چه بخواهید محصولی را سریع‌تر عرضه کنید، بازارهای بالقوه جدید را آزمایش کنید یا تولید را برای مدت کوتاهی افزایش دهید، افزایش کارکنان می‌تواند ابزاری قدرتمند برای کمک به کسب‌وکار شما انعطاف‌پذیر بماند و رشد کند.

با این حال، سردرگمی زیادی در مورد اینکه افزایش کارکنان چیست وجود دارد . اگر شروع به تحقیق در مورد این واژه کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از اطلاعات موجود مختص بخش فناوری اطلاعات است. در حالی که افزایش کارکنان فناوری اطلاعات به یک پدیده رایج تبدیل شده است، این تنها صنعتی نیست که روش برون سپاری مرتبط است.

آیا از خود می‌پرسید که چه چیزی باید در مورد افزایش کارکنان بدانید و اینکه آیا این برای سازمان شما مناسب است یا خیر؟

بیایید نگاهی به هر چیزی که باید بدانید بیاندازیم.

افزایش کارکنان چیست؟

افزایش کارکنان فرآیند استخدام کارکنان و متخصصان خاص بر اساس الزامات و نیازهای سازمان شما است. این تکنیک با استفاده از استراتژی برون سپاری برای انجام موفقیت آمیز مهلت های ارسال و پروژه های کارکنان، به شرکت ها اجازه می دهد تا توانایی خود را از طریق استفاده موقت از پرسنل خارجی افزایش دهند.

هنگامی که از مدل افزایش کارکنان در محل کار خود استفاده می کنید، به جای استخدام دائمی، منابع بسیار ماهر را به صورت قراردادی استخدام می کنید. این نوع خاصی از استراتژی برون سپاری است که به سازمان اجازه می دهد تا از انعطاف پذیری برای کارکنان پروژه و پاسخگویی به اهداف فردی کسب و کار برخوردار باشد.

استخدام کارکنان طاقچه

به جای استخدام کارمندان جدید و تمام وقت زمانی که روی یک پروژه خاص کار می کنید یا در نظر دارید سازمان خود را به بازار جدیدی توسعه دهید، افزایش کارکنان می تواند به شرکت ها اجازه دهد تا بدون استخدام کارکنان تمام وقت جدید به اهداف و ضرب الاجل خود برسند.

انواع مختلف افزایش کارمندان چیست؟

چندین نوع مختلف افزایش کارکنان وجود دارد که شما می خواهید آنها را درک کنید.

انواع افزایش کارکنان

سه نوع اصلی عبارتند از: کالا، مبتنی بر مهارت و افزایش کارکنان با مهارت بالا:

  • کالا : این نوع افزایش کارکنان به شما امکان می دهد کارگران قابل اعتمادی داشته باشید که می توانند وظایف مختلفی مانند کار دستی، کار انبارداری، خرده فروشی یا رویدادها را انجام دهند.
  • مبتنی بر مهارت: افزایش کارکنان مبتنی بر مهارت به شما این امکان را می دهد که نیازهای شرکت خود را برای انواع کارهایی مانند دفتری، پردازش داده ها، رونویسی، و کپی رایتینگ اولیه تکمیل کنید.
  • با مهارت بالا : در برخی موارد، ممکن است نیاز داشته باشید که سازمان شما با کار بسیار ماهر تقویت شود. این ممکن است شامل طراحی برند، مهندسی نرم افزار یا قانون قرارداد باشد.

افزایش پرسنل را نیز می توان به راه حل های کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کرد. خدمات کوتاه مدت افزایش کارکنان ممکن است زمانی استفاده شود که متخصصان داخلی شما برای پروژه خاصی در دسترس نباشند یا زمانی که سازمان شما فقط نیاز کوتاه مدت به متخصصان یا کارگران دارد.

از سوی دیگر، افزایش طولانی مدت کارکنان می تواند برای کمک به کاهش شکاف های عملیاتی یا پر کردن شکاف مهارت در پروژه های طولانی تر استفاده شود. برخی از سازمان‌ها نیز در صورت تلاش برای یافتن به‌موقع استخدام داخلی، ممکن است از افزایش کارکنان استفاده کنند.

افزایش کارکنان چگونه کار می کند؟

در سال‌های اخیر، اصطلاح افزایش کارکنان از یک کلمه کلیدی به یک اصل اساسی در صنایع مختلف در سراسر جهان تبدیل شده است. در حالی که به ویژه در صنعت IT انقلابی بوده است، لازم نیست به طور خاص به استخدام متخصصان فنی اشاره کند.

