ما در مورد نحوه استخدام کاندیدای عالی برای هر نقش مشخص در شرکت خود مطالب زیادی نوشته ایم. بسیاری از این فرآیند شامل شروع با یک استخر بزرگ، محدود کردن آن از طریق نیازهای به تدریج تندتر، و سپس رسیدن به نامزد انتخابی شما است.

چه اتفاقی برای کسانی می‌افتد که بیشتر از این فرآیند را طی می‌کنند، اما در نهایت کار را به دست نمی‌آورند؟ شما باید آنها را رد کنید، اما باید این کار را به روش صحیح انجام دهید.

چه اتفاقی می افتد وقتی یک نامزد را به اشتباه رد می کنید؟

قبل از اینکه به نحوه رد کردن مودبانه و زیرکانه یک نامزد بپردازیم، اجازه دهید در مورد اینکه چگونه روند ممکن است اشتباه پیش برود صحبت کنیم.

یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که به سادگی روح نامزد را ببینید. حذف آنها از فهرست خود، تماس نگرفتن با آنها برای گفتن اینکه آنها این کار را پیدا نکرده اند و نادیده گرفتن همه تلاش ها برای برقراری ارتباط راهی وحشتناک برای انجام این کار است.

تماس ورودی

اشتباه دیگری که بسیاری از شرکت‌ها مرتکب می‌شوند این است که قبل از اطلاع‌رسانی به نامزد در مورد رد شدن، منتظر ماندن زیاد است. بسیاری از افرادی که برای این موقعیت‌ها درخواست می‌کنند، سعی می‌کنند به سرعت یکی از آنها را پیدا کنند، که به سختی می‌توان آن را به عنوان شرکتی که مسئول بررسی نامزدها است، دید. برای کاندیداها، اینکه آیا این شغل را به دست می آورند یا نه، می تواند پایه و اساس تصمیمات مهم در حال حرکت باشد. هر چه مدت بیشتری آنها را آویزان کنید، احساس بدتری نسبت به آن خواهند داشت.

بسیاری از شرکت ها نیز این اشتباه را مرتکب می شوند که دور بوته می زنند. کاندیداها یک پاسخ محکم می‌خواهند – چیزی در حد نکته تا بتوانند به مرحله بعدی کاریابی خود بروند. خوب است توضیح دهید که چرا آنها کار را نگرفته اند، اما اگر نامه رد شما خیلی طولانی است، ممکن است وقت خود را که بهتر است در جای دیگری صرف کنید (بدون ذکر زمان نامزد) تلف کنید.

چرا می خواهید از این اشتباهات اجتناب کنید؟ دلایل متعدد.

اولاً، نامزدی که انتخاب می‌کنید ممکن است به نتیجه نرسد. اگر لازم است به تابلوی نقاشی برگردید، اولین مکان طبیعی برای جستجوی جایگزین آنها لیست نامزدهایی است که تقریباً اولین بار به آن راه یافته اند. اگر آن کاندیداها را با شرایط بد ترک کردید، به احتمال زیاد آنها تمایل کمتری دارند برای شما کار کنند، و شما مجبور خواهید بود حتی عمیق‌تر بگردید، یا بدتر از آن، فرآیند استخدام را دوباره شروع کنید.

فهرست کوتاه

همچنین این احتمال وجود دارد که نقش دیگری باز شود، و نامزدی که به آخرین دور مصاحبه ها راه پیدا کرده است، یک انتخاب عالی برای ایفای آن نقش است. اگر ارتباطات را قطع کنید یا آن پل را بسوزانید، آن نامزد کمتر علاقه ای به کار با شما خواهد داشت. باز هم، باید به ابتدای فرآیند برگردید یا به نامزدی با شرایط کمتر رضایت دهید.

جون جاولوسا، از HireRabbit ، همچنین درخواست بازخورد از نامزدهای رد شده را توصیه می کند.

«کاندیداها، حتی آنهایی که رد شده‌اند، می‌توانند بازخورد زیادی در مورد فرآیند استخدام به شما بدهند. آنها می توانند به شما بگویند که در کدام زمینه ها مشکل پیدا کرده اند و چگونه می توانید در آنها پیشرفت کنید. درخواست بازخورد این تصور را ایجاد می کند که شما همچنان برای نظر آنها ارزش قائل هستید حتی اگر آنها را استخدام نکنید. تصوری که او از بین می برد ممکن است بر سایر نامزدهای بالقوه شغل شما تأثیر بگذارد. نامزدها حرف می زنند و اغلب، مانند پرندگان، دور هم جمع می شوند تا کارفرمای مورد نظر خود را دنبال کنند.»

به گزارش کلی خدمات

  • 95٪ از کاندیداها اگر بار اول تجربه مثبتی از نامزدی داشته باشند، احتمال بیشتری دارد که دوباره درخواست دهند.
  • 97 درصد از کاندیداهایی که تجربه مثبتی داشتند، دیگران را برای درخواست معرفی می کردند.
  • 88 درصد از کاندیداهایی که تجربه مثبتی دارند خرید خود را از شرکت افزایش می دهند.
  • 55 درصد از کاندیداهایی که تجربه مثبتی دارند این تجربه مثبت را به شبکه های اجتماعی خود می گویند.

همانطور که احتمالاً قبلاً متوجه شده اید، احساس بدی است که کسی باشید که یک نامزد را رد می کند. انجام درست احساسات سخت را به حداقل می رساند و کار را برای همه افراد درگیر آسان می کند.

نکاتی برای رد مودبانه کاندیدا

وقتی زمان رد یک نامزد فرا می رسد، باید تصمیم بگیرید که چگونه این کار را انجام دهید. ایجاد فرآیندی برای رد کردن به شما این امکان را می دهد که تأثیر احساسی رد را به حداقل برسانید، آن را به ارزش احتمالی آینده تبدیل کنید و رابطه خود را با یک نامزد زنده نگه دارید.

روش ارتباط

ابتدا باید یک روش ارتباطی را انتخاب کنید. کانال های مختلف در مورد رد یک نامزد، مزایا و معایب متفاوتی دارند.

  • ایمیل برای فیلتر اولیه شما خوب است. اکثر سیستم‌های ردیابی متقاضی یا الگوهای داخلی خود را برای ایمیل‌های رد می‌کنند یا توانایی ایجاد آن را دارند. پیدا کردن قالب‌های ایمیلی که بتوانید بر اساس آنها بسازید، به اندازه کافی آسان است. از سوی دیگر، یک ایمیل ممکن است غیرشخصی یا سرد باشد و در ایجاد انگیزه برای برقراری ارتباط مداوم با نامزد ضعیف باشد.
  • تماس های تلفنی. تماس تلفنی وسیله شخصی تری برای رد شدن است و به مدیر استخدام شما این امکان را می دهد که از جذابیت و لحن صدای خود برای نشان دادن یک رد با ملاحظه و متفکر استفاده کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که در صورت داشتن توصیه‌ها، فرصت‌ها یا پیشنهادات اضافی، آن‌ها را دنبال کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که هنوز با یک تماس تلفنی فاصله زیادی وجود دارد، و این می تواند برای مدیر استخدام شما استرس بیشتری داشته باشد، به خصوص اگر آنها مجبور باشند با ده ها نامزد پشت سر هم تماس بگیرند.
  • پیام های ویدیویی ارسال یک ویدیوی سفارشی نوعی تلاقی بین ایمیل و تماس تلفنی است. شما می توانید از لحن صدا و همچنین ارائه بصری استفاده کنید تا ضربه رد را از طریق ویدئو کاهش دهید. این زمان واقعی نیست، بنابراین مدیر استخدام شما نیازی به نگرانی در مورد پاسخ دادن فوری به سؤالات ندارد. همچنان می‌توانید فرصت‌های بیشتری را از طریق ویدیو نیز ارائه دهید. از سوی دیگر، اگر فرآیندی از قبل برای آن ایجاد نشده باشید، تولید ویدیو می‌تواند پیچیده باشد.
  • جلسات حضوری ملاقات حضوری برای رد یک نامزد بسیار نادر است و می تواند خطرناک باشد زیرا ملاقات حضوری اغلب به معنای جلسه ای برای امضای مدارک برای یک استخدامی است. این می تواند ناراحتی عاطفی یک نامزد را افزایش دهد که متوجه شود فقط برای رد شدن وارد دفتر شده است. این تنها یک گزینه قابل اجرا برای نقش های بسیار پرقدرت یا برای مواردی است که شما یک پیشنهاد ثانویه فوری دارید که مایل به تمدید آن هستید.

هنگامی که کانال ارتباطی خود را مشخص کردید، باید دریابید که چه چیزی بنویسید یا بگویید. برای آن نیز نکاتی داریم.

پیام خود را شخصی سازی کنید حداقل، هنگام نوشتن ایمیل رد، نام و ضمایر گیرنده را در قالب شخصی سازی کنید. به طور کلی، هرچه یک نامزد در فرآیند استخدام عمیق‌تر باشد، رد کردن او باید شخصی‌تر باشد. پس چگونه می توانید چنین ردی را شخصی سازی کنید؟

  • کاری را که به خوبی انجام داده اند یا دلیلی را ذکر کنید که تا زمانی که بوده اند مورد توجه بوده اند.
  • توصیه ای را ارائه دهید که می توانند در مصاحبه های بعدی از آنها استفاده کنند.
  • در نظر بگیرید که آنها را با استخدام کننده دیگری مرتبط کنید که می تواند آنها را در جای دیگری جذب کند.

کاندیداها نتایج را بیشتر از ارتباطات به یاد می آورند، بنابراین ارزش گذاری در آنها به حفظ برداشت مثبت از برند کلی شما کمک می کند.

نوشتن یک تصویر ایمیل

اطمینان حاصل کنید که از هر چیزی که می تواند تبعیض آمیز تلقی شود اجتناب کنید. سوزان در The Balance Careers می گوید:

«مطمئن شوید که متقاضی نمی تواند کلماتی را که استفاده می کنید اشتباه تفسیر کند یا شواهدی مبنی بر تبعیض غیرقانونی پیدا کند. به عنوان مثال، ممکن است وسوسه شوید که به متقاضی بگویید که تصمیم گرفته اید که نامزدهایی دارید که واجد شرایط بیشتری برای این شغل هستند. کاندید به خوبی می تواند از شما بخواهد که تفاوت ها را به تفصیل بیان کنید. چرا برو اونجا؟»

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان در شرایط مناسب از یک اظهارنظر سرگردان در یک دادخواست استفاده کرد . حتی اگر هیچ تعصب بیرونی نداشته باشید و قصد تبعیض نداشته باشید، ممکن است مقصر شناخته شوید و یک دعوی قضایی می تواند ویرانگر باشد حتی اگر در آن پیروز شوید.

بازخورد صادقانه و مفید بدهید. به عنوان بخشی از شخصی سازی پیام رد خود، بازخورد دقیقی را ارائه دهید که نامزد می تواند در مصاحبه های بعدی، چه با شرکت شما یا با شرکت دیگر، از آن استفاده کند. در حالی که نمی توانید به جای هر شرکتی صحبت کنید، می توانید به کارهایی که آنها انجام دادند و تأثیر بدی برجای گذاشت اشاره کنید. اگر آنها کاملاً مصاحبه کردند، اما به سادگی برای این کار واجد شرایط نبودند، می توانید به آنها راهنمایی کنید که احتمالاً برای مشاغلی که برای آنها واجد شرایط تر هستند درخواست دهند.

کاندیداها را تشویق کنید تا برای موقعیت های دیگر درخواست دهند. اگر شما یک نامزد را آنقدر دوست داشتید که آنها به مرحله نهایی مصاحبه و فرآیند استخدام شما راه پیدا کردند، اما آنها کاملاً موفق نشدند، به این معنی است که آنها چیزی متناسب با شرکت شما داشتند. پس می توانید آنها را تشویق کنید تا برای نقش های دیگر در شرکت شما درخواست دهند.

موقعیت خالی

راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. می توانید آنها را به صفحه مشاغل خود بازگردانید و به نقش خاصی که می توانند برای آن درخواست دهند اشاره کنید و پیشنهاد دهید اطلاعات آنها را به مدیر مسئول آن بخش از استخدام ارسال کنید. شما به سادگی می‌توانید این جمله را ارائه دهید که «شما فرهنگ خوبی دارید و مهارت‌ها را دارید، اما ما در حال حاضر جایی برای شما نداریم، اما اگر می‌خواهید برای نقش دیگری درخواست دهید، می‌توانیم شما را برای انتقال داخلی در نظر بگیریم. بعد.” همچنین می توانید فقط به آنها بگویید که نزدیک به استخدام بوده اند و اگر نقش مشابهی باز شود، در صورت درخواست در صدر لیست قرار خواهند گرفت.

فقط مطمئن شوید که اگر این نوع پیشنهاد را تمدید می کنید، این کار را صرفاً برای خوب بودن انجام نمی دهید. اگر بعداً درخواست دهند و برای بار دوم موفق نشوند، طعم بدی در ذهنشان باقی می‌گذارد. آنها به شخص شما، به طور کلی به شرکت شما و شاید حتی بیشتر اعتمادشان را از دست خواهند داد.

“اگر می دانید که آنها هرگز با موفقیت در سازمان شما جا نخواهند شد، به آنها بگویید که در آینده برای نقش های دیگر درخواست دهند. در حالی که ممکن است در حال حاضر احساس بهتری داشته باشید، اما واقعیت درخواست مجدد آنها عملی نیست. – استعداد اجتماعی

با نامزد رد شده در لینکدین ارتباط برقرار کنید. اگر کاندیدایی با استعداد و امیدوار است و اگر می‌خواهید او را به عنوان بخشی فعال از فهرست نامزدهای خود نگه دارید، ممکن است بخواهید با آنها در رسانه‌های اجتماعی پیوند برقرار کنید. لینکدین به طور کلی مناسب ترین شبکه اجتماعی برای استفاده در شبکه های حرفه ای است. این، همراه با سیستم ردیابی متقاضی شما که آنها را در استخر شما فعال نگه می‌دارد، به شما امکان می‌دهد در صورت باز شدن شغل در آینده، به طور خاص با آنها تماس بگیرید.

دکمه اتصال

در مورد فرآیند استخدام خود بازخورد بخواهید. همانطور که در بالا ذکر شد، معمولاً ایده خوبی است که در مورد فرآیند استخدام خود بازخورد بگیرید. می توانید این کار را در پیام رد خود انجام دهید یا می توانید بعداً آن را به عنوان ایمیل بعدی ارسال کنید. یک نظرسنجی ساده یا یک فرم بازخورد باز برای نظرات می تواند به شما کمک کند روند خود را برای دفعه بعد ساده کنید.

رد خود را در اسرع وقت اعلام کنید. به یاد داشته باشید که هر چه مدت طولانی‌تری یک نامزد را معلق نگه دارید، وقتی رد شدن را دریافت می‌کند، احساس بدتری برای او خواهد داشت. بله، گاهی اوقات تاخیر در تصمیم گیری وجود دارد، اما می توانید آن ها را توضیح دهید. به زمان و تلاشی که نامزد برای بخشی از فرآیند استخدام خود گذاشته است احترام بگذارید و آنها را آزاد کنید تا در اسرع وقت به دنبال سایر سرنخ ها باشند.

پیگیری با کاندیداهای رد شده

علاوه بر فعال نگه داشتن یک نامزد در ATS خود و ارتباط با آنها در لینکدین، باید راه های دیگری را برای زنده نگه داشتن رابطه خود با یک نامزد با استعداد در نظر بگیرید. برخی از ایده ها عبارتند از:

  • نامزد را به نمایشگاه‌های کار و رویدادهای دیگری که در آن شرکت می‌کنید یا میزبانی می‌کنید دعوت کنید، تا فرصت‌های بیشتری به او بدهید که شاید در غیر این صورت از آنها اطلاعی نداشتند.
  • آنچه را که آنها در رسانه های اجتماعی پست می کنند تماشا کنید و در صورت لزوم، نظرات مثبت و تشویق خود را بگذارید.
  • اگر می‌دانید که شغل جدیدی در حال باز شدن است، زودتر با آنها تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها همچنان به نقشی در شرکت شما علاقه مند هستند یا از آن زمان به شغل جدیدی دست یافته‌اند.

در مجموع، تا زمانی که ارتباط خود را زنده نگه دارید، باید بتوانید از آن نامزد به عنوان کارمند آینده استفاده کنید، اگر هنوز در دسترس هستند. حداقل، با نشان دادن علاقه به پیشرفت آنها و حمایت از شغل مداوم آنها، می توانید تصور مثبتی از شرکت خود ایجاد کنید.

این تصور می‌تواند بسیار کمک کند، هم در جهت تشویق آینده آن نامزد و هم در ایجاد شهرت مثبت به عنوان یک شرکت خوب برای درخواست در میان سایر نامزدها.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + سه =