جلسه اول کوچینگ چه می گذرد؟

جلسه اول کوچینگ چه می گذرد؟

هنگام برنامه ریزی برای تعطیلات خانوادگی سالانه خود، می توانید مسیری را که طی می کنید تجسم کنید.جاده جلوتر را می بینید و گودال متوقف می شود و خود را در حال رسیدن به مقصد می بینید.بچه‌ها از ماشین بیرون می‌آیند و می‌جنگند تا اولین کسانی باشند که به دریا می‌ریزند. از آنجایی که قبلاً بارها این سفر را انجام داده اید، طبیعی است.ما به عنوان حرفه ای، ممکن است همیشه روش خود را برای آماده شدن برای جلسات برنامه ریزی در نظر نگیریم، زیرا این کاری است که به طور طبیعی انجام می دهیم.

با این حال، برنامه‌ریزی و داشتن یک طرح کلی از مکالمه‌ای که با مربی خود خواهید داشت، بخش‌های ضروری برای راهنمایی آنها برای رسیدن به اهدافشان است.این مقاله چندین ایده در مورد چگونگی ساختار جلسات کوچینگ، نکات مفید برای برنامه ریزی جلسات و نمونه های خاصی از مکالمات کوچینگ موفق ارائه می دهد.

قبل از ادامه، فکر کردیم که ممکن است بخواهید سه تمرین دستیابی به هدف ما را به صورت رایگان دانلود کنید . این تمرین‌های دقیق و مبتنی بر علم به شما یا مشتریانتان کمک می‌کند تا اهداف عملی و تکنیک‌هایی را برای ایجاد تغییر رفتار پایدار ایجاد کنید.

دکتر سعید جوی زاده (2)

این مقاله شامل:

  • چگونه جلسه کوچینگ خود را ساختار دهید
  • برنامه ریزی جلسات خود
  • 2 الگوی مفید برای اولین جلسه شما
  • نکاتی برای یک مکالمه مربیگری موفق
  • نمونه هایی از یک جلسه مربیگری و مکالمه
  • سوالاتی که باید از مشتریان خود بپرسید
  • یک پیام به خانه
  • منابع

دکتر سعید جوی زاده (2)

چگونه جلسه کوچینگ خود را ساختار دهید

ساختار جلسات کوچینگ برای مشتریان مفید است و به کوچ یک طرح کلی ارائه می دهد تا آنها را سازماندهی و بر دستیابی به اهداف مشتری متمرکز نگه دارد.

یکی از شناخته شده ترین مدل های مورد استفاده در انواع مختلف کوچینگ، مدل GROW است (Whitmore, 1988). مقاله مدل مربیگری GROW ما یک طرح کلی از این مدل محبوب و همچنین مجموعه ای از ابزارها و تکنیک های مربیگری را برای ادغام در تمرین شما ارائه می دهد.

در حالی که داشتن ساختار مهم است، درک اینکه چگونه ساختار کوچینگ برای شما و مشتری شما سودمند است نیز ضروری است. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای انجام این کار، سؤال کردن است.

بدون توجه به مدلی که کوچ از آن استفاده می کند، پرسیدن سؤالات خوب کوچینگ ، قلب یک کوچینگ مؤثر است. همه رویکردهای مربیگری از پرسشگری به اشکال مختلف برای کمک به کشف فرآیندهای فکری فردی استفاده می کنند (مک ماهون، 2021).

مربی با استفاده از پنج سوال کلیدی می تواند تفکر را تحریک کند و ایده ها را به عمل تبدیل کند (بارلو، 2005). بر اساس مشکلات و موضوعاتی که مربی می‌خواهد در مورد آنها بحث کند، می‌توان پنج سؤال را به ترتیب مطرح کرد، زیرا هدف نهایی رساندن آنها به جایی است که باید بروند.

1. کجا بودی؟

از مشتری در مورد سابقه اش، مانند تحصیلات، تجربه کاری قبلی یا حتی تجربیات شخصی که او را به این نقطه رسانده است، بپرسید. این رابطه ایجاد می کند و فضایی را برای مربی ایجاد می کند تا احساس راحتی کند. آنها با ایجاد تاریخچه می توانند مشخص کنند که در آینده به کجا می خواهند بروند.

2. الان کجایی؟

کاوش در موقعیت فعلی برای درک اینکه چرا و چگونه مربی می‌خواهد در بهبود خود مشارکت کند، کلیدی است. این را می توان با پرسش از مشتری در مورد وضعیت کلی ذهن او (یعنی آنچه در حال فکر و احساس است، ناوالکا، 2020) انجام داد.

مربی با درک مسیر حرکت آنها و اینکه از کجا می آیند، بهتر می تواند نیازهای مشتری را برآورده کند.

3. می خواهید به کجا برسید؟

هنگامی که وضعیت فعلی بررسی شد، این سوال می تواند به مربی کمک کند تا آنچه را که می خواهد به دست آورد تجسم کند. ما همچنین این را نقطه پیشرفت جلسه می‌دانیم، جایی که مربی باید در بالاترین حد خود حضور داشته باشد و مشتری را درگیر سؤالاتی کند که او را از منطقه راحتی خود خارج کند و تغییر درونی مورد نیاز برای حرکت به جلو ایجاد کند (ناوالکا، 2020).

سوالات قدرتمند باز هستند و نمی توان با یک “بله” یا “نه” ساده به آنها پاسخ داد. یک راه برای پرسیدن سؤالات باز این است که با یکی از عبارات زیر شروع کنید (Evercoach, 2020):

  • چرا؟
  • چگونه؟
  • شما در این مورد چه فکر می کنید… ؟
  • بیشتر در مورد…

پرسیدن سؤالات باز، مربیان را راهنمایی می‌کند تا به جای پاسخی که فکر می‌کنید باید دنبال کنند، خودشان به درک برسند.

در سکوت بین سؤالاتی که شما (مربی) می‌پرسید و پاسخ‌های مربی، چیزهای زیادی ممکن است اتفاق بیفتد، زیرا آنها آنچه را که از آنها می‌پرسید پردازش می‌کنند و در ضمیر ناخودآگاه خود ارتباط برقرار می‌کنند (Evercoach، 2020).

4. چگونه به آنجا خواهید رسید؟

پس از شناسایی جایی که می‌خواهند باشند، مربی ممکن است در تشخیص اینکه چگونه می‌خواهد به آنجا برسند، مشکل داشته باشد. این اغلب زمانی است که یادگیرنده واقعاً از مربی مشاوره می خواهد، اما می توان به او کمک کرد تا در مورد گزینه ها و گزینه هایی که ممکن است استفاده کند فکر کند.

گذراندن هر یک از گزینه ها یا بازی در سناریوهای قابل قبول به آنها کمک می کند تا رویکرد مشاوره ای را که با آن راحت تر هستند انتخاب کنند (بارلو، 2005). از طرف دیگر، مربی ممکن است انتخاب کند که ابتدا از طریق خطرناک ترین گزینه به عنوان تمرین با مربی خود بازی کند تا بتواند شجاعت بیرون رفتن از منطقه راحتی خود را پیدا کند و با استفاده از روشی که ممکن است قبلاً به آن فکر نکرده بود، به اهداف خود دست یابد.

5. چگونه متوجه می شوید که وارد شده اید؟

این مرحله آخر از یادگیرنده می‌خواهد تا بررسی کند که چگونه یادگیری خود را اندازه‌گیری می‌کند و تصمیم می‌گیرد که آیا به اهداف یادگیری که برای خود تعیین کرده‌اند دست یافته‌اند یا خیر. همچنین می تواند به روشن شدن اقداماتی که باید انجام داد و روشی که آنها استفاده می کنند کمک کند (بارلو، 2005).

این بخش پایانی همچنین به عنوان “غیر از غذا” نامیده می شود، جایی که مربی می تواند در مورد آنچه که باید در مرحله بعدی انجام دهد و اینکه آیا چیز جدیدی را در طول جلسه یاد گرفته یا کشف کرده است فکر کند (Evercoach, 2020).

اگر مربی در شناسایی چیز مشخصی مشکل داشته باشد، می‌تواند احساس خود را بعد از جلسه نیز بررسی کند، زیرا این همچنان در پیشبرد آن‌ها مفید خواهد بود.

دکتر سعید جوی زاده (2)

برنامه ریزی جلسات خود

تجسم هدف کوئنزاهنگام برنامه ریزی جلسات خود، مهم است که ابتدا نیازهای مربی را درک کنید.

برای رسیدن به این هدف، مربی باید اولین جلسه را حول محور ایجاد ارتباط با مربی خود تشکیل دهد.

در حالی که اولویت بندی اهداف مربی بسیار مهم است، درک اهداف آنها بدون ایجاد احساس راحتی در آنها دشوار است.

“کجا بودی؟” و الآن کجایی؟” سؤالات مدل بارلو (2005) سؤالات خوبی برای ایجاد یک خط مبنا هستند.

یکی از استراتژی هایی که مربیان می توانند برای کمک به شفاف سازی اهداف مشتریان خود استفاده کنند این است که از آنها دعوت کنند تا قبل از اولین جلسه کوچینگ، یک پرسشنامه کوتاه و استاندارد را تکمیل کنند.

این می‌تواند به مشتریان این امکان را بدهد که بدون ترس از قضاوت شدن یا پرت شدن هر گونه اضطراب یا اعصاب در مورد اولین جلسه، اهداف مربیگری خود را با دقت در نظر بگیرند.

Quenza (تصویر اینجا) یک ابزار عالی برای این کار است. دارای یک سازنده فعالیت ساده کشیدن و رها کردن است که به مربیان اجازه می دهد طیفی از پرسشنامه ها و فعالیت هایی را طراحی کنند که مشتریان می توانند در دستگاه های دستی خود تکمیل کنند.

با استفاده از این ابزار، مربیان همچنین می‌توانند نظرسنجی‌های ورود را برای تکمیل در طول رابطه مربیگری طراحی کنند. اینها می توانند به مشتریان این فرصت را بدهند که بیان کنند چگونه احساس می کنند در حال پیشرفت به سمت اهداف خود هستند، بازخورد ارائه دهند یا نشان دهند که مایلند در جلسات آینده خود در مورد چه چیزی بحث کنند.

پس از ایجاد درک درستی از انگیزه های مربی، زمان آن است که هر هدف را درک کنید و در مورد چگونگی دستیابی مربی به آنها کار کنید.

اهداف مبنایی برای برنامه ریزی، رهنمودهایی برای تصمیم گیری و توجیه اقدامات انجام شده را فراهم می کنند. شایان ذکر است که تحقق هدف مربی اغلب شامل اقدامات خاصی است که نیاز به رفتارهای خاصی دارد (دولوت، 2017).

بسته به اینکه مربی شما می‌خواهد روی آن چه کار کند، می‌توان با استفاده از انواع نظریه‌ها و روش‌های هدف‌گذاری مختلف، اهداف را تعیین کرد. مقاله ما در مورد تعیین هدف دارای 20 الگو است که می توانید برای کمک به مربی در شناسایی و تجزیه اهداف خود، آنها را بررسی کرده و از آنها استفاده کنید.

 

2 الگوی مفید برای اولین جلسه شما

این دو الگو می توانند به شما در مراحل اولیه آشنایی با مربی خود کمک کنند و به او کمک کنند تا بیشتر در مورد اینکه چرا اهداف یا اهداف خود را دنبال می کنند، کشف کنند.

  • آیا کوچینگ برای من مناسب است؟ – چند سوال برای مربیان که قبل از دنبال کردن کوچینگ برای رسیدن به اهدافشان باید در نظر بگیرند.
  • کاربرگ اهداف SMART  – برگه‌ای که مربی را در فرآیند تعیین هدف هوشمند راهنمایی می‌کند، که برای تشخیص اینکه آیا اهدافی که برای آن تلاش می‌کنند قابل اندازه‌گیری و واقعی هستند مفید است.

دکتر سعید جوی زاده (2)

نکاتی برای یک مکالمه مربیگری موفق

نکات مکالمهدانستن نحوه مشارکت دادن مربی در گفتگو در طول یک جلسه یکی از مهمترین جنبه های کوچینگ است.

در اینجا سه ​​دستورالعمل وجود دارد که می تواند به تسهیل یک مکالمه مربیگری معنادار کمک کند.

1. گوش دادن

گوش دادن واقعی حتی فراتر از گوش دادن فعال است و هدفش گوش دادن برای فهمیدن است . گوش دادن برای فهمیدن، تشخیص این است که سطوح مختلفی از اطلاعات در طول مکالمه وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.

در حین درگیر شدن در کوچینگ، مهم است که به احساسات گوش دهید، با فرض نکردن اینکه گفتگو در مورد چیست و در عوض، فضایی را برای مربی ایجاد کنید تا ایده‌های خود و احساسات زیربنایی که آنها را هدایت می‌کند، بیان کند.

یکی از روش‌های انجام این کار در بخش بعدی توضیح داده شده است و بر پرسیدن سؤالات در پاسخ شما به مربی تمرکز دارد.

2. پرسش بیشتر به جای بسط یا هدایت

این یک استراتژی است که در مربیگری و سایر مشاغل کمکی مانند تدریس و مشاوره استفاده می شود . هنگامی که مربی هدفی را که می‌خواهد به آن دست یابد، بحث می‌کند یا بیان می‌کند، مهم است که در مورد چگونگی رسیدن به آن مسیر بیش از حد ندهید، بلکه در عوض مربی را وادار کنید که خودش آن سؤال را بررسی کند یا به آن پاسخ دهد.

چند سؤال اصلی (اقتباس شده از مرکز رهبری خلاق، 2021) که می تواند مربی را وادار کند که به جای درخواست جهت منعکس کند:

  • چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید تا این ابتکار عمل را انجام دهید؟
  • آیا چیز دیگری به ذهن شما می رسد؟
  • آیا در این مورد با شخص دیگری صحبت کرده اید؟ افکار یا واکنش های اولیه آنها چه بود؟
  • چه کسی دیگری ممکن است تحت تأثیر این موضوع قرار گیرد؟ فکر می کنید چگونه می توانید به این موضوع رسیدگی کنید؟

3. جا گذاشتن برای کشف

به جای اینکه فوراً مشکل را حل کنید یا بر اساس تجربه خود به مربی پاسخ دهید، به او فضایی بدهید تا آن را بفهمد. سعی کنید تعادل چالش (از طریق پرسش) و حمایت را در طول جلسات مربیگری فراهم کنید.

ارائه پشتیبانی از طریق دادن اطمینان از اینکه مربی خود را می شنوید و درک می کنید که از کجا آمده است انجام می شود (Center for Creative Leadership, 2021). دادن این تعادل تضمین می کند که مشتریان شما حمایت مورد نیاز خود را دریافت می کنند و مفروضاتی را که ممکن است آنها را از دستیابی به اهدافشان باز دارد به چالش بکشند.

ساختار کوچینگ زندگی برای ارتقای جلسات مربیگری شما

نمونه هایی از یک جلسه مربیگری و مکالمه

هنگام ساختاردهی یا زمان بندی یک جلسه کوچینگ، مهم است که اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای قرار گرفتن مربی، درگیر شدن در کار معنادار، و سپس پایان دادن به جلسه در حالی که هنوز چیزهایی را که یاد گرفته است را در ذهن خود نگه دارید، بگذارید. این سوال پیش می آید که جلسات مربیگری شما چقدر باید باشد؟

پاسخ این است که زمان بندی متغیر است، بسته به اهداف مربی شما و بهترین عملکرد آنها. در حالی که برخی از افراد ممکن است تحت فشار بهترین عملکرد را داشته باشند و در یک جلسه 10 تا 20 دقیقه ای پیشرفت کنند، برخی دیگر ممکن است به 60 تا 90 دقیقه نیاز داشته باشند تا پاسخ های خود را عمیق تر کنند.

صرف نظر از اینکه جلسه مربیگری شما چقدر طول می کشد، بخش عمده ای از جلسه باید بر روی بررسی چگونگی دستیابی مربی شما به اهدافی که شناسایی کرده اند متمرکز شود.

در زیر نمونه ای از چگونگی تحقق یک مکالمه کوچینگ با استفاده از تکنیک های کوچینگ که در این مقاله بیان شده است آورده شده است.

نمونه ای از یک جلسه گرم کردن

مربی : سلام ____. امروز چطوری؟

مربی:  سلام. من خوبم، ممنون و شما؟

مربی : حالم خوب است. هفته شما چگونه گذشت؟

کوچی پاسخ می دهد. 2 تا 3 دقیقه مکالمه بی طرف.

مربی : عالی می خواهم جلسه امروز را با فکر کردن به جایی که بوده اید شروع کنید . برای شروع به صحبتی که همین هفته با من داشتید فکر کنید. یک دقیقه به مشتری فرصت دهید تا فکر کند .

مربی: صبر کنید… فکر کردن به جایی که این هفته در آن حضور داشته ام چگونه با هدف گذاری مرتبط است؟

مربی : به نظر شما چه ارتباطی می تواند داشته باشد؟ یک دقیقه به مشتری فرصت دهید تا پاسخ دهد . اکنون، می‌خواهم چیزی را شناسایی کنید که می‌توانست در این هفته بهبود یابد. به این فکر کنید که چه چیزی می توانست بهبود یابد و چگونه دوست داشتید آن را تحقق بخشید. اجازه دهید مشتری پاسخ دهد .

مربی : عالی این تمرین به منظور کمک به شما برای استفاده از رویدادی بود که اخیراً در حافظه شما وجود داشته است تا به شما کمک کند فرآیند شناسایی رویداد و آنچه که دوست دارید بهبود یابد را طی کنید. اکنون، بیایید همین تمرین را در حوزه وسیع تری اعمال کنیم که می‌خواهید شاهد بهبود باشید. با شناسایی منطقه ای که می خواهید در آن بهبود پیدا کنید و آنچه که دوست دارید تغییر کنید شروع کنید.

پس از این فعالیت مقدماتی، مربی می تواند به بحث در مورد اهداف یا مقاصد با مربی ادامه دهد. بخش اعظم جلسه باید به جای هدایت مربی به سمت راه حل، بر شکستن هر هدف و راهنمایی متمرکز باشد.

نمونه ای از نحوه مشارکت دادن مربی در این نوع گفتگو در زیر آمده است.

چگونه مربی خود را راهنمایی کنید

مربی : یکی از اهداف من این است که در این سال تقویمی ترفیع بگیرم. آیا راهنمایی یا توصیه ای در مورد چگونگی انجام سریعتر این کار دارید؟

مربی : باشه… پس بیایید آن را تجزیه کنیم. می خواهید در سال آینده ترفیع بگیرید. به نظر می رسد هدف بسیار مهمی است.

کوچی : بله، اما گرفتن ترفیع در بخش من واقعاً سخت است.

مربی : آیا فکر می کنید تقسیم این هدف به اهداف کوچکتر و قابل کنترل تر مفیدتر است؟

کوچی : چرا این کار را بکنم؟

مربی : گاهی اوقات، اهداف بزرگتر مانند آنچه شما ذکر کردید ممکن است ترسناک باشد. با تقسیم این تبلیغات به یک فرآیند گام به گام، ممکن است به شما کمک کند تا برای رسیدن به این هدف بهتر برنامه ریزی کنید که چه کاری باید انجام دهید.

کوچی : باشه… خوب، حدس می زنم باید با صحبت با رئیسم شروع کنم.

مربی : باشه. به نظر شما آن مکالمه چگونه باید باشد؟

سپس مربی مربی را از طریق این هدف راهنمایی می کند و با استفاده از سؤالات اصلی مانند “چگونه فکر می کنید …؟” یا «فکر می‌کنید این کار مفیدتر است؟» این کار مربی را وادار می کند تا نحوه برخورد با یک موقعیت را بررسی کند.

در حالی که پیشنهاد دادن به مربی که چیزها را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کند ممکن است به عنوان دستورالعمل تعبیر شود، تعیین اهداف خاص منجر به مربیگری مؤثرتر می‌شود (مؤسسه تحقیقاتی کوچینگ، 2013). بنابراین، این بخش مهمی از کوچینگ در نظر گرفته می‌شود، زیرا اجازه می‌دهد تا فرآیند اثرگذار باشد.

دکتر سعید جوی زاده (2)

سوالاتی که باید از مشتریان خود بپرسید

سوالاتی که باید از مربی خود بپرسیدهنگام پرسیدن سوال در جلسه کوچینگ، مهم این نیست که چه سوالی می‌پرسید، بلکه این است که چگونه آن را می‌پرسید.

سوالات قدرتمند باز هستند و با نیت واقعی پرسیده می شوند.

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای درک مقاصد مربی این است که بپرسید چگونه و چرا ، سؤالات را حول هدف یا هدفی که آنها دنبال می‌کنند، چارچوب‌بندی کنید.

با باز نگه داشتن سؤالات ، به مربی خود اجازه می‌دهید بیشتر در مورد اهمیت اهداف خود فکر کند و مراحلی را که برای دستیابی به آنها باید بردارد، درک کند، که در درک فرآیند خود-بهبودی اساسی است.

برای سؤالات خاص تر کوچینگ، این مقاله سؤالات قدرتمند زندگی مربیگری را فهرست می کند که به مشتریان شما کمک می کند تا به اهداف خود دست یابند.

 

یک پیام به خانه

اگرچه برنامه ریزی یک مکالمه ممکن است مانند یک فرآیند اضافی به نظر برسد، اما برای توسعه به عنوان یک مربی یک مهارت ضروری است. زمان مشتری شما را به حداکثر می رساند و مکالمات هدفمندتری را برای آنها فراهم می کند که به آنها در دستیابی به اهدافشان کمک می کند.

از آنجایی که کوچینگ در مورد یادگیری است و نه آموزش، اختصاص دادن زمان بیشتری برای تشویق مشتری به افزایش آگاهی از پتانسیل خود از طریق گفتگو برای دستیابی به اهداف مشتری شما کلیدی است.

امیدواریم این مقاله مثال‌های عملی برای ادغام در جلسات با مشتریان خود ارائه کرده باشد و ایده‌هایی برای شروع مکالمات معنی‌دار در تمرین شما ارائه دهد.

لطفاً در مورد منابع یا مکالمات دیگری که در تمرین مربیگری خود استفاده می کنید در بخش نظرات ما صحبت کنید.

دکتر سعید جوی زاده (2)

بدون نظر

پاسخ دهید

سه × 2 =


Warning: file_put_contents(): Only -1 of 89941 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 33291 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 113191 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 2546 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 212 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 291 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 8495 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 34399 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 57750 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 18377 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 61785 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 41591 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 4186 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 104 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 791 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 17589 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 7066 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 77632 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 57 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 13796 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 15847 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 83238 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 199 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 1385 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 2270 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 5457 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 1488 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 303 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 2361 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 280 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 24813 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 1691 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 33845 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 2589 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 212 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 2010 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 662 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 12344 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 7558 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 43 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 49 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 4066 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 279 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Warning: file_put_contents(): Only -1 of 12746 bytes written, possibly out of free disk space in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/file.cls.php on line 172

Fatal error: Uncaught ErrorException: md5_file(/home/irancoac/public_html/wp-content/litespeed/js/c7eadf89ebfb0e5cf4a863dcc714adef.js.tmp): failed to open stream: No such file or directory in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimizer.cls.php:130 Stack trace: #0 [internal function]: litespeed_exception_handler(2, 'md5_file(/home/...', '/home/irancoac/...', 130, Array) #1 /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimizer.cls.php(130): md5_file('/home/irancoac/...') #2 /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(837): LiteSpeed\Optimizer->serve('https://irancoa...', 'js', true, Array) #3 /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(382): LiteSpeed\Optimize->_build_hash_url(Array, 'js') #4 /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimize.cls.php(264): LiteSpeed\Optimize->_optimize() #5 /home/irancoac/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php(324): LiteSpeed\Optimize in /home/irancoac/public_html/wp-content/plugins/litespeed-cache/src/optimizer.cls.php on line 130