما باشد.

همانطور که بدن به غذای خوب نیاز دارد، ذهن نیز به افکار خوب نیاز دارد. فرض کنید تمام روز فقط به افکار منفی درباره خودتان فکر می کنید. مثل اینکه من هیچ کاری نمیتونم بکنم هیچ کاری نمیتونم بکنم اونوقت ضمیر ناخودآگاه هم همینطور میشه و احساس میکنی که نمیتونی کاری بکنی. وقتی خودتان را با افکار مثبت پر می کنید، همیشه در مورد خودتان خوب فکر کنید.

بنابراین ضمیر ناخودآگاه فکر می کند که شما می توانید به خوبی انجام دهید. زبان تفکر ما همان چیزی می شود که در مورد خود باور داریم . وقتی همیشه در مورد خودتان خوب صحبت کنید، زبان ضمیر ناخودآگاه یعنی زبان تفکر ما خوب می شود و افکار ما از خود زبان شکل می گیرد.

آیا می دانید که اکثر مردم نمی دانند که چرا در یک مکان گیر کرده اند یا نمی توانند به جلو حرکت کنند؟ تنها دلیل این امر طرز فکر آنهاست. شما همانی می شوید که طرز فکرتان است.

ضمیر ناخودآگاه فقط آنچه را که ما صحبت می کنیم و معتقدیم دقیق است باور می کند، بنابراین باید در نظر داشت که چیزهای مورد نظر درست هستند.

شاید امروز فکر می کنید من نمی توانم چنین کار بزرگی انجام دهم یا هرگز نتوانم چنین خانه بزرگی بخرم. اما وقتی آن چیز را باور کنید، در ضمیر ناخودآگاه می نشیند و به این فکر می کنید که می توانید آن را انجام دهید.

مراقبت از زبان خود به شما کمک می کند زیرا ضمیر ناخودآگاه فقط آنچه را که شما صحبت می کنید می پذیرد. پس فقط در مورد کسانی که می خواهید بدست آورید فکر کنید و صحبت کنید، به کسانی که نمی خواهید فکر نکنید.

هرگز برای خود از زبانی استفاده نکنید که منفی به نظر می رسد، مثلاً من نمی توانم این کار را انجام دهم یا نمی توانم این کار را بپردازم. در عوض، از خود بپرسید چگونه می توانم این کار را انجام دهم، یا چگونه می توانم این کار را به دست بیاورم؟ وقتی از خود سوالی می‌پرسید، به‌طور خودکار پاسخ را می‌گیرید. اما اکثر مردم همین اشتباه را مرتکب می شوند و هرگز این سوال را از خود نمی پرسند.

یک فلوچارت در زندگی ما برای رسیدن به هر چیزی وجود دارد. اگر این فلوچارت را به درستی دنبال کنید، شانس دستیابی به هر چیزی تا چند درصد افزایش می یابد. فلوچارت شامل این موارد است.

انتخاب کلمات مثبت خوب در حین صحبت با خود

  • فكر كردن
  • طرز فکر
  • گفتگو با خود
  • عمل
  • نتیجه گرفتن

اولین کاری که باید در فلوچارت انجام دهید، انتخاب یک کلمه مثبت عالی است. اگر نظرات خوب و مثبتی را برای خود انتخاب کنید، به ضمیر ناخودآگاه شما می گویند که تفکر شما مثبت است.

پس از آن، آن کلمات شروع به شکل دادن به افکار شما می کنند. هنگامی که بسیاری از افکار خوب شکل می گیرند، یک ذهنیت را تشکیل می دهند.

پس از این، با توجه به ذهنیت مثبت خود، شروع به خودگویی می کنیم و به خود می گوییم که هیچ چیز غیر ممکن نیست. شما می توانید به همه چیز در جهان برسید.

با خودگویی مثبت، ما کاملاً روی کارمان تمرکز می کنیم تا نتایجی که می گیریم به نفع ما باشد.

فصل 2: ​​موفقیت در برابر شکست

مهم نیست که چقدر کتاب می خوانید، مهم نیست که چند سمینار می گذرانید، یا چند دوره آموزشی می گذرانید. بعد از مدتی انگیزه همه این چیزها کم‌تر مطالعه می‌شود و مردم بی‌انگیزه می‌شوند و دوباره می‌نشینند.

این اتفاق می افتد زیرا همه این چیزها از بیرون انگیزه می دهد. فقدان انگیزه برای تغییر خود به این معنی است که هنوز قول کتبی نداده اید.

