کایزن : تکنیک ژاپنی،برای ایجاد تغییرات بزرگ

کتاب کایزن – تکنیک ژاپنی اثر سارا هاروی به ما در مورد زندگی شخصی و یک رویکرد انعطاف پذیر می آموزد که همه می توانند از آن برای ایجاد تغییرات مطلوب در سلامتی، پول، روابط و بسیاری از زمینه های دیگر زندگی استفاده کنند. اگر به تغییر زندگی به یک زندگی تاثیرگذار علاقه دارید، این کتاب فقط برای شما نوشته شده است!

کایزن چیست؟ فرآیند کایزن چگونه کار می کند؟ همه اینها را از کتاب کایزن، روش ژاپنی برای تبدیل عادت ها، یک قدم کوچک در یک زمان، نوشته سارا هاروی خواهیم فهمید .

کتاب کایزن سارا هاروی به ما در مورد زندگی شخصی و یک رویکرد انعطاف پذیر می آموزد که همه می توانند از آن برای ایجاد تغییرات مطلوب در سلامت، پول، روابط و بسیاری از زمینه های دیگر زندگی استفاده کنند.

کتاب کایزن برای چه کسانی مفید است؟

کتاب کایزن برای کسانی است.

  1. علاقه مندان به یادگیری در مورد ژاپن و فلسفه شرق.
  2. کسانی که می خواهند عادت های قدیمی خود را تغییر دهند.
  3. برای بهبود زندگی خود اما نمی دانند از کجا شروع کنند.
  4. کسانی که بسیاری از تکنیک های خودسازی را یاد گرفته اند، اما هیچ یک از آنها در زندگی شخصی خود برای آنها کار نمی کنند. آنها می خواهند تکنیک هایی را بیاموزند که برای آنها در زندگی شخصی کار می کند و یک رویکرد انعطاف پذیر برای بهره مندی از آنها.

کایزن به معنای بهبود از کوچک به بهبود قابل توجه است. روش کایزن شما را تشویق می کند که یک هدف شخصی برای ایجاد تغییرات برای خود تعیین کنید. سپس از کوچک شروع کنید و یکی یکی  به سمت هدف بزرگ حرکت کنید.

برای استفاده از کایزن در بخش شرکتی، اهداف کوچکی را در جنبه های اساسی سازمان تعیین کنید و به آنها دست یابید و به سمت بزرگ حرکت کنید.

ریشه کایزن به معنای درس اصلی کایزن این است که طبق این مفهوم، ما باید در هر بخش مهمی از زندگی پیشرفت کنیم و با تمرکز بر یک کار کوچک در یک زمان و سپس روی دیگری پیشرفت کنیم. باید ادامه داد.

اگر در مورد تاریخ کایزن صحبت کنیم، پس از ویرانی های جنگ جهانی دوم متولد شد. زمانی که بمب اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی ژاپن خسارات قابل توجهی وارد کرد، پس از آن ژاپن پس از این همه ویرانی تا پنج سال هیچ کاری را به درستی انجام نداد، اما پس از آن ژاپن از این تکنیک قبل از هر چیز برای بهبود صنعت نساجی خود استفاده کرد و با بهبود بخش کوچکی از آن، در این صنعت ضمن بهبود، در ده سال آینده شرکت شماره یک صنعت نساجی شد.

پس از آن، ژاپن به بخش خودرو نفوذ کرد و همان فناوری را در بخش خودرو به کار گرفت و هر بخش کوچکی را در هر جنبه کوچکی بهبود بخشید. در ده سال آینده، ژاپن به صنعت خودرو شماره 1 جهان تبدیل شد.

و ژاپن با پیروی از همین روش کایزن در بسیاری از زمینه‌های تجاری رتبه اول را در جهان دارد. و امروز، همه ما در مورد موفقیت او می دانیم، چه فناوری پیشرفته، ربات، یا هر چیز دیگری. همه ما می دانیم که موفقیت آن با اتخاذ همین روش به دست می آید.

