کوچینگ برای مدیران:گام به گام تا بهترین عملکرد

کوچینگ  برای مدیران است. این امر به عنوان یک بخش اساسی از تلاش های استعداد سازمان – از جمله استراتژی های کسب استعداد، توسعه و حفظ اهمیت دارد. برای موفقیت یک برنامه کوچینگ در یک سازمان، باید به عنوان یک رویکرد مفید در سراسر سازمان شناخته شود و بخشی از ساختار فرهنگ سازمانی شود. کوچینگ عملکرد برای مدیران ابزار مهمی را برای سازمان ها فراهم می کند تا از آنها برای آموزش مدیران خود در زمینه مربیگری استفاده کنند.

کتاب کوچینگ برای مدیران

این کتاب با سایر کتاب های موجود در بازار کوچینگ تفاوت چشمگیری دارد. بسیاری از کتاب‌های مربوط به مربیگری، مربیان را به‌عنوان تسهیل‌کننده‌هایی معرفی می‌کنند که از مشتریان خود (کوچچیان) سؤال می‌کنند، به آنها کمک می‌کنند تا مشکلات خود را بیان کنند، راه‌حل‌های خود را تدوین کنند، برنامه‌های اقدام خود را برای حل مشکلات توسعه دهند و موفقیت تلاش‌ها برای اجرای آن برنامه‌ها را اندازه‌گیری کنند. که رویکرد غیر مستقیم نامیده می شود.

اما این کتاب با معرفی مربی به عنوان مدیری که مشکلات مربوط به عملکرد شغلی کارگر را تشخیص می‌دهد و توصیه‌های خاصی در مورد چگونگی حل آن مشکلات ارائه می‌دهد، رویکردی دستوری اتخاذ می‌کند. در حالی که هیچ اشکالی در رویکرد غیر مستقیم وجود ندارد، اما همیشه در بررسی عملکرد شغلی که در آن مدیر باید کارگر را در مورد شکاف‌های بین آنچه مورد نیاز (مطلوب) و آنچه انجام می‌شود (واقعی) آگاه کند، خوب کار نمی‌کند. تفاوت قابل توجه بین آنچه در حال حاضر در بازار موجود است و آنچه در این کتاب ارائه شده است، تجربه جمعی نویسندگان از بیش از 70 سال تحقیقات عملی و تجربیات ارائه شده در زمینه توسعه منابع انسانی است.

طبق بررسی هاروارد بیزینس ریویو (2015)، کارگران عموماً از سرپرستان فوری خود انتظار دارند که به آنها بازخورد صادقانه در مورد اینکه چگونه وظایف خود را به خوبی انجام می دهند – و توصیه های خاصی در مورد آنچه که اگر مطابق با انتظارات سازمانی عمل نمی کنند، ارائه دهند. هنگامی که کارگران مشاوره دریافت نمی کنند – اما در عوض در مورد نظرات خود مورد سوال قرار می گیرند – مدیران خود را یا نالایق یا ناصادق می دانند.

مدیران کارآمد باید بتوانند به کارمندان خود جهت دهی کنند. به هر حال، مدیران مسئول اطمینان از اینکه واحدهای سازمانی آنها نتایج مورد نیاز سازمان را ارائه می دهند، هستند. اگر در انجام این کار شکست بخورند، سازمان به اهداف استراتژیک خود نمی رسد. این کتاب به مدیران راهنمایی می‌دهد که چگونه مربیگری دستورالعمل را به کارگران خود ارائه دهند.

کتاب کوچینگ برای مدیران

درباره نویسنده کتاب کوچینگ برای مدیران :