یعنی تا الان به حرف همه گوش دادی ولی برای خودت چیزی ننوشته ای. به همین دلیل، ضمیر ناخودآگاه شما قادر به شفاف سازی آنچه می خواهید انجام دهید، نبوده است. پس ابتدا یک صفحه خالی بردارید و هر کاری را که می خواهید در زندگی انجام دهید بنویسید .

ذهن ما همه چیز را می‌فهمد ، اما مثل یک بچه کوچک خیلی زود فراموش می‌کند . به همین دلیل ضروری است که بارها و بارها به او یادآوری کنیم. سریعترین راه برای انجام این کار این است که یک قول کتبی به خود بدهید، یعنی اهداف خود را بنویسید تا بتوانید روزانه آنها را بخوانید و به خاطر بسپارید. اهداف می توانند مانند این باشند که می خواهید خانه بخرید، ماشین بخرید، می خواهید به جایی بروید یا می خواهید مشهور شوید.

به این ترتیب لطفاً آنچه را که می خواهید در صفحه بنویسید و تاریخ را با تاریخ امروز که آن را دریافت می کنید وارد کنید. اکنون این صفحه را در جایی قرار دهید که چشمان شما همیشه در آن باشد تا هیچ وقت هدف خود را فراموش نکنید و به سختی برای آن تلاش کنید.

کتاب Kaise Jeete aur Prabhavshali Bane

دو نوع آدم در این دنیا وجود دارد: یکی افراد موفق و دیگری افراد ناموفق. پیروز کسی است که هرگز کار خود را به تعویق نمی اندازد و هر روز برای کار خود سخت تلاش می کند. به هر هدفی که می خواهند برسند، تنها پس از رسیدن به آن، آن را ترک می کنند.

از سوی دیگر، افراد ناموفق می خواهند کارهای زیادی انجام دهند اما به دلیل عادت های ناموفق خود نمی توانند کاری انجام دهند.

دوستان، عادات ما را می سازد و ما را خراب می کند. برای موفقیت همیشه باید عادت سخت کار کردن را داشته باشید. هیچ چیز نباید برای شما مهمتر از کارتان باشد. از خود می پرسید کجای زندگیت باید می بودی؟ آیا شما آنجا هستید؟

اگر نه، پس نیاز به یک نقطه عطف در زندگی شما وجود دارد. نیاز به یک چرخش فوق العاده وجود دارد که در آن باید خود را به طور کامل تغییر دهید و عادت های موفقی را برای تبدیل شدن به فرد بهتری اتخاذ کنید.

فصل سوم: تأثیر عادات

عادت تمرینی است که باید روزانه انجام شود. عادت یک تمرین خودسازی است که هر روز به تدریج توسعه می یابد و یک روز قوی می شود. همانطور که یک طرز فکر مثبت یا منفی است، یک عادت هم خوب یا بد است. تمام زندگی ما از عادت ها تشکیل شده است.

شما فکر می کنید که تمام تصمیماتی که در طول روز می گیریم آگاهانه گرفته می شوند، اما در واقعیت، ناشی از عادت های ما هستند. مثلاً چند بار در روز غذا می خوریم؟ مدت زمانی که ما استراحت می کنیم نتیجه عادات ماست.

خلاصه Kaise Jeete aur Prabhavshali Bane

وقتی افکار و عادات کاری خود را هر روز به طور منظم انجام دهید، تبدیل به یک برنامه می شود. الگوها در ابتدا کوچک به نظر می رسند، اما به تدریج شروع به ایجاد یک اثر بزرگ می کنند. زندگی روزمره ما تاثیر خود را بر سلامتی و روابط ما با مردم بر جای می گذارد.

به عنوان مثال، 60 درصد از کارهایی که افراد در طول روز انجام می دهند، با تصمیمات آگاهانه آنها انجام نمی شود، بلکه با عادات روزانه انجام می شود. اگر عادت های خوبی را در خود ایجاد کنید، می توانید انتخاب های روزانه را به نفع خود انجام دهید.

برای هدف بزرگ خود باید هر روز بهتر شوید. زیرا وقتی هر روز در آن کار بهتر می شوید، با بیش از 37 درصد بهتر شدن در یک سال، می توانید در 1 روز به آن کار مسلط شوید. و برعکس، اگر هر روز بی فایده باشد، می توان آن را به سرعت تلف کرد.

