رازهای ذهن میلیونر

رازهای ذهن میلیونر نوشته تی هارو اکر بهترین کتاب برای زمانی است که می خواهید ثروتمند و ثروتمند شوید. با تغییر باورهای قدیمی ثروت شما را از درون شفا می دهد و فایل های ثروت جدیدی را نصب می کند که در نهایت شما را ثروتمند می کند. این خلاصه را بخوانید و تغییر را احساس خواهید کرد.

اگر “طرح مالی” ناخودآگاه شما برای موفقیت “تنظیم” نشده باشد، هیچ چیزی که یاد بگیرید یا بدانید یا انجام دهید تفاوت زیادی ایجاد نمی کند.

 – تی هارو اکر

پس بیایید شروع کنیم.

معرفی

سفر تی هارو اکر از فاجعه مالی به موفقیت، گواهی بر قدرت تغییر طرز فکر است. او کشف کرد که افراد ثروتمند و فقیر اساساً طرز فکر متفاوتی دارند دارند که در نهایت اعمال و نتایج آنها را شکل می دهند.

این درک، اکر را به مطالعه الگوهای فکری ثروتمندان سوق داد و منجر به خلق کتاب او با عنوان «اسرار ذهن میلیونر» شد. ایکر در این کتاب بر اهمیت تسلط بر بازی درونی پول برای موفقیت در بازی بیرونی تاکید می کند.

این کتاب به دو بخش تقسیم می‌شود که با «نقشه پول شما» شروع می‌شود. ایکر توضیح می دهد که شکست مالی حتی با وجود تمام دانش و مهارت های موجود در جهان، اگر ذهنیت فرد برای موفقیت هماهنگ نباشد، اجتناب ناپذیر است. او خوانندگان را تشویق می کند تا در مورد ادراک خود، افکار، عادات و اعتماد به نفس خود فکر کنند.

علاوه بر این، ایکر بر اعتقاد به شایستگی ثروت و توانایی انجام اقدام، حتی زمانی که احساس انگیزه نمی کند، تأکید می کند.

به گفته اکر، این جنبه‌های شخصیت و تفکر، تعیین‌کننده‌های مهم موفقیت هستند، زیرا دنیای بیرونی صرفاً دنیای درون را منعکس می‌کند.

ایکر اصل علت و معلول را برجسته می کند و ادعا می کند که دنیای درونی، دنیای بیرونی او را شکل می دهد. نتایجی که فرد در زندگی تجربه می کند، چه مثبت و چه منفی، تجلی مستقیم شخصیت، افکار و عادات اوست.

پول، یا فقدان آن، مشکل نیست، بلکه نشانه ای از مسائل اساسی است. بنابراین، ابتدا باید دنیای درون را تغییر داد تا دنیای بیرون را متحول کند، مانند غلبه بر کمبود مالی. ایکر با یک مثال شخصی، جایی که با تنش عضلانی مکرر سروکار داشت، مشابهت دارد.

در حالی که جستجوی تسکین علامتی از طریق فیزیوتراپی باعث تسکین موقتی می‌شد، فشار تا زمانی که او به دلایل اصلی مانند وضعیت بدن، خواب، استرس و عادت‌ها رسیدگی کرد ادامه داشت.

به همین ترتیب، صرفاً درمان علائم کمبود مالی بدون پرداختن به الگوهای فکری و رفتارهای فرد منجر به کمبود مکرر پول می شود.

کتاب ایکر به خوانندگان می آموزد که چگونه برای موفقیت مالی ذهنیتی مبتنی بر ثروت را پرورش دهند . او بر نیاز به کنار گذاشتن روش‌های تفکر قدیمی و اتخاذ روش‌های جدید برای ارتقای زندگی تأکید می‌کند.

با درک و تغییر “طرح پول” خود، افراد می توانند افکار، باورها و عادات خود را تغییر دهند.

بخش دوم کتاب، «پرونده‌های ثروت»، به 17 اصل می‌پردازد که بر نحوه تفکر، عمل و زندگی افراد ثروتمند نظارت می‌کند. این اصول یک نقشه راه برای اتخاذ یک روش جدید از تفکر ارائه می دهد که با طرز فکر افراد ثروتمند همسو می شود و در نهایت به رفاه مالی منجر می شود.

فرآیند تجلی: T-> F -> A = R

 تی هارو اکر مفهوم «فرایند تجلی» را معرفی می‌کند، که در آن افکار منجر به احساسات، احساسات منجر به اعمال و اعمال منجر به نتایج می‌شوند.

به گفته اکر، افکار ما عمیقا برنامه ریزی شده اند و عمدتاً تحت تأثیر والدین، خواهران و برادران، دوستان، معلمان و رسانه‌های ما هستند. ما برای بقا و یادگیری به این برنامه‌نویسی تکیه می‌کنیم، اما وقتی صحبت از پول می‌شود، اغلب به یک بار تبدیل می‌شود. این جایی است که مفهوم “طرح پول” وارد عمل می شود.

طرح پول را می توان با طرحی برای یک خانه مقایسه کرد. قبل از ساختن خانه، یک نقشه دقیق از آنچه می خواهید بسازید ایجاد می کنید.

به طور مشابه، طرح مالی ما شامل اطلاعات و برنامه‌هایی است که دریافت می‌کنیم، به ویژه در دوران کودکی.

