کوچینگ مدیران

کوچینگ مدیران:مربیگری در یک محیط مجازی-ترجمه دکتر سعید جوی زاده

پیشرفت در تکنولوژی به پایان رسیدچند دهه گذشته کارمندان بیشتری را قادر به کار از راه دور نسبت به قبل کرده است. این پیشرفت‌ها همچنین به سازمان‌ها این امکان را داده است که استعدادهای برتر را از نیمه راه در سراسر جهان استخدام کنند و شرایط کاری انعطاف‌پذیرتری را برای همه کارکنان ارائه دهند. این روند کار از راه دور سال‌ها در حال افزایش بوده است، اما هیچ چیز به اندازه همه‌گیری جهانی که از سال 2020 بر جهان تأثیر گذاشت، آن را تسریع نکرد.

کارفرمایان و کارمندان چاره ای جز این نداشتند که (به سرعت) چگونگی انجام کارهای خود را از خانه بیابند، مگر اینکه مردم در نوعی از صنعت خدمات مستقیم کار می کردند. حرفه ای ها فضاهای میز و پس زمینه زوم را تنظیم می کنند. آنها فناوری و ابزارهایی را ذخیره کردند که به آنها کمک می کرد کارهای خود را از خانه انجام دهند و با همکاران خود در ارتباط باشند. مزایا؟ عدم نیاز به رفت و آمد کار خود را با لباس های غیر رسمی انجام می دهند. و گرفتن جلسات از روی مبل.

امروزه، اکثر مردم بر این باورند که «عادی‌های جدید» برای کسب‌وکار شامل نوعی راه‌حل ترکیبی برای کارمندان می‌شود – به این معنی که آنها زمان خود را صرف کار از راه دور و تا حدی به صورت شخصی می‌کنند. سازمان‌ها احتمالاً باید استراتژی‌های نوآورانه زیادی را برای سازگاری با این محیط کسب‌وکار به سرعت در حال تحول و نیازهای کارگران خود توسعه دهند، اما یک چیز مطمئن است: مربیگری بخشی از این ترکیب خواهد بود – و باید باشد.

در واقع، طبق گزارشی که در ژوئیه 2021 منتشر شد، McKinsey & Company از 500 مدیر ارشد در صنایع مختلف نظرسنجی کرد تا دریابد که آنها چگونه با تغییر ناگهانی به نیروی کار از راه دور در طول همه‌گیری مقابله کردند. یافته ها قطعی بود. شرکت هایی که عملکرد مالی بهبود یافته ای را در طول زمان مطالعه نشان دادند نیز هزینه های خود را برای مربیگری تا 49 درصد افزایش دادند.*به عبارت دیگر، حتی اگر باید مجازی باشد، مربیگری را دوچندان کردند. و نتیجه داد.

همه اینها برای شما به عنوان یک مربی – مربی چه معنایی دارد؟ تقریباً مطمئناً مجبور خواهید بود حداقل بخشی از جلسات مربیگری خود را در یک محیط مجازی انجام دهید و احتمال زیادی وجود دارد که همه آنها باشند. در این فصل، من مزایا و معایب آن واقعیت را به اشتراک می‌گذارم و دستورالعمل‌هایی را برای کمک به حداکثر رساندن اثربخشی جلسات مربیگری آنلاین ارائه می‌دهم.

درباره دکتر سعید جوی زاده مترجم و نویسنده :

دکتر سعید جوی زادهاستراتژیست نوآوری، سخنران ،پژوهشگر و موسس مرکز کوچینگ ایران و مولف و مترجم  بیش از 120 کتاب در ایران است. ترکیب قدرتمند رهبری ،سخنرانی و پژوهشگری به طور فزاینده ای او را به منبعی برای کمک به رهبران و متخصصان با پتانسیل بالا تبدیل کرده است تا به بهترین شکل ممکن دست یابند.