عادات خوب برای بهبود خود کار می کنند، در حالی که عادات بد باعث تخریب شخصیت می شوند. حتی اگر در ابتدا تأثیر عادات خود را مشاهده نکنید، پس از چند ماه یا چند سال، تأثیر آنها بسیار افزایش می یابد.

اکنون فهمیده ایم که عادات نقش اساسی در زندگی ما دارند. اکنون یاد می گیرید که چگونه عادت های پر رونق برای خود ایجاد کنید.

برای ایجاد عادات موفق، اول از همه، تمام روز خود را روتین کنید و قبل از ایجاد یک برنامه روتین سه چیز را در نظر داشته باشید. آنها را در بالا بنویسید.

  1. دوست داری چه جور آدمی باشی
  2. دوست دارید چه نوع روتینی برای خود بسازید
  3. چه هویتی برای خودت میخوای

دوست داری چه جور آدمی باشی

در حین خواندن این مطلب، به خود بگویید که بدون معطلی این روال را برای تبدیل شدن به چنین فردی دنبال خواهید کرد. سپس، با چالش هایی که هر روز پیش می آید روبرو شوید. یک روال روزانه ایده آل چیزی شبیه به این است:

  1. حرفه کاری شما – 8 ساعت
  2. خواب – 8 ساعت.
  3. کسب دانش از هدف خود – 2 ساعت
  4. ورزش – 2 ساعت
  5. سرگرمی – 2 ساعت
  6. کار غیر منتظره – 2 ساعت

اگر ایجاد یک روال برای شما چالش برانگیز است، می توانید در روزهای ابتدایی آن را دنبال کنید و به تدریج آن را مطابق با زمان خود سفارشی کنید.

با برداشتن گام های مناسب برای اتخاذ عادات موفق، فرد و یک شرکت کوچک یا یک تجارت بزرگ می توانند موفق شوند. برای توسعه یک تمرین موفق، برنامه ریزی زمان برای فعالیت لازم ضروری است.

اگر زمان را تنظیم نکنید، عمل هرگز به موقع انجام نمی شود، در حالی که اگر زمان را انتخاب کنید، می توانید آن کار را با نظم کامل انجام دهید.

برای آسان‌تر کردن این کار، می‌توانید فهرستی برای خود تهیه کنید.

  • هدف زمان حال
  • هدف امروز
  • هدف این هفته
  • هدف این ماه
  • هدف امسال
  • هدف پنج سال آینده

این فهرست را برعکس بخوانید و تصمیم بگیرید که در پنج سال آینده چه کاری انجام دهید. پس از تعیین کار 5 ساله، تصمیم بگیرید که در یک سال برای رسیدن به هدف این پنج سال چه کاری باید انجام شود.

به همین ترتیب، برای رسیدن به هدف امسال، وظایف لازم را برای هر ماه بنویسید و برای رسیدن به هدف برای هر ماه، اهداف کوچک مورد نیاز را برای هر هفته بنویسید، سپس کارکردهای ضروری هر روز را تعیین کنید.

با این کار حواس پرتی کمتر می شود و می توانید کار خود را با تمرکز انجام دهید. پس از تعیین هدف روز، باید تصمیم بگیرید که برنامه روزانه برای تکمیل آنها چگونه خواهد بود.

با این کار عادات موفق را جذاب کنید. برای این کار سعی کنید فعالیت های موفقی را از طرق مختلف انجام دهید. به عنوان مثال، تمرینات روزانه جدید را انجام دهید تا به چالش های جدید دست پیدا کنید، و این عادت به طور خودکار جذاب می شود.

فصل 4: انسان صلح جو باشید

طرز فکر صلح آمیز قدرتمندترین چیز در این دنیاست. هنگامی که به درون خود نگاه کنید، خود را شناسایی کنید و شروع به کار برای بهبود خود کنید، مواجهه با دنیای بیرون بسیار آسان تر می شود. در این دنیا باید با دیگران طوری رفتار کنید که دوست دارید مردم با شما رفتار کنند.

چیزهای مثبت زمانی ظاهر می شوند که ما با آرامش به جهان نگاه می کنیم. سپس می فهمیم که باید با کار روی خودمان، خودمان را بهبود بخشیم. از این طریق یاد می گیریم که در زمان حال زندگی کنیم.

Kaise Jeete aur Prabhavshali Bane English

معنای واقعی زندگی در زمان حال لذت بردن از کاری است که امروز انجام می دهید. با این حال، تنها زمانی می توانید از آن کار لذت ببرید که آینده از آن بهتر شود. مثلا همه دوست دارند تمام روز بخوابند و استراحت کنند.