این شرطی‌سازی هر فکری را که در ذهن ما ایجاد می‌شود تعیین می‌کند و اغلب «ذهن شرطی» نامیده می‌شود.

تمرکز اصلی “رازهای ذهن میلیونر” این است که ذهن ما در مورد پول نیز شرطی شده است.

برای درک شرطی شدن ما، اکر سه روش اصلی را توضیح می دهد که در آنها تحت تأثیر قرار می گیریم:

  1. برنامه‌ریزی کلامی: جملاتی که در دوران رشد درباره پول، ثروت و افراد ثروتمند شنیده‌ایم، مانند “پول خود را برای یک روز بارانی پس انداز کنید”، “افراد ثروتمند حریص هستند” یا “پول شادی را نمی‌خرد.” این اظهارات بخشی از ناخودآگاه ما می شود و زندگی مالی ما را شکل می دهد و اغلب مانع از رفاه اقتصادی ما می شود.
  2. مدل‌سازی: مشاهدات ما از نحوه مدیریت پول و نقشی که پول در خانواده ما بازی می‌کند. ما در کودکی از طریق الگوسازی به طور گسترده یاد می گیریم و این مشاهدات به طور قابل توجهی بر باورها و رفتارهای ما تأثیر می گذارد.
  3. حوادث خاص: تجربیات مهمی که در دوران جوانی خود در مورد پول، ثروت و افراد ثروتمند داشتیم. این حوادث می تواند شامل مشاجره های شدید بین والدین باشد که منجر به طلاق شود یا شنیدن نظرات منفی در مورد همسایگان ثروتمند. چنین تجربیاتی باورهایی را که ما در بزرگسالی با خود حمل می کنیم شکل می دهد.

این سه روش شرطی سازی به طرح پول ما کمک می کند، که به عنوان یک برنامه از پیش تعیین شده برای موفقیت مالی ما عمل می کند. اگر باورهای منفی در مورد ثروتمندان داشته باشیم یا اگر پول همیشه یک مبارزه بوده است، این افکار عمیقاً ریشه‌دار بر نتایج مالی ما تأثیر خواهند گذاشت.

ایکر تاکید می کند که وقتی با انتخابی بین احساسات ریشه دار و منطق روبرو می شویم، ضمیر ناخودآگاه ما احساسات را در اولویت قرار می دهد.

برای اینکه مانند افراد ثروتمند فکر کنیم و برنامه ریزی مالی خود را تغییر دهیم، اکر بر نیاز به اصلاح این شرطی سازی تاکید می کند. در سرتاسر کتاب، او بینش‌ها و استراتژی‌هایی را ارائه می‌کند تا به خوانندگان کمک کند طرح پولی خود را تغییر دهند و ذهنیتی مبتنی بر ثروت را اتخاذ کنند.

با شناخت و به چالش کشیدن باورهای محدود کننده که در ضمیر ناخودآگاه ما ریشه دوانده است، می توانیم در جهت سیم کشی مجدد افکار و در نهایت موفقیت مالی گام برداریم.

نویسنده بر اهمیت آگاهی به عنوان اولین گام برای تغییر تاکید می کند. با تأمل در مورد چگونگی شرطی شدن ما به پول در طول تربیت، می توانیم از تأثیر آن بر زندگی مالی خود آگاه شویم.

درک اثرات این شرطی سازی برای توانایی و تمایل به ایجاد تغییر بسیار مهم است. در لحظه حال، می‌توانیم خود را از شرطی‌سازی گذشته خود جدا کنیم و روش‌های جدید تفکر را بپذیریم. این آگاهی به ما قدرت می دهد تا کنترل سرنوشت مالی خود را در دست بگیریم.

بخش دوم کتاب بر روی فایل‌های ثروت تمرکز دارد که 17 اصل است که افراد ثروتمند به آن اعتقاد دارند و بر اساس آن زندگی می‌کنند.

فایل ثروت شماره 1

پرونده ثروت شماره 1 مورد بحث این باور است که “من زندگی خود را می سازم”، در تضاد با دیدگاه افراد فقیر که ” زندگی برای من اتفاق می افتد “. برای ایجاد ثروت، باید بپذیریم که زندگی خود را کنترل می کنیم، به ویژه در مورد مسائل مالی.

ما باید باور داشته باشیم که موفقیت، متوسط ​​بودن و مبارزه با پول ناشی از اعمال و انتخاب های ماست. مسئولیت پذیری و نشستن پشت فرمان زندگی ما برای ایجاد یک وجود هدفمند و معنادار ضروری است.

نویسنده تأکید می کند که افراد فقیر اغلب نقش قربانی را می پذیرند و تمایل دارند دیگران را به خاطر شرایط خود سرزنش کنند.

شکایات و توجیهات فقط برای جذب منفی به زندگی آنها عمل می کند . در عوض باید از ناله کردن، شکایت کردن و بهانه جویی پرهیز کنیم. به عنوان مثال، افراد فقیر اغلب اهمیت پول را کم اهمیت می دانند، اما این طرز فکر مانع از دستیابی آنها به ثروت مالی می شود.

نویسنده با طنز مقایسه بین عشق و پول را به چالش می کشد و نشان می دهد که هر دو در راه خود مهم هستند. مسئولیت پذیری، اجتناب از قربانی شدن، و هدایت زندگی ما به سوی سعادت برای موفقیت بسیار مهم است.