برای بهبود بخش شرکتی ژاپن، طبق روش کایزن، حداقل دو پیشنهاد از هر کارمند برای بهبود شرکت در طول سال گرفته می شود. و بهبود در شرکت با اجرای بهترین 100 پیشنهاد انجام می شود.

به همین ترتیب، اگر می‌خواهید از این روش خود بهبودی استفاده کنید ، پیشرفت‌های جزئی در زمینه‌های اساسی و مختلف زندگی ایجاد کنید که می‌توانید آن‌ها را احساس و مشاهده کنید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید سالم باشید، کمی بهبود در غذا ایجاد کنید، طرز فکر خود را بهبود بخشید تا به سمت جلو حرکت کنید، به طور مشابه، برای حرکت به سمت موفقیت، تغییرات کوچکی در اعمال خود ایجاد کنید که می توانید ببینید. این توصیه کایزن است که به شرکت ها و بسیاری از افراد بزرگ کمک کرد تا موفق شوند.

فصل 1 کتاب کایزن: چگونه آن را شروع کنیم؟

بهترین چیز در مورد کایزن این است که وقتی نحوه استفاده از آن را یاد می گیرید، برای شما انعطاف پذیر و شخصی می شود که می توانید در هر زمینه ای از زندگی خود از آن استفاده کنید و پیشرفت کنید.

روش کایزن به کسی نمی‌گوید که روشی را که هر کس بدون توجه به موقعیت باید اتخاذ کند، اصلاح کند. در عوض، طبق روش کایزن، ابتدا باید مشکل خود را ببینیم، کوچکترین مشکلی را مشاهده کنیم و برای یافتن راه‌حل آن اصلاح جزئی انجام دهیم. و پیشرفت های کوچک باید به طور مداوم انجام شود تا روزی آن مشکل به طور کامل برطرف شود و بتوانید به آنچه می خواهید برسید.

اگر آن را به زبان ساده می فهمید، مشکل را در هر زمینه ای از زندگی خود بیابید. این می تواند حوزه سلامت، تفکر یا حوزه مالی باشد. می تواند یک منطقه رابطه وجود داشته باشد. از این طریق مشکلات را در زمینه های زندگی پیدا کنید.

اگر می خواهید در حوزه سلامتی سالم تر باشید:

  1. برنامه غذایی لازم را دنبال کنید.
  2. تمرین مورد نیاز را انجام دهید و از کوچک شروع کنید.
  3. تا زمانی که به هدف سالم مورد نظر خود برسید، یکی یکی پیشرفت کنید.

به همین ترتیب، اگر در حال حاضر مشکل مالی در زندگی شما وجود دارد، اگر کمبود پول وجود دارد، برای رفع آن و کسب درآمد بیشتر با گام های کوچک شروع کنید. حداقل پس انداز کنید، ;کم کم سرمایه گذاری کنید. و برای به دست آوردن اطلاعات لازم کتاب بخوانید، حتی اگر روزانه یک صفحه را شروع کنید.

و بنابراین، به پیشرفت مداوم خود ادامه دهید، یاد بگیرید چگونه پس انداز کنید، سرمایه گذاری کنید، ثروتمند شوید و قدم های کوچک را اجرا کنید. با این کار متوجه خواهید شد که پس از چند ماه یا چند سال می توانید مشکلات مالی خود را حل کنید. این به این دلیل است که آنها نیز در حال پیشرفت هستند و به اهداف مالی مورد نظر خود می رسند.

و همیشه خوش بینانه فکر کنید: چگونه می توانید مواردی را که می خواهید بدست آورید؟ به جای فکر کردن، نمی توانم آن را داشته باشم.

فصل 2 کتاب کایزن: ​​استفاده از کایزن در سلامت

روش کایزن در سلامت به معنای ایجاد پیشرفت‌های جزئی برای بهبود سلامتی است. بهبود سلامت شامل همه چیز از افزایش وزن گرفته تا کاهش وزن و ایجاد اندامی متناسب است.