بینش او ناشی از تجربه دنیای واقعی او و پدیده شگفت‌انگیزی است که او در بالا رفتن خود از نردبان شرکت مشاهده کرد: موفق‌ترین افراد لزوما آن‌هایی نیستند که بالاترین ضریب هوشی یا بهترین مهارت‌های شغلی را دارند. پیشرفت شغلی در واقع ارتباط نزدیکتری با نحوه به کارگیری دانش و استعدادهای افراد – ظرفیت آنها برای همکاری، برقراری ارتباط و تأثیرگذاری بر دیگران دارد.اگرچه دکتر سعید جوی زاده  به سرعت از طریق درجات به یک موقعیت اجرایی در عملیات با یک شرکت بزرگ ارتقا یافت، او متوجه شد که کمک به دیگران برای به حداکثر رساندن پتانسیل شغلی خود واقعاً کار زندگی او بود. او پس از راه‌اندازی کسب و کار خود به عنوان سخنران و مشاور، خرد خود را از طریق دو کتاب محبوب رهبری به اشتراک گذاشت. اولین مورد، شما — به گفته آنها: کشف نقاط کوری که بر شهرت و شغل شما تأثیر می گذارد، تخصص دکتر سعید جوی زاده را در توسعه رهبری ایجاد کرد. جدیدترین کتاب او، رهبری رها شده: به مبارزه با خرد متعارف برای عملکرد موفق، به عنوان برنده جایزه طلایی توسط انجمن نویسندگان غیرداستانی شناخته شد.

امروزه دکتر سعید جوی زاده یک سخنران و مربی برجسته رهبری است که به سازمان های مختلف در سراسر جهان خدمت می کند. در این مقام، او دیدگاهی منحصر به فرد و خط مقدم از رهبری و تکامل شگفت انگیز آن به دست آورده است.

مزایای کوچینگ به صورت مجازی

کوچینگ ممکن است به طور سنتی یک تلاش چهره به چهره بوده باشد. اما وقتی به خوبی انجام شود، مربیگری مجازی می‌تواند به همان اندازه برای توانمندسازی کارکنان شما برای توسعه مهارت‌های خود، تعامل با تیم‌هایشان و بهبود معیارهای بهره‌وری مؤثر باشد.

انعطاف پذیری و راحتی

هنگامی که مربی مجازی یک گزینه است، از مشکلات حمل و نقل و رفت و آمدهای طولانی در آب و هوای بد اجتناب می شود. نیازی به رزرو اتاق کنفرانس یا پوشیدن لباس رسمی تجاری نیست. تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنتی مناسب است و می‌توانید تقریباً از هر کجا و در هر زمان مربیگری کنید.

این همچنین به این معنی است که زمان‌بندی دردسر کمتری دارد و شما در نحوه ساختار جلسات مربیگری خود تطبیق پذیری دارید. شکست دادن راحتی مربیگری مجازی سخت است!

راحتی، از نظر فیزیکی و احساسی

کوچینگ عملاً تفاوت قدرت ناگفته ای را که با نشستن در دفتر کار و احساس بیش از حد رسمی صندلی های چرمی غول پیکر در اتاق کنفرانس به وجود می آید را از بین می برد. در دنیای مجازی، مربیان احتمالاً فضایی را در خانه‌های خود ایجاد کرده‌اند که در آن احساس اعتماد، امنیت و کنترل داشته باشند. این امر به ویژه در صورتی مهم است که مکالمات مربیگری شما شامل یک موضوع دشوار یا موضوعی باشد که به سطح بالاتری از محرمانگی نیاز دارد.

قابلیت تمرکز

امکان استفاده از سرویس ویدیویی مانند زوم یک مزیت بزرگ برای مربیگری است زیرا می توانید روی چهره افرادی که مربیگری می کنید تمرکز کنید. همه عناصر اضافی که ممکن است در طول یک جلسه مربیگری حضوری حواس شما را پرت کنند، اساساً در قالب مجازی حذف می شوند. شما یک سطل آشغال پر شده (آیا سرویس نظافت دیشب ظاهر نشد؟) یا یک نان شیرینی نیمه خورده روی میز (من امروز صبح نان شیرینی را در اتاق استراحت ندیدم. تعجب کنید که آیا آنها پنیر خامه ای دارند) نمی بینید. . .).

