برنامه خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید

برنامه خود را تغییر دهید. از این کتاب می آموزیم که چگونه زندگی خود را تغییر دهیم. نویسندگان معتقدند که برنامه در زندگی ما بسیار مهم است. ما می توانیم با ایجاد تغییرات کوچک اما موثر در برنامه های روزانه خود کل زندگی خود را تغییر دهیم. اکنون بخوانید تا زندگی خود را متحول کنید.

زمانی بود که احساس می کردم در زندگی ام گیر کرده ام. من یک کار خوب و یک روال راحت داشتم، اما می خواستم مسیر زندگی ام را تغییر دهم. متوجه شدم که باید از زمانم نهایت استفاده را ببرم و برنامه من باید با اهداف و آرزوهایم هماهنگ باشد.

بنابراین، تصمیم گرفتم تغییری ایجاد کنم. من با تجزیه و تحلیل کارهای روزمره خود و شناسایی مناطقی که به خوبی به من خدمات نمی دهند، شروع کردم. به عنوان مثال، من زمان زیادی را صرف کارهای بی اهمیتی مانند رسانه های اجتماعی، تماشای تلویزیون و تعلل کردم.

اگر این فعالیت‌ها را با فعالیت‌های سازنده‌تر جایگزین کنم، می‌توانم به سمت اهدافم پیشرفت کنم.

من با یک ساعت زودتر بیدار شدن از خواب شروع کردم و آن زمان را به ورزش و مدیتیشن اختصاص دادم. این به من کمک کرد تا روز را با یک نکته مثبت شروع کنم و انرژی زیادی به من داد که من را در طول روز ادامه داد.

من همچنین شروع به برنامه ریزی برای وعده های غذایی و تهیه میان وعده های سالم از قبل کردم، که در وقتم صرفه جویی کرد و به من کمک کرد تا به رژیم غذایی مغذی تری پایبند باشم.

تغییر مهم دیگری که انجام دادم اولویت بندی کارم و تعیین اهداف روزانه مشخص بود. به عنوان مثال، من صبح یک لیست از کارها ایجاد می کنم و مطمئن می شوم که هر کار را قبل از رفتن به کار بعدی انجام داده ام.

این به من کمک کرد تا بهره‌ورتر و کارآمدتر باشم و دریافتم که در زمان کمتری کارهای بیشتری انجام می‌دهم. با گذشت زمان، این تغییرات کوچک شروع به اضافه شدن کردند و من شروع به مشاهده پیشرفت های قابل توجهی در زندگی خود کردم.

پس بچه ها، این دلیل من برای بیان این داستان است. همه چیز زمانی اتفاق افتاد که من شروع به تغییر برنامه‌ام کردم که زندگی من را تغییر داد.

و من همه این کارها را آن زمان انجام دادم، سپس برای اولین بار، کتاب “برنامه خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید” نوشته میشل دی سیتون و سوهاس کشیرساگر را خواندم . و امروز، ما قصد داریم این کتاب را به تفصیل درک کنیم.

از این کتاب می آموزیم که چگونه زندگی خود را تغییر دهیم. نویسنده معتقد است که برنامه در زندگی ما بسیار مهم است. ما می توانیم با ایجاد تغییرات کوچک اما موثر در برنامه های روزانه خود کل زندگی خود را تغییر دهیم.

ما اغلب موارد زیادی از این قبیل را در عادات خود در میل به بهره وری در زندگی خود قرار می دهیم که در دراز مدت می تواند به ما آسیب برساند، مانند: حذف وعده های غذایی برای کاهش کالری یا کار تا دیر وقت برای افزایش بهره وری و سپس تلاش برای خواب مناسب در پایان هفته و غیره.

به طور مشابه، بسیاری از عادات بد از استعداد ژنتیکی ما جلوگیری می کنند – و تا حد زیادی به ما آسیب می رسانند.

تغییرات جزئی در برنامه ما می تواند به ما در مقابله با این عادات بد کمک کند و این تغییرات کوچک می تواند به سرعت خستگی، افزایش وزن، خواب آلودگی، اضطراب و بسیاری موارد دیگر را برطرف کند.

نویسنده با ترکیب دانش باستانی با تحقیقات خود در مورد گاهشماری، برنامه ای گام به گام و 30 روزه ارائه می دهد که در کتاب گنجانده شده است. به کمک این می توانیم با یک جدول زمانی مناسب و اهداف معقول برای تغییر زندگی خود به سمت بهتر تلاش کنیم.

با کمک کتاب یاد می گیریم که برنامه هایمان را سفارشی کنیم. و اینگونه است که در نهایت، ما می توانیم کل زندگی خود را تغییر دهیم. برای درک بهتر کتاب قصد داریم در 5 فصل به بررسی این کتاب بپردازیم.

فصل 1: از ساعت درونی بدن خود استفاده کنید

برنامه خود را تغییر دهید زندگی خود را تغییر دهید

ما در زندگی کارهای زیادی انجام می دهیم، اما برای انجام درست کار، انجام به موقع آن ضروری است. زیرا اگر هیچ کاری را به موقع انجام ندهیم باید صبح زود بیدار شویم یا تا پاسی از شب بیدار بمانیم تا کار خود را به پایان برسانیم که مستقیماً بر سلامت ما تأثیر می گذارد.

این بدان معناست که انجام ندادن کار به موقع باعث ایجاد عادات بد در درون ما می شود و ما را بیمار یا بی نظم می کند.

اما تعداد کمی از ما می دانیم که الگوهای روزانه ما چقدر بر سلامت ما تأثیر می گذارد. و به همین دلیل مردم به عادات ناپسند معتاد می شوند.

مانند: حذف وعده های غذایی برای کاهش وزن یا نخوردن به موقع برای محل کار، ورزش نکردن روزانه، کار کردن در اواخر شب و نخوابیدن کافی برای افزایش بهره وری. و وقتی به این عادت های بد معتاد می شویم، تعادل ما را به هم می زند.

با توجه به هضم خوب، خواب آرام و تناسب اندام معقول، زمان بندی همه چیز است. به همین دلیل است که باید زمانی را برای انجام هر کاری تعیین کنیم که از طریق آن بتوانیم الگوهای زندگی روزمره خود را سازماندهی کنیم و زندگی خود را متعادل کنیم. الگوهای زندگی روزمره ما تمام زندگی ما را به همراه احساس ما کنترل می کند و با ایجاد تغییرات کوچک می توانیم زندگی خود را کاملاً تغییر دهیم.

عادت ما به بیدار شدن زود یا دیر در شب ریتم شبانه روزی نامیده می شود که اغلب به دلیل برنامه کاری مدیریت نشده ما است. اما در کنار این، امروزه افراد زیادی هستند که الگوهای زندگی خود را به دلیل کار بیهوده خراب می کنند. به عنوان مثال: تلفن همراه را تا پاسی از شب اجرا کنید – یا تماشای فیلم های بی فایده.

اما همه ما باید درک کنیم که این عادات بد یا الگوهای زندگی می تواند به یک مشکل تبدیل شود که می تواند باعث مشکلات سلامتی و آسیب های آینده شود. برای مقابله با این موضوع، این سه کار را انجام دهید:

1. زمان خواب را تعیین کنید

کم خوابی باعث مشکلات زیادی می شود. برای عملکرد خوب روز بعد باید به اندازه کافی بخوابید. به همین دلیل زمان مناسب برای خوابیدن و خوابیدن را هر شب در ساعت مشخصی تعیین کنید. در حالت ایده آل، بهتر است تا ساعت ده و نیم بخوابید تا روز بعد بیشتر روی کار خود تمرکز کنید.

اغلب در چند روز اول نتایج خوبی از تغییر مشاهده می کنید. خوابیدن در زمان مناسب به شما این امکان را می دهد که در طول روز با انرژی کار کنید و استرس خود را کنترل کنید. و با کاهش استرس، وزن شما نیز شروع به کاهش خواهد کرد.

2. بعد از ظهر رژیم غذایی سنگین بگیرید

سنگین ترین رژیم غذایی کل روز خود را بعد از ظهر انجام دهید. زمانی که بعد از ظهر از یک رژیم غذایی سنگین استفاده می کنید، برای حفظ وزن خود بسیار راحت تر خواهید بود و بقیه مشکلات گوارشی مانند ناراحتی معده و یبوست با خوردن در زمان مناسب برطرف می شوند.

اکثر مردم به طور معمول سنگین ترین رژیم غذایی خود را در شب مصرف می کنند، اما این چیز خوبی نیست – زیرا به سیستم گوارشی آسیب می رساند. شام باید حدود نیمی از اشتهای شما باشد. اما اگر در اواخر شب احساس گرسنگی می کنید، نگران گرسنگی بیش از حد در شب نباشید.

یک رژیم غذایی سنگین بعدازظهر در طول بعد از ظهر به شما انرژی می دهد و خوردن یک میان وعده بعد از ظهر را ضروری می کند که با آن می توانید با انرژی کار کنید و سیستم گوارش خود را درست نگه دارید.

3. اول صبح ورزش کنید

بیشتر مردم مجبور نیستند آنقدر که فکر می کنند ورزش کنند. گذراندن یک ساعت ورزش در اواخر روز به اندازه بیست تا سی دقیقه فعالیت به محض بیدار شدن از خواب برای شما کارساز نخواهد بود. تمرینات صبحگاهی بر خواب، وزن و فشار خون شما تأثیر می گذارد. همچنین استرس را از بین می برد.

اگر حداقل چند تمرین در فضای باز انجام دهید، که در آن مغز شما می تواند از نور طبیعی استفاده کند و ریتم طبیعی بدن شما را تقویت کند، می توانید مزایای بیشتری از تمرینات صبحگاهی خود دریافت کنید. بنابراین هر روز صبح را با انجام تمرینات ورزشی شروع کنید و در صورت امکان بیرون بروید و تمرینات خود را انجام دهید.

پس از انجام سه مورد ذکر شده، چند روز دیگر مزایای آن را خواهید دید. بنابراین اگر می خواهید زندگی خود را به سمت بهتر شدن تغییر دهید، پس این تغییرات کوچک را از خود امروز انجام دهید و زندگی خود را به کلی تغییر دهید.

شما باید این عادات خوب را به جای عادت های بد خود بپذیرید و می توانید زندگی خود را بهبود ببخشید. پس با انجام مداوم این سه کار به مدت هفت روز شروع کنید و سلامتی شما تغییر خواهد کرد.

فصل دوم: خواب: معجزه مانند دارو عمل می کند

همه ما آنقدر درگیر کارهای روزانه هستیم که باید مراقب خواب خود باشیم و همیشه با مشکل استرس روبرو هستیم. اما همانطور که در فصل قبل آموختیم که خواب چقدر برای ما مهم است، با در نظر گرفتن این موضوع باید اقدامات لازم را برای خواب خود انجام دهیم.

برنامه خود را تغییر دهید کتاب زندگی خود را تغییر دهید

زیرا تنها با خواب خوب از نظر جسمی و روحی آماده می شویم. وقتی 8 ساعت خواب کامل و سالم دارید، می توانید تمام انرژی خود را در طول روز استفاده کنید. و همچنین می تواند استرس شما را از بین ببرد. خواب یک داروی معجزه آسا است – و به ما کمک می کند تا انسان های سازنده ای باشیم.

وقتی تناسب اندام داشته باشیم، می توانیم تمام تلاش خود را برای موفقیت انجام دهیم. بنابراین، اهمیت خواب را درک کنید و از این روش ها برای بهبود خواب خود استفاده کنید:

در نور طبیعی خارج شوید:

بیشتر ما در داخل خانه زندگی می کنیم. و در زمستان ممکن است روزهایی را داشته باشیم که باید در تاریکی از خواب بیدار شویم و در چنین مواقعی در اتاقی گرم و دور از نور طبیعی می نشینیم و به همین دلیل بیشتر وقت خود را شب می گذرانیم که تاثیرات روحی و جسمی بر بدن ما می گذارد. و احساس خستگی یا ناراحتی می کنیم.

نور طبیعی سیستم اولیه ای است که بدن از طریق آن ریتم شبانه روزی روزانه خود را تعیین می کند (به این معنی که زمان خواب و بیداری شما را به هم متصل می کند و بستگی به نحوه گذراندن بقیه روز دارد).

وقتی نور طبیعی کافی دریافت نمی کنیم، بدن ما متوجه نمی شود که چه زمانی بیدار شود و بخوابد. و رشد بدن باید به درستی انجام شود. به همین دلیل است که رفتن به سمت نور طبیعی ضروری است. بنابراین برای شروع، اهمیت نور طبیعی را درک کنید.

به پیاده روی صبحگاهی بروید

پیاده روی صبحگاهی برای سلامتی شما مفید است زیرا با دیدن طلوع خورشید نور طبیعی دریافت خواهید کرد. بنابراین صبح زود بیدار شوید و هر روز صبح به پیاده روی 10 تا 20 دقیقه ای بروید. اگر این کار را انجام دهید، نه تنها می توانید با بیشترین انرژی در دفتر خود کار کنید، بلکه می توانید هر شب بهتر بخوابید.

زیرا نور طبیعی صبح شما را پرانرژی می کند – که از طریق آن قادر خواهید بود در طول روز بدون خستگی کار کنید.

چراغ شب

هر چه نور صبح بحرانی تر باشد، نور شب تأثیر بیشتری دارد. بنابراین مراقب باشید که از شب خود به درستی استفاده کنید. برای مثال، اگر تا پاسی از شب به تماشای تلویزیون ادامه دهید، خواب کافی ممکن است سخت باشد. چون با تماشای تلویزیون نمی خوابید، باید بدن خود را برای آن آماده کنید.

همچنین به دلیل اینکه به دلیل نور مصنوعی وسایل الکترونیکی نمی توانید استراحت کنید، باید یک ساعت قبل از خواب وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنید. به این ترتیب می توانید با دوری از آنها در آرامش باشید. همچنین به یک نکته مهم توجه کنید، هیچ وسیله الکترونیکی را هنگام خواب همراه خود نگذارید.

این کار ذهن شما را آرام می کند و می توانید کار خود را با تمرکز کامل کامل کنید. به عبارت ساده، این زمان برای آرامش جسم و روان است تا خواب آرام آرام بیاید.

زمان غذا و خواب:

زمان خوردن می تواند به میزان قابل توجهی بر توانایی خواب شما تأثیر بگذارد. خوردن یک وعده غذایی سنگین یا میان وعده در اواخر شب در روند استراحت بدن شما اختلال ایجاد می کند. شام غنی بودن می تواند برای هضم چالش برانگیز باشد و ممکن است شما را عصبی کند.

بدن شما قادر به هضم غذا در شب نیست. از آنجایی که فرآیند گوارش ما بعد از تاریک شدن هوا کند می شود، غذای شما در روده شما باقی می ماند و ممکن است مشکلاتی مانند گاز، یبوست، سوزش سر دل و درد شکم داشته باشید.

بنابراین نمی توانید آرامش داشته باشید . و بدتر از آن، غذا خوردن در اواخر شب می تواند باعث شود بدن شما مخاط تولید کند یا باعث تجمع خون در یک قسمت از بدن شود.

بنابراین، به یاد داشته باشید که در چه ساعتی شام می خورید، خوردن یک شام سبک در ساعت شش بعد از ظهر برای خواب شما بسیار مفید خواهد بود. بنابراین، شب ها کمتر و به موقع غذا بخورید تا به خوبی هضم شود و انسداد خوابتان برطرف شود.

برای مثال اگر تا ساعت 6 شام می خورید، 15 تا 20 دقیقه پیاده روی کنید و سپس 10 دقیقه بخوابید، به این ترتیب در کنار کاهش مشکلات معده، می توانید خواب خود را بهبود ببخشید.

فصل سوم: رژیم غذایی: زمانی سالم هستید که غذای مناسب را در زمان مناسب بخورید

همانطور که برای رسیدن به خواب خوب باید تغییراتی ایجاد کنید ، به همین ترتیب، برای سالم بودن، باید نحوه خوردن و نوشیدن خود را نیز تغییر دهید. بنابراین برخی تغییرات اساسی باید ایجاد شود. از طریق این تغییرات می توانید از نظر جسمی و روحی سالم شوید.

بنابراین اگر در مورد غذا صحبت کنیم، مردم از این قبیل چیزها زیاد می خورند که برای طعم مناسب است اما برای سلامتی بسیار مضر است. به همین دلیل باید به یاد داشته باشید که چه چیزی و چه زمانی می خورید. نویسنده پیشنهادهایی برای تغییر برنامه غذایی ارائه کرده است. با اتخاذ این موارد، می توانید یک سبک زندگی سالم را شروع کنید:

زمان غذا مهم است

برنامه خود را تغییر دهید خلاصه زندگی خود را تغییر دهید

تقریباً همه می دانند که چه چیزی باید بخوریم و چه چیزی را نباید بخوریم. اما آیا می دانید که مانند غذای شما، زمان صرف غذا نیز اهمیت زیادی دارد؟ اگر غذای خود را در زمان مناسب نخورید، ممکن است با چاقی مواجه شوید.

برای جلوگیری از این مشکلات، چند نکته را در نظر داشته باشید:

  • نیم ساعت پس از بیدار شدن از خواب چیزی سالم بخورید.
  • بین ساعت 7 تا 9 صبح یک صبحانه سالم میل کنید. تا بتوانید برای کار آماده شوید.
  • قبل از ناهار استراحت کوتاهی برای چای یا قهوه داشته باشید.
  • سنگین ترین غذای کل روز خود را بین ساعت ۱۲ تا ۲ بخورید – تا بتوانید با انرژی کامل کار کنید.
  • تا ساعت 3 تا 4 چیزی سبک بخورید.
  • آخرین وعده غذایی خود را ساعت 6 بعد از ظهر میل کنید. فقط نیمی از گرسنگی خود را بخورید تا معده شما بتواند غذای شما را هضم کند.
  • در هر صورت تا ساعت 6 غذا بخورید، زیرا تاخیر در وعده غذایی باعث بروز مشکلات معده می شود.

صبحانه غنی از مواد مغذی

صبح، معده شما خالی است و برای اولین وعده غذایی روزتان آماده است. اما می توانید یکباره غذای کمتر چرب یا سنگین بخورید.

بنابراین، در عوض، خوردن یک صبحانه غنی از مواد مغذی برای آماده شدن برای بقیه روز به شما کمک می کند . به عنوان مثال، می توانید صبحانه خود را با سبزیجات سبز، میوه ها، اسموتی ها یا بلغور جو دوسر شروع کنید. این همه مواد مغذی مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد و برای شروع روز آماده هستید.

 هر روز به طور همزمان غذا بخورید

ما در مورد زمان مناسب برای غذا خوردن یاد گرفته ایم. اکنون، برنامه شما نیاز دارد. اگر می خواهید دستگاه گوارش شما به درستی کار کند، باید زمان وعده های غذایی خود را ثابت نگه دارید. به همین دلیل باید عادت کنید که حداقل به مدت یک هفته هر روز در یک ساعت معین غذا بخورید.

اگر از زمان بی اطلاع هستید، زنگ ساعت را طوری تنظیم کنید که بتوانید هر روز در ساعت مناسب غذا بخورید. سپس، هنگامی که به مدت یک هفته در زمان مشخصی غذا می خورید، دستگاه گوارش شما می تواند به خوبی کار کند و غذای شما را هضم کند. که به وسیله آن از شر مشکلات معده خلاص می شوید و می توانید روی کار خود تمرکز کنید.

از خوردن تنقلات در شب خودداری کنید

وقتی بدن خود را آموزش می دهید که انتظار غذا در زمان مناسب را داشته باشد، سعی کنید آب بنوشید، حتی آب داغ یا چای گیاهی برای فرونشاندن گرسنگی. در اواخر شب تنقلات نخورید. می دانید که شب ها بدن شما تا صبح برای سرکوب اشتهای شما کار می کند.

پس بگذارید کار خود را انجام دهد. شما نیازی به خوردن در شب ندارید. به یاد داشته باشید: شما بدن خود را برای سالم بودن آموزش می دهید که ممکن است به مرور زمان ممکن شود.

فصل چهارم: تمرین: فعالیت مناسب را در زمان مناسب انجام دهید

قلب و مغز دو بخش ضروری بدن ما هستند. و این دو با نفس به هم متصل می شوند. وقتی نفس عمیق می کشید، بلافاصله قلب و ذهن خود را درگیر می کنید. اکنون می توانید آن را بررسی کنید. نفس های آهسته و عمیق بکشید .

و از این نفس لذت ببر با نفس های عمیق بخشی از استرس شما از بین رفته است. اگرچه نفس‌های آهسته و عمیق اغلب از طریق مدیتیشن و یوگا گرفته می‌شوند، اما در متوسط‌ترین سطح تمرین فوراً مفید هستند. بنابراین در حین تمرین به این موارد توجه داشته باشید:

هر چه زودتر تمرین کنید

برنامه خود را تغییر دهید زندگی خود را تغییر دهید انگلیسی

انجام فعالیت های خود در اوایل روز به شما کمک می کند قند خون خود را کنترل کنید. اما ورزش اول صبح می تواند مزایای مهم تری داشته باشد. وقتی قبل از صبحانه ورزش می کنید، در حالی که بدن هنوز گرسنه است، ورزش می کنید.

بنابراین وقتی به اندازه کافی سخت کار می کنید تا با کاهش اکسیژن در ماهیچه ها، قند را از بین ببرید، بدن شما ممکن است به دلیل قند کمتر در خون، کمتر بتواند غذای شما را جذب کند.

و با این کار فقط 20-25 دقیقه قبل از صبحانه باید ورزش کنید. برای شروع می توانید روی تردمیل بدوید یا خارج شوید.

اما اگر برای اولین بار است که تمرین می کنید، می توانید تمرینات اینتروال را انجام دهید که در آن باید یک دقیقه با حداکثر سرعت ممکن راه بروید و سپس دو دقیقه راحت تر راه بروید. به این ترتیب برای شروع هیچ مشکلی نخواهید داشت و می توانید تمرین خود را کامل کنید.

تمرین بیشتر گاهی اوقات بهتر است

بسیاری از ما روزانه ورزش می کنیم، اما بسیاری از افراد بیش از حد ورزش می کنند. این تا حد زیادی خوب است، اما گاهی اوقات بهتر است.

به عنوان مثال، اگر فقط چند دقیقه روی تردمیل ورزش کنید، ممکن است لازم باشد تا جایی که ممکن است ورزش کنید تا بیشترین بهره را ببرید. اما برای کاهش وزن، انجام کاردیو به مدت یک ساعت در روز دروغ است.

تحقیقات نشان می دهد که در حالی که ورزش ممکن است برای مدت کوتاهی بهترین باشد، اما لازم نیست آنقدر که فکر می کنید ورزش کنید. زمانی که تصمیم گرفتید به تناسب اندام برسید، شروع کنید به باشگاه رفتن و سخت کار کنید تا زمانی که به تدریج در برنامه خود و در نهایت به دلیل مشکل دچار مشکل شوید.

به دلیل برنامه‌ریزی‌تان مجبور می‌شوید برخی از تمرین‌ها را حذف کنید. و در نهایت، شما به طور کلی از رفتن به باشگاه صرف نظر می کنید.

به همین دلیل است که نویسنده می گوید به جای انجام تمرینات زیاد در یک روز، هر روز کمی ورزش کنید، حتی اگر کمتر از قبل باشد. برای مثال، اگر آخرین بار سال‌ها پیش ورزش کرده‌اید، هر روز صبح تند راه رفتن را شروع کنید، حتی اگر فقط ده تا پانزده دقیقه باشد. اگر بعد از ناهار و بعد از شام راحت تر حرکت می کنید، حرکت کنید.

و در نهایت با انجام روزانه این کار می توان با یک نفس عمیق برنامه تان را تغییر داد و ذهن خود را پاک کرد.

فصل پنجم: بر مشکلات جزئی خود غلبه کنیم

همه ما در زندگی خود مشکلاتی داریم. اما بسیاری از مسائل بسیار جزئی هستند – و می توان به راحتی بر آنها غلبه کرد. به عنوان مثال: اگر ورزش صبحگاهی برای شما مشکل ساز است، زیرا برای صبحانه وقت ندارید.

پس برای وقت گذاشتن برای صبحانه، فرنی یا میوه ها را شب تهیه کنید و نگه دارید. و هر روز پنج دقیقه قبل از صبحانه زنگ ساعت خود را تنظیم کنید.

به طوری که تنها در چهار روز زمان کافی برای پیاده روی صبحگاهی خود خواهید داشت. همچنین لباس های تمرینی و لباس کار خود را از شب قبل بیرون بیاورید. با این کار صبح ها به سرعت از خواب بیدار می شوید و به موقع آماده می شوید و در زمان صرف صبحانه بسیار صرفه جویی می کنید.

فرض کنید خوردن مداوم ناهار سنگین برای شما ترسناک است. بنابراین، یک ناهار را برای رفتن به محل کار خود ببندید و به یاد داشته باشید که اگر ناهار سنگین می خورید، باید کمتر در هنگام شام بپزید.

ترس شما از بین خواهد رفت – زیرا اگر در طول روز غذای سنگین بخورید، می توانید برنامه خود را با کمتر خوردن در شب مدیریت کنید. و همچنین ناهار را به موقع بخورید.

برنامه خود را تغییر دهید زندگی خود را تغییر دهید

با این حال، خوردن به موقع غذا نیز می تواند برای شما مشکل ساز باشد که راه حل آن نیز ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک زنگ ساعت را روی گوشی خود تنظیم کنید تا زمان صرف غذا را به شما یادآوری کند. به طوری که وقتی زمان غذا خوردن شما فرا رسید، بتوانید غذای خود را به موقع و بدون مشکل بخورید.

اگر نگران این هستید که چگونه برای شام کمتر بخورید، ممکن است در اواخر شب احساس گرسنگی کنید. بنابراین، برخی از مواد غذایی آسان و در عین حال سالم را برای شام پیدا کنید. چیزی بخورید که برای گفتن کم باشد اما به اندازه ای باشد که گرسنگی خود را برطرف کند. از غذاهای ناسالم در خوراک خود اجتناب کنید و سبزیجات سبز و غذاهای سالم بخورید.

و توجه داشته باشید که شام ​​نباید خیلی چرب و تند باشد. برای شام غذای غنی از پروتئین بخورید. متابولیسم ما را تقویت می کند و سعی می کند گرسنگی را مهار کند. به همین دلیل شب ها بارها و بارها احساس گرسنگی نمی کنیم و از هوس غذایی نجات پیدا می کنیم.

این بدان معناست که می توانید با خوردن غذای غنی از پروتئین برای شام، اشتهای خود را کنترل کنید. همچنین می توانید از پنیر بورجی و مقدار زیادی سبزیجات در غذا استفاده کنید تا پروتئین را در خوراک خود قرار دهید.

فرض کنید فکر روشن گذاشتن وسایل الکترونیکی خود در عصر شما را آزار می دهد. بنابراین، فعالیت‌های عصرانه‌ای را که بر روی دستگاه‌های الکترونیکی خود انجام می‌دهید، در اوقات فراغت روزتان انجام دهید.

هنگام برنامه ریزی برای ترک دستگاه الکترونیکی در شب، تصمیم بگیرید که چه کاری را می توانید در شب بدون دستگاه الکترونیکی انجام دهید. ممکن است شب ها برای ایجاد تغییراتی کتاب بخوانید یا بنویسید که به شما کمک می کند تا با عادات و دانش بد خود کنار بیایید.

به همین ترتیب، می توانید مشکلات جزئی خود را کنترل کنید. و می توانید یک برنامه جدید عالی برای خود تهیه کنید. نویسنده تغییرات کوچک زیادی را در کتاب گنجانده است که می توانیم آنها را ایجاد کنیم و از برنامه جدید خود برای تغییر زندگی خود استفاده کنیم.

قبل از شروع برنامه جدید، این تغییرات کوچک را در ذهن داشته باشید و با ایجاد کمی خلاقیت و برنامه ریزی روی برنامه جدید خود کار کنید.

در 30 روز اول، طبق تجویز نویسنده استفاده کنید، سپس به همین ترتیب با ایجاد تغییرات بر اساس نیاز خود ادامه دهید. در نتیجه می توانید از روزهای اول به بعد از عادت های قدیمی خود دوری کنید. و شما می توانید تا آخر عمر خود را هر روز سالم نگه دارید.

نتیجه

این کتاب به ما آموخت که چگونه با تغییر برنامه هایمان زندگی خود را تغییر دهیم. حداقل تغییرات در کتاب گفته شده است که می توانیم از آنها استفاده کنیم. شما باید نیاز خود را درک کنید و تغییرات لازم را ایجاد کنید و با گذشت زمان می توانید با برنامه جدید خود کل زندگی خود را تغییر دهید.

پس دوستان، اکنون زمان آن فرا رسیده است که بگویید بهترین چیزی که در مورد این کتاب به تازگی آموخته اید و 100% در زندگی خود پیاده سازی می کنید چه بوده است. در صورت تمایل نظر بدهید و به من اطلاع دهید.

برنامه خود را تغییر دهید بررسی کتاب زندگی خود را تغییر دهید

“برنامه خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید” نوشته میشل دی سیتون و سوهاس کشیرساگر رویکردی متحول کننده برای دستیابی به تعادل و رفاه ارائه می دهد.

این کتاب با تمرکز بر هماهنگ کردن روال‌های روزمره با ریتم‌های طبیعی بدن، استراتژی‌های عملی را برای بهینه‌سازی سلامت، بهره‌وری و شادی ارائه می‌کند.

دکتر کشیرساگر، با اقتباس از اصول آیورودا و علم مدرن، بینش های ارزشمندی در مورد خواب، تغذیه، ورزش و مدیریت استرس ارائه می دهد.

سبک نگارش واضح و مختصر باعث می شود کتاب برای خوانندگان با هر زمینه ای قابل دسترس باشد. با اعمال تغییرات توصیه شده در برنامه های روزانه ما، این کتاب به عنوان راهنمایی برای افزایش سلامتی کلی و باز کردن پتانسیل کامل ما عمل می کند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + هجده =