برای این، اول از همه، هر روز ورزش را شروع کنید. با پیاده روی برای ورزش شروع کنید. با کمترین زمانی که می توانید راه بروید شروع کنید، حتی اگر در ابتدا 100 یا 200 متر باشد. سپس، با انجام تمریناتی مانند پلانک و شعبده بازی شروع کنید. این تمرین همچنین شامل پیاده روی صبحگاهی، دویدن، تمرینات ضروری، پیاده روی و فعالیت های رقص برای به دست آوردن کالا در بازار است.

جدای از این، برای سالم ماندن، شروع به افزایش غذاهای سالم، سبزیجات ، غذاهای آجیلی و پرهیز از فست فودها در رژیم غذایی لازم کنید.

به گفته کایزن، پیاده‌روی، دویدن و رژیم‌های غذایی را که در ابتدا انجام می‌دهید، ادامه دهید، زمان پیاده‌روی و دویدن را بهبود ببخشید و سرعت را در طول زمان بهبود بخشید.

در کنار این، خوب بخوابید، حداقل 7 تا 8 ساعت بخوابید و شروع به احساس سلامت کنید زیرا هر چه بیشتر احساس سلامتی کنید، هورمون های سالم تری در درون خود ایجاد خواهید کرد که به سلامت و سالم ماندن کمک زیادی می کند.

کتاب کایزن به زبان هندی

ترجمه تصویر :برای بهبود سلامتی خود، با افراد سالم تر دوست شوید و کتاب های مرتبط با سلامتی بخوانید تا از نظر روحی قوی تر شوید.

جدای از این، صحبت از رژیم غذایی سالم، حفظ آب را تا حد امکان انجام دهید، یعنی آب بنوشید.

از کوچک شروع کنید و در طول زمان به بهبود آن ادامه دهید. همچنین می‌توانید از برنامه‌هایی مانند Technology: Timer و To-do List کمک بگیرید تا خود را در مسیر نگه دارید و بهبودها را بررسی کنید.

سعی کنید سطح آب بدن را حفظ کنید و بیشتر از میوه های دارای منبع آب مانند پرتقال استفاده کنید.

و روش کایزن می گوید که برای سالم ماندن، تا حد امکان برای صبحانه، کمی کمتر در ناهار و حداقل شام بخورید و به موقع بخوابید.

و همانطور که همه ما می دانیم خوردن غذاهای سالم می تواند به شما کمک کند سالم بمانید، بنابراین غذاهای مغذی بیشتری مانند موز، سیب و غیره را به صبحانه، ناهار و شام و برنامه غذایی خود اضافه کنید.

از حفظ قند بیش از حد خودداری کنید. زیرا از نظر علمی ثابت شده است که خوردن قند یا شکر بیشتر، اثر گردش خون در بدن ما دارد که هم به سلامت روحی و هم به سلامت جسمی آسیب می رساند.

و غذای خود را برای یک رژیم انضباطی اندازه بگیرید، چه مقدار نان، سبزیجات و میوه را باید در صبحانه بخورید، به طور مشابه در ناهار و شام، و غیره در زمان های دیگر.

و با بهبود مستمر ورزش و رژیم غذایی، با شروع از اقدامات کوچک، به سمت هدف مورد نظر خود حرکت کنید.

فصل سوم کتاب کایزن: استفاده از کایزن در کار

در این فصل بحث خواهیم کرد که چگونه می توانید محیط کاری خود را با استفاده از روش کایزن بهبود بخشید، چگونه در کار خود خوب باشید و با خوب شدن به نتایج دلخواه خود برسید.

از این روش ها برای بهبود محل کار خود طبق روش کایزن استفاده کنید. در موقعیت های روزمره، در فضای بیرونی آسمان کار کنید یا برای حداکثر سفیدی، چنین نور سفیدی را در اتاق قرار دهید. عکس های مثبت و مرتبط با موفقیت را در اطراف خود قرار دهید.

برای سالم ماندن و دوستدار محیط زیست، در اطراف محل کار درخت بکارید. و از طریق عطر و غیره آن را در اتوبوس خود نگهداری کنید. مهمترین چیزی که همه ما می دانیم حفظ نظافت است.