کوچینگ در محیط مجازی این نوع حواس‌پرتی‌ها و گفت‌وگوهای درونی را که می‌توانند ناخواسته دنبال شوند و ذهن شما را به سوراخ ضرب المثل خرگوش بکشند، ویرایش می‌کند. حضور در ویدیو اساساً شما را مجبور می‌کند که روی نمای صفحه نمایش مربیان خود از گردن به بالا تمرکز کنید و به شما این امکان را می‌دهد که تمام توجه خود را روی کلمات، حالات چهره و لحن صدای آنها متمرکز کنید. این سطح از تمرکز می‌تواند توانایی شما را برای گوش دادن فعالانه به افرادی که مربی‌شان می‌کنید، “خواندن” نحوه پاسخ آنها به نظرات شما را افزایش دهد و در صورت احساس قطع ارتباط، در زمان واقعی تنظیمات را انجام دهید.

فرکانس پشتیبانی

همه گیری کووید-19 بسیاری از مربیان رهبر را وادار کرد تا جلسات ماهانه و حضوری خود را با چک-این های مجازی و هفتگی جایگزین کنند. آنها فهمیدند که مربیانشان اغلب استرس و انزوا را تجربه می‌کنند، و الگوی معمول جلسات مربیگری طولانی‌تر و کم‌تکرار در آن زمان به خوبی به آنها خدمت نمی‌کند. رفاه اعضای تیم آنها نیاز به نشستن در صندلی جلو داشت و محیط مجازی این تغییر را به آسانی انجام داد.

اگر احساس می کنید که مربیان شما نیاز به تماس های مکرر با شما دارند، کوچینگ مجازی راهی سریع و آسان برای ارائه آن سطح پشتیبانی به شما می دهد. تماس کوتاه و رو در رو – حتی بدون حضور فیزیکی در یک اتاق – کمک زیادی به اطمینان از گم نشدن مکالمات شما در ترجمه می کند و به مربیان یادآوری می کند که در برنامه شما اولویت دارند.

مانند هر چیز دیگری، کوچ مجازی نیز معایبی دارد. اما اگر از موانع احتمالی آگاهی داشته باشید، برای غلبه بر آنها و بهترین استفاده از تجربه مربیگری مجازی، آمادگی بهتری خواهید داشت.

مشکلات ایجاد رابطه و اعتماد

تیم‌های مجازی هنگام ناهار در اتاق استراحت ملاقات نمی‌کنند یا در راهروها گپ نمی‌زنند، بنابراین رهبران تعامل گاه به گاه و خودانگیخته با کارکنان خود را از دست می‌دهند. پیوندها و ارتباطات طبیعی که معمولاً از مکالمات مکرر در مورد موضوعات غیر مرتبط با کار شکل می گیرند، در دنیای مجازی کار گم می شوند.

اگر قبلاً از طریق تماس چهره به چهره با شخصی که مربی آن هستید، رابطه برقرار کرده اید، شکاف کمتری وجود دارد. اما مربیگری آنلاین شخصی در حالی که هرگز واقعاً شخصاً با او آشنا نشده اید می تواند یک چالش باشد. غیرممکن نیست، اما زمان و تلاش بیشتری را می‌طلبد و با صبر و حوصله زیادی سرو می‌شود.