در حین انجام این کار احساس کاملی دارم، اما نمی توان آن را زندگی در زمان حال نامید، زیرا در حین انجام این کار، این حسرت در ذهنم وجود دارد که سخت کار نمی کنم و آینده ام رو به بهبود نیست. از سوی دیگر، فردی که صبح زود از خواب بیدار می شود و ورزش می کند، خوشحال است. آینده او بهتر می شود

بیشتر مردم این دنیا با فکر کردن به گذشته یا آینده خود زندگی می کنند. اصلا توجهی به حضورشان ندارند. وقتی با یک طرز فکر مسالمت آمیز زندگی می کنیم، فرصت های زیادی ظاهر می شوند. ذهن آرام راه های زیادی از فرصت ها را باز می کند زیرا وقتی دلیل ساکت باشد، فقط توانایی دیدن زمان حال به دست می آید.

با ذهنی آرام می توانید عادت های خود را درک کنید. سپاسگزار بودن به این معناست که قدردانی شروع به تبدیل شدن به بخشی از زندگی می کند. غلبه بر هر چالشی در زندگی با پذیرش شکرگزاری آسان است. قدردانی یعنی شکرگزاری خدا برای هر آنچه که دارید.

نویسنده می‌گوید کسانی که سپاسگزار نیستند کمتر تأثیرگذار می‌شوند. مردم بزرگ جهان با سپاسگزاری شگفتی هایی انجام داده اند، زیرا می دانند که قدردانی تنها چیزی است که آنها را در ارتباط نگه می دارد. آنها می توانند درد مردم را درک کنند و خود را روی زمین نگه دارند.

اما ما همچنان برای رسیدن به اهدافمان تلاش می کنیم. شکرگزاری یعنی خوشحال باشیم که آنچه داریم کافی است و همیشه برای رسیدن به اهدافمان گرسنه باشیم. این رمز یک زندگی موفق است.

فصل 5: یک فرد فعال باشید

درک زندگی به ما می آموزد که در زمان حال زندگی کنیم. درک تنها ما را به تمایز بین دانش و جهل سوق می دهد. درک فقط عادات موفق را ایجاد می کند و به جلو حرکت می کند.

این درک بیشتر مشکلات زندگی را نیز حل می کند. همه ما 100% مسئول زندگی خود هستیم . هیچ انسانی جز تو نیست که بتواند تو را تغییر دهد. هر چه زودتر این را بفهمید، زودتر یاد می گیرید که 100% مسئولیت زندگی خود را بپذیرید.

Kaise Jeete aur Prabhavshali Bane Hindi

فکر اینکه دیگران را مطابق روش خود اداره کنید از ذهن خود دور کنید زیرا هرکسی می خواهد مطابق راه خود بدود. اگر می‌توانید کاری در این مورد انجام دهید، این است که خودتان را تغییر دهید. شما می توانید خود را مطابق با خودتان تغییر دهید و دیگران پس از دیدن شما به طور خودکار تغییر خواهند کرد. فقط برای آن، شما باید یک فرد تأثیرگذار باشید.

خودتان را طوری توسعه دهید که هر شرایطی که پیش روی شما قرار می گیرد، محکم با آن روبرو شوید. برای انجام همه این کارها، باید فردی فعال باشید که همیشه فعال و مشتاق هر کاری از اهداف خود باشد.

برای تبدیل شدن به یک فرد تأثیرگذار باید ویژگی های یک رهبر خوب را در خود آورد. و این تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که شما 100% کنترل کامل بر خود داشته باشید. انسان های فعال آگاه هستند. آنها به جای اینکه دقیقاً چنین واکنشی نشان دهند، متفکرانه پاسخ می دهند.

افراد فعال قبل از انجام هر کاری، جنبه های مثبت و منفی آن را می بینند، سپس کار را شروع می کنند. پس از اتمام آن کار آن را ترک می کنند. وضعیت هر چه که باشد، این در دست ماست که اولین قدم را برای بهبود آن برداریم و افراد فعال اغلب آن را انجام می دهند.

حتما متوجه شده اید که در جامعه ای که زندگی می کنید، هر وقت حادثه ای رخ می دهد، عده ای هستند که بلافاصله با پلیس تماس می گیرند، آتش نشان می دهند و راه حل هر چه باشد. او هر کاری که لازم است برای حل این وضعیت انجام می دهد.