جدای از این، برای اینکه در کار خود فعال باشید و زمان استراحت را پربارتر کنید، تمرینات کوچک اولیه را انجام دهید یا در زمان استراحت بیرون بروید، کتاب هایی بخوانید که زندگی مثبت و شاد را آموزش می دهند ، یا با کسی صحبت کنید که می تواند به شما کمک کند تا صحبت کنید.

شاد باشید و برای حفظ آرامش و تمرکز ذهن خود در محل کار، از تکنیک مدیتیشن 5 دقیقه ای استراحت ناهار استفاده کنید.

برای این کار، هنگام ناهار در یک مکان ساکت بنشینید، چشمان خود را ببندید و زنگ هشدار تایمر 5 دقیقه ای را روی موبایل خود تنظیم کنید. روی نفس خود تمرکز کنید، نفس را به آرامی دم کنید و به آرامی بازدم کنید.

همانطور که نفس و احساسات خود را احساس می کنید، تمرکز شما روی کار بیشتر می شود. به این ترتیب چشمان خود را به آرامی باز کنید، دستان خود را مالش دهید و زمانی که زمان تمام شد ابتدا به دستان خود نگاه کنید.

سپس به آرامی دست های خود را از چشم ها دور کرده و احساس آرامش کنید. با این کار احساس آرامش و تمرکز خواهید داشت.

اگر می خواهید روز کاری خود را بهبود ببخشید و در حین کار با لذت به نتایج مطلوب برسید، تعادل بین کار و زندگی را حفظ کنید.

وسایل و کار به چیزهای دیگری مانند سلامتی و روابط زمان می دهد . به همین دلیل هورمون های شادی در ذهن ما افزایش می یابد و در نتیجه شانس بهره وری و تمرکز بیشتر از قبل بهبود می یابد. تا حد امکان با تیم خود کار کنید.

و سعی کنید در شرکتی کار کنید که اخلاقش را دوست دارید. و کار دلخواه خود را انجام دهید زیرا طبق روش IKIGAI ، راز اساسی موفقیت ژاپنی‌ها، انجام کار پرشور ما بهره‌وری و شانس موفقیت ما را 80 تا 90 درصد بیشتر از قبل افزایش می‌دهد.

و هدف تعیین شده خود را بررسی کنید و به آن برسید. زمان به زمان استراحت لازم را در نظر بگیرید و سعی کنید کار را با لذت انجام دهید.

این روش ها را با گام های کوچک شروع کنید تا کار خود را بهبود بخشید و به طور مداوم در حال بهبود باشید.

فصل چهارم کتاب کایزن: استفاده از روش کایزن برای کسب درآمد

طبق روش کایزن، شما باید با ایجاد پس انداز و دارایی های کوچک با توجه به شرایط خود، بهبود آن را در طول زمان شروع کنید، که به شما کمک می کند از نظر مالی آزاد شوید، ثروتمند شوید و دارایی خالص خود را افزایش دهید.

ابتدا به هزینه های خود نگاه کنید. کجا چقدر پول خرج میکنی چقدر پول برای پس انداز خرج می کنید؟ چقدر سرمایه گذاری می کنید؟ و چقدر پول برای مسئولیت خرج می کنید؟ ماهانه چقدر برای حفظ سبک زندگی و غیره هزینه می کنید؟

و قبل از هر هزینه ای از خود این سوال را بپرسید که چرا باید این را بپردازم؟ اگر پاسخ مفیدی دریافت کردید که به بهبود زندگی مالی شما کمک می کند، آن را خرج کنید. در غیر این صورت، از این هزینه ها خودداری کنید.

از اپلیکیشن آنلاین ردیاب پول برای مدیریت هزینه های خود استفاده کنید. و پس از هر یک از هزینه های خود، آن هزینه را در برنامه یادداشت کنید، هزینه های کل هفته خود را هر هفته مشاهده کنید، برنامه ریزی کنید تا هر هزینه قابل توجهی را دوباره انجام دهید و دفعه بعد از هزینه های غیر ضروری خودداری کنید. به طور مشابه، این روش ماهانه نیز دنبال می شود.