مشکلات تکنولوژی

سیگنال‌های اینترنتی ناچیز و تصاویر منجمد مطمئناً می‌توانند شتاب بحث‌های شما را تضعیف کنند. همین امر در مورد نور ضعیف و کیفیت صدای بد نیز صدق می کند. سپس تمام سوالاتی را که ممکن است در ذهن افرادی که مربی آنها هستید در نظر بگیرید: آیا دوربین در زاویه مناسبی قرار دارد یا رئیس من به بینی من نگاه می کند؟ آیا من خیلی بلند صحبت می کنم؟ آیا پس زمینه من درهم به نظر می رسد؟ در حالی که راحت بودن در خانه عالی است، اما می‌تواند ناشناخته‌های زیادی نیز داشته باشد.

در حالی که حواس‌پرتی‌های اداری سنتی زمانی که افراد از خانه کار می‌کنند حذف می‌شوند، حواس‌پرتی‌های کاملاً متفاوتی می‌توانند در طول جلسات مربیگری شما اتفاق بیفتند. اگر روی لپ‌تاپ خود مربیگری می‌کنید، ممکن است همانطور که درفصل 3. سپس حواس‌پرتی‌های طبیعی ناشی از کار در محیط خانه مانند پارس کردن سگ‌ها، بچه‌های کوچکی که به کمک نیاز دارند، رانندگان تحویل‌دهنده که زنگ در را به صدا در می‌آورند و ماشین‌های چمن‌زنی پر سروصدا که از کنار پنجره عبور می‌کنند را کنار بگذارید. به سادگی هیچ راهی برای حذف برخی از این عناصر هنگام کار از راه دور وجود ندارد.

مربی‌گری مجازی اینجاست که بماند، بنابراین باید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید به مزایا متمایل شوید یا از محدودیت‌های آن ناامید شوید. مدیرانی که می خواهند تأثیر و نفوذ خود را گسترش دهند باید تفکر خود را تغییر دهند و بپذیرند که مربیگری به طور مجازی مهارتی است که باید بخشی دائمی از جعبه ابزار رهبری آنها باشد. دستورالعمل‌هایی که در ادامه می‌آیند به شما کمک می‌کنند تا بهترین شیوه‌ها را برای به دست آوردن این شایستگی ضروری اتخاذ کنید.

قبل از جلسات مربیگری شما

محیطی که در بین اعضای تیم خود ایجاد می‌کنید، مانند نسخه حضوری، نقش مهمی در جلسات مربیگری مجازی دارد. در حالی که ممکن است اتصال از طریق صفحه نمایش غیر عادی به نظر برسد، اما آماده سازی هنوز بسیار مهم است. مطمئن شوید که همان زمان و انرژی را برای یک ملاقات حضوری صرف می کنید.

ایجاد رابطه را در اولویت قرار دهید

ترجیحاً قبل از شروع به مربیگری مجازی، در مورد یافتن فرصت هایی برای توسعه روابط با اعضای تیم خود آگاه باشید. این می تواند به معنای تلاش برای حضور در دفتر در همان روزی باشد که مربیان خود را در دفتر خود قرار دهید یا به طور منظم برنامه ریزی رویدادهای حضوری مانند ناهار، ساعات شاد یا حضور گروهی در یک کنفرانس صنعتی را برگزار کنید. جزئیات به شما بستگی دارد، اما نکته اصلی اینجاست: اگر گزینه ای برای ایجاد برخی تعاملات چهره به چهره دارید، آن را در اولویت قرار دهید.

اگر اعضای تیم شما در قاره های مختلف قرار دارند، ممکن است گردهمایی های حضوری گزینه ای نباشد، به این معنی که شما به سادگی باید راهی برای ایجاد روابط مجازی پیدا کنید. در شروع جلسات تیم مجازی و جلسات مربیگری، قبل از شروع به کار، زمانی را برای گفتگوی معمولی اختصاص دهید. استفاده از یخ شکن ها یا بازی هایی را در نظر بگیرید که کارمندان شما را در سطح متفاوتی درگیر می کند. به عنوان مثال، قبل از یک جلسه مجازی، یک “پیام” سرگرم کننده برای تیم ارسال کنید:

چیز جدیدی که این هفته یاد گرفتی به ما بگو.

