چگونه نگرانی را متوقف کنیم و زندگی را شروع کنیم

چگونه از نگرانی دست برداریم و زندگی را شروع کنیم نوشته دیل کارنگی کتابی است که به شما کمک می کند تا مطمئناً نگران نباشید. این کتاب مسیر شما را به سوی آرامش درونی و شادی راهنمایی می کند. همچنین به شما یاد می دهد که فعال باشید و چگونه به جای نگرانی در مورد چیزی، فردی اقدام کننده باشید. اگر نگران چیزها و افراد هستید، این کتاب فقط برای شما نوشته شده است.

دیل کارنگی یکی از پرفروش ترین کتاب های خودیاری است. او حدود 60 کتاب پرفروش نوشته است. چگونه از نگرانی دست برداریم و زندگی را شروع کنیم یکی از محبوب ترین کتاب های خودیاری دیل کارنگی است. دیل کارنگی می گوید که این کتاب را به این دلیل نوشته است که از زندگی خود ناراضی بوده و از موقعیت خود در زندگی متنفر بوده است. او از نگرانی در مورد مسائلی که در زندگی اش اتفاق می افتد خسته شد.

معرفی

این کتاب تجربیات واقعی نویسنده و چگونگی یافتن راه حل برای آنها را نشان می دهد. هدف این کتاب این است که خواننده را به سوی زندگی لذت‌بخش‌تر و لذت‌بخش‌تر سوق دهد و به آنها کمک کند تا از خود و اطرافشان بیشتر آگاه شوند. چگونه نگران نباشیم و زندگی را شروع کنیم به 58 زبان ترجمه شده است.

نویسنده در این کتاب نکاتی را در مورد جلوگیری از نگرانی در مورد مسائل بیان می کند و این کتاب را به هشت بخش تقسیم کرده است.

بخش 1: حقایق اساسی که باید درباره نگرانی بدانید

چگونه نگرانی را متوقف کنیم و زندگی را شروع کنیم

در بخش 1، نویسنده می گوید باید حقایق اساسی نگرانی خود را بدانید.

همه ما نگران این یا آن دلیل هستیم. اما باید دلیل این نگرانی را بدانیم.

“برای اینکه کمتر به نگرانی ها اهمیت دهید، بیشتر به وظایف و اهداف فعلی اهمیت دهید.”

نویسنده می گوید ما همیشه نگران آینده خود هستیم، اما باید درک کنیم که هر کاری در زمان حال انجام دهیم آینده امیدوار کننده ای را برای ما رقم خواهد زد. آنچه را که در آینده می خواهید روی یک کاغذ بنویسید و آن را روی دیوار کنار تخت خود بچسبانید. این را هر روز صبح بخوانید و بر اساس اولویت روی آن کار کنید.

به عنوان مثال، اگر می خواهید خانه بخرید، نباید فقط بنشینید و فکر کنید که من به پول بیشتری نیاز دارم. چگونه آن را بخرم، اما شما باید روی آن کار کنید.

اولین فکر تنظیم بودجه است. دوم باید از کجا و چه زمانی بخرم. اگر در چنین مسیری کار کنید، نویسنده می گوید بدون نگرانی به نتیجه خواهید رسید.

نویسنده همچنین می گوید که شما باید به طور منظم پیشرفت خود را تجزیه و تحلیل کنید . سپس، به راه هایی برای بهبود نحوه استفاده از این اصول فکر کنید.

نویسنده می گوید ما باید همیشه بر حال تمرکز کنیم و گذشته و آینده را در جایگاه خود نگه داریم. اغلب اوقات، وقتی نگران هستید، به گذشته فکر می کنید.

و سپس، شما خود را به خاطر چیزهایی که اشتباه پیش رفته اند سرزنش می کنید. اما، اگر این اصل را اعمال کنید، ممکن است بسیاری از تنش ها را از بین ببرید.

