بسیاری از مردم به آن فکر نمی کنند، اما استخدام افراد جدید برای ایفای نقش در هر شرکتی هزینه ای دارد. این صرف نظر از اینکه همه کارها را به صورت سفارشی و درون سازمانی انجام می‌دهید یا شرکتی را استخدام می‌کنید تا برای شما استخدام شود، اعمال می‌شود. شود، اعمال می‌شود . همه چیز از ابزارهای مدیریت استعداد شما گرفته تا زمان مدیر استخدام شما و فراتر از آن را در نظر می گیرد.

این مهم است که بدانید استخدام یک کارمند جدید چقدر هزینه دارد. دانستن هزینه هر استخدام از کانال‌های بازاریابی مختلف به شما کمک می‌کند هزینه استفاده از کانال‌های ممتاز را توجیه کنید یا کانال‌هایی را که بیش از ارزششان هزینه دارند را کنار بگذارید. همچنین به شما کمک می کند تا برآورد کنید که انجام برخی نقش های تخصصی چقدر می تواند دشوار و پرهزینه باشد.

با توجه به عوامل مختلفی که در هزینه های استخدام تاثیر می گذارند، تشخیص اینکه از کجا شروع کنید می تواند دشوار باشد . این چیزی است که امروز اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

محاسبه هزینه ها

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید تمام هزینه های احتمالی شما هنگام استخدام از کجا تامین می شود. این هزینه ها را می توان به دو دسته هزینه های داخلی و هزینه های خارجی تقسیم کرد.

قبل از شروع محاسبه هزینه ها، باید دوره زمانی را که به آن نگاه می کنید تعیین کنید. این برای محاسبه هزینه‌هایی که به طور مداوم تکرار می‌شوند یا هزینه‌های یک‌باره هستند که ممکن است محاسبه شما را برای دوره‌های زمانی خاص افزایش دهند، مهم است. همچنین به شما امکان می‌دهد هزینه هر استخدام را تعیین کنید زیرا باید تعداد استخدام‌ها را در دوره زمانی مشابه بدانید.

ساده ترین معادله ممکن برای محاسبه هزینه هر استخدام آسان است:

((internal costs) + (external costs)) / number of hires

شما مجموع هزینه‌ها را برای کانال‌های داخلی و خارجی جمع‌آوری می‌کنید و همه آن را بر تعداد استخدام‌ها در آن دوره زمانی تقسیم می‌کنید تا یک هزینه متوسط ​​برای هر استخدام بدست آورید.

ملاحظات دیگر، مانند هزینه‌های خاص مرتبط با استخدام‌های خاص که بین همه استخدام‌ها تقسیم نمی‌شود (مثلاً تفاوت بین پرداخت هزینه سفر و اقامت برای متقاضیان مسافت طولانی و عدم نیاز به پرداخت هزینه برای متقاضیان محلی) می‌تواند به عنوان خوب. شما می توانید معادله خود را تقسیم کنید. یکی با هزینه ها و یکی بدون. سپس مطمئن شوید که “تعداد استخدام” را روی “تعداد استخدام با هزینه اضافی” در مقابل “تعداد استخدام بدون هزینه اضافی” تنظیم کنید.

پس این همه هزینه های مختلف چیست؟ بیایید نگاه کنیم.

هزینه های داخلی

هزینه های داخلی هزینه هایی هستند که شما در سازمان خود خرج می کنید. در اینجا طیف گسترده ای از هزینه های احتمالی وجود دارد، بنابراین بیایید به چند نمونه نگاه کنیم.

هنگامی که فهرست خود را تهیه می کنید، باید مجموعه ای از هزینه های خود را تهیه کنید.