از نمادی استفاده کنید که بیشتر نمایانگر احساس شما باشد.

یک واقعیت جالب را که کسی در مورد شما نمی داند به اشتراک بگذارید.

به ما بگویید که در حال حاضر به چه چیزی بیشتر نیاز دارید تا به شما کمک کند احساس بهره‌وری داشته باشید.

یکی دیگر از گزینه‌های عالی، ایجاد ساعات اداری مجازی است که اعضای تیم شما می‌توانند به صورت آنلاین یک سؤال سریع بپرسند یا نظر شما را در مورد چیزی دریافت کنند. این خط‌مشی معمولی و درهای باز به صورت آنلاین به شما امکان می‌دهد فرصت‌هایی ایجاد کنید که تعاملاتی را که ممکن است در اتاق استراحت یا راهروی دفتر اتفاق بیفتد تقلید کند. بدون نیاز به قرار ملاقات و همیشه این امکان وجود دارد که چندین کارمند به طور همزمان از محل کار خود بیایند تا ارتباطات تیمی را افزایش دهند و حتی ممکن است یک جلسه طوفان فکری خود به خودی را امکان پذیر کنند.

کاری کنید که فناوری به طور یکپارچه در نهایت شما کار کند

مگر اینکه چاره دیگری نداشته باشید، به جای تلفن، از لپ تاپ خود استفاده کنید. تماس های ویدیویی را در مکانی با Wi-Fi قوی شروع کنید. صندلی خود را طوری قرار دهید که فاصله مناسبی با دوربین داشته باشید. اگر خیلی نزدیک نشسته اید یا زاویه بهینه نیست، ممکن است بیش از حد مسلط یا ترسناک به نظر برسید. اگر نیاز دارید، لپ‌تاپ خود را با استفاده از یک رایزر یا یک دسته کتاب بالا بیاورید تا دوربین در سطح چشم قرار گیرد. نور و صدای خود را برای بهینه بودن تست کنید و مطمئن شوید که پس‌زمینه ویدیوی شما تمیز و حرفه‌ای به نظر می‌رسد.

در مورد زمان بندی جلسات مربیگری خود استراتژیک باشید

در یک محیط مجازی، افرادی که مربی آنها هستید، چشم‌های شما را از نزدیک و ثابت می‌بینند – که نه تنها پنجره‌ای به روح شما هستند، بلکه بیلبوردی هستند که سطح انرژی و رفتار شما را نیز تبلیغ می‌کنند. اگر روز کاری خود را با طراوت و انرژی شروع می کنید، صبح ها برای مربیگری وقت بگذارید. از سوی دیگر، اگر شما فردی هستید که تا ظهر گام نمی‌گذارید، مکالمات مربیگری خود را برای بعدازظهرها ذخیره کنید.

در همین راستا، برنامه خود را آنقدر پر از جلسات نکنید که قبل از شروع هر جلسه مربیگری مجازی، چند دقیقه برای آماده سازی و ایجاد ذهنیت مناسب نداشته باشید. زمانی که هنوز در مورد موارد عملی که باید در دو جلسه گذشته با آنها مقابله کنید، فکر می کنید، تمرکز روی مربیگری دشوار است. اگر ذهن شما پراکنده باشد، آن را در چشمان شما خواهند دید.

یک منطقه بدون حواس پرتی ایجاد کنید

تلفن خود را خاموش کنید و برنامه‌هایی را که ممکن است در طول مربیگری آنلاین شما برای جلب توجه شما مبارزه کنند، به خصوص ایمیل، خاموش کنید. لیست کارهای خود را به سمت دور میز منتقل کنید و اگر دستگاه های دیگری در فضای شما وجود دارد که ممکن است برای پهنای باند اتصال اینترنت شما رقابت کنند، مطابق با آن تنظیم کنید.