ما نباید نگران آینده باشیم. آن تحلیل اثر تفکر خوب را درک کنید. و سپس منجر به برنامه ریزی منطقی و خوش بینانه می شود. نویسنده همچنین می گوید وقتی چیزی را برنامه ریزی می کنید، بدترین وضعیت آن را نیز برنامه ریزی کنید، خود را برای بدترین حالت نیز آماده کنید.

از این رو، آنچه اتفاق می‌افتد این است که ذهن شما با بدترین بحران موافقت می‌کند و این انرژی مثبت آزاد می‌کند که به شما قدرت می‌دهد تا در برابر بدترین شرایط مبارزه کنید.

نویسنده همچنین بر این تمرکز دارد که نگرانی می تواند با شما چه کند.

او می گوید که علت اصلی نگرانی ترس است. وقتی اثرات نگرانی را بدانید، به طور خودکار نگرانی را متوقف می کنید.

محققان می گویند زمانی که فردی تحت استرس یا نگرانی مداوم باشد، به عملکرد فیزیکی خود آسیب می رساند و ممکن است به سه بیماری مبتلا شود: فشار خون بالا، بیماری قلبی و زخم. اگر کمتر نگران باشید، عمرتان طولانی خواهد شد.

وقتی نگران چیزی هستید، نگرانی خود را مرور کنید و حقایق مربوط به آن نگرانی را پیدا کنید. سپس هر نکته را به صورت انتقادی تحلیل کنید و به راه حل برسید. اگر حقایق واقعی داشته باشید، وضوح زیادی به دست خواهید آورد و اضطراب شما را افزایش می دهد.

در چنین مواقعی سوالاتی از خود بپرسید:

از خود بپرسید اگر نتوانید مشکل خود را حل کنید یا به هدف خود برسید، بدترین نتیجه ممکن چیست.

آمادگی ذهنی برای پذیرش بدترین ها در صورت آمدن و در صورت امکان، برنامه B را انجام دهید.

سپس با آرامش در بدترین نتیجه ممکن پیشرفت کنید و از آنجا می توانید پیشرفت کنید.

مشکل چیست و علت آن چیست؟

راه حل های ممکن چیست و کدام یک از آن بهترین است؟

بخش 2: چگونه عادت نگرانی را قبل از اینکه شما را از بین ببرد کنار بگذارید

مشغول باش

نویسنده می گوید که مشغول شدن به یک یا چیزهای دیگر. تحقیقات نشان می دهد که ذهن انسان نمی تواند به طور همزمان به چیزهای زیادی فکر کند . این بدان معناست که ما نمی توانیم همزمان خوشحال و نگران باشیم.

کتاب چگونه نگران نباشیم و زندگی را شروع کنیم

وقتی ذهن خود را با فعالیت هایی که دوست داریم مشغول می کنیم، ذهن ما ابری از افکار مثبت تولید می کند. بنابراین، پزشکان از کاردرمانی با بیماران اضطرابی استفاده می کنند. بنابراین نویسنده پیشنهاد می کند برای جلوگیری از نگرانی، مشغول باشید و ذهن خود را در جای دیگری مشغول کنید.

در مورد چیزهای بی اهمیت غوغا نکنید. “اجازه ندهید چیزهای کوچک زندگی شما را خراب کنند.” نویسنده می گوید که دیگر نگران مسائل جزئی نباشیم. برای کسب آرامش روحی:

  • از چیزهای بی اهمیت دوری کنید.
  • هنگامی که چنین مسائل جزئی رخ می دهد، تمرکز خود را تغییر دهید تا ذهن خود را روی مسائل اساسی متمرکز کنید.
  • همیشه به یاد داشته باشید که زندگی خیلی کوتاه است، پس هرگز از چنین چیزهایی ناراحت نشوید.

با اجتناب ناپذیر همکاری کنید

نویسنده می گوید هیچ منطقی در مبارزه با آنچه اتفاق خواهد افتاد وجود ندارد. به جای این، اگر این اتفاق بیفتد چه؟

و سپس بهترین ها را از آن استفاده کنید. تنها منطقی وجود دارد که نگران آن باشید اگر بتوانید در برابر این موقعیت مقاومت کنید. اما اگر نمی توانید، باید جلو بروید و ادامه دهید.

بخش 3: راه هایی برای پرورش نگرش ذهنی که آرامش و شادی را برای شما به ارمغان می آورد

1. ذهن خود را با آرامش، شجاعت، سلامتی و امید پر کنید.

خلاصه چگونه نگران نباشیم و زندگی را شروع کنیم

این نویسنده می گوید که ذهن و افکار مسلط ما واقعیت را می آفریند. اگر پیوسته به اتفاقات بدی که برای من می افتد فکر کنید، این فکر بر ذهن شما مسلط می شود و به وجود می آید.

به عنوان مثال، اگر این فکر را به وجود بیاوریم که پول کافی برای خرید خانه نداریم، این فکر برای مدت طولانی بر ذهن ما تسلط پیدا می کند و تا سال ها، ما پول کافی برای خرید خانه نخواهیم داشت.

2. سعی کنید از درگیری حتی با دشمنان خود جلوگیری کنید

در اینجا نویسنده می گوید ما نباید از کسی انتقام بگیریم. این فقط به ما پرداخت می کند، نه آنها. در عوض، به طور مداوم عادت بخشش را در خود ایجاد کنید . از آن دسته افرادی نباشید که منتظر کارما هستند تا عوارضی به همراه داشته باشد.

3. انتظار ناسپاسی داشته باشید

نویسنده می گوید به یاد داشته باشید که تنها راه برای یافتن خوشبختی انتظار شکرگزاری نیست، بلکه بخشش برای لذت بخشش است. پس وقتی به کسی لطفی می کنیم و در مقابل اگر کسی تشکر نمی کند، نباید نگران آن باشیم.

4. نعمت های خود را بشمار، نه مشکلات.

علاوه بر این، نویسنده همچنین می گوید ما باید نعمت های خود را بشماریم، نه گرفتاری های خود را. این بدان معناست که باید آنچه را که داریم محاسبه کنیم و نگران نداشته هایمان نباشیم. در عوض، ما باید در نظر بگیریم که چگونه چیزهایی را که نداریم به دست آوریم. این به ما قدرت بیشتری برای غلبه بر نگرانی می دهد.

5. خودت را پیدا کن و خودت باش

نویسنده می گوید شناخت خودمان ضروری ترین ماجراجویی زندگی ماست. کشف اینکه ما کی هستیم و چه توانایی هایی دارم. یافتن خودمان ممکن است به نظر یک هدف ذاتا خود محور به نظر برسد، اما این یک فرآیند غیر خودخواهانه در ریشه هر کاری است که انجام می دهیم. نویسنده پیشنهاد می کند که باید دریابیم که در چه زمینه ای خوب هستیم و در چه اندازه ای خوب نیستیم. اشتیاق خود را پیدا کنید – اشتیاق باعث تلاش می شود و تلاش مداوم نتیجه می دهد.

6. سعی کنید از ضررهای خود سود ببرید

این نویسنده سعی دارد به شما بیاموزد که اگر بفهمید چگونه منفی را به مثبت تبدیل کنید، همیشه در زندگی رو به جلو حرکت خواهید کرد. همیشه به دنبال مزایای آن باشید.

در اینجا نویسنده سعی دارد بگوید اگر زندگی یک لیمو به شما داد، آبلیمو درست کنید. این بدان معناست که درس هایی را که می توانید از یک موقعیت چالش برانگیز بیاموزید، در نظر بگیرید. بسیاری از افرادی که زندگی را با ناتوانی های قابل توجهی آغاز کردند، با غلبه بر نقاط ضعف خود به موفقیت های بزرگی دست یافتند.