بهنام بخشنده یک نویسنده پویا، سخنران، مربی/مربی اجرایی و کارشناس توسعه شخصی است که بیش از دو دهه تجربه عملی در کار با افراد و سازمان‌ها دارد. او در میان دوستان، خانواده و مشتریانش به عنوان یک رهبر صبور، دلسوز و بی‌معنی شناخته می‌شود که دوست دارد در تمام جنبه‌های زندگی‌ای که دست می‌دهد، شخصی یا حرفه‌ای تغییر ایجاد کند. کار او با کسب‌وکارها منجر به تیمی موفق شده است. ایجاد، رشد از طریق یک چشم انداز مشترک، فرآیند توسعه مجدد کارآمد، افزایش درآمد، و ایجاد محیط های کاری که از رضایت و حفظ تیم پشتیبانی می کند. بهنام به طور مداوم ارائه می دهد و با دیگران همکاری می کند تا نتایجی فراتر از آنچه پیش‌بینی یا انتظار می‌رفت، تولید کند. این نرخ استثنایی کسب و کار و رشد شخصی نتیجه یکپارچگی شخصی، کار گروهی بی سابقه، ارتباطات باز و تعهد مسری و سرکش به تعالی و مسئولیت پذیری در تمام عملیات های تجاری و تعاملات او است. بهنام در دوران حرفه ای خود شخصاً با بیش از 50000 شرکت کننده کار کرده و برنامه های آموزشی مختلف مربیگری، مربیگری و رهبری را توسعه داده است. او به دلیل تعهد خود به ادامه حمایت از مشتریان خود در طول و بعد از برنامه های کوچینگ، کتاب های توسعه شخصی، سمینارهای صوتی و کارگاه های ویدیویی بسیاری ایجاد و منتشر کرده است. او یک مدیر حرفه ای کسب و کار و حرفه ای توسعه تجارت است که به دلیل تولید نتایج خارق العاده در زمان بی سابقه شهرت دارد. سختگیری او تضمین می کند که نتایج حاصل می شود در حالی که شفقت و شوخ طبعی او به هر رابطه کاری کمک می کند. همانطور که همیشه می گفت؛ “شما یا دارید نتایج خارق العاده ای در زندگی ایجاد می کنید، یا بهانه ای عالی دارید که چرا نه.”

درباره مترجم کتاب کوچینگ برای مدیران:

سعید جوی زاده، یک نویسنده، مولف، و مترجم برجسته در ایران است. او بیش از ۳۰ کتاب در زمینه های پژوهشی، بازاریابی، فروش و کوچینگ تحصیلی را به زبان فارسی نوشته و بیش از ۱۰۰ کتاب را از زبانهای دیگر به فارسی ترجمه کرده است. سعید جوی زاده مولف،مترجم و استراتژیست نوآوری و کوچینگ تحصیلی است.عضو تیم پژوهشی گروه بین المللی آکادمیک است. وی معتقد است که دشمنان اصلی بشریت ترس، شک ، بی هدفی و تنبلی هستند. و همه بدبختی ها ریشه در اهمال کاری انسان دارند.اهمال کاری یعنی وظیفه ای بر دوش شماست و شما در انجام دادن آن کوتاهی می کنید. سعید جوی زاده علاقه شدیدی به مباحث ایده پردازی، خلاقیت و کار گروهی دارد و به عنوان یک کوچ تحصیلی با دانشجویان بسیاری فعالیت دارد. او به دانشجویان کمک می کند تا در دوران دانشجویی و پس از آن موفق شوند و با ایجاد همکاری و هماهنگی در کار کردن با دیگران، بهبود عملکرد خود را در تمامی جنبه های زندگی تجربه کنند.سعید جوی زاده به عنوان یک سخنران انگیزشی در بیش از ۳۰۰ دانشگاه، سازمان های دولتی، و شرکت های خصوصی سخنرانی کرده است و با تجربه های خود به دانشجویان، کارمندان، و کارآفرینان کمک می کند تا به بهترین نحو ممکن در شغل و زندگی خود پیشرفت کنند.از جمله کتاب های بسیار موفق او می توان به “نوآوری اجتماعی در مدیریت شهری”، “مقدمه ای بر خشکسالی ، “قوانین روزانه”، “فروخته شد” و “21 قانون رهبری” اشاره کرد.

مروری بر کتاب کوچینگ برای مدیران :

“در دنیایی که به طور فزاینده ای پیچیده شده است، سازمان ها به دنبال مدیران خود هستند تا استانداردهای عملکردی بالاتری را برای کارکنان خود تعیین کنند. ویلیام راثول و بهنام بخشنده با تشریح چیستی و چگونگی انجام این کار از طریق کوچینگ عملکرد، کار فوق العاده ای را انجام می دهند. چگونه می توان از آن برای دستیابی به نتایج استفاده کرد افزایش بهره وری و عملکرد کلی در کار».