فایل ثروت شماره 2

فایل ثروت شماره 2 به رویکردهای متفاوت افراد ثروتمند و فقیر نسبت به “بازی پول” می پردازد. افراد فقیر برای نباختن بازی می کنند و بقا و امنیت دغدغه اصلی آنهاست، در حالی که افراد ثروتمند برای بردن بازی می کنند و هدفشان ثروت و فراوانی هنگفت است.

نویسنده بر قدرت نیت تأکید می کند و به تعیین اهدافی فراتر از پرداخت صرف صورت حساب ها توصیه می کند. برای ثروتمند شدن، هدف باید ثروت و فراوانی باشد، نه فقط آسایش مالی. یک ذهنیت متمرکز بر ثروت ما را قادر می سازد تا رفاه بیشتری را جذب و نشان دهیم.

فایل ثروت شماره 3

فایل ثروت شماره 3 تأکید می کند که افراد ثروتمند متعهد به ثروتمند شدن هستند، در حالی که افراد فقیر صرفاً می خواهند ثروتمند شوند. بسیاری از افراد در رسیدن به خواسته های خود شکست می خورند زیرا به وضوح بیشتری در مورد خواسته های واقعی خود نیاز دارند. نویسنده پیشنهاد می کند برای وضوح سؤالات اساسی بپرسید: چه می خواهید؟ آرزو دارید چه کسی باشید؟ زندگی ایده آل خود را چگونه تصور می کنید؟

شاید شما در حال خواندن این خلاصه هستید و به دنبال پاسخ هستید. با یک چشم انداز و هدف روشن، رسیدن به خواسته هایمان امکان پذیر می شود. بیشتر مردم به دلیل باورهای منفی که در ضمیر ناخودآگاه آنها ریشه دوانده واقعاً نمی خواهند ثروتمند شوند.

شرطی شدن ما پیام های متفاوتی در مورد ثروت القا کرده است و مانع پیشرفت ما به سمت موفقیت مالی می شود.

ما می‌توانیم از افراد ثروتمند یاد بگیریم که پیام‌های درونی روشنی درباره ثروت ایجاد کنیم. آنها تعهد تزلزل ناپذیری از خود نشان می دهند، اغلب ساعات طولانی کار می کنند، فداکاری می کنند و فعالیت های ثروت ساز را در اولویت قرار می دهند. آیا حاضرید برای رسیدن به اهدافتان فداکاری های لازم را انجام دهید ؟

برای خلق ثروت، نویسنده بر اهمیت تعهد کامل تاکید می کند. این مستلزم اولویت دادن به تولید ثروت بر فعالیت های اوقات فراغت، معاشرت، و حتی جشن های شخصی است. در حالی که یافتن تعادل ضروری است، داشتن میل شدید به ثروت و تعهد به دنبال کردن آن بسیار مهم است. با این سطح تعهد، ثروتمند شدن محتمل است.

فایل ثروت شماره 4

فایل ثروت شماره 4 طرز فکر متضاد افراد ثروتمند و فقیر را در مورد بزرگ یا کوچک فکر کردن برجسته می کند.

نویسنده تأکید می کند که چهار عامل ارزش فرد را در بازار تعیین می کند: عرضه، تقاضا، کیفیت و کمیت. ارائه بیشتر منجر به غرامت بالاتر می شود – یک اصل منصفانه و مستقیم.

یک وکیل، بازیکن فوتبال یا بازیگر خوب باید دستمزد بیشتری نسبت به همتایان کمتر ماهر خود دریافت کند. با این حال، بیشتر مردم به دلیل ترس از شکست و احساس بی کفایتی تمایل دارند کوچک فکر کنند.

با این حال، آنها نادیده می گیرند که زندگی فقط مربوط به خود نیست، بلکه در مورد کمک به دیگران است. افزودن ارزش به زندگی مردم امری ضروری است و محصول جانبی کمک به افراد بیشتر رشد شخصی است – از نظر ذهنی، عاطفی، معنوی و بدون شک مالی.

بزرگ اندیشی افق های ما را گسترش می دهد و به ما امکان می دهد به طور معناداری در جهان مشارکت کنیم .

اتخاذ یک طرز فکر تعهد و تفکر برجسته برای خلق ثروت بسیار مهم است. با روشن کردن خواسته‌هایمان، فداکاری‌های لازم و پذیرش فلسفه‌ای متمرکز بر مشارکت و ارزش افزوده، می‌توانیم واقعیت مالی خود را متحول کنیم و به فراوانی بیشتری در زندگی خود دست یابیم.

فایل ثروت شماره 5

فایل ثروت شماره 5 تاکید می کند که افراد ثروتمند بر فرصت ها تمرکز می کنند در حالی که افراد فقیر بر موانع تمرکز می کنند.

افراد فقیر اغلب ذهنیت شک و تردید را در پیش می گیرند و می پرسند: “اگر کار نکرد چه؟” یا صرفاً باور داشته باشید که کار نخواهد کرد.

در مقابل، افراد ثروتمند مسئولیت نتایج خود را بر عهده می‌گیرند و به موقعیت‌ها نزدیک می‌شوند که فکر می‌کنند کارساز خواهد بود، زیرا آن‌ها آن را عملی می‌کنند.

تمرکز آنها بر پاداش‌های بالقوه است تا ریسک‌های موجود. وقتی فرصتی به دست می آید، افراد ثروتمند به سرعت دانش را برای تصمیم گیری آگاهانه جمع آوری می کنند، در حالی که افراد فقیر ادعا می کنند در حال آماده شدن هستند اما در نهایت به دلیل ترس و تردید از دست می دهند. نکته کلیدی این است که اقدام کنید، حتی اگر به آمادگی بیشتری نیاز دارید.

انتظار برای لحظه ایده آل تنها به فرصت های از دست رفته منجر می شود. تی هارو اکر این طرز فکر را «اقدام‌کننده» می‌نامد.

برای درک و یادگیری واقعی، فرد باید خود را در زمینه ای که می خواهد دنبال کند غوطه ور کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک هتلدار شوید، بازدید و کار در یک هتل برای به دست آوردن بینش از درون عاقلانه است.

به یاد داشته باشید که عمل همیشه بر بی عملی غلبه می کند، پس فرصت ها را غنیمت شمرده و وارد راهروی موفقیت شوید.

فایل ثروت شماره 6

فایل ثروت شماره 6 نگرش های متضاد را برجسته می کند افراد ثروتمند و فقیر را نسبت به افراد موفق برجسته می کند. افراد فقیر معمولاً وقتی شاهد موفقیت دیگران هستند، کینه، حسادت و حسادت در خود دارند.

نویسنده بر اهمیت تحسین بر حسادت تأکید می کند. با تحسین کسانی که دارای آنچه شما می خواهید، خود را با ویژگی های مثبت آنها هماهنگ می کنید و شانس موفقیت خود را افزایش می دهید. به جای حسادت نسبت به دارایی ها یا دستاوردهای کسی، به او برکت دهید و دوستش بدارید. این تغییر در طرز فکر به شما امکان می دهد ذهنیت مثبت و فراوانی را پرورش دهید.

فایل ثروت شماره 7

فایل ثروت شماره 7 بر اهمیت ارتباط با افراد مثبت و موفق تاکید می کند. افراد ثروتمند ارزش یادگیری از کسانی را که در بازی خلق ثروت تسلط دارند، درک می کنند. برای تسریع در سفر خود به سمت ثروت، افراد ثروتمند را مطالعه کنید و اعمال و طرز فکر آنها را الگو برداری کنید.

احاطه کردن خود با افراد همفکر که مظهر مثبت اندیشی و موفقیت هستند به طور قابل توجهی بر رشد شما تأثیر می گذارد. با معاشرت با عقاب ها، پتانسیل خود را برای موفقیت بالا می برید. یادگیری از کسانی که قبلاً به خواسته های شما رسیده اند ضروری است.

اگر حلقه اجتماعی فعلی شما فاقد مثبت بودن، رشد شخصی یا موفقیت مالی است، دو نکته از T. Harv Eker را به خاطر بسپارید.

  1. اول، انرژی را برای تغییر افراد منفی هدر ندهید. در عوض، روی بهترین نسخه از خود بودن تمرکز کنید.
  2. دوم، اعتماد کنید که همه چیز به دلیلی اتفاق می افتد. در حالی که ممکن است حفظ یک ذهنیت مثبت و آگاهانه در مورد تأثیرات منفی چالش برانگیز باشد، آن را آزمونی برای انعطاف پذیری و اراده خود در نظر بگیرید.

اتخاذ یک ذهنیت از تمرکز بر فرصت ها، تحسین موفقیت، و احاطه کردن خود با افراد مثبت و موفق می تواند به طور قابل توجهی بر مسیر شما به سمت تولید ثروت تأثیر بگذارد.

با پذیرش عمل، تغییر از حسادت به تحسین، و انتخاب آگاهانه حلقه اجتماعی خود، می توانید شانس خود را برای دستیابی به موفقیت مالی و رشد شخصی افزایش دهید.

فایل ثروت شماره 8

 فایل ثروت شماره 8 تأکید می کند که افراد ثروتمند مایل به تبلیغ خود و ارزش خود هستند ، در حالی که افراد فقیر اغلب دیدگاه های مخالفی در مورد فروش و تبلیغ دارند.

رنجش از ترفیع به یک مانع مهم برای موفقیت تبدیل می شود. افراد ثروتمند در ارتقای خود برتری دارند زیرا معتقدند که پیشنهادات آنها واقعاً می تواند به دیگران کمک کند.

آنها باید آگاهی را به هر چه بیشتر مردم گسترش دهند. با این کار نه تنها به مردم کمک می کنند بلکه به ثروت نیز می رسند. ناکامی در ارتقای خود، راه رسیدن به ثروت را مختل می کند.

چگونه می توان انتظار داشت که ثروتمند شود، اگر دیگران از پیشنهادات آنها بی خبر باشند؟ چگونه می توانند محصول خود را بفروشند اگر کسی از آن اطلاعی نداشته باشد؟

حقیقت این است که هیچ کس محصولی را که از آن بی خبر است خریداری نمی کند. با فروش می توان چیزی به دست آورد. ایکر دلایلی را که چرا افراد فقیر با ترفیع مبارزه می کنند را شناسایی می کند:

آنها تجارب منفی با ارتقای نامناسب داشتند، اما تمرکز در گذشته آنها را عقب نگه می دارد.