بخش 4: راه عالی برای غلبه بر نگرانی

1. دعا کنید

 مؤلف می گوید نماز قدرت زیادی دارد. این شما را الهام می بخشد . دعا به شما کمک می کند تا آنچه را که شما را آزار می دهد صدا کنید. این احساس مثبتی به شما می دهد که مشکلات خود را به اشتراک می گذارید و تنها نیستید. از این رو، انرژی جدیدی برای حل مشکلات خود به دست خواهید آورد.

2. در زمان حال زندگی کنید

چگونه دیگر نگران نباشیم و انگلیسی زندگی کنیم

همیشه می شنویم که باید در زمان حال زندگی کنیم. نگران گذشته نباشید و نگران آینده نباشید. اما چگونه ممکن است این اتفاق بیفتد؟ در سرعت سریع و برنامه های شلوغ امروزی، اکثر ما سطح پایه ای از اضطراب، استرس و ناراحتی را به عنوان هنجار جدید حفظ می کنیم.

اما این تمایل به مکیده شدن در گذشته و آینده می تواند شما را برای همیشه فرسوده کند و احساس کنید که با خودتان ارتباط ندارید.

زندگی در زمان حال به معنای آگاه بودن و آگاه بودن از آنچه اکنون در حال رخ دادن است. نشخوار فکری در مورد گذشته یا نگرانی در مورد آینده حواس ما را پرت نمی کند، بلکه تمرکز ما بر اینجا و اکنون است.

بخش 5: چگونه از نگرانی در مورد انتقاد خودداری کنیم

به یاد داشته باشید که انتقاد ناعادلانه اغلب یک تعریف پنهان است

در اینجا نویسنده حسادت و حسادت را توضیح می دهد . وقتی کسی از شما انتقاد می کند، به یاد داشته باشید که منتقد احساس انتقاد بیشتری می کند. معمولاً به این معنی است که شما در حال انجام کاری هستید و شایسته توجه هستید. این فقط باعث رضایت مهاجم می شود.

اشتباهات خود را تجزیه و تحلیل کنید و از خود انتقاد کنید

زمانی که ما در چیزی ضروری برایمان شکست می خوریم، چه در روابط، چه در محل کار، چه در مدرسه، می تواند عذاب آور باشد. این تجربیات به طور مداوم ذهن ما را با افکار جهنمی زیادی خسته می کند.

حالا از خود بپرسید که فکر می کنید ما چه کسی هستیم و چه کسی می خواهیم باشیم. محققان می گویند افرادی که اتفاقات نامطلوب را مقصر می دانند بیشتر احتمال دارد افسرده شوند و از مشکلات سلامتی رنج ببرند، اما کشف اشتباهات و انتقاد سازنده از خود مستلزم یک سبک توضیحی خوش بینانه است، تمرکز بر مناطق خاص و قابل تغییر که نیاز به بهبود دارند.

بخش 6: شش راه برای جلوگیری از خستگی و نگرانی و بالا نگه داشتن انرژی و روحیه

1. قبل از اینکه خسته شوید استراحت کنید.

نویسنده می گوید وقتی از نظر روحی و جسمی خسته هستید، همیشه یک علامت هشدار دهنده وجود دارد که انرژی شما را از دست می دهد. نویسنده در اینجا پیشنهاد می‌کند که ما سعی کنیم راه‌هایی برای استراحت و آرامش پیدا کنیم، قبل از اینکه این علائم هشداردهنده به علائم شدید تبدیل شوند، که در آینده درمان آن سخت‌تر خواهد بود.

2. یاد بگیرید که در محل کار خود استراحت کنید

نویسنده می گوید محل کار ما همیشه جایی است که در آن دچار استرس می شویم. برای جلوگیری از چنین نگرانی‌هایی، می‌توانید دائماً با افراد خارج از وظایف مربوط به کار ارتباط برقرار کنید، پیاده‌روی کنید و هوای تازه دریافت کنید، یا از میز خود دور شوید و کمی استراحت کنید. این کار ذهن شما را در دفتر کار تازه می کند.

3. با استراحت در خانه از سلامت و ظاهر خود محافظت کنید

در این مورد، نویسنده می گوید که ما همیشه فکر می کنیم هر کاری که خارج از دفتر انجام می دهیم آرامش بخش است، چه در پارک یا یک رستوران. اما باید به خاطر داشته باشیم که کارهایی که در خارج از دفتر انجام می‌دهیم نیز می‌تواند روی کار ما در مورد توجه، انرژی و خلق و خوی تأثیر بگذارد. البته هیچ کس تفریح ​​خارج از دفتر را انکار نمی کند، اما استراحت و نشستن در خانه می تواند بیش از هر مکان دیگری زمان آرامش را برای شما به ارمغان بیاورد.

4. چهار عادت کاری خوب که به جلوگیری از خستگی و نگرانی کمک می کند

 ما همیشه دوست داریم در جایی باشیم که تمیز و مرتب باشد. نواحی مرتب احساسات منفی به ذهن ما می دهد و باعث ایجاد خستگی از افکار مضطرب می شود. در اینجا نویسنده چهار عادت کاری خوب را برای جلوگیری از نگرانی پیشنهاد می کند:

  1. میز خود را از تمام اوراق به جز موارد مربوط به مشکلات یا وظایف فوری پاک کنید.
  2. کارها را به ترتیب اهمیتشان انجام دهید .
  3. وقتی با مشکلی روبرو می شوید، اگر تمام حقایق لازم برای تصمیم گیری را دارید، آن را حل کنید.
  4. سازماندهی، معاونت و نظارت را بیاموزید.

5. اشتیاق را در کار خود قرار دهید

نویسنده می‌گوید کار ما هیجان‌انگیز و طراوت‌بخش نیست، اما اینکه چگونه آن را می‌گیریم نیز مهم است. نحوه برخورد شما با شغل، وظیفه یا همکارانتان می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

هر کاری که در محل کارمان داریم و باید هر طور شده انجام دهیم، پس لبخند بزن و انجامش بده. این کار به جای چهره ساختن و انجام آن، احساسات خوبی را ایجاد می کند.

6. نگران بی خوابی نباشید

نویسنده می گوید وقتی نگران چیزی هستیم به اندازه کافی نمی خوابیم. و نگرانی جدید شروع می شود، چرا من به اندازه کافی نمی خوابم ؟ پس اولین چیزی که می آید بی خوابی یا نگرانی است؟

به جای فکر کردن به بی خوابی، باید به تکنیک های آرام سازی فکر کنیم تا ضربان قلب را پایین بیاوریم و محیطی را برای خودمان ایجاد کنیم تا به عقب برگردیم و در نهایت به خواب برویم.

بررسی کتاب چگونه نگرانی را متوقف کنیم و زندگی را شروع کنیم

کتاب «چگونه نگرانی را متوقف کنیم و زندگی را شروع کنیم» نوشته دیل کارنگی یک کتاب خودیاری همیشگی است که راهبردهای عملی برای غلبه بر نگرانی و داشتن زندگی شادتر و رضایت بخشی را ارائه می دهد.

نوشته‌های کارنگی جذاب و پر از مثال‌های واقعی است که ارتباط با مفاهیم او را آسان می‌کند. این کتاب بینش های ارزشمندی در مورد تغییر طرز فکر، مدیریت استرس و پرورش تفکر مثبت ارائه می دهد.

این بر اهمیت زندگی در لحظه حال و کنترل افکار و اعمال خود تأکید می کند.

این کتاب با توصیه‌های عملی و حکایات الهام‌بخش خود منبع ارزشمندی برای هر کسی است که به دنبال رهایی از چنگال نگرانی و در آغوش کشیدن زندگی شادتر است.

متشکرم.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 15 =