اگر افراد دیگری در محل کارتان در محل کار مشترک هستند یا اگر در خانه با بچه‌ها هستید، به همکاران یا خانواده خود اطلاع دهید که برای مدتی در دسترس نخواهید بود. در نظر بگیرید که علامتی را روی درب قرار دهید که نشان دهد در هنگام برگزاری جلسه مربیگری در دسترس نیستید و مزاحم نشوید.

در طول جلسات مربیگری شما

هنگامی که زمان شروع جلسه مجازی شما فرا می رسد، چند استراتژی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی کیفیت جلسه خود از آنها استفاده کنید.

از ویدیو برای ایجاد یک تجربه شخصی بیشتر استفاده کنید

تسلیم وسوسه انجام کوچینگ فقط صوتی نشوید. مطمئن شوید که شما و مربی‌تان دوربین‌هایتان را روشن کرده‌اید تا بتوانید تمام اطلاعات غنی از دیدن چهره یک نفر و تفسیر عبارات او را جمع‌آوری کنید. از لحظات آغازین جلسه مجازی برای برقراری ارتباط در سطح عمیق‌تری استفاده کنید، درست مانند یک جلسه حضوری.

قبل از شروع کار با یک مکالمه معمولی شروع کنید:

«آیا در حال تماشای مستندهای جنایی جدید در نتفلیکس بوده‌اید؟ همه در خانه من به آن نمایش علاقه دارند.”

“آماده ای برای تعطیلات آینده؟ من حتی خریدم را شروع نکرده ام.»

همچنین این زمان خوبی برای پیگیری مواردی است که فرد ممکن است قبلاً با شما به اشتراک گذاشته باشد:

آخرین باری که با هم صحبت کردیم، به من گفتی که پسرت در تلاش است بین ایالت اوهایو و نوتردام تصمیم بگیرد. آیا او هنوز انتخاب کرده است؟»

یادم می آید که گفتی مادرت در بیمارستان بوده است. حالش چطوره؟”

پارامترهای مکالمه مجازی خود را تنظیم کنید

بحث خود را با تشریح هدف یا هدف و چارچوب زمانی تعیین شده آغاز کنید. ممکن است چیزی شبیه این بگویید:

“من یک ساعت مسدود شده ام، و می خواهم در مورد جلسه بررسی سه ماهه مشتری که دیروز داشتیم صحبت کنم. فکر می‌کنم فرصت‌هایی وجود دارد که می‌توانیم از آن دور کنیم.»

“ما امروز 45 دقیقه با هم داریم و می‌خواهم دیدگاه شما را در مورد وضعیت پروژه بدانم.”

از شیوه های خوب مدیریت زمان پیروی کنید

مسئولیت حفظ جلسات مربیگری مجازی خود را در مسیر درست و پایان به موقع خود بر عهده بگیرید. اما توجه داشته باشید که وقتی برای حفظ تماس چشمی هر کاری که می توانید انجام دهید، این می تواند کمی مشکل باشد. یک ایده عالی این است که یک تایمر تنظیم کنید و از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید که بحث را با سرعت مناسبی برای پوشش دادن همه موضوعات خود پیش می‌برید. به عنوان رهبر، وظیفه شماست که این نوع ساختار را به مکالمات اضافه کنید. مثلا:

بیایید فعلاً یک سنجاق در آن موضوع بگذاریم و ادامه دهیم. من می‌خواهم مطمئن شوم که برای صحبت در مورد پیش‌بینی سه ماهه زمان داریم.»

“به نظر می رسد شما ایده های زیادی برای موضوع رویداد دارید. با توجه به زمان، کدام یک را توصیه می کنید و چرا؟»

“فقط چند دقیقه فرصت داریم، اما مایلم بر اساس گفتگوی امروزمان، موارد اقدام شما را بشنوم.”

به سطح جهانی تمرکز متعهد شوید

در یک محیط مجازی، مهم‌تر از همیشه است که از نظر ذهنی در ارتباط باشید. به هر حال، مربی شما در طول مدت مکالمه شما مستقیماً به شما نگاه می‌کند – به دنبال سرنخ‌های زمینه از حالات چهره و تماس چشمی شما (یا عدم وجود آن) است. ). مربی تشخیص می دهد که آیا ذهن شما منحرف شده است یا در حالی که او در حال صحبت کردن است، برخی از کاغذها را بدون فکر ورق می زنید.

در حالی که ممکن است دلهره آور به نظر برسد، شما باید همان سطح تمرکز بالا را روی مهارت های گوش دادن خود در محیط مجازی اعمال کنید. در شنیدن پیام کوشا باشید اما به زبان بدنی که همراه آن است نیز دقت کنید. زیرمتن چیست؟ تشخیص آن از طریق صفحه رایانه دشوارتر است، اما در مورد جستجوی نکاتی که به شما در خواندن بین خطوط کمک می کند فعال باشید. اگر زبان بدن مشکل ساز است، ممکن است چیزی مانند این بگویید:

کارها از نظر همکاری با بخش مالی چگونه پیش می رود؟ می توانم بگویم که شما کلمات خود را با دقت در مورد آن موضوع انتخاب کرده اید، که باعث شد فکر کنم که آیا نگرانی اساسی وجود دارد یا خیر.

خودتان را به خلاقیت با تکنیک های مربیگری مجازی فشار دهید

مکالمات شما نباید شامل این باشد که شما دو نفر به مدت یک ساعت روی صفحه کامپیوتر به صورت یکدیگر خیره شوید. خارج از خطوط فکر کنید. چگونه می توانید یک تخته سفید ترکیب کنید؟ چه تصاویری برای اشتراک گذاری صفحه نمایش می توانید به عنوان بخشی از مکالمه خود ادغام کنید؟ آیا می توانید یک ویدیو برای نشان دادن یک نکته خاص نشان دهید؟ مخلوطش کن برای افزایش تعامل، راه های خلاقانه ای برای ایجاد تنوع در مکالمات مجازی خود بیابید.

در مورد وقفه ها مهربان باشید

کار از یک مکان از راه دور ممکن است شامل عوامل غیرقابل کنترلی باشد که مانع می شوند، حتی زمانی که شخصی هر اقدام احتیاطی را از قبل انجام می دهد. حس شوخ طبعی خود را حفظ کنید و تمام تلاش خود را برای کاهش هر گونه اضطرابی که مربی شما ممکن است به دلیل یک وقفه اجتناب ناپذیر تجربه کند، انجام دهید:

“چیزهایی اتفاق می افتد. نگرانش نباش.»

“اصلا مشکلی نیست. ما می توانیم دور آن کار کنیم.»

اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری‌تان در کوچینگ مجازی به ثمر برسد، اقداماتی را انجام دهید تا به شما کمک کند تا شتاب خود را حفظ کنید و همه چیز را به پایان برسانید.

پیگیری در اینجا نیز اعمال می شود

پیگیری ممکن است بعد از یک مکالمه مجازی حتی مهم‌تر باشد، زیرا برخی از نشانه‌های معمول را که به شما در ارزیابی نحوه انجام مکالمه کمک می‌کنند از دست می‌دهید. در ویدیو، حالات چهره را دریافت می کنید، اما تصویر کاملی از زبان بدن فرد را نمی بینید. مطمئناً، وقتی دوربین روشن است، بازخورد بصری دریافت می‌کنید، اما بعداً در همان روز، نظارت بر نگرش‌های اتاق استراحت را نیز از دست می‌دهید. سوالات بعدی برای اطمینان از درک شما از جلسه و تطابق مربی بسیار حیاتی هستند. می‌توانید از طریق تلفن، از طریق ایمیل یا حتی از طریق پلتفرمی مانند Slack با سؤالاتی مانند زیر حلقه بزنید:

“آیا احساس کردید جلسه ما در روز دوشنبه مفید بود؟”

“آیا ممکن است تغییری در قالب جلسه ما برای دفعه بعد ایجاد کنید؟”

  • • •

با توجه به عوامل فعلی در دنیای تجارت و جامعه به طور کلی، می توان تصور کرد که کوچینگ مجازی اینجاست. در حالی که چالش‌هایی وجود دارد، مزایای فوق‌العاده مربیگری بیشتر از موانعی است که گاهی اوقات با نسخه آنلاین پیش می‌آید.

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است: با دنبال کردن استراتژی‌های خاص، می‌توانید به سرعت در فرآیند کوچینگ مجازی مهارت کسب کنید و در نهایت همان نتایجی را که شخصاً می‌گیرید، به دست آورید. این یک تجربه مثبت و غنی را برای شما و افرادی که مربی آنها هستید ایجاد می کند – با راحتی و انعطاف پذیری انجام آن در یک محیط مجازی.

وسایل غذاخوری ضروری

  • به یاد داشته باشید که مربیگری نتیجه می دهد – حتی اگر به صورت مجازی انجام شود.
  • مربیگری مجازی را به یک مجموعه مهارت تبدیل کنید که بخشی دائمی از جعبه ابزار رهبری شما است، زیرا کار از راه دور روندی است که ادامه خواهد داشت.
  • اگر این گزینه را دارید، برخی از تعاملات رو در رو در روابط مربیگری خود را در اولویت قرار دهید.
  • همیشه قبل از شروع هر جلسه کوچینگ مجازی، زمانی را برای آماده سازی و ایجاد ذهنیت مناسب بگذارید.

درباره دکتر سعید جوی زاده مترجم و نویسنده :

دکتر سعید جوی زادهاستراتژیست نوآوری، سخنران ،پژوهشگر و موسس مرکز کوچینگ ایران و مولف و مترجم  بیش از 120 کتاب در ایران است. ترکیب قدرتمند رهبری ،سخنرانی و پژوهشگری به طور فزاینده ای او را به منبعی برای کمک به رهبران و متخصصان با پتانسیل بالا تبدیل کرده است تا به بهترین شکل ممکن دست یابند.

بینش او ناشی از تجربه دنیای واقعی او و پدیده شگفت‌انگیزی است که او در بالا رفتن خود از نردبان شرکت مشاهده کرد: موفق‌ترین افراد لزوما آن‌هایی نیستند که بالاترین ضریب هوشی یا بهترین مهارت‌های شغلی را دارند. پیشرفت شغلی در واقع ارتباط نزدیکتری با نحوه به کارگیری دانش و استعدادهای افراد – ظرفیت آنها برای همکاری، برقراری ارتباط و تأثیرگذاری بر دیگران دارد.اگرچه دکتر سعید جوی زاده  به سرعت از طریق درجات به یک موقعیت اجرایی در عملیات با یک شرکت بزرگ ارتقا یافت، او متوجه شد که کمک به دیگران برای به حداکثر رساندن پتانسیل شغلی خود واقعاً کار زندگی او بود. او پس از راه‌اندازی کسب و کار خود به عنوان سخنران و مشاور، خرد خود را از طریق دو کتاب محبوب رهبری به اشتراک گذاشت. اولین مورد، شما — به گفته آنها: کشف نقاط کوری که بر شهرت و شغل شما تأثیر می گذارد، تخصص دکتر سعید جوی زاده را در توسعه رهبری ایجاد کرد. جدیدترین کتاب او، رهبری رها شده: به مبارزه با خرد متعارف برای عملکرد موفق، به عنوان برنده جایزه طلایی توسط انجمن نویسندگان غیرداستانی شناخته شد.

امروزه دکتر سعید جوی زاده یک سخنران و مربی برجسته رهبری است که به سازمان های مختلف در سراسر جهان خدمت می کند. در این مقام، او دیدگاهی منحصر به فرد و خط مقدم از رهبری و تکامل شگفت انگیز آن به دست آورده است.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 17 =