اگر شرکت شما الزامات و ضرب الاجل های تهاجمی پروژه دارد، افزایش کارکنان ممکن است راه حلی باشد که برای به دست آوردن مزیت رقابتی مورد نظر شما نیاز دارید.

بنابراین، افزایش کارکنان چگونه کار می کند؟

استخدام نیروی موقت

ابتدا باید مشخص کنید که نیازهای شما کجاست. سازمان یا تیم شما می تواند از چه منابعی بهره مند شود؟ چه تخصص یا تخصصی به شما کمک می کند تا به اهداف یا ضرب الاجل پروژه خود برسید؟

گام بعدی جستجوی کارکنان موقت برای رفع نیازهای سازمان است. البته، شما می توانید کارکنان خود را به تنهایی افزایش دهید، اما بسیاری از سازمان های بزرگتر از خدمات افزایش کارکنان استفاده می کنند، زیرا می توانند بیشترین زمان و روش مقرون به صرفه را برای افزایش کارکنان خود ارائه دهند.

هنگامی که کاندیداهای ایده‌آل را برای کمک به برآوردن نیازهای سازمان خود پیدا کردید، می‌خواهید فرآیندی را که قبلاً طراحی شده بود انجام دهید. با داشتن یک فرآیند سوارکاری موفق ، می توانید اطمینان حاصل کنید که کارکنان موقت شما با موفقیت در پروژه در دست ادغام خواهند شد.

چه زمانی باید از افزایش کارکنان استفاده کنید؟

سناریوهای بیشماری وجود دارد که در آن سازمان شما ممکن است احساس کند استفاده از افزایش کارکنان مناسب است.

استفاده از افزایش کارکنان

برخی از این موارد عبارتند از:

  • استراتژیک: می‌توانید از نیروی کار انعطاف‌پذیر به‌عنوان راهی برای به دست آوردن مزیت رقابتی استفاده کنید، مانند افزایش چابکی تیم خود یا افزایش سرعت یک پروژه به بازار).
  • مهارت‌های تخصصی: افزایش کارمندان را می‌توان زمانی مورد استفاده قرار داد که فقط برای یک دوره زمانی به مهارت‌های تخصصی نیاز دارید، مانند راه‌اندازی فناوری، طراحی برند و لوگو، یا راه‌اندازی امکانات.
  • پل استخدام: شما همچنین می توانید از افزایش کارکنان برای ایجاد ظرفیت استفاده کنید در حالی که برای ایجاد یک تیم دائمی کار می کنید، مانند زمانی که وارد یک خط تجاری جدید می شوید یا یک مکان جدید باز می کنید.
  • افزایش ظرفیت: افزایش پرسنل می تواند برای رفع نیاز موقت به افزایش کار روزمره استفاده شود، به عنوان مثال، برای مشاغل فصلی، زمانی که افزایش تقاضا وجود دارد، زمانی که تولید را افزایش می دهید، یا زمانی که روی یک پروژه خاص کار می کنید.

در سال های اخیر، افزایش چشمگیری در افزایش کارکنان در میان شرکت ها و سازمان ها در سراسر جهان مشاهده شده است.

اگر در حال بررسی گزینه های خود برای ایجاد یک تیم هستید، احتمالاً در مورد ابزارهای مختلف استخدام مجازی که می توانید برای جذب استعدادهای آنلاین استفاده کنید، تحقیق کرده اید. در دنیایی که بازار کار به طور فزاینده ای آنلاین است، یافتن بهترین استعدادها مستلزم آن است که سازمان شما حضور آنلاین قابل توجهی داشته باشد. لیست ما از سی راه را که می توانید به طور یکپارچه به استخدام مجازی انتقال دهید، بررسی کنید.

مزایای افزایش کارکنان چیست؟

فقط سازمان شما می تواند تعیین کند که آیا افزایش کارکنان استراتژی مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای شما است یا خیر. با این حال، مطمئناً مزایای بسیاری وجود دارد که این عمل به صورت موقت و مداوم برای مشاغل فراهم می کند.

مزایای افزایش کارکنان

1. بهره وری بالا

هنگامی که کارکنان متخصص را به طور خاص برای یک پروژه خاص استخدام می کنید، آنها می توانند تمام تمرکز خود را برای رسیدن به اهداف و ضرب الاجل هایی که برای آنها تعیین کرده اید قرار دهند. به جای اینکه در چندین جهت مختلف کشیده شود، همانطور که کارکنان معمولی هستند، افزایش کارکنان می تواند به افزایش بهره وری شرکت شما در زمانی که بیشترین اهمیت را دارد کمک کند.

