یکی از متداول‌ترین سوالاتی که در جستجوی کار پرسیده می‌شود این است که آیا پیشنهاد شفاهی – و پذیرش آن پیشنهاد – یک قرارداد الزام‌آور قانونی را تشکیل می‌دهد یا خیر.

اگر بخواهید، این وضعیت را تصور کنید. شما یک مدیر استخدام هستید و فرآیند فیلترینگ و مصاحبه را برای ایفای نقش انجام داده اید. شما یک نامزد امیدوار کننده را شناسایی کرده اید. در پایان مصاحبه نهایی آنها، شما می گویید که دوست دارید کار را به آنها پیشنهاد دهید و بعداً مدارک را برای آنها ارسال خواهید کرد. موافقت می کنند، شما دست می دهید و نامزد خوشحال می رود.

در این مرحله، نامزد هیچ سندی را امضا نکرده است. تنها کاری که آنها انجام داده اند این است که شما پیشنهاد را تمدید کرده اید و پذیرفته اند. الان به صورت رسمی استخدام شده اند؟ آیا آنها موظف به امضای مدارک در زمان رسیدن هستند؟

هنگامی که نامزدها برای چندین شغل درخواست می دهند، این موضوع بسیار زیاد می شود. آنها ممکن است به طور همزمان با چندین شرکت مصاحبه کنند و حتی ممکن است بیش از یک پیشنهاد را روی میز داشته باشند تا قبل از تصمیم گیری در مورد پذیرش آن، با هم مقایسه کنند.

آیا اکنون که این پیشنهاد شفاهی را تمدید کرده اید و آنها آن را پذیرفته اند، باید برای شما کار کنند؟ بیایید شرایط را بررسی کنیم.

آیا کاندید قبول کرد؟

اولین سوالی که باید بپرسید این است که آیا داوطلب این پیشنهاد را پذیرفته است یا خیر.

توصیه‌های رایج سایت‌های شغلی و کاریابی در مورد پیشنهادات شفاهی این است که «قدردانی خود را نشان دهید، درباره آن فکر کنید، درباره پرداخت‌ها مذاکره کنید، یک پیشنهاد کتبی درخواست کنید و به جستجوی کار ادامه دهید».

توجه داشته باشید که «پذیرفتن پیشنهاد» یکی از مراحل نیست. فقط به این دلیل که پیشنهاد را تمدید کردید به این معنی نیست که با نامزد قرارداد دارید.

پذیرش شغل توسط نامزد

اگر نامزد به صورت شفاهی پیشنهاد را نپذیرفت – و این باید یک پذیرش صریح باشد، نه ضمنی – شما قراردادی ندارید. کاندید آزاد است هر کاری که می خواهد با این پیشنهاد انجام دهد، از جمله اینکه شما را کاملاً شبح کند.

از سوی دیگر، در صورتی که نامزد صریحاً پیشنهاد را بپذیرد، قرارداد شفاهی دارید.

آیا قراردادهای شفاهی الزام آور هستند؟

سوال دوم این است که آیا عقد لفظی معنایی دارد یا نه؟

در این مورد، پاسخ نسبتا ساده است، اما شیطان در جزئیات است.

پذیرش پیشنهاد کار

نسخه کوتاه: بله، عقد شفاهی الزام آور است. هنگام ارائه یک پیشنهاد شفاهی، باید پیشنهاد کتبی و کار را تمدید کنید. زمانی که داوطلب آن پیشنهاد شفاهی را می پذیرد، باید کار را بپذیرد.

با این حال، جزئیات کوچک زیادی وجود دارد که می تواند این معادله را تغییر دهد.

آیا پیشنهاد شغلی مشروط بود؟

این سوال بزرگی است که ممکن است بسیاری از کارفرمایان نادیده گرفته شوند.

پیشنهاد شغلی مشروط

اگر کار را به نامزد پیشنهاد دهید، اما این پیشنهاد مشروط به نتایج برخی تاییدیه‌های دیگر، مانند آزمایش دارو، معاینه پزشکی، بررسی مرجع، بررسی اعتبار یا مجموعه‌ای از شرایط باشد، این یک پیشنهاد کار واقعی

«پیشنهاد شغلی باید بدون قید و شرط باشد. اگر پیشنهاد مشروط به شرایط خاصی مانند معاینات پزشکی یا مراجع ارائه شود، تا زمانی که شرایط تعیین شده محقق نشود، توافق نهایی منعقد نمی شود. صرف قبول پیشنهاد مشروط به منزله قرارداد معتبر نیست.» – مشاور بالا

در این موارد، حتی اگر قراردادی را پیشنهاد دهید و نامزد بپذیرد، به دلیل شرایط، قرارداد واقعی وجود ندارد. پس از برآورده شدن این شرایط، باید یک قرارداد واقعی تولید و ارائه کنید.