برای افزایش پس انداز، ابتدا به هزینه های ضروری خود مانند اجاره، مواد غذایی، پزشکی و غیره، از جایی که آن را خریداری می کنید، نگاه کنید. سپس، اگر چیزهایی با همان کیفیت در جای دیگری ارزان تر یافت می شوند، از آنجا شروع به خرید کنید.

اگرچه در ابتدا ممکن است مجبور شوید برای این کار مدتی برای تحقیق سرمایه گذاری کنید، اما برای مدتی، ROI را صرفه جویی قابل توجهی در دهان خود خواهید دید، بنابراین بر اساس نیاز زمان خود را سرمایه گذاری کنید.

و همانطور که همه ما می دانیم پول با کار سخت به دست می آید، پس از خرج کردن آن خجالت نکشید. در جایی که احساس می‌کنید قیمت آن بالاست، مذاکره کنید، زیرا اگر حتی 10 روپیه پس‌انداز کنید، آن‌گاه نیز در آنجا برگزار می‌شود که به شما کمک می‌کند تا جایی ثروتمند شوید.

پس از صرفه جویی در پول، آن را در یک دارایی سودآور سرمایه گذاری کنید تا پول بیشتری کسب کنید و در عین حال پول خود را ایمن نگه دارید. برای این کار می توانید دانش مالی لازم را کسب کنید و کتاب های مرتبط با مدیریت پول و داده های مالی را مطالعه کنید. همچنین سایت های مرتبط، روزنامه های مرتبط با بورس و غیره را تماشا کنید.

اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را برای درآمد، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری، هزینه‌ها، ارزش خالص و غیره تعیین کنید. در ابتدا تا جایی که می‌توانید کوچک شروع کنید و گهگاه آن را بهبود بخشید. سپس این کار را تا رسیدن به هدف مالی مورد نظر خود ادامه دهید.

فصل 5 کتاب کایزن: استفاده از روش کایزن برای مدیریت خانه و دکوراسیون 

روش کایزن برای مدیریت خانه و دکوراسیون آنها را به گونه ای مدیریت می کند که حداکثر فضا در خانه وجود داشته باشد و در صورت نیاز بتوان وسایل خانه را به اندازه کافی جا داد.

برای نگهداری صحیح از لباس ها، لباس های مشابه مانند پیراهن، تی شرت و شلوار را در یک جا نگه دارید و تا حد امکان بازیافت کنید که این امر دارای مزایای مالی نیز می باشد.

برای تسویه صحیح کتاب ها، روزنامه ها و غیره خود، اول از همه، واقع بین باشید که کدام کتاب برای شما مهم و ارزشمند است.

و پس از تعیین آن فقط کتاب ها و مجلات ارزشمند را نگه دارید و به بقیه بفروشید. سپس برای اینکه فضای کاربردی در خانه باقی بماند، از آنها استفاده کنید تا مساحت قابل استفاده خانه را از موارد غیرعادی مختلف کاهش دهید و از آنها بهره ببرید. در نظر بگیرید که چگونه می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید، مانند یک باتری قدیمی.

چیزهای عاطفی به معنای چیزی است که شما به آن وابستگی عاطفی دارید. به جای اینکه فقط از روی احساسات فکر کنید، با کمی آگاهی ذهنی به آن فکر کنید.

به این فکر کنید که آیا باید همین الان مالک آن چیزها باشید یا خیر. آیا برای شما یا سایر اعضای خانه مفید است؟ اگر از آن استفاده نکنید ممکن است ضرری داشته باشد؟ اگر نه پس از آگاهی ذهنی آنها را بفروشید تا فضای ارزشمند خانه باقی بماند. و با نگه داشتن چیزهای احساسی لازم از آنها بهره ببرید.