2. سازگاری و رشد

یکی از آشکارترین مزایای افزایش کارکنان این است که به سازمان ها اجازه می دهد انعطاف پذیری داشته باشند که استخدام نیروی کار تمام وقت این امکان را ندارد. اگر شرکت شما در نظر دارد عملیات خود را گسترش دهد، برای مثال، استخدام یک تیم موقت می تواند به آنها اجازه دهد تا این ایده را آزمایش کنند و در عین حال ریسک را کاهش دهند.

برای کسب و کارهای در حال رشد، افزایش کارکنان اجازه می دهد تا افراد یا تیم ها را بر اساس پروژه به پروژه استخدام کنند. این به آنها آزادی می‌دهد تا پروژه‌های جدید را از نظر عملکرد بازار بدون سرمایه‌گذاری زیاد ارزیابی و تجزیه و تحلیل کنند.

3. مقرون به صرفه بودن

همه ما می دانیم که استخدام کارکنان تمام وقت هزینه بر است. در عین حال، سازمان ها برای عملکرد بهینه به انواع خاصی از نیروی کار و دانش نیاز دارند.

سازمان شما برای درک مزایای استخدام نیروی کار مقرون به صرفه، نیازی به کمبود منابع ندارد. با این حال، افزایش کارکنان بدون شک می تواند یک گزینه عالی برای پروژه هایی با بودجه سخت باشد.

میزان هزینه استفاده از خدمات افزایش کارمندان به عوامل مختلفی از جمله هزینه آموزش، نرخ ساعتی و موارد دیگر بستگی دارد. معمولاً هزینه کمتری برای استفاده از خدمات افزایش کارکنان نسبت به استخدام کارکنان تمام وقت دارد.

4. صرفه جویی در منابع

استخدام پرسنل می تواند یک تلاش وقت گیر و پرهزینه باشد. هنگامی که از خدمات افزایش کارکنان استفاده می کنید، می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید تا این منابع به جای دیگری هدایت شوند.

5. انعطاف پذیری

یکی از مهم ترین مزایای افزایش کارکنان این است که به شما امکان می دهد نیروی کار خود را عملاً بر اساس تقاضا افزایش یا کاهش دهید. به روشی مشابه خرده فروشی هایی که در تعطیلات یا دوره های شلوغ سال کارمندان فصلی را استخدام می کنند، می توانید تعداد نیروی کار خود را به اندازه یک کلاه افزایش یا کاهش دهید.

اگر در نظر دارید یک کارمند را در محل کار خود جایگزین کنید، این فرآیند باید به طور مجزا انجام شود. چه در حال تغییر کارکنان خود با تغییر از کارکنان تمام وقت به یک راه حل افزایش کارکنان در طول یک دوره انتقالی باشید یا اگر تصمیم گرفته اید عملکرد و رفتار یک کارمند مستلزم خاتمه کار باشد، ممکن است دانستن اینکه چگونه این فرآیند را بدون پیشبرد انجام دهید دشوار به نظر می رسد. ایجاد یک صحنه نگاهی به این مقاله در مورد نحوه جایگزینی یک کارمند با احتیاط بیندازید .

چالش های افزایش کارکنان چیست؟

همچنین چالش هایی وجود دارد که افزایش کارکنان برای هر سازمانی ایجاد می کند.

به عنوان مثال، برخی از پروژه ها ممکن است نیاز داشته باشند که یک متخصص سطح بالایی از دانش نهادی یا زمینه ای داشته باشد. صرف نظر از اینکه عضو موقت تیم چقدر با تجربه است، این نوع سناریو می تواند به این معنی باشد که مدت زمان زیادی طول می کشد تا پروژه به سرعت کامل برسد. همانطور که ممکن است تصور کنید، این می تواند افزایش کارکنان را مقرون به صرفه تر کند.

مشکل با افزایش کارکنان

برخی از سازمان ها نیز نگران پایداری استفاده از خدمات افزایش کارکنان هستند. برای مثال، آنها ممکن است نگران وابستگی فزاینده به خدمات شخص ثالثی باشند که استعداد خود را از آن استخراج می کنند.

در نهایت، افزایش کارکنان احتمالا بهترین راه حل برای مهارت های مورد نیاز به طور مداوم یا برای پروژه های بلند مدت نیست. به عنوان مثال، اگر به فکر افزایش کارکنان خود برای پروژه ای هستید که انتظار دارید سه سال طول بکشد، در معرض خطر این هستید که کارکنان موقت قبل از اتمام پروژه جابجا شوند.

