کوچینگ راه حل محور چیست؟

مشاورین مرکز کوچینگ ایران

پاسخگوی شما هستند

شماره تماس : 09382252774

بیاموزید که چگونه مهارت های کوچینگ متمرکز بر راه حل شما را قادر می سازد تا به عنوان یک مربی تغییر تحول آفرین در دیگران ایجاد کنید

4 ستون روش مربیگری اریکسون

راه حل محور

به جای تمرکز بر تجربیات گذشته یا دلایل نارضایتی فعلی، مشتری شما را به سمت نتایج مطلوب آینده خود سوق می دهد.

سیستمیک

بر ماهیت کل نگر مشتری شما تأکید می کند و می بیند که چگونه تغییرات مثبت می تواند در تصویر بزرگتر آنها قرار گیرد.

مشتری محور

به شما این امکان را می دهد که به منابع و مهارت های درونی مشتری خود اعتماد کنید و به برنامه و نتایج آینده آنها احترام بگذارید. کوچینگ یک منطقه بدون مشاوره است.

عمل گرا

تغییرات دگرگونی را در مراحل خاص و الهام گرفته ای دنبال می کند که منجر به تغییرات اساسی در نگرش، رفتار و شکل گیری عادت می شود.

کوچینگ چیست؟

مربی ورزش
مربی ورزش

مربی ورزش

ممکن است کسی که تازه وارد مربیگری شده است کلمه "مربی" را بشنود و به فوتبال فکر کند، اما مربیان ورزشی معمولاً مسئول هستند و اهداف و مسیر پیروزی را تعیین می کنند. آموزش، تصحیح و مدیریت همه مهارت هایی هستند که یک مربی ورزشی از آن استفاده می کند. زندگی حرفه ای، کسب و کار یا مربیگری اجرایی برعکس است. این مشتری است که اهداف را تعیین می کند.

مشاوره
مشاوره

مشاوره

مشاوران نیازهای یک سازمان یا فرد را تشخیص می دهند و راه حل های خود را بر اساس تخصص تخصصی خود برای "رفع" مشکل ارائه می دهند. راه حل هایی که اغلب برای مشتری نیز اجرا می کنند. کوچ ها از ابزارها و فرآیندهایی استفاده می کنند تا به مشتریان کمک کنند تا راه حل های خود را ایجاد کنند و سپس آنها را برای پیگیری پاسخگو می دانند.

مربی ورزش
مربی ورزش

مشاوره

برخلاف درمانگران و مشاوران، مربیان بر روی دوران کودکی یا تجربیات گذشته که ممکن است ریشه زندگی یا احساس یک فرد باشد، تمرکز نمی کنند. در عوض آنها به مشتریان خود کمک می کنند تا بفهمند در آینده چه می خواهند، چرا آن را می خواهند و چگونه می خواهند به آن دست یابند.
کوچينگ متمرکز بر راه حل :"ذهن آگاه".

مهارت های جدید شما

این مهارت ها سنگ بنای شما برای شروع مربیگری افراد برای دستیابی به پتانسیل کامل آنها هستند:

پرسشگری واقعا قدرتمند

کوچینگ فقط حرکت رو به جلو است نه نگاه به عقب. به عنوان یک مربی، شما هر روز از سوالات باز برای برانگیختن کشف، بینش، تعهد و اقدامی که مشتریان خود را به جلو می‌برد، استفاده خواهید کرد. پرسش‌های باز مفهومی ساده است که مکالمات شما را از ساده و خسته‌کننده به گسترده و تفکر برانگیز تغییر می‌دهد.

رفتن فراتر از شنیدن

کوچینگ بسیار فراتر از شنیدن حرف های مردم است. آن را به نحو، لحن صدا، و زبان بدن گسترش می یابد. به عنوان یک مربی، شما یاد خواهید گرفت که چگونه به جهان از دیدگاه مشتری خود نگاه کنید، تا معنای آنچه را که آنها می گویند در چارچوب ارزش ها و اهداف خود درک کنید. گوش دادن فعال گامی فوق العاده مهم به سوی مهارت های ارتباطی بهتر است.

ایجاد اعتماد با دیگران

کوچینگ محیطی امن و حمایتی را فراهم می کند که باعث ایجاد احترام و اعتماد متقابل مداوم می شود. به عنوان یک مربی، یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از ابزارهای ساده و در عین حال قدرتمند مانند عقب نشینی، به سرعت با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. بازگشت به عقب به شما امکان می دهد درک خود را از اطلاعات جدید روشن کنید، در حالی که به مشتری آگاهی بیشتری از افکار خود ارائه می دهد.