آیا عقد لفظی شاهد بوده یا ثبت شده است؟

ممکن است یک قرارداد شفاهی از نظر قانونی لازم الاجرا تلقی شود، اما اگر مجبور شوید آن را به دادگاه ببرید چه اتفاقی می افتد؟ به حرف شما در مقابل حرف نامزد تبدیل می شود. شاید شما ادعا می کنید که آنها پذیرفته اند، اما آنها ادعا می کنند که هرگز قبول نکرده اند، و فقط از شما برای ارائه آن تشکر کرده اند.

بدون سابقه هیچ یک از طرفین قابل اثبات نیست. این می تواند اثبات یک راه یا دیگری را بسیار دشوار کند، و در این موارد، این احتمال وجود دارد که شما چیزی از روند دادگاه دریافت نکنید.

پیشنهاد شغلی ضبط شده

به همین دلیل است که معاملات پیچیده‌تر معمولاً به صورت کتبی ارائه می‌شوند، از جمله قراردادهای کاری. فاکتورهای زیادی برای پیگیری قرارداد شفاهی وجود دارد، و برای برخی از آنها بسیار آسان است که از بین بروند.

آیا هر یک از طرفین در یک حوزه قضایی شغلی به میل خود زندگی می کنند؟

بزرگترین مشکل در یک پیشنهاد شغلی شفاهی این است که اکثر مردم در حوزه‌های قضایی شغلی که می‌خواهند زندگی و کار می‌کنند.

“به میل” به این معنی است که هر یک از طرفین، کارفرما یا کارمند، می توانند قرارداد را در هر زمانی فسخ کنند. شما می توانید یک کارمند را به هر دلیلی اخراج کنید و کارمند نیز می تواند به هر دلیلی استعفا دهد.

در ویل استخدام

البته، استثنائاتی نیز هستند.

  • کارکنان بخش دولتی عموماً تمایلی ندارند.
  • اتحادیه ها می توانند در مورد قراردادهایی مذاکره کنند که بندهای اراده را باطل می کند.
  • کارمندان در برابر اخراج شدن به دلیل اقدامات خاصی مانند امتناع از نقض قانون در حین انجام وظایف خود محافظت می شوند.
  • مونتانا مونتانا تقریباً مانند هر ایالت دیگر قوانینی را تصویب نکرده است.

علاوه بر این، اگر دلیل انجام این کار به یک کلاس محافظت شده یا اطلاعات محافظت شده مرتبط باشد، مانند اینکه در آخرین لحظه یاد بگیرند که نامزد به ملیت یا مذهب خاصی تعلق دارد، کارفرما نمی تواند پیشنهاد شغلی را لغو کند.

چرا این مهم است؟

خوب، در یک حوزه قضایی به اراده، حتی اگر نامزد پیشنهاد شفاهی شما را بپذیرد، آنها در هر زمان آزاد هستند تا قرارداد را قطع کنند. این شامل قبل از امضای یک پیشنهاد کتبی نیز می شود.

زمانی که در سراسر کشور به تصویب رسید، استخدام به میل عموماً برای کارفرما مطلوب تلقی می‌شد، اما این تنها زمانی صادق بود که کارفرمایان قدرت را در دست داشتند و کارمندان برای رقابت برای مشاغلی که اغلب در دسترس نبودند، تلاش می‌کردند. با این حال، بازار کار تغییر کرده است و همه‌گیری، توازن قوا را به نفع کارمندان تحت فشار قرار داده است، و اکنون اهرم قراردادهای به میل به نفع نامزد تغییر می‌کند. بسیاری از شرکت ها در حال کشف این موضوع هستند که باعث ناراحتی آنها شده است.

«کارکنان به میل در نظر گرفته می شوند مگر اینکه کارفرما قرارداد کار را صادر کند. قرارداد کار یک سند الزام آور قانونی است که مدت زمان قرارداد کارمند در کسب و کار و پاداش کارمند، مسئولیت ها و سایر اطلاعات مربوط به شغل را مشخص می کند. قراردادهای کار معمولاً شامل اقدامات خاصی نیز می شود که قرارداد را منحل می کند. – رده بالا.