– مارشا جی. کینگ، دکترا، مدیر، برنامه صدور گواهینامه مربیگری رهبری؛ مرکز رهبری و اثربخشی سازمان؛ دانشکده مدیریت، دانشگاه بوفالو

“در دنیای امروز، هجوم و تقاضای بی‌سابقه‌ای برای کوچینگ وجود دارد، جایی که مربیان حرفه‌ای و شخصی خودخوانده را می‌توان در هر گوشه دیگری یافت. حتی بدون عنوان رسمی، بیشتر مدیران و رهبران باید نقش مربی را ایفا کنند. به طور کامل عملکرد و پتانسیل افراد خود را آزاد کنید، بسیاری از مربیان فاقد یک رویکرد ساختاریافته و ابزارهای عملی برای ارائه مربیگری با کارایی بالا برای مدیران هستند، به طور یکسان به مدیران و مربیان یک الگوی عملی منحصر به فرد برای رها کردن عملکرد بالا می دهد . از سوی کارمندان آنها و برای هر کسی که می خواهد مربیگری خود را به ارتفاعات جدید برساند، خواندنی است.”

کتاب کوچینگ برای مدیران

– رانی سلمان، شریک مدیریت کالیبر مشاور

“من برای انتشار این کتاب و به اشتراک گذاشتن این کتاب با طیف کاملی از مدیران، مشتریان و متخصصان استعدادیابی هیجان‌زده هستم. روثول و بخشنده بر استفاده بسیار خاص از کوچینگ عملکرد تمرکز می‌کنند و من معتقدم این حرفه سود خواهد برد و خواهد آمد. برای درک جنبه ای از مربیگری به روشی بسیار دقیق تر”.

– ایتان اس. سندرز، رئیس و مدیر عامل، سیستم‌های یادگیری ساعت آفتابی، شرکت.

“اگر به کسی فکر می‌کنید که با او کار کرده‌اید یا برای او رهبر بزرگی می‌دانید، احتمالاً مربی بزرگی نیز بوده است. رهبران بزرگ مربیان بزرگی هستند. کوچینگ با عملکرد بالا برای مدیران یک رویکرد جامع و عملی برای ساختن ارائه می‌کند. فرهنگ مربیگری به منظور آزادسازی پتانسیل کامل نیروی کار امروزی.”

– استیو کینگ، معاون ارشد، مدیر ارشد آموزش و استعدادهای درخشان، شرکت محصولات غنی

“به عنوان فردی که در حالات مختلف کوچینگ ذکر شده در این کتاب فعالیت می کنم، هر فصل را روشنگر و شهودی یافتم. متن به عنوان یک پایه اساسی عالی برای مربیان جدید و باتجربه عمل می کند. روثول و بخشنده نقشه راهی برای کسانی که قدم می گذارند ارائه کرده اند. در مسیر مربیگری!”

— جیمی کمپبل، دستیار رئیس، برنامه های افزایش تنوع، کالج کسب و کار اسمیل: مدیر عامل، همکار اقدام برای عدالت نژادی

درباره نویسنده

William J. Rothwell، Ph.D., SPHR, SHRM-SCP, CPLP Fellow استاد در مقطع کارشناسی ارشد مطالعات حرفه ای در برنامه توسعه و تغییر سازمان و همچنین در مقطع دکتری است. برنامه، تأکید بر توسعه سازمان، آموزش و توسعه نیروی کار در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا. می توان با او از طریق ایمیل در wjr9@psu.edu تماس گرفت. او از سال 1987 تاکنون 110 کتاب را تالیف، تالیف، ویرایش یا تدوین کرده است. کتاب‌های اخیر او عبارتند از: رهبری نوآوری (راتلج، 2018)، بهبود عملکرد انسانی، ویرایش سوم. (راتلج، 2018)، ارزیابی توسعه سازمان: چگونگی اطمینان و پایداری از تحول موفق (CRC Press، 2017)، مشاوره توسعه سازمان بازاریابی: راهنمای چگونگی برای مشاوران OD (CRC Press، 2017)، ارزیابی و تشخیص برای سازمان توسعه: ابزارها و چشم اندازهای قدرتمند برای پزشک OD (CRC Press، 2017).