تضمین مسئولیت پذیری

کوچینگ تغییرات مثبت بلند مدت را القا می کند. به عنوان یک مربی، از ابزارهای دقیق مدیریت زمان برای ارتقای نظم و انضباط مشتری خود استفاده خواهید کرد و آنها را در قبال نتایج اقدامات مورد نظر پاسخگو می دانید. تغییر نگرش و رفتار برای دستیابی به اهداف مورد توافق در صورت وجود مسئولیت پذیری به طور قابل توجهی آسان تر است.

طراحی اقدامات مثبت

کوچینگ به طور سیستماتیک نگرانی‌ها و فرصت‌های خاصی را بررسی می‌کند که در اهداف مورد توافق مشتری نقش اساسی دارند. به عنوان یک مربی، به مشتریان کمک می کنید تا مسائل را اولویت بندی کنند و آنها را در تصمیم گیری های دشوار راهنمایی کنید. به یاد داشته باشید که مربیگری به معنای مشاوره دادن نیست. کوچ های واقعی به مشتریان خود قدرت می دهند تا اقدامات مثبت را به تنهایی شناسایی کنند. تسلط در طراحی اقدامات، بعد کاملاً جدیدی را در راه ایجاد موفقیت طولانی مدت باز می کند.

تنظیم هدف ضد گلوله

کوچینگ درها را به روی نوع جدیدی از هدف گذاری بسیار قدرتمند باز می کند. به عنوان یک مربی، شما نتیجه گرا خواهید شد و همیشه ارزیابی می کنید که آیا مشتری شما در مسیر درست قرار دارد یا خیر و برای رسیدن به هدف خود اقدام می کنید. مربیان از تعیین هدف SMARRT (ویژه، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه، مرتبط و به موقع) استفاده می کنند تا از درک کامل و مسئولیت پذیری اطمینان حاصل کنند.

ما به بیش از 45000 نفر کمک کرده‌ایم تا به اهداف خود برسند و در حال افزایش هستند…!

سفر تو

ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا به هدف خود یعنی مربیگری افراد برای دستیابی به پتانسیل کامل آنها برسید!

فكر كردن

ما ذهن خود را گسترش می دهیم تا به اوج حرفه خود برسیم. قبل از شروع آموزش مربی، از خود بپرسید که می خواهید به چه چیزی برسید. آیا عزت نفس و درآمد بیشتر می خواهید؟ بعد از اینکه به اوج حرفه خود رسیدید، آینده شما چگونه به نظر می رسد؟ برای رسیدن به رضایت کامل شغلی باید بر چه ترس های درونی غلبه کنید؟ هرچه در مورد آنچه می خواهید واضح تر باشید، آموزش مربی بیشتر می تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند.

صحبت کردن

ما در اینجا ثبت نام را کمی متفاوت انجام می دهیم. همه مشاوران ثبت نام ما مربیان حرفه ای هستند. آنها به جای شما بوده اند. آنها از شما سؤالات قدرتمندی می پرسند تا به شما کمک کنند تا بفهمید چگونه آموزش مربی به شما کمک می کند تا به اوج حرفه خود برسید و به عزت نفس و رضایت شغلی بالاتری برسید.

آموزش

برای اینکه بیشترین انعطاف ممکن را در اختیار شما قرار دهیم، یک دوره مدولار طراحی کرده ایم که می تواند در محل یا آنلاین برگزار شود. در ماژول‌های I-IV هنر و علم مربیگری، ابزارها، مهارت‌ها و رویکردهای اساسی را یاد می‌گیرید که شما را قادر می‌سازد تا مربیگری عالی ارائه دهید. تمرین کامل می کند. به همین دلیل است که ما شما را تشویق می کنیم که به محض اتمام ماژول I شروع به مربیگری کنید.

گواهینامه

مربیان هرگز از یادگیری دست نمی کشند. این تعهدی است که به خود و مشتریانمان می دهیم. همانطور که گفته شد، ما نیاز به تصدیق داریم که به سطح خاصی از مهارت و حرفه ای رسیده ایم. برای مربیان، این سطح گواهینامه ICF است. در برنامه‌های آموزشی مربی گواهی اریکسون، ما به شما کمک می‌کنیم تا مهارت‌های مربیگری خود را اصلاح کنید و به آنها تسلط پیدا کنید تا نه تنها به استانداردهای گواهینامه ICF برسید، بلکه از آنها فراتر بروید.

بیاموزید که چگونه افراد را آموزش دهید تا به پتانسیل کامل خود دست یابند

در وبینار آنلاین رایگان آینده ما شرکت کنید تا بدانید که آیا کوچینگ می تواند خواسته شما باشد

اگر سوالی دارید با ما در ارتباط باشید

مرکز کوچینگ ایران ارتباط با ما
مرکز کوچینگ ایران

زمانی را که برای شما مناسب است برنامه ریزی کنید و ما با شما تماس خواهیم گرفت