شما می توانید با ارائه یک قرارداد محکم و بدون قید و شرط با شرایط تعیین شده، استخدام به میل خود را دور بزنید، اما این معمولاً باید به صورت کتبی انجام شود. در حالی که یک قرارداد شفاهی و یک قرارداد کتبی ظاهراً وزن یکسانی دارند، اجرای قرارداد شفاهی بدون مدرک بسیار دشوارتر است. در برخی از ایالت ها، به دلیل عدم وجود سوابق یا شواهد، هر چقدر هم که قانون از جانب شما باشد، نمی توان آن را اجرا کرد.

آیا پیشنهاد بین پیشنهاد شفاهی و پیشنهاد کتبی تغییر کرد؟

فرض کنید که شما یک پیشنهاد شفاهی به نامزد ارائه می دهید، همراه با غرامت ضمیمه 70 هزار دلار در سال و یک بسته مزایای استاندارد. قبول می کنند. بعداً متوجه می شوید که نمی توانید آنقدر به آنها پرداخت کنید. شما نامه پیشنهاد رسمی را برای آن‌ها ارسال می‌کنید و به جای آن، غرامت 60 هزار دلار در سال فهرست می‌شود. عقد شفاهی از کجا وارد عمل می شود؟

تغییر پیشنهاد شغلی

اغلب، یک کارفرما ممکن است فکر کند که نامزد موظف است برای پیشنهادی که به تازگی ارائه شده کار کند، زیرا قبلاً برای کار در شرکت موافقت کرده است. با این حال، این درست نیست. نامزد با پیشنهاد ارائه شده، از جمله غرامت پیشنهادی موافقت کرد ، بنابراین تغییر شرایط توافق، نقض قرارداد است. نامزد آزاد است که پیشنهاد جدید را بپذیرد، از آنجا خارج شود، یا حتی شما را به خاطر تفاوت به دادگاه ببرد.

چه می شود اگر نامزد ارواح؟

اگر یک پیشنهاد شفاهی را تمدید کنید، کاندید قبول کند و سپس شما را ارواح کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ شما مدارک را می فرستید، اما هرگز برگردانده نمی شود. شما به آنها زنگ می زنید و آنها نمی گیرند. آیا می توانید آنها را به دلیل توافق شفاهی به دادگاه بکشانید؟

پاسخ آزمایشی بله است.

سوال این است که آیا می خواهید؟

بله، شما منابع قابل توجهی را در فرآیند استخدام سرمایه گذاری کرده اید. شما زمان و احتمالاً پول را برای نامزد خاص صرف کرده اید. این می تواند شامل غرامت سفر، حقوق پرداختی به مدیران استخدامی در طول مصاحبه، و حتی ثبت نام در دوره های آموزشی و سایر هزینه های مشروط به کارمند شدن نامزد باشد. اینها همه سرمایه گذاری مالی است که اگر نامزد شما را ارواح کند، از دست خواهید داد.

در عین حال هیچ یک از این موارد به عهده کاندیدا نیست. مدیران منابع انسانی شما بدون در نظر گرفتن اینکه آیا آن مصاحبه خاص را انجام می دهند یا خیر، حقوق خود را دریافت می کنند. شما صرف نظر از اینکه چه کسی قرارداد کار را امضا می کند، هزینه آموزش را پرداخت می کنید. غرامت سفر و سایر هزینه‌های اختصاصی برای کاندید تقریباً تنها هزینه‌های منحصربه‌فردی هستند که می‌توان به آن فرد اختصاص داد و در نقض یک قرارداد شفاهی از دست رفت.

استخدام برای موقعیت

شما اطلاعات نامزد را دارید. در صورت تمایل می توانید آنها را به دلیل نقض قرارداد شفاهی به دادگاه بکشانید. با این حال، اگر این کار را انجام دهید، چه چیزی می خواهید از آن به دست آورید؟

اگر به دنبال بازپرداخت هزینه های سرمایه گذاری شده در نامزد هستید، باید سوابقی از این هزینه ها داشته باشید. نوار پایین است، اما هر شرکتی آن سوابق را حفظ نمی کند.