  • هزینه تیم منابع انسانی، استخدام یا کارمندان شما. این شامل تعداد ساعاتی است که تیم کارکنان شما در دوره معین کار کرده اند، میانگین حقوق ساعتی که به آنها پرداخت می شود، و هرگونه هزینه آموزش یا ادامه تحصیل که ممکن است داشته باشند.
  • هزینه های سخت افزاری آیا سخت افزار خاصی برای پیگیری فرآیند استخدام خود دارید؟ هزینه آن سخت افزار باید لحاظ شود، اگرچه می توان آن را مستهلک کرد.
  • هزینه های نرم افزاری هر نرم‌افزار ردیابی متقاضی، نرم‌افزار مصاحبه، نرم‌افزار زمان‌بندی یا سایر برنامه‌هایی که برای مدیریت فرآیند استخدام خود استفاده می‌کنید، باید در بازه زمانی معین شما محاسبه و محاسبه شوند.
  • هزینه های اقامتی که به استخدام شما ارائه می شود. به عنوان مثال، اگر داوطلبان را به صورت حضوری برای مصاحبه پس از گذراندن غربالگری اولیه پرواز می‌کنید، هزینه سفر و اقامت هزینه‌ای است که باید به استخدام‌های احتمالی خود اضافه کنید.
  • هزینه های املاک و مستغلات. اگر دفتر استخدامی دارید که از دفاتر یا مکان های شرکت شما متمایز است، هزینه دفتر استخدام باید لحاظ شود.
  • جوایز و مزایا. اگر به کارمندان خود برای یک ارجاع موفق پاداش می دهید، هزینه آن پاداش باید به هزینه هر استخدام اضافه شود.

همچنین در صورت تمایل می توانید هزینه کارمند از دست رفته را که استخدام جدید جایگزین می کند محاسبه کنید. هزینه دانش سازمانی (مانند پروژه هایی که ناتمام مانده اند، دستمزد پایان کار، یا اثر آبشاری کارکنان دیگر که از کشتی پرش می کنند) همگی می توانند به عنوان بخشی از این معادله محاسبه و اضافه شوند.

بسته به فرآیند شما، ممکن است هزینه های داخلی نسبتا کمی داشته باشید، یا ممکن است تعداد زیادی از آنها داشته باشید. یک کسب و کار کوچک که در آن مدیر عامل به طور مستقیم استخدام می کند ممکن است هزینه های زیادی برای سیستم ردیابی یا حقوق های متعدد نداشته باشد، در حالی که یک شرکت بزرگ با کل بخش استخدام ممکن است هزینه های مداوم زیادی داشته باشد.

هزینه های خارجی

هزینه های خارجی هزینه هایی هستند که شما به عنوان بخشی از انجام تجارت به اشخاص ثالث برای خدمات آنها پرداخت می کنید. این موارد شامل مواردی مانند حقوق و دستمزد کارکنان نمی شود، بلکه شامل هزینه هایی مانند هزینه های غرفه در نمایشگاه شغلی دانشگاه یا هزینه های ارسال شغل در یک سایت استخدام شخص ثالث می شود.

برخی از نمونه ها عبارتند از:

 

  • هزینه های آگهی های روزنامه اگر در روزنامه های محلی، روزنامه های ملی، مجلات یا سایر رسانه های چاپی تبلیغ می کنید، می توانید هزینه ها را در اینجا محاسبه کنید.
  • هزینه های تبلیغات اینترنتی اگر از تبلیغات پولی از طریق سرویس هایی مانند گوگل یا فیس بوک استفاده می کنید، هزینه تبلیغات مربوط به استخدام را می توان در اینجا محاسبه کرد.
  • هزینه های آگهی های استخدامی فهرست کردن یک شغل در سایت‌هایی مانند Monster، Indeed، LinkedIn یا Craigslist هزینه‌های مرتبطی دارد که می‌توان آن‌ها را در اینجا محاسبه کرد.
  • هزینه های حضور فیزیکی هزینه برپایی غرفه در نمایشگاه شغلی یا نمایشگاه تجاری را می توان در اینجا محاسبه کرد، اگرچه اگر غرفه بیش از یک هدف را دنبال می کند، ممکن است هزینه آن تقسیم شود. این باید شامل هزینه‌های سفر افرادی باشد که به آن مکان‌ها می‌فرستید.
  • هزینه های غربالگری خدماتی مانند خدمات بررسی سوابق یا آزمایش مواد مخدر هزینه دارد و این هزینه ها باید به هزینه هر استخدام اضافه شود.
  • هزینه های نمایندگی اگر یک استخدام کننده قراردادی یا یک آژانس استخدام از هر نوع استخدام می کنید، هزینه قرارداد با آن شرکت باید لحاظ شود.
  • پاداش امضا اگر از پاداش امضا برای جذب نامزدها استفاده می کنید، هزینه آن پاداش معمولاً یک هزینه خارجی در نظر گرفته می شود.