و برای بهبود فضای خانه، همیشه در زمان استقرار برنامه ریزی کنید تا نور خورشید و هوا به سرعت و به خوبی وارد محل شود. برای این کار سعی کنید با دسته بندی زندگی شخصی خود چیزهای مختلف را حفظ کنید. سعی کنید چیزی از یک دسته و یک رنگ را کنار هم نگه دارید. همانطور که قبلاً گفتیم، انجام این کار باعث صرفه جویی در زمان، فضا و انرژی می شود. و می توانید از آن برای کارهای مهمی استفاده کنید.

و در آخر، مانند محل کارتان، عطر یا چیزهای معطر را در خانه نگه دارید تا احساس خوبی در خانه داشته باشید تا عطر در خانه بماند.

این روش کایزن یکی از راه هایی است که مدیریت خانه از سطح تریم شروع کرده و در طول زمان بهبود می یابد.

فصل 6 کتاب کایزن: روش و رابطه کایزن

رابطه برای زندگی هر انسانی ضروری است و نقش حیاتی در افزایش شادی، احساسات و انرژی ما دارد. به عبارت دیگر، نقش مهمی در پیشبرد موفقیت ما دارد.

به همین دلیل است که ما باید در رابطه با افراد مناسب بمانیم. آیا با فرد مناسبی در ارتباط هستید؟ آیا این برای شما مفید است یا ممکن است در آینده اتفاق بیفتد؟ برای دانستن این موضوع، به سوالاتی از این دست به خودتان پاسخ دهید

  • آیا این شخص در رابطه با من تلاش های مشابهی انجام می دهد؟
  • آیا داشتن این در زندگی من مقداری ارزش به زندگی من اضافه می کند؟ آیا نسبت به خودم احساس خوبی دارم؟ من کی با آنها هستم؟ 
  • آیا با آنها احساس آزادی می کنم؟

اگر به این سؤالات پاسخ مثبت می‌گیرید، امیدوار باشید که رابطه خوبی با آنها داشته باشید و در آینده نیز خوب خواهند بود. بنابراین با آنها رابطه قوی برقرار کنید و اگر پاسخ سوالات آنها مضر  است، هر چه زودتر از آن فرد فاصله بگیرید.

اولین راه برای بهبود رابطه تان این است که خدا را شکر کنید. با تشکر از آن شخص برای کمک صادقانه شما. من صمیمانه از آن قدردانی می کنم. و هر شب هنگام ثبت خاطرات از آن شخص تشکر کنید، هر اقدام کوچکی که می توانید برای شادی و موفقیت او انجام دهید، انجام دهید. هر تلاش کوچکی را انجام دهید تا هر دوی شما احساس شادی و آزادی کنید.

و این روش ها را اتخاذ کنید تا یک رابطه انتقادی را به یک زندگی شاد تبدیل کنید. اول از همه با حوصله حرف هایشان را بفهمید و آنها را هم نصیحت کنید و ارتباط صریح انجام دهید، هر چه در دل است، واضح و با لحن منطقی به فرد مقابل بگویید، اگر فکر می کنید اشتباه از شماست، پس رابطه را شاد کنید.

با عذرخواهی و به یاد آوردن روزهای خوب با شما شاد زندگی کنید. و متعهد شوید که در آینده در کنار یکدیگر باشید.

جدای از این، برای ملاقات و دوستی با افراد جدید، به گروه هایی از افراد مرتبط با قبیله یا تفکر خود بپیوندید، به میان چنین افرادی بروید، با آنها صحبت کنید و در حین برقراری ارتباط با آنها ارتباط برقرار کنید.

و رابطه اساسی با همه اینها رابطه با خودتان است. می گویند کسی که بتواند با خودش رابطه خوبی برقرار کند می تواند خودش و همه مردم دنیا را دوست داشته باشد. بنابراین برای دوست داشتن خود، با بدن و صدای درونی خود مانند وفادارترین و بهترین دوستان خود رفتار کنید.

برای خود ماساژ یا صدای درونی خود، هر تعهدی که به خود دارید، ارزش قائل شوید و به آن عمل کنید.

با خود مهربان باش و به خودت آسیب نزن  جدای از این، برای اینکه خود را از نظر جسمی و روحی قوی نگه دارید، وظایف چالش برانگیز کوچکی را به خود اختصاص دهید و برای رسیدن به اهداف مورد نظر بر آنها غلبه کنید.

برای ایجاد و حفظ روابط خوب با خود و دیگران، روش رابطه روش کایزن را با توجه به شرایط خود از سطح جزئی شروع کنید و به مرور آن را بهبود بخشید تا به هدف مورد نظر خود برسید.

فصل 7 کتاب کایزن: سرگرمی با روش کایزن

این روش ها می توانند به شما کمک زیادی برای شناسایی و انجام سرگرمی های خود کنند.

  • اول از همه این سوال را از خود بپرسید که چرا می خواهید کار را انجام دهید؟
  • سپس، ببینید علاقه شما در دوران کودکی چه بوده است.
  • با توجه به شدت جوانی و امروز، موقعیت مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
  • تعیین کنید که عشق شما چیست.
  • سپس، روشن کنید که چرا برای انجام آن الهام گرفته اید.
  • مطمئن شوید که با انجام این کار احساس آرامش خواهید کرد.

اگر پاسخ های مثبتی برای این سوالات دریافت کردید، شروع به دنبال کردن علاقه خود کنید. و با تمرکز روی آن کار کنید و یک سال کار کنید تا نتایج مورد نظر خود را ببینید و احساس کنید.

حتماً افراد زیادی را دیده اید که می گویند در حال شروع کار عاشقانه خود هستند، اما بعد از چند روز یا چند ماه از شروع کار، تمایلی به انجام آن کار ندارند. این به این دلیل است که آنها ممکن است روش کایزن را ندانند یا اجرا کنند. اما اکنون، چون ما فقط در مورد این موضوع بحث می کنیم، به ما اطلاع دهید که چگونه پس از تشخیص اشتیاق خود، با آن همراه باشید.

کار روی سرگرمی خود را با کارهای کوچک شروع کنید و متعهد شوید که هر روز کمی برای سرگرمی خود وقت بگذارید. با کار مورد علاقه خود در رابطه با سرگرمی خود شروع کنید.

و در عین حال کار سرگرمی خود را بسنجید، پیشرفت در آن را بسنجید، نتایج فعالیت های ضروری خود را بسنجید و ببینید آیا به سمت هدفی که می خواهید حرکت می کنید یا خیر. اگر بله، پس همینطور ادامه دهید. و اگر نه، پس روش خود را تغییر دهید.

به همین ترتیب، برای اتخاذ عادات جدید، با گام های کوچک شروع کنید و با بهبود مستمر آن عادت را ایجاد کنید.

نتیجه 

پس دوستان در این ویدیو در مورد روش کایزن اینگونه صحبت کردیم که طبق آن می توانید با شروع از پیشرفت های جزئی و رسیدن به اهداف مورد نظر خود در هر زمینه ای از زندگی پیشرفت کنید. امیدوارم چیزهای ضروری زیادی یاد گرفته باشید. اکنون آنها را در زندگی خود بپذیرید، در بخش های حیاتی زندگی خود پیشرفت کنید و رویاهایی را که می خواهید برآورده کنید.

نقد کتاب کایزن

این کتاب راهنمای عملی و جذابی برای فلسفه بهبود مستمر کایزن است. خواندن این کتاب آسان است و نکات کاربردی برای پیاده سازی کایزن در زمینه های مختلف زندگی از جمله کار، سلامت و روابط ارائه می دهد.

من باید استفاده نویسنده از مثال‌های واقعی و مطالعات موردی را برای نشان دادن مزایای کایزن تحسین کنم و نشان دهم که چگونه پیشرفت‌های جزئی و تدریجی می‌توانند به تغییرات بلندمدت قابل توجهی منجر شوند.

به طور کلی، من فکر می کنم “کایزن” یک منبع ارزشمند برای هر کسی است که به دنبال بهبود زندگی خود به روش های معنی دار است. من این کتاب را به خوانندگان علاقه مند به رشد شخصی و خودسازی توصیه می کنم.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + بیست =