اگر به دنبال استخدام فردی هستید، احتمالاً خوش شانس نیستید. در بهترین حالت، اگر در نهایت برای شما کار کنند، ناراحت و بی‌مولد خواهند بود. در بدترین حالت، آنها ظرف چند روز کار را ترک خواهند کرد و از ماهیت دلخواه شغل در ایالات متحده به نفع خود استفاده خواهند کرد. در حالی که یک دادگاه ممکن است بتواند مدت زمان اجباری برای استخدام را صادر کند، شما می توانید شرط بندی کنید که آنها حداقل کاری را انجام می دهند و در لحظه ای که قادر به انجام آن هستند، از کار خارج می شوند.

علاوه بر این، همه اینها شما را به عنوان یک شرکت تبدیل می کند که درخواست برای آن بسیار خطرناک است و این شهرت از بین نخواهد رفت. چرا دیگران می‌خواهند از شما درخواست کنند اگر در معرض اقدام قانونی قرار بگیرند؟ این یک میدان مین است که آنها نمی خواهند از آن عبور کنند.

علاوه بر همه اینها، شما باید در دادگاه برنده شوید، یعنی باید دادگاه را متقاعد کنید که نامزد پذیرفته است. قرارداد شفاهی راهمانطور که در بالا ذکر شد، بدون اثبات از طریق ضبط، هیچ راهی برای انجام این کار وجود ندارد.

این احتمال وجود دارد که به هر حال بیشتر از آنچه که از نقض حل و فصل قرارداد جبران می کنید، برای رسیدگی های حقوقی هزینه کنید.

مطمئناً برای یک کاندیدای خوش آتیه بد است که در این اواخر نظر خود را تغییر دهد. اما، کارمندان ده‌ها سال است که تحت این شرایط رنج می‌برند، به آخرین مراحل مصاحبه می‌رسند و هرگز کاری به آنها پیشنهاد نمی‌شود. علاوه بر این، آنها به طور کلی منابع کمتری برای خرج کردن برای مصون ماندن خود از عواقب آن دارند. شما نمی توانید فردی را به خاطر خواستن بهترین نتیجه از جستجوی شغل خود سرزنش کنید، خواه این نتیجه با شما باشد یا خیر.

قرار دادن آن به سادگی

برای خلاصه کردن همه چیز بالا در یک پاسخ ساده:

بله، پیشنهاد شفاهی از نظر قانونی لازم الاجرا است، اما تنها در صورتی که داوطلب صریحاً آن را بپذیرد. با این حال، با توجه به قانون استخدام به اراده، کارمند می تواند در هر زمان و به هر دلیلی قرارداد را فسخ کند. بنابراین، با ممنوعیت یک قرارداد کاری خاص که معمولاً به جای شفاهی کتبی است، نامزد همچنان می‌تواند استخدام را رد کند و در جای دیگری به دنبال کار باشد.

اگر نامزدی پیشنهاد شفاهی را بپذیرد و بعداً آن قرارداد را زیر پا بگذارد (مثلاً در فاصله زمانی بین پذیرش پیشنهاد و شروع کار)، شما در حقوق خود برای پیگیری خسارت هستید. با این حال، قراردادهای شفاهی معمولاً سوابقی مرتبط با آنها ندارند، بنابراین برنده شدن در دادگاه ممکن است دشوار یا غیرممکن باشد.

امضای قرارداد کار

اگر تصمیم به پیگیری پرونده و برنده شدن دارید، همچنان باید به دنبال نامزد استخدام دیگری باشید. در بیشتر مواقع خسارت شما مالی خواهد بود و نمی توانید نامزد را مجبور کنید برای شما کار کند. حتی اگر بتوانید، ایده خوبی نیست که این کار را انجام دهید، مگر اینکه از داشتن روحیه خوب متنفر باشید، از بهره وری متنفر باشید و بخواهید خطر خرابکاری را به خطر بیندازید.

به عنوان یک کارفرما، بهترین شرط شما این است که زمانی که پیشنهاد خود را تمدید می کنید یا اینکه ظرف 24 ساعت پس از تمدید شفاهی یک پیشنهاد برای نامزد شما ارسال می شود، یک قرارداد کاری تنظیم و آماده اجرا باشد. در حالی که این لزوماً در مورد مقررات استخدامی کار نمی کند، حداقل شواهدی را در مورد اختلاف ارائه می دهد.

آیا در مورد قانونی بودن یک پیشنهاد شغلی چه کتبی یا شفاهی سوالی دارید؟ اگر چنین است، لطفاً نظر خود را در زیر بگذارید، و ما گفتگو را آغاز خواهیم کرد! این می تواند برای بسیاری موضوع دشواری باشد، بنابراین ما خوشحال خواهیم شد که هر طور که می توانیم به شما کمک کنیم!

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =