کارفرمایان باید کارکنان را مطابق با قوانین و مقررات در سطوح فدرال، ایالتی و محلی انجام دهند تا از شیوه های استخدام تبعیض آمیز جلوگیری کنند. قوانین استخدامی، استخدام و اخراج، مدیریت دستمزد و ساعت، و شیوه‌های استخدامی مانند اعطای مرخصی به کارمندان، حداقل سن استخدام و محیط کار امن را تنظیم می‌کند.

عنوان هفتم قانون حقوق مدنی 1964، شیوه های تبعیض آمیز استخدام را در زمینه فرصت های برابر، اقدام مثبت و آزار جنسی ممنوع کرد. این سه حوزه مهم تقریباً بر تمام شیوه های منابع انسانی تأثیر می گذارد و همه افرادی که در منابع انسانی کار می کنند باید قوانین تنظیم کننده آنها را بدانند. بخش استخدام، آموزش استخدام‌کنندگان را در « بهترین منابع برای آموزش استخدام‌کنندگان در سال 2014 » مورد بحث قرار می‌دهد، مانند کنفرانس مدیریت منابع انسانی (SHRM) و آموزش AIRS که در آن استخدام‌کنندگان می‌توانند در مورد قوانین استخدام در میان سایر مسائل مهم منابع انسانی بیاموزند.

فرصت شغلی برابر

متقاضیان و کارمندان تحت قوانین فرصت های شغلی برابر (EEO) در برابر تبعیض غیرقانونی بر اساس نژاد، سن یا جنسیت محافظت می شوند. قوانین EEO تضمین می کند که همه فرصت های برابر برای به دست آوردن شغل یا ارتقاء در محل کار دارند.

قوانین EEO از طبقات گسترده ای از مردم در برابر تبعیض به دلیل ویژگی های زیر محافظت می کند:

  • نژاد، منشاء قومی، رنگ (به عنوان مثال آفریقایی آمریکایی یا اسپانیایی)
  • جنسیت (زنان، از جمله زنان باردار)
  • سن (افراد بالای 40 سال)
  • افراد دارای ناتوانی جسمی و ذهنی
  • سابقه نظامی (جانبازان)
  • دین

قوانین فرصت‌های شغلی برابر برای تضمین رفتار برابر در محل کار طراحی شده‌اند و کارفرمایان موظفند برای استخدام و ارتقای افرادی که متعلق به یک طبقه محافظت شده هستند، اقدام مثبت یا تلاش بیشتری انجام دهند. اقدام مثبت به معنای انجام اقدامات خاص برای حذف یا جلوگیری از اثرات فعلی تبعیضات گذشته است.

EEOC

کارمندان همچنین توسط کمیسیون فرصت های شغلی برابر (EEOC) که توسط قانون حقوق مدنی در سال 1964، عنوان VII تأسیس شد، محافظت می شوند. EEOC قوانین زیر را اجرا می کند:

 

  • قانون حقوق مدنی 1964 . این قانون که توسط رئیس جمهور لیندون جانسون امضا شده است، تبعیض بر اساس نژاد، رنگ، مذهب، منشاء ملی یا جنسیت را ممنوع می کند.
  • قانون حقوق مدنی 1991 . این قانون که توسط پرزیدنت جورج اچ دبلیو بوش امضا شده است، ممنوعیت تبعیض از عمل اصلی را تقویت می کند و به افراد اجازه می دهد در موارد تبعیض عمدی شکایت کنند و بار اثبات را بر عهده کارفرما می گذارد.
  • قانون دستمزد برابر مصوب 196 3. این قانون بدون توجه به جنسیت، دستمزد برابر برای کار مساوی را دریافت می کند.
  • قانون تبعیض بارداری 1978 . این قانون تبعیض یا اخراج زنان را صرفاً به دلیل بارداری ممنوع کرده و از امنیت شغلی زنان در مرخصی زایمان محافظت می کند.
  • قانون آمریکایی دارای معلولیت این قانون تبعیض علیه افراد دارای ناتوانی جسمی یا ذهنی یا بیماران مزمن را ممنوع می‌کند و کارفرمایان را ملزم می‌کند که «توافق معقول» را در نظر بگیرند تا معلولان بتوانند کار کنند.

رعایت عنوان هفتم از سوی همه کارفرمایان خصوصی 15 نفر یا بیشتر، همه مؤسسات آموزشی، همه دولت‌های ایالتی و محلی، همه آژانس‌های کاریابی دولتی و خصوصی، و همه اتحادیه‌های کارگری با 15 عضو یا بیشتر، و همچنین مدیریت کار مشترک الزامی است. کمیته های کارآموزی و آموزشی

آزار و اذیت جنسی

آزار و اذیت جنسی می تواند مفهومی دشوار برای درک باشد، اما رعایت آن برای جلوگیری از دعاوی پرهزینه مهم است. آزار جنسی توسط کمیسیون فرصت های شغلی برابر به عنوان “پیشرفت های جنسی ناخواسته برای محبت های جنسی، و سایر رفتارهای کلامی یا فیزیکی با ماهیت جنسی” تعریف می شود و ممکن است شامل اظهارات تلقین آمیز جنسی، پیشبردهای جنسی، درخواست برای جلب لطف جنسی، لمس ناخواسته و سایر رفتارهای کلامی و فیزیکی با ماهیت جنسی. همچنین ممکن است شامل دیدن و شنیدن این اتفاقات برای دیگران باشد.

در سال 1993، دادگاه عالی آزمون آزار و اذیت جنسی را بر اساس قانون حقوق مدنی گسترش داد تا محیطی خصمانه یا توهین آمیز را در بر گیرد. آزار جنسی شامل آزار و اذیت همجنس گرا و آزار و اذیت مردان توسط همکاران زن است.

کارکنان منابع انسانی باید به موارد آزار جنسی به دلیل تأثیر آن بر عملکرد و به دلیل اینکه کسب و کار را در معرض مسئولیت قرار می دهد، توجه کنند. شرکت باید به شکایات مربوط به آزار و اذیت جنسی با تحقیقات سریع و سیاست‌های روشن پاسخ دهد تا از ظاهر بی‌تفاوتی و کمک به محیط کاری خصمانه جلوگیری کند.

سایر قوانین استخدامی

سایر قوانین استخدامی بر منابع انسانی و مدیریت نیروی کار تأثیر می گذارد، از جمله قانون استانداردهای کار منصفانه که حداقل دستمزد، قوانین پرداخت اضافه کاری و قانون کار کودکان را تنظیم می کند، قانون تبعیض سنی در استخدام که تبعیض سنی را علیه افراد 40 سال و بالاتر ممنوع می کند، و ایمنی شغلی. و قانون بهداشت برای تنظیم ایمنی محل کار. در حالی که مشاور حقوقی می‌تواند به شرکت‌ها در زمینه مسائل مربوط به قانون استخدام کمک کند، کارکنان منابع انسانی باید قوانین استخدامی را بدانند و درک کنند و بتوانند به مدیریت در درک آنها کمک کنند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 3 =