هزینه های خارجی اغلب برای یک نقش مشابه است اما می تواند از موقعیتی به موقعیت دیگر متفاوت باشد. یک موقعیت سطح پایین ممکن است هزینه های استاندارد کمتری داشته باشد، در حالی که یک موقعیت بسیار تخصصی ممکن است نیازهای خاص بررسی پیشینه، هزینه های جابجایی یا سایر هزینه های مرتبط با آن را داشته باشد. همچنین می‌توانید کارهایی مانند تقسیم کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی که برای آنها پرداخت می‌کنید و هزینه‌های خود در هر کانال بازاریابی انجام دهید.

همه این هزینه‌ها را می‌توان در یک مجموعه کلی «هزینه‌ها» ادغام کرد، یا به داخلی یا خارجی تقسیم کرد. همچنین می‌توان آن‌ها را به دسته‌های بیشتری تقسیم کرد، مانند نرم‌افزار، کانال، یا با افزودن بخش «هزینه‌های نامزد» با هزینه‌هایی مانند پاداش امضا، سفر، و بررسی‌های پیشینه که همگی به آن دسته اضافه می‌شوند. این واقعاً کاملاً به این بستگی دارد که می خواهید داده های شما چقدر دانه ای باشد.

با استفاده از ماشین حساب

تعداد انگشت شماری از گزینه های مختلف وجود دارد که می توانید از نظر ابزارهای آنلاین استفاده کنید که می توانند هزینه هر استخدام شما را محاسبه و محاسبه کنند. بسیاری از سیستم‌های ردیابی متقاضیان این ویژگی را دارند اگر بخواهید تمام هزینه‌های مرتبط خود را اضافه کنید و آن داده‌ها را به‌روز نگه دارید. البته، اگر اجازه دهید این داده ها با واقعیت هماهنگ نباشد، هزینه هر استخدام کمتر دقیق می شود.

Generation ابزار کاملی را گردآوری کرده است که برای شرکت های بزرگتر با شیوه های پیچیده استخدام و تیم منابع انسانی بهترین است. دارای 11 صفحه ورودی فرم از هزینه های مصاحبه و آموزش گرفته تا هزینه های تبلیغات، هزینه های استخدام، کیفیت بررسی کار و موارد دیگر. اگر تمام ساعات صورت‌حساب خود را در بخش‌های مختلف زیر نظر داشته باشید و از کمک یک آژانس استخدام یا تبلیغات پولی استفاده کنید، این به شما کمک می‌کند داده‌ها را در مورد همه آن اطلاعات خرد کنید و هزینه متوسط ​​به ازای هر استخدام را در اختیارتان قرار دهید. این ابزار هنوز در مرحله توسعه “بتا” است، اما ما توانستیم آن را بدون هیچ مشکلی آزمایش کنیم.

هزینه دیگری برای محاسبه هزینه به ازای هر استخدام در GoodCalculators برای شما تنظیم شده است. شما باید هزینه‌های تبلیغات، هزینه‌های ارجاع، هزینه‌های آژانس، هزینه‌های جابجایی، هزینه‌های سفر، هزینه‌های زمان استخدام‌کننده و هزینه‌های اداری را اضافه کنید و به ازای هر استخدام هزینه‌ای را به شما خواهد داد. باز هم، ساده و بدون زمینه است، اما حداقل بر فروش متمرکز نیست.

در نهایت ApplicantStack ماشین حساب آنلاین خود را دارد که به صورت رایگان و بدون استفاده از هیچ دروازه تولید سرنخ در دسترس است. آن‌ها تعداد درخواست‌هایی که در هفته دریافت می‌کنید، تعداد ساعاتی که کارکنان استخدام‌کننده‌تان در هفته برای بررسی آن‌ها صرف می‌کنند، میانگین حقوق آنها، بودجه هفتگی شما (کل هزینه‌ها برای عوامل داخلی و خارجی) و تعداد استخدام‌ها در سال را می‌پرسند. شما بردار

این مجموعه داده مجموعه ای محاسبه شده از اطلاعات با هزینه نیروی کار به ازای هر استخدام، هزینه شخص ثالث به ازای هر استخدام و درصد نرخ استخدام به شما می دهد. آن تحلیلی دارد و به این منظور است که خدمات آنها جذاب به نظر برسد (اگر X به ما پرداخت کنید، X+Y شما را ذخیره می کنیم!). با این حال، اگر بتوانید تماس های فروش را نادیده بگیرید، این یک ماشین حساب برای داده های مورد نظر شما است.