خدمات افزایش کارکنان چیست؟

هنگامی که استعدادهای افزایش کارکنان را جذب می کنید، گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. بسته به نیازهای شرکت یا سازمان شما، احتمالاً متوجه خواهید شد که یکی از انواع خدمات افزایش کارکنان مناسب تر خواهد بود.

خدمات افزایش کارکنان

1. ارائه دهندگان کارکنان سنتی

اگر به دنبال کارگران اضافی در پروژه هایی هستید که در آنها به مهارت بالایی نیاز نیست، ممکن است این گزینه برای سازمان شما کارساز باشد. شما معمولاً می توانید از طریق این روش ها کارکنان مبتنی بر مهارت و کالا را پیدا کنید.

2. پلتفرم های گیگ

شما می توانید از طریق پلتفرم های گیگ آنلاین به کارگران مستقل دسترسی پیدا کنید . هنگامی که سرعت و انعطاف پذیری را در اولویت قرار می دهید، می تواند انتخاب خوبی باشد و به طور کلی می توانید کارگران مبتنی بر مهارت و کالا را از این طریق بیابید.

3. تامین کنندگان پرسنل فروشنده اصلی

اگر به دنبال تعداد زیادی کارگر کالا با هزینه کم هستید، این برنامه های پرسنل در مقیاس بزرگ ممکن است با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. با این حال، شایان ذکر است که کیفیت استعداد می تواند بسیار ناسازگار باشد.

4. پلتفرم های استعدادهای درخواستی

یکی دیگر از پلتفرم های آنلاین که می توانید برای افزایش کارمندان خود از آن استفاده کنید، می توانید از طریق این روش کارمندان تقویت شده بسیار ماهر را بیابید.

5. روابط مستقل مستقیم

البته می توانید مستقیماً به عنوان یک سازمان نیز پیمانکاران مستقل را استخدام کنید. انجام این کار سربار کم را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد کیفیت را کنترل کنید، اما این مسیر چالش های خود را دارد.

6. شرکت های مشاور و بوتیک/ شرکت های نیروی متخصص

در نهایت، می‌توانید از آژانس‌ها یا شرکت‌های کوچک‌تر نیز برای استخدام استعدادهای بسیار ماهر و مبتنی بر مهارت استفاده کنید. در حالی که می‌توانید کارگران باکیفیت را از این طریق پیدا کنید، معمولاً هزینه‌های بالایی وجود دارد.

تفاوت بین برون سپاری و افزایش کارکنان چیست؟

از نظر فنی، افزایش کارکنان نوعی برون سپاری است. با این حال، ممکن است زمانی که این دو واژه مترادف نباشند، به جای یکدیگر استفاده می‌شوند.

برون سپاری زمانی است که فرد یا شرکت دیگری را برای مسئولیت یک کار یا پروژه ای که می تواند به صورت داخلی انجام شود، استخدام می کنید. برای مثال، سازمان شما ممکن است نیازهای طراحی وب، خدمات مشتری یا بازاریابی دیجیتال خود را برون سپاری کند. حتی اگر می‌توانید تیم‌های داخلی برای این اهداف داشته باشید، می‌تواند برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه، انجام وظایف خاص را برون‌سپاری کنید.

از سوی دیگر، افزایش کارکنان زمانی است که شما به طور موقت کارکنان خود را با اعضای تیم اضافی پر می کنید، اغلب به دنبال یک پروژه یا هدف خاص.

استخدام نیروی اضافی

در حالی که برون سپاری اغلب مقرون به صرفه‌تر در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند به این معنا باشد که شما بینش‌های ارزشمند کارمندان داخلی یا کارکنان کوتاه‌مدت را از دست می‌دهید. هنگامی که کارمندان موقت داخلی را استخدام می کنید، می توانید کنترل بیشتری بر گردش کار داشته باشید.

حتی اگر برون سپاری می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند، بسته به وظیفه ای که در دست دارید، ممکن است محصول نهایی با انتظارات شما مطابقت نداشته باشد یا با نیازهای سازمان شما مطابقت نداشته باشد. با افزایش کارکنان، شما به سادگی یک پروژه حیاتی را به فرد یا سازمان دیگری واگذار نمی کنید. در عوض، شما به طور موقت یک فرد یا تیم را در سازمان خود ترکیب می کنید و به شما این امکان را می دهد که کنترل بسیار بیشتری بر روند و اجرای پروژه داشته باشید.

آیا شما یا شرکتتان در مورد افزایش کارکنان سوالی دارید؟ اگر چنین است، لطفاً نظر خود را در زیر بگذارید. من همیشه به هر نظر پاسخ می دهم و دوست دارم در گفتگو در مورد راه حل های استخدام و کارمندی شرکت کنم. 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 10 =