آنها اولین کسانی هستند که اقدام می کنند. این همان چیزی است که افراد فعال هستند. در مواقع سختی که دیگران هیچ کاری نمی کنند، چنین افرادی اولین قدم را برمی دارند. افراد فعال رویاهای خود را از طریق تخیل خود شکل می دهند. آنها همیشه تصویری را تصور می کنند که می خواهند به آن برسند. بعد از تخیل می توانند با انگیزه و تمرکز بیشتری کار خود را انجام دهند.

افراد فعال بر تخیل آنها تأثیر می گذارند، بنابراین آنها در هر موقعیتی صبر می کنند و مسئولیت های خود را درک می کنند. آنها با سخت کوشی تخیل را به واقعیت تبدیل می کنند.

افراد فعال موفق و تاثیرگذار هستند زیرا ابتدا در تخیل خود موفق می شوند و سپس آن را به واقعیت تبدیل می کنند. آنها می دانند که اگر در تصورات خود فردی موفق و تأثیرگذار باشید، در زندگی واقعی به آن فرد تبدیل خواهید شد. افراد فعال در تخیل خود استاد هستند. آنها قبلاً پیروزی خود را جشن گرفته اند.

آنها در هر موقعیتی شانس خود را با خود می برند زیرا می دانند در هر مرحله چه کاری انجام دهند. آیا می توانید خود را فردی موفق و تأثیرگذار در تصورات خود ببینید؟ اگر بله، حتی در واقعیت هم به فردی موفق و موثر تبدیل خواهید شد. اما اگر پاسخ منفی است، باید روی خودتان کار کنید.

افکار شما شما را می سازد؛ اگر در تخیل خود برنده باشید، در زندگی واقعی نیز برنده خواهید بود. به همین دلیل است که فکر کردن به افکار موفق ضروری است. برای ایده های موفق، می توانید کتاب های خوبی بخوانید که به شما انگیزه موفقیت می دهند.

همچنین می‌توانید فیلم‌ها یا ویدیوهای آگاهانه در مورد رشته خود را تماشا کنید و شما را تشویق به دنبال کردن رویای خود کنید. اما، به یاد داشته باشید، شما باید فقط چیزهای مفید و انگیزشی را برای خود ببینید.

افراد فعال مهم ترین چیزها را در اولویت قرار می دهند و مدیریت زمان را به خوبی درک می کنند. برای مدیریت زمان، مانند افراد جسور، برنامه روز بعد خود را قبل از خواب شبانه انجام دهید. سپس، به محض بیدار شدن، وظیفه شما این است که آن را دنبال کنید. انجام این کار باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و با تمرکز می توانید کار خود را به سرعت تکمیل کنید.

فصل ششم: تبدیل به یک فرد تأثیرگذار شوید

اول مهمترین کارها را انجام دهید

شما می توانید 100% بر زندگی و زمان خود کنترل داشته باشید ، اما باید زمان خود را به درستی مدیریت کنید. راه اول انجام کارهای ضروری است. مهم‌تر از آن، چگونه می‌دانید مهم‌ترین کار برای شما چیست؟

به عنوان مثال، اگر شما یک تاجر هستید، تصمیم گیری و اجرای آنها به نفع مشتری و سود شرکت برای شما حیاتی خواهد بود. سپس، بقیه کار را بین کارمندان خود تقسیم کنید.

Kaise Jeete aur Prabhavshali Bane

اگر کارمند هستید، ضروری ترین کاری را که ابتدا رئیستان داده است انجام دهید؟ بعد از آن کار خود را انجام دهید زیرا فقط کار شما را به جلو می برد. وقتی یاد بگیرید که مهم ترین کار را اول انجام دهید، موفقیت محدود نمی شود.

این استراتژی عملکرد و نتایج را به سرعت افزایش می دهد و موفقیتی که در پنج سال آینده به آن فکر می کردید را می توانید در دو سال آینده تکمیل کنید. فقط یک سال دیگر پیدا می شود.

زندگی به طور کامل با یادگیری و به کارگیری چیزهای شناخته شده تغییر می کند. بیشتر ما هیجان زده می شویم و شروع به خواندن کتاب های زیادی می کنیم و از آنها انگیزه می گیریم. اما فقط برخی افراد آن چیزهای آموخته شده را در زندگی خود پیاده می کنند.

خواندن آسان است، اما استفاده از آن چیزها در زندگی واقعی و دنبال کردن مداوم آنها چالش برانگیز است. کاری که اکثر مردم انجام نمی دهند، اما کسانی که این کار را دنبال می کنند در زندگی از دیگران جلوتر می روند.