نحوه استفاده از هزینه به ازای هر استخدام

اکنون که هزینه هر استخدام خود را محاسبه کرده اید، چگونه می توانید آن داده ها را مفید کنید؟ به هر حال، اگر از داده ها برای تصمیم گیری استفاده نکنید، هیچ فایده ای برای شما ندارد.

خودتان را با معیارهای صنعت مقایسه کنید. شما به راحتی می توانید معیارهایی برای میانگین هزینه هر استخدام در صنعت خود پیدا کنید. اگر هزینه‌های شما بسیار پایین‌تر است، به خوبی کار می‌کنید، اما ممکن است ابزار ممتازی را که می‌تواند زندگی شما را آسان‌تر کند، از دست بدهید. اگر هزینه های شما بسیار بیشتر است، ممکن است نقصی در برنامه استخدام خود داشته باشید که باید آن را حل کنید.

هزینه هر استخدام در هر بخش یا موقعیت را تجزیه و تحلیل کنید. به این ترتیب می توانید تعیین کنید که کدام نقش ها پرهزینه تر هستند و به روش های خاصی که می توانید آن هزینه ها را کاهش دهید نگاه کنید. این داده ها زمانی که هزینه هر استخدام به ازای هر نقش را محاسبه می کنید به بهترین وجه تجزیه و تحلیل می شوند.

تجزیه و تحلیل هزینه به ازای هر استخدام در کانال منبع. نامزد شما از کجا خبر باز شدن شغل شما را شنیده است؟ بسته به منبع، هزینه ها متفاوت خواهد بود. اگر متوجه شدید که مثلاً هزینه های استخدام Monster.com به طور متوسط ​​بسیار بالاتر از Craigslist است، ممکن است بخواهید بیشتر در CL و کمتر در Monster سرمایه گذاری کنید. همین امر در مورد کانال های اجتماعی، پولی و شبکه های مختلف نیز صدق می کند.

هزینه هر استخدام را با کیفیت استخدام مقایسه کنید. اگر متوجه شدید که موقعیت‌های خاصی گردش مالی بالایی دارند یا به نظر می‌رسد که نامزدهای فاقد صلاحیت را جذب می‌کنند، می‌توانید بررسی کنید که آیا برای استخدام برای آن نقش‌ها کمتر یا بیش از حد هزینه می‌کنید. مقایسه هزینه هر استخدام با کیفیت آن استخدام نیز می تواند به شما نشان دهد که آیا ارزشی را که انتظار دارید برای آن پرداخت کنید دریافت می کنید.

هزینه هر استخدام را در طول زمان محاسبه کنید. در اینجا می توانید دو کار انجام دهید. هزینه‌های خود را پیگیری کنید تا ببینید آیا در طول سال بیشتر هزینه می‌کنید یا خیر، و بررسی کنید که آیا ماه‌های خاصی از سال (یا فصول خاصی) وجود دارد که برای استخدام نامزدهای باکیفیت ارزان‌تر هستند. این به شما کمک می کند تعیین کنید که چه زمانی باید پول و تلاش خود را در تلاش های استخدام خود صرف کنید و چه زمانی آنقدر گران است که ارزش آن را ندارد.

هزینه هر استخدام به ازای هر کارمند منابع انسانی را محاسبه کنید. این امکان وجود دارد که برخی از اعضای تیم استخدام شما عملکرد ضعیفی داشته باشند و دانستن اینکه آیا آنها به طور فعال برای شما هزینه می کنند می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد نحوه آموزش آنها یا حفظ آنها کمک کند.

وقتی داده‌هایی برای تجزیه و تحلیل در دسترس داشته باشید، کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید. پیگیری دقیق این داده ها سخت ترین بخش محاسبه هزینه هر استخدام است. به همین دلیل است که صفحات گسترده یا ماشین حساب های داخلی به عنوان بخشی از سیستم ردیابی متقاضی شما بهترین گزینه ها هستند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 6 =