بهنام بخشنده یک مدیر حرفه ای کسب و کار است که به طور گسترده به عنوان یک نویسنده پویا، سخنران، مربی و مربی شخصی و تجاری شناخته می شود. او با اجرای مهارت های خود به عنوان یک رهبر پرشور و رویا، نتایج خارق العاده ای را در زمان رکورد به دست می آورد. بهنام تجربه گسترده و سوابق موفقیت آمیز خود را برای هر پروژه به ارمغان می آورد، خواه شامل توسعه شخصی، اجرای برنامه های متمرکز بر مشتری، یکپارچه سازی فناوری ها، بازاریابی، طراحی مجدد فرآیندهای اصلی عملیاتی یا ارائه ابتکارات استراتژیک باشد.

قبل از طراحی فناوری Primeco Education، بهنام برنامه‌های آموزشی را رهبری می‌کرد و بعداً عملیات را برای یک سازمان آموزشی جهانی مستقر در دو شهر بزرگ ایالات متحده مدیریت کرد. در این دوره هفت ساله، بهنام شخصاً با ده ها هزار شرکت کننده کار کرد. او مسئول گسترش مشارکت مشتریان، آموزش رهبران برنامه، افزایش فروش، و بهبود کارایی بخش مالی و مدیریت عملیات کلی برای کارکنان و تیم آنها متشکل از 400 داوطلب بود که در مجموع به پایگاه مشتریان سالانه بیش از 10000 نفر خدمت می کردند. بهنام فناوری Primeco Education را در سال 2001 طراحی کرد. از آن زمان، او و اعضای تیمش به کسب و کارها و افراد بیشماری کمک کرده اند که نه تنها به اهداف خود دست یابند، بلکه تفکر آنها را نیز متحول کنند. روش شناسی اثبات شده او مبتنی بر تجربه گسترده او در تجارت و روابط انسانی است. او به طور مداوم ارائه می دهد و با دیگران کار می کند تا نتایجی فراتر از آنچه پیش بینی یا انتظار می رفت به دست آورد. این نرخ استثنایی رشد تجاری و شخصی نتیجه یکپارچگی بالا، کار گروهی بی سابقه، ارتباطات باز، و تعهد مسری و سرسخت او به برتری در تمام عملیات تجاری، روابط شخصی و تعاملات حرفه ای اوست. بهنام نمونه درخشانی است که نشان می دهد چگونه ترکیب چشم انداز و اهداف با سخت کوشی به طور مداوم حتی فراتر از بالاترین انتظارات نتیجه می دهد. کار او با کسب‌وکارها منجر به تیم‌سازی موفق، شرکت‌هایی که از طریق چشم‌انداز مشترک رشد می‌کنند، توسعه مجدد فرآیند کارآمد، افزایش درآمد و محیط‌های کاری که از رضایت و حفظ کارکنان حمایت می‌کنند، شده است.

بررسی اجمالی

 کوچینگ بسیار محبوب شده است. بسیاری از افراد، صاحبان کسب‌وکار یا مدیران سازمان‌ها خود را به کمک یاری می‌یابند یا خود را در نقش ارائه مشاوره به دیگران می‌بینند. این امر به ویژه در مورد مدیرانی صادق است که در حین انجام بازبینی عملکرد، ممکن است نیاز به ارائه بازخورد و توصیه های خاص در مورد اقداماتی که برای بهبود عملکرد شغلی باید انجام دهند به آن دسته از کارکنان یا تیم هایی که به آنها گزارش می دهند، بیابند.

ارائه مربیگری برای افراد، تیم ها، سازمان ها و رهبری سازمان ها برای مربیان یک افتخار و یک افتخار است. در هر عنوان، این افراد یا سازمان‌ها به مربیان، به عنوان مدیران داخلی به عنوان مربی یا به‌عنوان مربی، مربی، تسهیل‌کننده یا مشاور حرفه‌ای خارجی اعتماد می‌کنند. در همه این موارد، مهارت‌ها و شایستگی‌های مربیان در توسعه هدف مربیگری انجام شده تفاوت ایجاد می‌کند. این وبینار و ارائه دهندگان آن کاملاً این اعتماد و مسئولیت حرفه ای را بر عهده می گیرند و یک رویکرد سیستماتیک برای مربیگری با عملکرد بالا ارائه می دهند. اگر باید برای کمک به مشتریان یا کارمندان خود برای بهبود عملکرد در حین کار به مربیگری پیشنهاد دهید، برای شما طراحی شده است.