آنها هنگام تلاش برای فروش چیزی با لحظات ناامیدکننده ای مواجه شدند و شکست یا رد شدن را تجربه کردند. غلبه بر ترس از شکست بسیار مهم است.

آنها مشروط شده اند تا معتقد باشند که تبلیغ خود بی ادبانه است، که مانع از کشف آنها توسط دیگران می شود.

برای ثروتمند شدن باید با اشتیاق و با اشتیاق ارزش آنها را ارتقا داد. فروش خود و پیشنهادهای خود مستلزم داشتن مشتاق و اشتیاق است. اگر کسی نتواند واقعاً نسبت به چیزی که ارائه می دهد اشتیاق داشته باشد، ممکن است نشان دهنده عدم اهمیت باشد. با این حال، برجسته ترین ارزش تنها در صورتی مفید است که تبلیغ شود.

چه کسی جز خود باید مشتاق محصول خود باشد؟ بنابراین، گام برداشتن و ترویج پیشنهادات خود با اشتیاق و اشتیاق ضروری است.

فایل ثروت شماره 9

فایل ثروت شماره 9 تاکید می کند که افراد ثروتمند مهمتر از مشکلاتشان هستند، در حالی که افراد فقیر اغلب در مواجهه با مشکلاتشان کوچک می شوند. اندازه مشکل بی اهمیت است. آنچه واقعاً مهم است اندازه افراد است.

داشتن یک مسئله بزرگ به معنای کوچک بودن است. فرد می تواند از مشکل شکایت کند یا برای یافتن راه حل تلاش کند. همه اینها به اندازه و نگرش شخصی خلاصه می شود.

هر چیزی که در زندگی فرد اتفاق می افتد، چه خوب یا بد، هیجان انگیز یا پیش پا افتاده، چالش برانگیز یا آسان، واقعاً مهم است که چگونه بر آنها تأثیر می گذارد.

هیچ مشکل ذاتی وجود ندارد. تنها موقعیت هایی وجود دارد که افراد آن را به عنوان مشکل تلقی می کنند.

برخی افراد اجازه می دهند شرایط به مشکل تبدیل شود، در حالی که برخی دیگر تحت تاثیر قرار نمی گیرند. افراد می توانند با اولویت دادن به رشد شخصی و خودسازی، مشکلاتی را که با آن مواجه می شوند کاهش دهند .

تمایل به ارتقای خود، استقبال از فروش، و مهمتر از مشکلات، تمایزهای اساسی بین افراد ثروتمند و فقیر هستند.

افراد با اتخاذ نگرش مثبت نسبت به ارتقای خود، ارتقای پرشور ارزش خود و درک اهمیت رشد شخصی، می توانند شانس خود را برای دستیابی به ثروت و غلبه بر موانع با تاب آوری افزایش دهند.

فایل ثروت شماره 10

فایل ثروت شماره 10 نشان می دهد که افراد ثروتمند دریافت کننده های عالی هستند در حالی که افراد فقیر در تلاش هستند. نویسنده، تی هارو اکر، داستانی شخصی در مورد تحول خود به اشتراک می گذارد.

در گذشته، او زحمت برداشتن یک پنی از زمین را نداشت، اما اکنون، به عنوان یک فرد ثروتمند، مشتاقانه هر چیزی شبیه پول را جمع آوری می کند.

ایکر حتی برای خوش شانسی آن را می بوسد و خود را آهنربای پول معرفی می کند. دلیل توانایی های ضعیف دریافتی ما در شرطی سازی نهفته است. بسیاری با شنیدن عباراتی بزرگ شدند که باعث می شد احساس بی کفایتی کنند یا به اندازه کافی خوب نباشند و حس بی لیاقتی را القا کنند. بیش از 90 درصد افراد احساس می کنند که به اندازه کافی خوب نیستند.

این احساس بی لیاقتی مانع از دریافت ما می شود. حتی آنهایی که والدین حمایت کننده دارند ممکن است با ارزش خود دست و پنجه نرم کنند.

با این حال، ایکر تاکید می کند که ما قدرت تغییر این تصور را داریم. ما باید از خریدن مفهوم بی لیاقتی دست برداریم و اقدامات لازم را برای ثروتمند شدن انجام دهیم. دادن و گرفتن به یک اندازه مهم است و ما با امتناع از پذیرش، کسانی را که می خواهند ما را تامین کنند محروم می کنیم.

فایل ثروت شماره 11

فایل ثروت شماره 11 بیان می کند که افراد ثروتمند بر اساس نتایج دستمزد می گیرند، در حالی که افراد فقیر غرامت مبتنی بر زمان را انتخاب می کنند.

در حالی که هیچ اشکالی در دریافت چک حقوق ثابت وجود ندارد، زمانی که پتانسیل درآمد ما را محدود می کند مشکل ساز می شود .

داشتن سقف درآمد مانع انباشت ثروت می شود. برای ثروتمند شدن، فرد باید برای خود یا حداقل با پورسانت یا با ساختار دستمزد مبتنی بر درصد کار کند.

اگرچه ممکن است کمتر امن به نظر برسد، اما راهی برای کسب درآمد بیشتر و دستیابی به ثروت است.

هرچه ارزش بیشتری ارائه کنیم، غرامت ما باید بیشتر باشد. در یک شغل سنتی 9 تا 5، همه بر اساس زمان کارشان دستمزد دریافت می کنند و در نتیجه دستمزد برابر دریافت می کنند. ایکر در توصیه خود مصمم است: اگر آرزوی ثروتمند شدن دارید، برای خودتان کار کنید!

فایل ثروت شماره 12

فایل ثروت شماره 12 توجه را به طرز فکر متضاد افراد ثروتمند و فقیر جلب می کند. افراد ثروتمند در دنیای فراوانی زندگی می کنند، در حالی که افراد فقیر در دنیایی با محدودیت ها زندگی می کنند. این تصور غلط که پول و خوشبختی متقابل هستند، محصول برنامه‌نویسی «ضعیف» است.

انتخاب بین یک شغل موفق، رابطه نزدیک با خانواده، تجارت یا تفریح ​​و بازی، یا پول یا معنای زندگی غیر ضروری است. افراد ثروتمند می دانند که می توانند هر دو را داشته باشند. آنها هم ثروت و هم خوشبختی را می خواهند. آنها به فراوانی اعتقاد دارند و اینکه هر کس به اندازه ای است که هر آنچه می خواهد داشته باشد.

پول آزادی به ارمغان می‌آورد، اما چیزی که در هسته‌ی ما هستیم را تغییر نمی‌دهد. بنابراین، ما می توانیم هم شاد و هم سعادتمند باشیم. انتخاب هر دو امکان پذیر است زیرا زندگی فراوان است.

دریافت کننده عالی بودن، انتخاب پرداخت مبتنی بر نتایج، و پذیرش ذهنیت فراوانی، تمایزهای اساسی بین افراد ثروتمند و فقیر هستند.

با برنامه‌ریزی مجدد باورهایمان درباره شایستگی، اتخاذ رویکردی نتیجه‌محور برای درآمد، و درک اینکه می‌توانیم ثروت و خوشبختی داشته باشیم، می‌توانیم خود را برای موفقیت و رضایت مالی قرار دهیم.

فایل ثروت شماره 13

فایل ثروت شماره 13 تاکید می کند که افراد ثروتمند بر دارایی خالص خود تمرکز می کنند، در حالی که افراد فقیر بر درآمد کاری خود متمرکز هستند.

اگرچه ممکن است این مفهوم در ابتدا منحصر به افراد ثروتمند به نظر برسد، اما برای همه صادق است. نویسنده چهار عامل مهم را در ارزش خالص بیان می کند: درآمد، پس انداز، سرمایه گذاری و ساده سازی.

درآمد به دو صورت تقسیم می شود:

  1. درآمد کاری و
  2. درآمد غیرفعال

درآمد عملیاتی از طریق کار مجدانه به دست می آید، در حالی که درآمد غیرفعال بدون مشارکت فعال ایجاد می شود. با این حال، هر دو منبع درآمد در ساختن ثروت ضروری هستند.

پس انداز نیز نقش حیاتی دارد. صرف نظر از اینکه فرد چقدر پول به دست می آورد، اگر به طور کامل بدون حمایت خرج شود، نمی توان ثروت ایجاد کرد.

متأسفانه، بسیاری از افراد یک طرح مالی مبتنی بر هزینه دارند، که در آن هزینه ها متناسب با درآمد افزایش می یابد. این پدیده که به قانون پارکینسون معروف است، مانع از تولید ثروت به تنهایی توسط پرداخت می شود.

سرمایه گذاری گامی منطقی در ایجاد ثروت است. افراد با پس انداز پول، فرصت های سرمایه گذاری را ایجاد می کنند. افراد ثروتمند زمان و تلاش خود را صرف یادگیری در مورد سرمایه گذاری می کنند، در حالی که افراد فقیر اغلب آن را منحصراً برای افراد ثروتمند می دانند و آنها را از نظر مالی راکد می کنند.

ساده سازی چهارمین عاملی است که به ارزش خالص کمک می کند. با اتخاذ یک سبک زندگی مقرون به صرفه، افراد می توانند هزینه های خود را کاهش دهند، پس انداز خود را افزایش دهند و بودجه بیشتری برای سرمایه گذاری در دسترس داشته باشند.

افراد ثروتمند درک می کنند که ساختن دارایی خالص بالا مستلزم ایجاد تعادل در هر چهار عنصر است. بنابراین، آنها تلاش می کنند درآمد خود را افزایش دهند، بیشتر پس انداز کنند، خود را در مورد سرمایه گذاری آموزش دهند و سبک زندگی مقرون به صرفه تری را اتخاذ کنند. برای افزایش ثروت یا باید بیشتر درآمد داشته باشد یا کمتر خرج کند.

فایل ثروت شماره 14

فایل ثروت شماره 14 ادعا می کند که افراد ثروتمند به طور موثر پول خود را مدیریت می کنند، در حالی که افراد فقیر اغلب آن را به اشتباه مدیریت می کنند.

این در مورد هوش نیست، بلکه در مورد پرورش عادات مالی حمایت کننده است. تبدیل شدن به یک استاد پول نقد نیاز به مدیریت موثر پول دارد.

انتظار برای مدیریت پول تا زمانی که فرد از نظر مالی گرفتار شود، شبیه به یک فرد دارای اضافه وزن است که ورزش و رژیم گرفتن را به بعد از کاهش وزن به تعویق می اندازد – این یک رویکرد بیهوده است که به جایی نمی رسد.

نکته کلیدی این است که با مدیریت صحیح پولی که از قبل دارد شروع کنید. این توانایی مدیریت پول را نشان می دهد و زمینه را برای به دست آوردن بیشتر فراهم می کند. یک قانون جهانی بیان می‌کند که تا زمانی که کسی نشان ندهد که می‌تواند از عهده آنچه که دارد برآید، دیگر چیزی دریافت نخواهد کرد.

بنابراین، حتی اگر مقدار کمی باشد، توسعه نظم و انضباط مدیریت آن ضروری است. برای انجام این کار، T. Harv Eker پیشنهاد می‌کند که یک حساب آزادی مالی باز کنید و 10٪ از هر دلار دریافتی را به این صندوق اختصاص دهید، با پولی که صرفاً برای سرمایه‌گذاری تعیین شده است.

کنترل پول حیاتی است زیرا اگر مدیریت نشود، افراد را کنترل می کند. با در دست گرفتن مسئولیت امور مالی، فرد کنترل زندگی خود را به دست می آورد. مدیریت پول عمیقاً بر همه زمینه‌های زندگی تأثیر می‌گذارد که منجر به مسائل شخصی و مالی می‌شود.

افراد ثروتمند ارزش خالص را بر درآمد شغلی ترجیح می دهند. آنها اهمیت درآمد، پس انداز، سرمایه گذاری و ساده سازی در ساختن ثروت را تشخیص می دهند. به طور مشابه، آنها در مدیریت پول خود از طریق تخصیص مناسب و شیوه های مالی منضبط برتر هستند.

با اتخاذ این اصول، هر کسی می‌تواند پایه‌های موفقیت مالی را پایه‌ریزی کند و پیشرفت‌های چشمگیری را در تمام جنبه‌های زندگی تجربه کند.

فایل ثروت شماره 15

فایل ثروت شماره 15 نشان می دهد که افراد ثروتمند پول خود را با سخت کوشی برای آنها به دست می آورند، در حالی که افراد فقیر برای پول خود سخت کار می کنند.

این مفهوم که برای ثروتمند شدن باید سخت کار کرد، رد شد. کلید این است که هوشمندانه کار کنید و اجازه دهید پول برای شما کار کند .

افراد ثروتمند این اصل را درک می کنند و سخت کوشی را با تصمیمات مالی عاقلانه ترکیب می کنند. آنها بر استراتژی های بلندمدت تمرکز می کنند و با پس انداز و سرمایه گذاری برای درآمد غیرفعال، از پول نقد خود به طور هوشمندانه استفاده می کنند.

آزادی مالی زمانی حاصل می شود که درآمد غیرفعال از هزینه ها پیشی بگیرد. درآمد غیرفعال را می توان از دو منبع اصلی به دست آورد. اولین منبع پولی است که برای شما کار می کند، که شامل درآمدهای سرمایه گذاری از ابزارهای مالی مانند سهام، اوراق قرضه یا ارزش گذاری دارایی هایی است که می توانند به صورت نقدی فروخته شوند.

تملک ها نقش مهمی در این فرآیند بازی می کنند، زیرا پتانسیل آن را دارند که در طول زمان، مانند خرید زمین و فروش آن در مرحله بعدی، قدردانی شوند.

دومین منبع درآمد غیرفعال کسب و کار است که برای شما کار می کند. این مستلزم ایجاد درآمد مداوم از مشاغلی است که در آن مشارکت شخصی برای شرکت برای فعالیت و کسب سود اختیاری است.

با انتخاب عاقلانه و پس انداز پول امروز، افراد می توانند برای آینده سرمایه گذاری کنند و در روزهای بعد به آزادی مالی دست یابند. این راهی است که ثروتمندان دنبال می‌کنند: امروز سخت کار کردن، فردای درخشان کار کردن، و در نهایت لذت بردن از زندگی بدون کار.

افراد ثروتمند اهمیت کسب درآمد برای آنها را درک می کنند. بنابراین، آنها کار سخت را با تصمیمات مالی عاقلانه، تمرکز بر استراتژی های بلند مدت و ایجاد درآمد غیرفعال ترکیب می کنند. با پس انداز و سرمایه گذاری عاقلانه، هر کسی می تواند به آزادی مالی دست یابد و از چرخه سخت کوشی برای پول رهایی یابد.

فایل ثروت شماره 16

 فایل ثروت شماره 16 تاکید می کند که افراد ثروتمند علیرغم ترسشان دست به اقدامی می زنند، در حالی که افراد فقیر اجازه می دهند ترس آنها را باز دارد.

عمل به عنوان پل بین افکار درونی ما و دنیای بیرونی عمل می کند. از آنجایی که انسان ها موجودات عادت هستند، انجام عمل در مواجهه با ترس، شک، نگرانی، عدم اطمینان، ناراحتی، ناراحتی و حتی زمانی که انگیزه نداریم بسیار مهم است. اگر ما فقط کارهای آسان را انجام دهیم، زندگی چالش برانگیز خواهد بود، اما اگر مایل به انجام کارهای سخت باشیم، زندگی آسان تر می شود.

مثال سلامت را در نظر بگیرید. اکثر مردم اهمیت تغذیه سالم و ورزش منظم را درک می کنند. با این حال، چرا مسائل بهداشتی همچنان در حال رشد هستند؟

به این دلیل است که مردم باید اعمال خود را با آنچه که می دانند درست است هماهنگ کنند. عمل به پیروی از باورهایمان ممکن است همیشه آسان نباشد، اما اینکه هدفمان سلامتی خوب باشد یا ثروت، ضروری است.

گاهی باید با ترس و ناراحتی روبرو شویم و تلاش کنیم. این دقیقاً همان کاری است که افراد ثروتمند انجام می دهند. آنها با وجود ترس، غم، درد یا بی انگیزگی عمل می کنند.

نویسنده تاکید می کند که اقدام بدون توجه به شرایط یا وضعیت عاطفی ما بسیار مهم است. گام همان چیزی است که شکست را از موفقیت متمایز می کند. با اقدام، ما قبلاً به پیروزی رسیده ایم.

وقتی مایل باشیم در موقعیت های چالش برانگیز عمل کنیم، موفقیت دست یافتنی می شود و زندگی در دسترس تر می شود. بدون اقدام، ما راکد یا حتی پسرفت می‌مانیم. بنابراین، انجام اقدامات لازم برای رشد فردی ضروری است.

فایل ثروت شماره 17

فایل ثروت شماره 17 نشان می دهد که افراد ثروتمند دائماً به دنبال فرصت هایی برای یادگیری و رشد هستند، در حالی که افراد فقیر معتقدند که قبلاً به اندازه کافی می دانند. ثروتمند شدن صرفاً برای دستیابی به ثروت مالی نیست، بلکه به توسعه شخصی و رشد شخصیت و طرز فکر نیز مربوط می شود. برای ثروتمند شدن، باید به عنوان فردی تکامل پیدا کنیم.

این تغییر به قد فیزیکی یا طول مو مربوط نمی شود ، بلکه به رشد شخصیت و ویژگی های شخصی ما مربوط می شود.

رشد شخصی مستلزم بهبود مستمر خود و تلاش برای تبدیل شدن به بهترین نسخه از آنچه هستیم است. هر روز باید قبل از رفتن به رختخواب چیز جدیدی یاد بگیریم، دانش خود را گسترش دهیم و رشد شخصی را افزایش دهیم.

اگر به همان کاری که همیشه انجام می دادیم ادامه دهیم، همان نتایج را ادامه خواهیم داد.

همانطور که جیم ران عاقلانه گفت: ” اگر رشد نکنی، در حال مرگ هستی .” سریعترین و پایدارترین راه رسیدن به ثروت، تمرکز بر خودسازی است.

هر چه بیشتر یاد بگیریم، بیشتر می توانیم درآمد کسب کنیم . نویسنده تأکید می کند که ثروت به ما به عنوان افراد مربوط می شود، نه صرفاً در مورد پول، که اغلب هدف اصلی مردم است.

با این حال، برای رسیدن به ثروت، ابتدا باید شخصیت قوی و ذهنیت رشد را پرورش دهیم. در نهایت، همه چیز در مورد سفر ما است.

نتیجه

برای ایجاد تغییر در نتایجی که تجربه می کنیم، ابتدا باید به علل اساسی بپردازیم. به همین ترتیب، ابتدا باید آنچه را که نامرئی است تغییر دهیم تا آنچه را که قابل مشاهده است تغییر دهیم. یک ضرب المثل قدیمی به ما یادآوری می کند که ما تمایل داریم آنچه را می شنویم فراموش کنیم و آنچه را که می بینیم به خاطر می آوریم اما واقعاً آنچه را انجام می دهیم درک می کنیم.

در مورد اقداماتی که می توانید همین الان انجام دهید فکر کنید که شما را با طرز فکر و رفتار افراد ثروتمند هماهنگ می کند.

این به عنوان گام اولیه برای پیشرفت عمل می کند. در حالی که خواندن نقطه شروع خوبی است، موفقیت در دنیای واقعی به اقدامات ما بستگی دارد.

بنابراین، تلاش خود را برای بهبود خود، شکل دادن به افکار خود، پرورش ذهن خود و توسعه خود واقعی خود سرمایه گذاری کنید. عنصر حیاتی برای موفقیت میلیونرهای خودساخته طرز فکر میلیونر آنهاست. در خاتمه، نویسنده تاکید می کند که برای دریافت بالاترین پاداش; فرد باید تلاش کند تا بهترین نسخه از خود شود. با تشکر و آرزوی موفقیت در سفر.

نقد و بررسی کتاب رازهای ذهن میلیونر

“اسرار ذهن میلیونر” نوشته تی هارو اکر یک راهنمای الهام بخش و عملی برای تغییر ذهنیت فرد به سمت ثروت و موفقیت است.

ایکر بر اهمیت اتخاذ یک ذهنیت “غنی” با از بین بردن افسانه های رایج در مورد پول و ارائه راهبردهای عملی برای ایجاد ذهنیت میلیونر تاکید می کند. نقطه قوت کتاب در ترکیب حکایات شخصی، بینش های روانشناختی و اصول مالی در یک روایت منسجم و جذاب است.

در حالی که برخی ممکن است تاکید بر تفکر مثبت و تاکیدات را تکراری بدانند، به طور کلی، “اسرار ذهن میلیونر” درس های ارزشمندی را برای هر کسی که به دنبال ثروت مالی و رشد شخصی است ارائه می دهد.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 12 =