افراد با نفوذ خیلی جلوتر فکر می کنند

افراد بانفوذ به جای فکر کردن به اینکه فردا چه کاری باید انجام دهند، به این فکر می کنند که در پنج سال آینده باید به چه هدفی برسند و امروز چه کاری باید انجام دهند. برای این، اول از همه، شما باید یک لیست تهیه کنید، که در آن باید بنویسید که در پنج سال آینده چه کاری می خواهید انجام دهید، بعد از آن چه کاری باید در یک سال انجام شود تا به این چیز برسید .

سپس، برای رسیدن به آن در یک سال، در 12 ماه چه کاری باید انجام شود ؟ و برای رسیدن به هدف آن ماه ها هر هفته چه باید کرد. و هر روز در هفته چه کاری انجام دهیم. انجام این کار باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و با تمرکز به کار خود ادامه می دهید.

فصل 7: به ارتقای خود ادامه دهید

کتاب Kaise Jeete aur Prabhavshali Bane

ارتقا مهم است زیرا شما را بهتر می کند. بهبود مستمر تنها راه ارتقاء است. وقتی بهتر شدن را متوقف کنید، بدتر می شوید. اولین قدم برای هر تغییری آگاهی است . هدف از درک این است که آگاهی خود را بالا ببرید.

هنگامی که شروع به مشاهده آگاهانه افکار و اعمال خود کردید، راهی برای بهتر شدن وجود دارد. با خودتان بودن شروع کنید تا دنیایی باشید که می خواهید. اگر می‌خواهید دنیا را به جای بهتری تبدیل کنید، با اینکه خودتان انسان بهتری باشید شروع کنید.

چرا ارتقاء لازم است؟

زندگی ما مانند باغی است که هر از گاهی باید از آن مراقبت کرد. اگر از گیاهان باغ خود مانند یک باغ حاصلخیز مراقبت کنید، آنها فراتر از انتظار شکوفا خواهند شد. اما اگر اجازه دهید علف های هرز در باغ شما ریشه دوانند، به زودی متوجه خواهید شد که میکروب های خطرناکی می توانند در آنها رشد کنند.

بنابراین هر از گاهی پارک های خود را زیر نظر داشته باشید. در صورت مشاهده هر گونه نقص، فورا آن را برطرف کنید. همیشه مراقب زباله ها باشید. یک تیم نظارتی (عادات) ایجاد کنید که شما را در جریان قرار دهد و راه حل هایی را بیابد. با روش‌های جدید، باغ شما به مرور زمان محافظت می‌شود و برای مدت طولانی نتایج عالی به دست می‌دهد.

همانطور که برای تمیز ماندن باید هر روز تمیز شوید یا حمام کنید، هر روز از طریق چیزهای مثبت به افکار خود مثبت ببخشید. اگر بذر محصولات مورد نظر خود را در آنجا نکارید و آنها را تمیز نکنید، علف های هرز رشد می کنند، بنابراین ارتقاء آن ضروری است. ذهنیتی که می تواند زندگی را تغییر دهد.

آگاهی برای ارتقا

تا زمانی که از وجود چیزی اطلاع نداشته باشید، نمی توانید چیزی را تغییر دهید. برای آگاهی باید راهی برای فهمیدن و جداسازی پیدا کرد. فهمیدن اینکه طرز تفکر شما از کجا سرچشمه گرفته می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چرا نتایجی را که می گیرید به دست می آورید.

با این کار، وقتی معلوم شد که این طرز فکر مال شما نیست، خودتان را از آن جدا کنید. با این روش جداسازی می توانید تصمیم بگیرید که ادامه دهید یا ترک کنید. در نظر بگیرید که امروز کجا هستید و به کجا می خواهید بروید.

  1. چهار جنبه ارتقاء
  2. اول فیزیکی – از ورزش
  3. ذهنی دوم – از یادگیری
  4. سوم معنوی – از دعا
  5. چهارم اجتماعی – از خدمت
  6. اول فیزیکی – از ورزش

ورزش از بدن فیزیکی مراقبت می کند . باید برای بدن خود غذای سالم بخورید، استراحت کنید و ورزش کنید. بسیاری از افراد نمی توانند به طور منظم ورزش کنند، زیرا هیچ تفاوت قابل توجهی در یک روز نشان نمی دهد، بنابراین افراد آن را نادیده می گیرند.

نتیجه انجام یا عدم انجام تمرینات بدنی در دراز مدت قابل مشاهده است. اکثر مردم فکر می کنند به زمان بیشتری نیاز دارند، اما در برنامه روزانه آنها گنجانده نشده است. همیشه می توانید برای همه چیز به زمان بیشتری نیاز داشته باشید، اما برای چیزهای مهم همیشه زمانی وجود دارد.

برای انجام تمرینات بدنی به ابزار خاصی نیاز نیست. اگر می خواهید از برخی ابزارها استفاده کنید یا از ورزش های مبتنی بر مهارت مانند تنیس، بدمینتون، فوتبال و غیره لذت ببرید، این یک فرصت عالی برای فعالیت بدنی اضافی است. همچنین می توانید تمرینات اساسی مانند پیاده روی سریع، دویدن، دوچرخه سواری و شنا را برای ورزش بدن انجام دهید. اینها برای آمادگی جسمانی بسیار مفید هستند.

حتی در حین انجام تمرینات بدنی روتین باید هوشیار باشید. بسیاری از افراد در ابتدا تمایل بیشتری به انجام تمرینات بدنی دارند.

اما اگر قبلاً هیچ تمرین بدنی انجام نداده اید. در این صورت، می تواند منجر به درد، آسیب و حتی آسیب دائمی غیرضروری شود، بنابراین شروع آهسته بهترین راه برای نزدیک شدن به تمرینات بدنی است. ورزش پایه سلامت شماست. این تأثیر عمیقی بر عزت نفس، اعتماد به نفس و صداقت شما دارد.

ذهنی دوم – از یادگیری

رشد ذهنی از طریق یادگیری اتفاق می افتد. اکثر مردم فکر می کنند که تحصیل فقط تا مدرسه یا دانشگاه است. به همین دلیل است که به محض پایان تحصیل، خواندن یا یادگیری را متوقف می کنند. هنگامی که این کار را انجام می دهید، از بهبود جنبه ذهنی خودداری می کنید، که می تواند آینده را خراب کند. همانطور که بدن به غذای خوب نیاز دارد، ذهن نیز به افکار خوب روزانه نیاز دارد.

بخش ذهنی فقط با ایده های خوب ارتقا می یابد. بنابراین، دادن حداقل یک ساعت به یادگیری هر روز در برنامه روزانه ضروری است. تا بتوانیم به سمت بهتر شدن حرکت کنیم. هیچ راهی برای افزایش دانش و کشف چیزهای جدید بهتر از ایجاد عادت به یادگیری منظم وجود ندارد. در ابتدا، با هدف قرار دادن روزانه دو صفحه برای مطالعه شروع کنید، سپس آن را به طور مداوم افزایش دهید.

نوشتن همراه با تکالیف راهی قدرتمند برای ارتقای ذهنی و افزایش وضوح ذهنی است. برای ارتقای ذهنی، خواندن و نوشتن به طور موثر ظرفیت تفکر و تصور واضح را افزایش می دهد.

سوم معنوی – از دعا

ارتقاء روحی به زندگی جهت می دهد. جنبه معنوی مانند قلبی است که برای تجسم اصول زندگی شما اختصاص داده شده است. از منابعی که به شما الهام می‌دهند، نیرو می‌گیرد. ارتقاء روحی کل بشریت را با حقایق زمان ابدی و پیشرفت جامعه پیوند می دهد.

وقتی با دعای منظم از نظر روحی ارتقا پیدا کنید، انرژی و قدرت جدیدی برای معنا بخشیدن به اصول زندگی خود احساس خواهید کرد. می توانید دعا کنید یا کتاب های مقدس بخوانید تا از نظر روحی ارتقا پیدا کنید. وقتی از نظر روحی ارتقاء می‌یابید و توانایی این را به دست می‌آورید که ذهن خود را قوی و آرام نگه دارید، سر و صدای زندگی بیرونی نمی‌تواند بر قدرت درونی شما تأثیر بگذارد.

ارتقاء روحی در زمان حال، نحوه تصمیم گیری و زندگی ما را بهبود می بخشد. هنگامی که اهداف خود را فهرست می کنید، اشتیاق شما افزایش می یابد – با انگیزه انجام بهتر روزانه. ارتقاء معنوی برای موفقیت، تعالی و امنیت یک جنبه ضروری است. وقتی انسان هدفی نداشته باشد، شور و شوق بسیار کمتر می شود.

وقتی هدف درست باشد همه چیز می تواند درست پیش برود. مهم نیست کی هستی شما یک سیاستمدار یا هنرمند، ورزشکار، تاجر، کارمند یا خانه دار هستید. اگر احساس می کنید در حال خدمت به دیگران هستید، کار خود را به خوبی انجام خواهید داد. این قانون به اندازه قانون جاذبه مهم است.

چهارم – از خدمات اجتماعی

ارتقاء اجتماعی به معنای ارتباط با احساسات مردم است زیرا همه ما حیوانات اجتماعی هستیم. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که احساسات به روابط ما با دیگران وابسته است، که بر زندگی ما تأثیر می‌گذارد. ارتقاء اجتماعی شامل رفتار عمومی است.

از این جنبه، شما باید روش های رفتار عمومی را بیاموزید که روابط شما را مناسب می کند. شما باید راه‌های اصلی تأثیرگذاری بر مردم را بدانید: سخنران خوبی باشید، راه‌هایی بیابید که به جای بد زبانی کردن، از دیگران تعریف و تمجید واقعی کنید، و طرز فکر طرف مقابل و آنچه می‌خواهد را درک کنید.

نتیجه

دوستان امیدوارم یاد گرفته باشید چطور برنده شوید و تاثیرگذار باشید. اجازه دهید آنها را یک بار تکرار کنیم تا به راحتی به خاطر بسپارند:

  1. موفقیت با یک طرز فکر آغاز می شود. قاعده فلسفه این است که تصویری از هدف خود در ذهن خود ایجاد کنید تا آرام آرام تبدیل به فردی شوید که می خواهید باشید.
  2. ضمیر ناخودآگاه بر این باور است که وقتی خود را با افکار مثبت پر می کنید و همیشه در مورد خود خوب فکر می کنید، می توانید خوب عمل کنید. ما همان چیزی می شویم که در مورد خود فکر می کنیم.
  3. ذهن ما همه چیز را می فهمد اما به سرعت فراموش می کند، مانند یک کودک کوچک. به همین دلیل ضروری است که بارها و بارها به او یادآوری کنیم. سریعترین راه برای انجام این کار این است که یک قول کتبی به خود بدهید، یعنی اهداف خود را بنویسید تا بتوانید روزانه آنها را بخوانید و به خاطر بسپارید.
  4. وقتی افکار و عادات مربوط به کار را هر روز به طور منظم انجام دهید، تبدیل به یک برنامه می شود. الگوها در ابتدا کوچک به نظر می رسند، اما به تدریج شروع به ایجاد یک اثر بزرگ می کنند. زندگی روزمره ما تاثیر خود را بر سلامتی و روابط ما با مردم بر جای می گذارد.
  5. طرز فکر صلح آمیز قدرتمندترین چیز در این دنیاست. هنگامی که به درون خود نگاه کنید، خود را شناسایی کنید و شروع به کار برای بهبود خود کنید، مواجهه با دنیای بیرون بسیار آسان تر می شود.
  6. همه ما 100% مسئول زندگی خود هستیم . هیچ انسانی جز تو نیست که بتواند تو را تغییر دهد. هر چه زودتر این را بفهمید، زودتر یاد می گیرید که 100% مسئولیت زندگی خود را بپذیرید. افراد فعال موفق و تاثیرگذار هستند زیرا ابتدا در تخیل خود موفق می شوند و سپس آن را به واقعیت تبدیل می کنند.
  7. ارتقا مهم است زیرا ما را بهتر می کند. بهبود مستمر تنها راه ارتقاء است.

پس دوستان، اکنون زمان آن فرا رسیده است که بگویید بهترین چیزی که در مورد این کتاب به تازگی آموخته اید و 100% در زندگی خود پیاده سازی می کنید چه بوده است. در صورت تمایل نظر بدهید و به من اطلاع دهید. به زودی شما را با خلاصه های عالی تر می بینیم.

نقد و بررسی کتاب Kaise Jeete Aur Prabhavshali Bane

کتاب “Kaise Jeete Aur Prabhavshali Bane” نوشته Santosh Kumar Yadav برای هر کسی که علاقه مند به همگام شدن با زمان است و مایل به رسیدن به اهداف برای زندگی رویایی است، ضروری است.

صفحات کتاب بسیار شفاف جریان می یابد، خوانندگان را به خیابان های عمیق ذهن می برد و آنها را در مورد چگونگی تأثیرگذاری و رسیدن به موفقیت آموزش می دهد.

فصل ها تقریباً همه چیزهایی را که برای غیرقابل توقف شدن لازم است پوشش می دهند و توصیه می شود برای موفقیت بیشتر، کلمه به کلمه خوانده شوند.

متشکرم.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =