تعالی: تجربیات معنوی من با پراموک سوامیجی

«تعالی: تجربیات معنوی من با پراموک سوامیجی» نوشته APJ عبدالکلام، کتابی است که در مورد قدرت معنوی هر یک از ما در اعماق وجودمان می آموزد. گاهی اوقات پنهان است و ممکن است احساس مهمی نداشته باشد. اما هنگامی که برانگیخته شد، این پتانسیل را دارد که خود را به یک ابرانسان تبدیل کند. کلام آقا تجربیات خود را در مورد معنویت در این کتاب به اشتراک می گذارد و در این خلاصه برای یادگیری شما شرح داده شده است.

آیا فکر می کنید معنویت اتلاف وقت است؟ آیا فکر می کنید این نوع شما نیست؟

یا، از هیاهوهای اطراف آن تعجب می کنید؟ و آیا می خواهید این دنیای معنوی را کشف کنید؟

اگر اینها بخشی از سرگردانی ذهن شماست، در اینجا ما با تجربیات کسی جز مرحوم دکتر APJ عبدالکلام آقا هستیم.

امروز در مورد کتاب «تعالی: تجربیات معنوی من با پراموک سوامیجی» نوشته دکتر APJ عبدالکلام بحث خواهیم کرد . جناب آقای دکتر APJ عبدالکلام رئیس جمهور کشورمان و دانشمند محترم بوده اند. او در زندگی خود به موفقیت های چشمگیری دست یافته است. او می گوید که چگونه با پراموک سوامیجی رابطه داشته است تا در زندگی پیشرفت کند.

معرفی

عبدالکلام سر و پراموک سوامیجی اولین ملاقات خود را در 30 ژوئن 2001 در دهلی نو داشتند. کلام آقا در اولین ملاقات با او بسیار تحت تأثیر قرار گرفت. زندگی او ساده و آرام بود.

او مستقیماً زندگی خود را رهبری می کرد و لباس های ساده می پوشید. او حتی ثروت زیادی را نزد خود نگه نمی داشت. او می گوید که اعتبار این کار به پراموک سوامی جی می رسد.

این هنر را فقط از او آموخت. عبدالکلام سیر در رامش ورام در خانواده ای مسلمان به دنیا آمد. پدرش هر روز عصر با کاهنان معابد می نشست و چای می نوشیدند و در مورد مسائل روز بحث می کرد که از کودکی احساس معنویت را در او ایجاد می کرد و از کودکی به این امر اعتقاد داشت.

بنابراین، هنگامی که او برای اولین بار با پراموک سوامیجی ملاقات کرد، احساسات او تشدید شد و او می خواست بیشتر در مورد آن بداند. به همین دلیل، دوستی خوبی بین عبدالکلام و پراموک سوامیجی ایجاد شد.

چرا خلاصه را اینجا بخوانید؟

معنویت یکی از مواردی است که من به عنوان یک خواننده به کاوش در آن ادامه می دهم. این بیشتر به دلیل قدرتی است که برای تقویت فعالیت های دیگرم به من می دهد.

وقتی این کتاب «تعالی: تجربیات معنوی من با پراموک سوامیجی» را خواندم، چیزی در درونم حرکت کرد و احساس کردم که در حال تکامل هستم.

نتیجه خلاصه ای از این کتاب است که در واقع به شما کمک می کند تا به عنوان یک انسان نیز تکامل پیدا کنید!

این گزارش شخصی شده از تجربیات من از این کتاب همان چیزی است که شما در اینجا می خوانید و آن را از سایر خلاصه های این کتاب که به صورت آنلاین در دسترس هستند متمایز می کند.

فصل اول: تجربه حضور

بین سال‌های 2001 و 2014، APJ عبدالکلام با پراموک سوامی ماهاراج ملاقات کرد. در این فصل، او می گوید که حضور پراموک سوامی ماهاراج در اطراف او چگونه بر او تأثیر گذاشته است. او از کودکی بسیار به معنویت وابسته بود.

هنگامی که او رئیس جمهور هند شد، از پراموک ماهاراج جی مطلع شد و قصد خود را برای ملاقات با او ابراز کرد. APJ عبدالکلام برای اولین بار در سال 2001 با سوامی ماهاراج ملاقات کرد.

عبدالکلام آقا می گوید که پراموک سوامیجی در هر موفقیتی که در سیاست به دست آورد، دست بزرگی دارد. او همیشه راه درست را به عبدالکلام جی نشان می داد و در مشکلات به او کمک می کرد. او می گوید مردم اغلب به معنویت به شیوه ای اشتباه نگاه می کنند.

تعالی: تجربیات معنوی من با پراموک سوامیجی

آنها می بینند که معنویت توسط کسی انجام می شود که می خواهد قدیس شود. با این حال، معنویت می تواند پذیرفته شود و برای همه مفید باشد، چه کودکی که به مدرسه می رود، چه فردی که کار می کند یا زنی که در خانه کار می کند. معنویت می تواند برای همه مفید باشد زیرا شما قدرت های نهفته در درون خود را احساس می کنید و خود را با خدا مرتبط می بینید.

کلام آقا از کودکی معنویت داشت، اما وقتی به معنویات توجه کرد، به طور اتفاقی این کار را انجام داد. یک بار کلام جی از چیزی خیلی ناراحت بود. او نتوانست راه حلی برای آن مشکل بیابد، بنابراین همکارانی که با او کار می کردند شروع به عصبانیت با او کردند. بنابراین او با عصبانیت شروع به زندگی کرد و قربانی افسردگی شد.

سپس درباره پراموک سوامیجی آموخت، در مکانی نشست و نیم ساعت در مورد خدا تفکر کرد. سپس با بستن چشمانش شروع به نفس های عمیق و عمیق کرد و بعد از مدتی احساس بسیار خوبی داشت. کلام جی در آن زمان احساس می کرد که چنین چیزی وجود دارد که همیشه در خود گم شده است.

اما امروز که خود را با قدرت معنوی مرتبط کرد، آن را بسیار دوست داشت و پس از آن تصمیم خود را گرفت که هر از گاهی سوامی پراموک جی را ملاقات کند.

فصل دوم: شما آن چیزی که فکر می کنید نیستید

او این موضوع را با یک مثال توضیح می دهد. گفتن اینکه همه در کلاس احساس می کنند که او بیشترین نمره را می گیرد. و از نظر او باهوش ترین دانش آموز است.

اما وقتی امتحان برگزار می‌شود و نتیجه می‌آید، معلوم می‌شود که سه نفر بیشتر درس می‌خواندند که جدا از او سرآمد شده‌اند. پس از این، او متوجه می شود که باید بیشتر تلاش کند.

ما هرگز نباید فکر کنیم که کاری که انجام می دهیم درست است. اگر از دیدن کارمان خوشحال باشیم، ممکن است نتوانیم پیشرفت کنیم. به همین دلیل است که گرفتن بازخورد از افراد بهتر از ما ضروری است. در غیر این صورت، ما قادر به درک اشتباهات خود نخواهیم بود و تنها با توهمات خود پیروز خواهیم شد.

تعالی: تجربیات معنوی من با کتاب پراموک سوامیجی

اگر این موضوع را با دقت درک کنیم، در نسل امروز بیشتر قابل مشاهده است. نسل امروز نمی‌خواهد به حرف دیگری گوش دهد. آنها احساس می کنند کاری که انجام می دهند درست است، در حالی که فقط گاهی اوقات چنین است. بعضی جاها یکی درست است اما در بعضی جاها هم اشتباه است.

آنها نمی خواهند باور کنند که اشتباه می کنند، بنابراین هرگز نمی توانند اشتباهات خود را اصلاح کنند و در زندگی شکست می بینند. برای این کار کلام جی به ما می گوید که همیشه باید از دید دوم به خودمان نگاه کنیم یعنی از این منظر به کارمان نگاه کنیم. اگر تماشاگر بودید، آن کار را اینطور دوست داشتید. اگر پاسخ مثبت است، پس شما در مسیر درستی هستید.

فصل 3: صلح زمانی رشد می کند که به اشتراک گذاشته شود

اغلب می بینیم که هر چه داریم، می خواهیم آن را برای خود نگه داریم. برخی از مردم نمی خواهند دانش آنها به دیگران اطلاع داده شود، اما واقعیت اینگونه نیست. کلام جی همیشه به کمک به دیگران اعتقاد داشت، بنابراین زندگی خود را وقف کشورش کرد.

خلاصه داستان متعالی: تجربیات معنوی من با پراموک سوامیجی

آنها می گویند همانطور که دانش با اشتراک گذاری رشد می کند، به همان ترتیب صلح نیز با اشتراک گذاری رشد می کند. بنابراین آرامش چیزی است که می تواند باعث رشد در خود و جامعه شود.

عبدالکلام سر از سوامی جی پرسید که صلح یعنی چه، و او گفت صلح به این معنا نیست که اگر روی کوه بنشینی به آرامش می‌رسی وگرنه با قدیس شدن به آرامش می‌رسی.

در عوض، از کار خود آرامش می گیرید. بنابراین، اگر از کار خود راضی باشید، آرامش خواهید یافت.

اگر امروز ببینیم، در زندگی اکثر مردم آرامش وجود ندارد، زیرا آنها یا از کاری که انجام می دهند خسته شده اند یا هرگز آن کار را دوست ندارند. با این حال، آنها باید این کار را انجام دهند.

بنابراین، آرامش خاطر ندارند، همیشه مضطرب هستند، هیچ چیز را دوست ندارند و نمی توانند فعال بمانند.

آقا عبدالکلام می گوید اگر رشد می خواهی باید خودت را آرام نگه داری.

باید دلت را شاد نگه داری. در این صورت، شما فقط قادر خواهید بود چیز خوبی را شروع کنید. شما همیشه همان جایی که هستید خواهید بود.

عبدالکلام جی در دفترش با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شد، بنابراین گاهی عصبانی می‌شد. اما وقتی شروع به لذت بردن از کارش کرد، شروع به کار بیشتر در حرفه‌اش کرد.

او شروع به توجه به چیزهای خوب در مورد کارکنان کرد. با این کار او توانست به تدریج از این عصبانیت بکاهد و کارش را به نحو بهتری انجام دهد.

درس اصلی این فصل این است که هر موقعیتی را که می خواهید در زندگی بگیرید، باید آن را مطابق انتخاب خود انجام دهید.

فصل 4: اطمینان به اینکه می توانیم آن را انجام دهیم

در این فصل کلام سر می گوید که یکی دیگر از چیزهای اساسی که از سوامیجی آموخت اعتماد به نفس بود. عبدالکلام آقا توضیح می دهد که او در زندگی حرفه ای خود با چالش های زیادی روبرو بوده است. او حتی بارها آنها را ترک کرد، اما پس از ملاقات با سوامی پراموک جی، فهمید که پذیرش چالش ها چقدر مهم است.

سوامیجی توضیح می‌دهد که اگر در زندگی چالش‌هایی داشته باشید و آن‌ها را بپذیرید، دو اتفاق می‌افتد: یا برنده می‌شوید یا از دست می‌دهید.

تعالی: تجربیات معنوی من با پراموک سوامیجی انگلیسی

اگر برنده شوید، به سطح متفاوتی خواهید رسید. اگر ببازی، چیزی از آن یاد خواهی گرفت. اما اگر هنوز این کار را نکنید، نه برنده خواهید شد و نه بازنده.

تو همان جایی که بودی خواهی ماند. و شما نمی توانید چیز جدیدی در زندگی خود یاد بگیرید. فقط افرادی که روزانه چیز جدیدی می دانند می توانند کار بزرگی انجام دهند.

از این رو باید فکر کنیم که همه جا چالش هایی وجود خواهد داشت. اگر چالش را بپذیرید و به جلو حرکت کنید، شانس بیشتری برای موفقیت وجود دارد. اما اگر این چالش ها نادیده گرفته شوند، برای همیشه در آنجا باقی خواهند ماند.

بارزترین نمونه آن عبدالکلام جی است. کلام جی از کودکی می خواست در نیروی هوایی هند خلبان شود اما نتوانست رویای خود را برآورده کند.

بنابراین او چالش خلبان شدن را پذیرفت. اما او تسلیم نشد و به تلاش خود ادامه داد. پس از آن، او منشی رئیس جمهور DRDO شد و بعداً چالش ریاست جمهوری را پذیرفت.

و رئیس جمهور هند شد. کلام جی چالش های زیادی را در زندگی خود تحمل کرد و از همه آن چالش ها درس گرفت و به جلو رفت.

ما نیز باید در زندگی همین کار را انجام دهیم، چالش را بپذیریم و به حرکت رو به جلو ادامه دهیم، که به ما این اطمینان را می دهد که می توانیم هر کاری انجام دهیم.

فصل پنجم: انضباط شخصی تنها راه موفقیت است

عبدالکلام جی می‌گوید: «با نظم و انضباط، تقریباً هر چیزی ممکن است». به این معنی که هیچ کاری با خود انضباطی چالش برانگیز نیست. عبدالکلام جی از کودکی فردی بسیار منضبط بود. او قبلاً کارهایی را انجام می داد که باید انجام می داد و به همین دلیل به دستاوردهای زیادی دست یافت.

پس از ملاقات با پراموک سوامی جی، افکار او در مورد انضباط شخصی بیش از پیش افزایش یافت. سوامی پراموک جی می گوید خود انضباطی تنبلی را در درون انسان از بین می برد.

تعالی: تجربیات معنوی من با پراموک سوامیجی هندی

نظم و انضباط یعنی انجام کاری که دوست ندارید انجام دهید، اما با انجام این کار بسیار موفق خواهید بود. شاخص ترین مثالی که در زندگی دانشجویی می توانیم ببینیم این است که هر دانش آموزی دوست دارد کمتر بخواند، اما برای کسب نمره خوب در امتحان درس می خواند.

به همین ترتیب، داشتن انضباط نفس در ما ضروری است. سوامیجی در ادامه توضیح می دهد که انسان ها با شادی و لذت زندگی می کنند، اما تنها تفاوت این است که شادی برای مدت طولانی با آنها خواهد بود.

به عنوان مثال، اگر چاق هستید و می خواهید لاغر شوید، باید غذای مورد نظر خود را نخورید و ورزش کنید. اگر ترجیح می دهید در حال حاضر از انجام هر دو کار خودداری کنید، که در آینده شما را لاغر می کند، ممکن است در زمان آینده چاق شوید.

اما با انجام این کار به طور همزمان، سالم خواهید بود. مثلا باید لاغر باشی ولی غذای مورد علاقه ات رو بخوری و روزانه ورزش نکنی بعد یه مدت با این کار خوشحال میشی ولی بعدا که خودت رو چاق میبینی دوباره اصلا حس خوبی نخواهی داشت.

به همین دلیل است که از این فصل می آموزیم که باید شادی را در اولویت قرار دهیم، نه لذت را و فردی خود انضباط باشیم.

فصل ششم: نگاه بی باک

در این فصل عبدالکلام می گوید که چگونه با توجه به افکارتان آدم می شوید. پراموک جی دوست خوب عبدالکلام آقا و مربی خوبی بود.

خلاصه کتاب Transcendence: My Spiritual Experiences with Pramukh Swamiji

او به عبدالکلام می گفت که شما باید همیشه نترس باشید حتی اگر مهم ترین مشکلات پیش بیاید. هرگز نباید از آن سختی بترسید و باید راه حلی پیدا کنید.

زمانی که عبدالکلام جی رئیس جمهور هند شد و سیاست های جدیدی برای تغییر هند اتخاذ کرد، با مشکلات زیادی مواجه شد. بنابراین تصمیم گرفت با پراموک سوامیجی صحبت کند. سوال این بود که چگونه می‌توانیم فقر را در هند از بین ببریم، و رفع فقر در هند چالش برانگیز است.

پراموک سوامی جی به عبدالکلام آقا گفته بود که چالشی پیش روی شماست. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است به سطح دیگری برسید و اگر این کار را نکنید، در همان سطح خواهید ماند. عبدالکلام آقا با اعتقاد به پراموک سوامی جی، پذیرفت و ویژن 2020 را ایجاد کرد که در آن چیزهای زیادی برای رفع فقر هند نوشتیم.

پراموک سوامیجی از هر نظر کمک زیادی به زندگی کلام سیر کرده است. پراموک سوامیجی حتی در زندگی سیاسی خود چیزهای زیادی به او آموخت.

اگر شما هم این موارد را بپذیرید کمک می کند که به جای ترس از هیچ موقعیتی، آرام باشیم و راه حلی پیدا کنیم. تنها در این صورت است که می توانید به جلو حرکت کنید. کلام جی این را با یک مثال توضیح می دهد.

او می گوید، فرض کنید یک کوه بزرگ در مقابل شما وجود دارد. حالا می توانید دو کار انجام دهید، یا فکر عبور از کوه را از ذهن خود حذف کنید و با دیدن آن مدام ناراحت شوید یا آرام بنشینید و راه حلی پیدا کنید.

به این فکر کنید که چگونه آن را بشکنید تا بتوانید از آن کوه عبور کنید. افرادی که همیشه گزینه دیگری را در زندگی برای پیشروی انتخاب می کنند.

نتیجه

دوستان امیدوارم از همه این فصل ها چیزهای زیادی یاد گرفته باشید. هر چه آموختیم، بیایید یک بار دیگر به آن نگاه کنیم:

  1. ما باید همیشه روی حال تمرکز کنیم و نگران آینده نباشیم.
  2. شما آن چیزی که فکر می کنید نیستید.
  3. همیشه باید از دید دیگران فکر کنیم
  4. ما باید اشتباهات درون خود را بشناسیم.
  5. صلح با اشتراک گذاری، در میان دیگران، افزایش می یابد.
  6. ما باید چالش ها را بپذیریم.
  7. اگر چالش را قبول کنیم، یا برنده خواهیم شد، یا چیز جدیدی یاد خواهیم گرفت.
  8. برای موفقیت در زندگی، ضروری است که فردی منضبط باشد.
  9. انضباط نفس تنبلی را از ما دور می کند.
  10. ما هرگز نباید از هیچ موقعیتی بترسیم.

اکنون همه این موارد را در زندگی خود اعمال کنید و به جلو بروید و موفقیت را ببوسید.

نقد کتاب «تعالی: تجربیات معنوی من با پراموک سوامیجی».

«تعالی: تجربیات معنوی من با پراموک سوامیجی» خاطرات APJ عبدالکلام، رئیس جمهور سابق هند، درباره تجربیات او با پراموک سوامیجی، رهبر معنوی BAPS Swaminarayan Sanstha است .

کتاب جزئیات برخوردهای کلام سر با پراموک سوامیجی و تأثیری که رهبر معنوی بر زندگی او گذاشت. کلام سیر افکار خود را در مورد موضوعاتی مانند دین، معنویت و اهمیت شفقت و خدمت به دیگران به اشتراک می گذارد.

یکی از نقاط قوت کتاب روشی است که کلام سیر تجربیات خود را با پراموک سوامیجی به صورت شخصی و تاملی ارائه می کند. او افکار و احساسات خود را به اشتراک می گذارد و خواننده می تواند تحسین و احترام او را نسبت به رهبر معنوی احساس کند.

علاوه بر این، کتاب بینش هایی در مورد اصول و آموزه های BAPS Swaminarayan Sanstha ارائه می دهد که ممکن است برای برخی از خوانندگان ناآشنا باشد. کلام سیر این اصول و اهمیت آنها را به صورت واضح و قابل دسترس توضیح می دهد که به خواننده امکان می دهد درک بهتری از سازمان و باورهای آن به دست آورد.

با این حال، کتاب خالی از اشکال نیست. برخی از خوانندگان ممکن است زبان و لحن را بیش از حد احساساتی بدانند، و تمرکز کتاب بر تجربیات شخصی کلام آقا ممکن است برای همه جذاب نباشد. علاوه بر این، این کتاب ممکن است بینش زیادی برای خوانندگانی که قبلاً با BAPS Swaminarayan Sanstha یا معنویت هندو آشنایی ندارند، ارائه نکند.

به طور کلی، «تعالی: تجربیات معنوی من با پراموک سوامیجی» یک خاطرات خوب نوشته شده و جذاب است که دیدگاهی منحصر به فرد از معنویت و آموزه های BAPS Swaminarayan Sanstha ارائه می دهد. اگرچه ممکن است برای همه مناسب نباشد، اما کسانی که به معنویت یا هندوئیسم علاقه دارند احتمالاً این کتاب را روشن‌تر و الهام‌بخش خواهند یافت.

خلاصه‌های ما نیز در تمام پلتفرم‌های پادکست با نام “Kitabein” در دسترس است که اخیراً جایزه بهترین پادکست آموزشی هند را دریافت کرده است. لینک درست در زیر است:

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − شش =