عبارت کوچینگ عملکرد به دسته‌ای از کوچینگ اشاره دارد که به کارگران توصیه می‌کند چگونه رفتار کنند و به چه نتایجی دست یابند. ابزار (رفتارها) و اهداف (نتایج) قابل دستیابی را روشن می کند. برخلاف کوچینگ غیر رهنمودی که مربیان را وادار می کند تا خودشان فکر کنند، کوچینگ عملکرد بر تجربه مربی تکیه می کند تا توجه مربیان را به آنچه باید به دست آورد هدایت کند.

کوچینگ عملکرد می‌تواند ابزار مهمی برای مدیرانی باشد که با کارگرانی مواجه می‌شوند که به نتایج مورد نیاز سازمان دست نمی‌یابند یا رفتارهایی دارند که با خط‌مشی‌ها، رویه‌ها یا انتظارات مدیریتی سازمان همسو نیست. از طریق کوچینگ عملکرد، مدیران یا همکاران باتجربه کارگران را در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهند، چگونه باید رفتار کنند و بهترین روش سنجش موفقیت را راهنمایی می کنند. کوچینگ عملکرد اغلب نقش کلیدی در مدیریت عملکرد، ارزیابی عملکرد و بررسی عملکرد دارد. اگر کارگران در مورد چیستی خود نامشخص باشند، نمی توانند به نتایج لازم دست یابند. کوچینگ عملکرد مشخص می کند که چه نتایج قابل اندازه گیری باید به دست آید

این وبینار بر اساس کتابی است که به تازگی منتشر شده است. بسیاری از وبینارها در مورد کوچینگ، مربیان را به عنوان تسهیل‌کننده‌هایی معرفی می‌کنند که از مشتریان خود سؤال می‌کنند، به آنها کمک می‌کنند تا مشکلاتشان را بیان کنند، راه‌حل‌هایشان را تدوین کنند، برنامه‌های عملیاتی خود را برای حل مشکلات توسعه دهند، و موفقیت تلاش‌ها برای اجرای آن برنامه‌ها را اندازه‌گیری کنند. که به آن رویکرد غیر رهنمودی می گویند.

اما این وبینار و کتاب مربوط به آن با معرفی مربی به عنوان مدیری که مشکلات مربوط به عملکرد شغلی کارگر را تشخیص می‌دهد و توصیه‌های خاصی در مورد چگونگی حل آن مشکلات ارائه می‌دهد، رویکردی دستورالعمل را اتخاذ می‌کند. در حالی که هیچ اشکالی در رویکرد غیر دستوری وجود ندارد، اما همیشه در بررسی عملکرد شغلی که در آن مدیر باید کارگر را در مورد شکاف های بین آنچه مورد نیاز (مورد نظر) و آنچه انجام می شود (واقعی) آگاه کند، خوب کار نمی کند. تفاوت قابل توجه بین آنچه در حال حاضر در بازار موجود است و آنچه در این وبینار و کتاب ارائه می شود، تجربه جمعی نویسندگان از بیش از 70 سال تجربه تحقیقات عملی و ارائه در زمینه توسعه منابع انسانی است.

در حالی که بسیاری از رویکردهای کوچینگ می‌توانند به تسهیل بهبود عملکرد کمک کنند، ارائه‌کنندگان این وبینار از رویکردی برنامه‌ریزی‌شده برای کوچینگ حمایت می‌کنند که در جهت کمک به دیگران برای شناسایی کارهایی که باید انجام دهند تا عملکرد شغلی و بهره‌وری خود را بهبود بخشند، طرفدار هستند. تلاش موثر مربیگری با عملکرد بالا نیازهای سازمان و افراد آن را برآورده می کند. متکی بر دیدگاه مثبت نسبت به افراد و موقعیت و تلاش قوی برای تشویق مشارکت و مشارکت در تمام جنبه های تجربه مربیگری است.

این وبینار یک رویکرد جامع و گام به گام برای اجرای یک تلاش کوچینگ با کارایی بالا برای دست اندرکاران منابع انسانی، مربیان کسب و کار، مشاوران، مدیران از همه نوع و سایر علاقه مندان به مدیریت و بهبود عملکرد انسانی و افزایش افراد و تیم ها ارائه می کند. ‘ بهره وری.

منطقه تحت پوشش

  • کوچینگ، کوچینگ عملکرد و کوچینگ حرفه ای را تعریف کنید
  • زمینه کلی رابطه بین مربی عملکرد و کارکنان
  • کوچینگ به اصطلاح راهنمای را از کوچینگ غیر مستقیم متمایز کنید
  • زمان استفاده از کوچینگ دستوری و غیر دستوری را مرور کنید
  • مدلی را شرح دهید تا گام به گام شما را از طریق کوچینگ با عملکرد بالا راهنمایی کند
  • مدل مربیگری عملکرد را برای مشکلات عملکرد شغلی معمولی به کار ببرید
  • از مدل کوچینگ با عملکرد بالا برای رسیدگی به مشکلات رفتاری استفاده کنید

چرا باید شرکت کنید

کوچینگ یک مهارت ضروری برای مدیران است. این به عنوان بخشی اساسی از تلاش های استعداد سازمان از جمله استراتژی های کسب استعداد، توسعه و حفظ اهمیت دارد. برای موفقیت یک برنامه کوچینگ در یک سازمان، باید به عنوان یک رویکرد مفید در سراسر سازمان شناخته شود و بخشی از ساختار فرهنگ سازمانی شود. کوچینگ با عملکرد بالا برای مدیران ابزار مهمی را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند تا از آنها برای آموزش مدیران خود در زمینه کوچینگ استفاده کنند، که مستقیماً بر تعامل آنها با مسائل رفتاری کارکنان، با استفاده از مدل‌ها، روش‌ها و تکنیک‌های ثابت شده تأثیر می‌گذارد.

طبق بررسی هاروارد بیزینس ریویو (2015)، کارگران عموماً از سرپرستان فوری خود انتظار دارند که به آنها بازخورد صادقانه در مورد اینکه چگونه وظایف خود را خوب انجام می دهند و توصیه های خاصی در مورد آنچه که اگر مطابق با انتظارات سازمانی عمل نمی کنند، ارائه دهند. هنگامی که کارگران مشاوره دریافت نمی کنند، اما در عوض در مورد نظرات خود مورد سوال قرار می گیرند، آنها مدیران خود را نالایق یا ناصادق می دانند.

مدیران کارآمد باید بتوانند به کارمندان خود جهت دهی کنند. این جهت گیری ها می تواند به صورت کوچینگ دستوری یا کوچینگ غیر مستقیم باشد. به هر حال، مدیران مسئول اطمینان از اینکه واحدهای سازمانی آنها نتایج مورد نیاز سازمان را ارائه می دهند، هستند. اگر در انجام این کار شکست بخورند، سازمان به اهداف استراتژیک خود نمی رسد. این وبینار به مدیران راهنمایی می‌دهد که چگونه مربیگری دستورالعملی را به کارگران خود ارائه دهند و در عین حال به عناصر مربیگری غیر مستقیم برای توسعه بیشتر کارکنان دسترسی داشته باشند.

فرض کنید در یک موقعیت مدیریتی یا نظارتی هستید که درگیر مدیریت افراد، تیم ها، گروه ها یا بخش ها است. در این صورت، اطلاعات ارزشمندی در مورد نحوه ارائه مربی برای افراد خود و نحوه ترغیب آنها به فکر کردن در مورد راه هایی برای بهبود عملکرد و افزایش بهره وری دریافت خواهید کرد.

چه کسی سود خواهد برد؟

  • صاحبان تجارت
  • مدیران و سرپرستان کسب و کار
  • کارآفرینان تجاری
  • کارمندانی که متعهد به یادگیری بیشتر در مورد حرفه ای بودن هستند
  • مربیان و مشاوران حرفه ای
  • دانشجویان دانشکده مدیریت و بازرگانی
  • دانشجویان آموزش نیروی کار
  • شاغلین آموزش و توسعه نیروی کار
  • شاغلین منابع انسانی
  • متخصصان توسعه منابع انسانی ·
  • دست اندرکاران توسعه سازمان
  • شاغلین یادگیری در محل کار

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =