احتمالاً درباره شرکت‌های بزرگی مانند آمازون، آی‌بی‌ام و دیزنی شنیده‌اید که نمایشگاه‌های شغلی مجازی را میزبانی می‌کنند، اما آیا می‌دانستید که اکثر شرکت‌ها از نرم‌افزار انحصاری که فقط برای شرکت‌های بزرگ چندملیتی کار می‌کند استفاده نمی‌کنند؟ اکثر صاحبان مشاغلی که مایل به استخدام افرادی در خارج از منطقه نزدیک خود هستند، می توانند از یک نمایشگاه کار مجازی استفاده کنند. شرایط فعلی جهانی شرکت ها را وادار کرده است که جایگزین های راه دور و مجازی را برای فعالیت های سنتی حضوری در نظر بگیرند.

شما اینجا هستید تا در نمایشگاه‌های شغلی مجازی، راه‌حل‌های بالقوه و ایده‌هایی برای ترویج آنها تحقیق کنید، پس بیایید وارد آن شویم!

نمایشگاه شغلی مجازی چیست؟

اگر قبلاً هرگز یک نمایشگاه شغلی مجازی را تجربه نکرده‌اید، به راحتی می‌توانید در دام این تصور بیفتید که آنها فقط نامی جذاب برای یک پورتال مشاغل هستند یا شاید رویدادی که حول محور استخدام است. این تصور نزدیک به علامت است، اما کاملا دقیق نیست.

وقتی به نمایشگاه کار فکر می کنید، چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ آیا این است:

  • سالن رویداد یا فضای نمایشگاهی پر از مردم؟
  • ردیف‌هایی از غرفه‌ها و میزها که هر کدام توسط شرکتی میزبانی می‌شوند که به دنبال یافتن نامزدهای واجد شرایط است؟
  • پانل ها و ارائه ها به معنای شگفت زده کردن، تشویق و ترغیب نامزدها هستند؟

یک نمایشگاه کار از بسیاری جهات شبیه به یک نمایشگاه یا کنوانسیون تجاری است. در برخی شرایط، ممکن است بیش از یک شرکت برای راه‌اندازی فضاهای خود، با همه چیز، از آگهی‌ها گرفته تا ارائه‌های چند رسانه‌ای، برای جلب توجه نامزدهایی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند، شرکت کنند. آنها می توانند منطقه ای باشند، یا بر یک صنعت خاص تمرکز کنند، یا حتی متشکل از حامیان مالی رویداد باشند. آنها بیشتر با یک جشنواره مشترک هستند تا با صفحه مشاغل.

پس اگر بخواهید از این مجازی استفاده کنید چه؟ فضای رویدادی را با غرفه های دیجیتال، رندرهای سه بعدی اعضای تیم منابع انسانی و چند رسانه ای تعبیه شده درست روی صفحه تصور کنید. یک سالن رویداد مجازی با غرفه‌هایی را تصور کنید که نیازی به نگرانی در مورد اندازه، وزن یا محدودیت‌های فضایی نداشته باشند، به فناوری برای تامین انرژی چند رسانه‌ای تعبیه‌شده توجهی ندارند و می‌توانند به صورت تعاملی و جذاب میزبان اطلاعات باشند.

علاوه بر این، یک نمایشگاه کار مجازی می تواند بهترین های هر دو جهان را با هم ترکیب کند. شما فضای رویداد دیجیتال خود را دریافت می کنید، اما این همه ماجرا نیست. می توانید در وبینارهای زنده، ارتباط یک به یک با استخدام کنندگان و مکالمات فوری با نامزدها ترکیب کنید. اطلاعاتی که آنها به حضور مجازی خود اضافه می کنند می توانند مستقیماً به سیستم ردیابی متقاضی شما پیوند داده شوند، بدون اینکه نیازی به ارجاع آنها به صفحه شغلی دیگر یا انجام رونویسی کاغذی باشد.

پخش زنده وب

از آنجایی که همه چیز مجازی است، رویداد محدودیت زمانی ندارد. شما لازم نیست نگران برنامه زمان برگزاری رویداد، هزینه اقامت برای استخدام کنندگان خود، یا حمل و نقل غرفه خود باشید.

در مورد مزایا صحبت شده است، اما اجازه دهید آن را به صراحت بیان کنیم:

  • شما لازم نیست نگران هزینه های حمل و نقل یا اقامت باشید.
  • در واقع، هزینه کلی یک نمایشگاه حرفه ای مجازی بسیار کمتر از یک نمایشگاه فیزیکی است .
  • لازم نیست نگران راه اندازی فناوری در نمایشگاه باشید.
  • شما می توانید به نامزدهای منفعل و دور دست برسید که در نمایشگاه حضوری شرکت نمی کنند.
  • شما حریم خصوصی نامزدهایی را که نمی خواهند در نمایشگاه دیده شوند به خطر نمی اندازید.
  • لازم نیست نگران محدودیت های فضای فیزیکی یا فیزیک باشید.
  • هیچ سقف حضور یا حداکثر ظرفیت برای نمایشگاه مجازی وجود ندارد.
  • همچنان می توانید از طریق فناوری از مکالمات مستقیم و حضوری با نامزدها استفاده کنید.

ناگفته نماند که تا زمانی که همه‌گیری یک تهدید باشد، نمایشگاه‌های کار فیزیکی تعطیل خواهند شد.

یک نمایشگاه شغلی مجازی می تواند یک گزینه عالی برای تقریباً هر کسب و کاری باشد که مایل به استخدام در خارج از منطقه خود است، چه برای کار از راه دور یا برای انتخاب نامزدی که مایل به نقل مکان است. آنها ابزاری عالی برای پیش آزمون و واجد شرایط بودن متقاضیان در بالای قیف استخدام و برای درگیر کردن داوطلبان علاقه مند بیشتر در شبکه های عمیق تر و حتی یک به یک مخاطب هستند.

اگر علاقه مند به برگزاری نمایشگاه کار مجازی هستید، خوش شانس هستید. بیش از ده ها پلتفرم مختلف برای میزبانی غرفه وجود دارد و این فرآیند بسیار آسان است.

مرحله 1: ویژگی های ضروری را شناسایی کنید

اولین قدم برای هر سیستم مجازی خوب، شناسایی نیازهای شماست. نمایشگاه های کار مجازی نیز تفاوتی ندارند. ده‌ها شرکت وجود دارند که این خدمات را ارائه می‌کنند، با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها بین آنها ارائه می‌شود. می‌توانید نگاهی بین این شرکت‌های مختلف بیندازید – که در مرحله بعدی فهرست شده‌اند – تا ایده‌ای در مورد ویژگی‌های ارائه شده به دست آورید.

چه چیزی را باید در نظر بگیرید؟

  • آیا می خواهید یک صفحه وب ساده با چت ها و وبینارهای تعاملی داشته باشید یا یک محیط کاملا مجازی با طراحی دقیق؟
  • چه میزان کنترل برندینگ را بر غرفه خود می‌گذارید؟ کجا نمایش داده می شود؟
  • چت امن امکان چت مستقیم با نامزدها یک مزیت بزرگ است و می‌خواهید مطمئن شوید که هر چتی که به شما ارائه می‌شود امن است.
  • کیسه های مجازی. یکی از جذاب‌ترین دلایل برای شرکت در نمایشگاه کار، به‌عنوان نامزد، انبوهی است که شرکت‌ها به صورت رایگان ارائه می‌کنند. این روند را با یک کیف مجازی از دارایی ها و چیزهای خوب زنده نگه دارید.
  • سازگاری بدون پرسنل تیم منابع انسانی شما به صورت 24 ساعته در غرفه مجازی شما کار نمی کند، بنابراین می خواهید ببینید زمانی که هیچ کس آنجا نباشد، چه شکلی خواهد بود.
  • یک پلت فرم خوب باید با استانداردهای WCAG برای دسترسی مطابقت داشته باشد.
  • پیوندها یا صادرات. چگونه می‌توانید داده‌هایی را که از داوطلبان دریافت می‌کنید، دریافت و وارد کنید و به ATS خود اضافه کنید؟

شما باید این و سایر ویژگی های ضروری را برای نمایشگاه شغلی مجازی مورد نظر خود در نظر بگیرید. سپس، هنگامی که در حال بررسی پلتفرم های مختلف هستید، بررسی کنید که آیا آنها ویژگی های مورد نظر شما را ارائه می دهند یا خیر.

مرحله 2: یک پلتفرم را انتخاب کنید

پلتفرم های مختلف زیادی وجود دارد. ما توصیه خاصی برای هیچ پلتفرمی نداریم، زیرا هر شرکتی خواسته های متفاوتی دارد، بنابراین پلتفرم های مختلف برای شرکت های مختلف بهتر عمل خواهند کرد.

در اینجا ده گزینه وجود دارد که می توانید آنها را بررسی کنید، اما توجه داشته باشید که دیگران نیز وجود دارند.

  • Brazen ، یک فضای رویداد مجازی با تمرکز بر نمایشگاه های شغلی.
  • CareerEco ، یک پلتفرم نمایشگاه مجازی برای کسب و کارها و برنامه های مدارس مقطع کارشناسی ارشد.
  • vFairs ، پلتفرمی برای رویدادهای مجازی از نمایشگاه‌های کار گرفته تا معرفی محصولات و موارد دیگر.
  • 6Connex ، یک ارائه دهنده نمایشگاه مجازی با سبک ها و سطوح مختلف ارائه.
  • Premier Virtual ، یک پلت فرم نمایشگاه مجازی با ویژگی های اضافی برای مشتریان نظامی و دانشگاهی.
  • EventXtra ، یک پلتفرم مدیریت رویداد با پشتیبانی رویداد مجازی.
  • پارادوکس ، یک پلتفرم رویداد استخدام مجازی و مجموعه نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی.
  • XOR، یک پلتفرم شغلی مجازی ساده.
  • BrandLive ، یک پلتفرم رویداد مجازی با تمرکز ویدئو.
  • Easy Virtual Fair ، یک پلت فرم نمایشگاه مجازی قوی با حضور در بیش از 35 کشور.

در حالی که ارائه اولیه یک نمایشگاه کار مجازی یکسان است، هر یک از این پلتفرم‌ها مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهند و بر جنبه‌های مختلف نمایشگاه کار تأکید می‌کنند. با وجود تعداد بسیار زیادی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، مطمئناً یکی برای برند شما مناسب است.

مرحله 3: یک نمایشگاه سبک شغلی را انتخاب کنید

سه سبک اصلی نمایشگاه کار وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

 

اولین مورد، نمایشگاه کار مجازی کامل است. اینها دارای محیط های مجازی با غرفه های مجازی، نمایشگاه های تعاملی، ارتباط با اعضای تیم و سایر مزایای دیجیتال هستند. آنها قوی، با امکانات کامل هستند و در حال حاضر رایج ترین هستند.

دومین نمایشگاه شغلی ترکیبی است. اینها به‌دلیل همه‌گیری همه‌گیر موقتاً بسته هستند، اما پس از بازگشت، احتمالاً بسیار محبوب خواهند بود. آنها اساساً یک همراه مجازی برای یک نمایشگاه فیزیکی هستند که این دو را با محتوای آنلاین اضافی و حتی ویژگی های واقعیت افزوده مرتبط می کنند.

سومین نمایشگاه کار همیشه سبز است. نمایشگاه های همیشه سبز مانند وب سایت های پورتال شغلی در قالب نمایشگاه کار هستند. آنها به شکل غیرفعال برای هفته‌ها یا ماه‌ها یا تا زمانی که می‌خواهید میزبان آنها باشید، با برنامه‌ریزی ویژه برای رویدادهایی با پرسنل کامل و قوی‌تر وجود دارند.

باز هم، هیچ پاسخ درست یا غلطی در اینجا وجود ندارد. شما می توانید هر شکلی از نمایشگاه را انتخاب کنید که با نیازها و کسب و کار شما مطابقت دارد.

مرحله 4: Creative سفارشی را توسعه دهید

هر پلتفرم نمایشگاه کار مجازی خوب به شما یک الگو یا قالب‌های انتخابی می‌دهد که می‌توانید برای ایجاد غرفه شرکت خود آن را سفارشی کنید. این به شما بستگی دارد که آن سفارشی سازی را انجام دهید.

در اینجا چک لیستی از انواع اطلاعات و دارایی هایی که نیاز دارید آمده است:

  • لوگو و گرافیک شرکت
  • لیست موقعیت های باز فعلی
  • نقشه مکان برای دفاتر شرکت یا حق رای دادن.
  • آخرین اخبار و روابط عمومی شرکت.
  • ویدیوهای سطح شرکت و بخش.
  • بسته های اطلاعاتی قابل دانلود در مورد شرکت.
  • هر گونه دارایی تخصصی مورد نیاز پلتفرم.

اگرچه فهرست ممکن است کوچک به نظر برسد، اما هر یک از آن‌ها می‌تواند شامل اسناد زیادی باشد که توسط تیم‌های مختلف گردآوری شده‌اند. اساساً، هر چیزی که یک نامزد ممکن است بخواهد در مورد شرکت شما بداند یا باید در معرض نمایش باشد یا در صورت درخواست در دسترس باشد.

مرحله 5: اطلاعات همگام شده را برای استخدام کنندگان آماده کنید

6 کانکس این را برای گفتن دارد :

“نمایشگاه شغلی مجازی شما در صورتی موفقیت‌آمیز تلقی می‌شود که نامزدهای شغلی یک استخدام‌کننده آگاه یا مدیر استخدامی را پیدا کنند تا بلافاصله در ساعات نمایشگاه به سوالات خود پاسخ دهند.”

در هر نمایشگاهی با اندازه مناسب، به بیش از یک یا دو نفر نیاز دارید که در غرفه مجازی شما کار کنند تا به سؤالات پاسخ دهند و با نامزدها در مورد نگرانی های آنها صحبت کنند. افراد در سازمان شما تجربیات، دانش و آموزش های متفاوتی در این نوع تعامل با نامزدها دارند. به منظور جذب بهترین نامزدها، ایجاد یک برگه اطلاعات، برگه پاسخ، یا یک مرجع سؤالات متداول برای کارکنان خود می تواند ارزشمند باشد.

این سند باید سوالات متداول پرسیده شده را که نامزدهای شما می خواهند به آنها پاسخ داده شود، جمع آوری کرده و پاسخ شرکت را برای هر یک ارائه دهد. مطمئناً، برخی از کارکنان شما ممکن است به آن نیاز نداشته باشند، اما بیشتر آنها به آن نیاز خواهند داشت، بنابراین داشتن یک پیام ثابت بسیار ارزشمند می شود.

مرحله 6: معیارهای کلیدی برای نظارت را شناسایی کنید

در حالی که در حال راه اندازی رویداد خود هستید، باید تعیین کنید که اهداف کلی برای نمایشگاه شغلی شما چیست و چه معیارهایی باید برای تعیین موفقیت آمیز بودن رویداد نظارت کنید.

  • آیا می خواهید برند کارفرمای خود را تبلیغ کنید؟ ممکن است بخواهید حضور در وبینار، جلسات چت موفق، یا بارگیری چمدان را زیر نظر داشته باشید.
  • آیا جای خالی خاصی دارید که می خواهید پر کنید؟ شما ممکن است برنامه های کاربردی برای آن موقعیت، سرنخ های تولید شده یا مصاحبه های برنامه ریزی شده را نظارت کنید.
  • آیا می خواهید یک مجموعه گسترده نامزد ایجاد کنید؟ ممکن است بخواهید رزومه های جمع آوری شده، برنامه های دریافت شده یا جلسات چت را نظارت کنید.

داده‌هایی که می‌توانید جمع‌آوری کنید تا حدی به پلتفرمی که استفاده می‌کنید و تحلیل‌هایی که ارائه می‌دهند بستگی دارد.

مرحله 7: کانال های ارتباطی را برای شرکت کنندگان ایجاد کنید

در طول و بعد از رویداد چگونه با نامزدهای خود ارتباط برقرار خواهید کرد؟ شما گزینه های مختلف زیادی دارید. برای شروع، شما همان کانال های ارتباطی را برای داوطلبانی دارید که از راه های معمولی مانند تلفن، ایمیل و چت های اینترنتی درخواست می دهند.

در طول این رویداد، شما همچنین چت های وب یک به یک و چت های باز در قالب های وبینار دارید. می‌توانید کانال‌های قطره‌ای راه‌اندازی کنید، ویدیوهای وبینار را ضبط و پخش کنید، کارگاه‌های کلیدی را در صورت درخواست منتشر کنید، و حتی غرفه رویداد خود را با ظرفیت کم یا غیرفعال باز نگه دارید تا افرادی که دیر به صحنه می‌روند را جمع‌آوری کنید.

مرحله 8: نمایشگاه خود را تبلیغ کنید

نمایشگاه کار مجازی، با وجود دیجیتالی بودن، همچنان یک رویداد است. با تمام تبلیغاتی که در هر رویداد دیگری انجام می دهید، باید با آن رفتار شود. به نوعی، شما در اینجا در یک نقطه ضعف هستید. برخلاف رویدادهای فیزیکی بزرگ، شما علائم فیزیکی یا تبلیغاتی در محل برگزاری ندارید که به شما کمک کند. شما باید خودتان تبلیغات را مدیریت کنید

رویداد آتی خود را به شدت در وب سایت، در وبلاگ، از طریق تبلیغات پولی، در رسانه های اجتماعی، از طریق خبرنامه های ایمیل و از طریق هر کانال دیگری که در دسترس دارید تبلیغ کنید. حتی ممکن است به توسعه و انتشار یک بیانیه مطبوعاتی فکر کنید.

مرحله 9: نمایشگاه شغلی خود را راه اندازی و اجرا کنید

بررسی کنید و دوباره بررسی کنید که همه دارایی های شما در دسترس است، کانال های ارتباطی شما فعال هستند و نمایندگان شما می توانند به سایت نمایشگاه کار دسترسی داشته باشند.

نمایشگاه مشاغل مجازی سه بعدی

وقتی روز نمایشگاه فرا رسید، زودتر راه اندازی کنید و مشکلات لحظه آخری را امتحان کنید. مطمئن شوید که از هر ابزار پلتفرمی که در دسترس شماست برای نمایش و ارتباط با شرکت کنندگانی که به طور خاص برای بازدید از برند شما نیامده اند استفاده کنید. در ارتباطات سریع و به موقع عمل کنید. در این مرحله، بسیاری از تجربه ها شبیه به یک نمایشگاه کار فیزیکی است که به سادگی از طریق وب کم به جای تعامل حضوری ارائه می شود.

مرحله 10: با نامزدهای امیدوار کننده پیگیری کنید

فراموش نکنید؛ پایان رویداد پایان تعامل نیست. دنبال کردن نامزدهای خود برای فعال نگه داشتن آنها و درگیر نگه داشتن آنها، جذب آنها به فرآیند استخدام و جذب افراد جدید. افرادی را که ثبت نام کرده‌اند اما شرکت نکرده‌اند شناسایی کنید و ببینید که آیا همچنان علاقه‌مند هستند یا خیر. شرکت‌کنندگانی را پیدا کنید که درخواست نداده‌اند و از آنها بپرسید که آیا نگرانی‌هایی دارند که می‌توانید به آنها رسیدگی کنید. برنامه ها را فیلتر کنید تا بهترین نامزدها را شناسایی کنید و از آنها برای پیشرفت به مرحله بعدی فرآیند مصاحبه دعوت کنید. شما انبوهی از اطلاعات و ارتباطات در دسترس دارید، بنابراین از آن برای اطمینان از موفقیت رویداد مجازی خود استفاده کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 8 =