روانشناسی پول

روانشناسی پول نوشته مورگان هاوسل کتابی است که به شما درس هایی می آموزد که چگونه با پول کار کنید تا جذب آن بدون دردسر باشد. اگر روانشناسی پشت این کالا را درک کند، می تواند ثروت زیادی جذب کند. پول کمیاب نیست بلکه فقط در دسترس کسانی است که قوانین بازی پول را می دانند. اکنون این کتاب را بخوانید و روانشناسی پول را بیاموزید و فراوانی را جذب کنید.

چرا فکر می کنیم حتی اگر مردم پول زیادی داشته باشند، زندگی متوسطی دارند؟ و برخی افراد با پول کمتر میلیونر می شوند. چه موافق باشیم و چه نباشیم، تصمیماتی که امروز در رابطه با پول می گیریم، در آینده نزدیک تاثیر مالی خواهد داشت.

پس چرا روانشناسی پول را درک نکنیم و از مزیت محرک اول استفاده نکنیم؟ از این رو قصد داریم در مورد کتاب روانشناسی پول نوشته مورگان هاوسل صحبت کنیم صحبت کنیم .

این کتاب با بررسی تأثیر متقابل بین رفتار انسان و پول، دیدگاهی منحصر به فرد در مورد امور مالی شخصی ارائه می دهد. برخلاف بسیاری از کتاب‌های سنتی مالی شخصی که بر موضوعاتی مانند انتخاب سهام یا ساخت نمونه کارها تمرکز می‌کنند، هاوسل به رابطه پیچیده بین افراد و امور مالی آنها می‌پردازد.

هاوسل با بررسی عوامل تاریخی حرص و آز، ناامنی و خوش بینی، بینشی در مورد اینکه چرا مردم با بدهی و مدیریت مالی دست و پنجه نرم می کنند ، به جای تجزیه و تحلیل ساده نرخ بهره، ارائه می دهد.

چرا خلاصه را اینجا بخوانید؟

باید بگویم، به شما تبریک می گویم که چنین سوال روشنگری را می پرسم. به عنوان کسی که مطلقاً کتاب ها را دوست دارد، از خواندن کامل آنها، یادداشت برداری، آزمایش آموزه های آنها و سپس خلاصه کردن دروسی که بیشترین تأثیر را روی من گذاشت، لذت می برم.

اگر اتفاقاً با کانال یوتیوب من – باشگاه کتاب خوانندگان آشنا هستید ، می‌دانید که چقدر مشتاقانه در کتاب‌ها فرو می‌روم و چیزی جز بهترین‌ها از آنها استخراج نمی‌کنم.

به همین ترتیب، من با همان میزان فداکاری به این کتاب نزدیک شده ام و نتیجه آن خلاصه ای است که در حال حاضر می خوانید.

معرفی

موفقیت در مدیریت پول تنها با هوش تعیین نمی شود، بلکه بیشتر توسط رفتار تعیین می شود. این کتاب بر اهمیت اتخاذ رفتارهای سازنده ای که منجر به نتایج مثبت می شود، تاکید می کند و در عین حال نسبت به عادات مخرب هشدار می دهد. برای بهره مندی از این درس ها نیازی به داشتن درآمد بالا یا تحصیلات پیشرفته نیست.

این کتاب به چندین فصل تقسیم شده است که هر فصل رفتار یا نگرش متفاوت انسان نسبت به پول را بررسی می کند. با تشریح این رفتارها و تأثیر آنها بر امور مالی شخصی، خوانندگان می توانند بینش ارزشمندی در مورد عادات مالی خود به دست آورند.

دروس ارائه شده در کتاب برای همه افراد صرف نظر از سطح درآمد و سوابق تحصیلی قابل اجرا است. نویسنده تأکید می کند که موفقیت مالی مستلزم نظم، صبر و تمایل به اتخاذ رفتارهای سودمند است.

این کتاب شامل دوازده درس حیاتی است که راهنمایی های عملی برای بهبود وضعیت مالی فرد ارائه می دهد. این درس ها طیف وسیعی از موضوعات را شامل می شود، از خطرات اعتماد بیش از حد گرفته تا مزایای اتخاذ دیدگاه بلندمدت در سرمایه گذاری.

با خواندن این کتاب و اجرای درس های آن، خوانندگان می توانند رابطه خود را با پول بهبود بخشند و نگرش سالم تری نسبت به امور مالی شخصی ایجاد کنند.

در حالی که موفقیت مالی ممکن است یک شبه به دست نیاید، رفتارها و نگرش های سازنده ای که در کتاب بیان شده است می تواند خوانندگان را در مسیر ثبات مالی بلندمدت قرار دهد.

درس 1: هیچ کس دیوانه نیست

روانشناسی پول

ادراک هر فرد از جهان منحصر به فرد است که توسط تجربیات شخصی، ارزش ها و عوامل بیرونی شکل می گیرد. نحوه نگرش کسی به جهان به شدت تحت تأثیر شرایط خود او است، که ممکن است تنها بخشی ناچیز از اتفاقات کلی جهان را نشان دهد.

با این حال، این تجربیات می تواند تأثیر قابل توجهی بر باورهای فرد در مورد جهان داشته باشد و تا 80 درصد از جهان بینی آنها را در مورد نحوه عملکرد جهان تشکیل می دهد.

هیچ مقدار آموزش یا ذهن باز نمی تواند قدرت احساساتی مانند ترس و عدم اطمینان را به درستی تکرار کند. حتی کسانی که خود را به خوبی از جهان آگاه می‌دانند، تنها بخش کوچکی از آن را تجربه کرده‌اند، و این تجربه محدود می‌تواند منجر به سوء تفاهم یا قضاوت نادرست شود.

به عنوان مثال، خانواده های کم درآمد در ایالات متحده را در نظر بگیرید که به طور متوسط ​​400 دلار در سال برای بلیط های لاتاری خرج می کنند. این رقم ممکن است برای افراد خانواده های با درآمد بالاتر غیرمنطقی به نظر برسد، اما درک منطق پشت این رفتار بدون قرار گرفتن در جایگاه آنها دشوار است.

کسانی که خرید بلیط بخت آزمایی را توجیه می کنند، ممکن است این کار را با بیان اینکه برای امید و رویا پرداخت می کنند، انجام دهند. با این حال، بدون تجربه شرایط مشابه خانوارهای کم درآمد، درک کامل دلایل آنها برای چنین رفتاری چالش برانگیز است.

در نهایت، تجربیات فردی درک فرد از جهان را شکل می دهد و این ادراکات می تواند از فردی به فرد دیگر به شدت متفاوت باشد.

درس 2: شانس و ریسک

موفقیت تنها با تلاش تعیین نمی شود. شانس و ریسک اغلب نقش مهمی در نتایج فردی دارند. به عنوان مثال داستان بیل گیتس را در نظر بگیرید. گیتس در دبیرستان لیک ساید تحصیل کرد که اتفاقاً یکی از معدود دبیرستان های جهان بود که در سال 1968 کامپیوتر داشت.

با این حال، تلاش های معلمی به نام بیل داگال برای به دست آوردن یک کامپیوتر تله تایپ 3000 دلاری بود که راه را برای دستیابی به موفقیت شغلی گیتس هموار کرد. خود گیتس نیز این موضوع را تصدیق می‌کند و می‌گوید: «اگر لیکس‌ساید [دبیرستان] وجود نداشت، مایکروسافت هم وجود نداشت».

لیک ساید سه دانشجوی برجسته کامپیوتر داشت که همه با هم دوست بودند: بیل گیتس، پل آلن و کنت ایوانز. متأسفانه کنت ایوانز قبل از فارغ التحصیلی در یک تصادف درگذشت و فرصت دستیابی به پتانسیل خود را از او گرفت. این نمونه ای از بدشانسی است.

شانس و ریسک هر دو عوامل غیرقابل انکاری هستند که بر نتایج فردی تأثیر می گذارند. واقعیت این است که هر چقدر هم که فرد سخت تلاش کند، نیروهای بیرونی ناگزیر موفقیت او را رقم خواهند زد. جهان آنقدر پیچیده است که اجازه نمی دهد 100 درصد از اقدامات یک فرد 100 درصد نتایج آنها را دیکته کند.

در نتیجه، تأثیر تصادفی اقدامات خارج از کنترل فرد اغلب می تواند تأثیر بیشتری بر موفقیت آنها نسبت به تلاش های شخصی آنها داشته باشد.

درس 3: هرگز کافی نیست

در یک مهمانی که توسط یک میلیاردر برگزار شد، نویسندگان کورت وونگات و جوزف هلر گفتگویی داشتند که ایده داشتن “به اندازه کافی” را برجسته می کند. وونگات خاطرنشان کرد که این میلیاردر در یک روز بیشتر از پولی که هلر از رمان محبوب خود به دست آورده است، به دست می آورد.

با این حال، هلر در پاسخ گفت که او چیزی دارد که میلیاردر هرگز به اندازه کافی نخواهد داشت.

کتاب روانشناسی پول

سخت ترین مهارت مالی این است که بدانیم چه زمانی حرکت تیرک دروازه را متوقف کنیم. اغلب ما خودمان را با دیگران مقایسه می کنیم که می تواند منجر به احساس حسادت شود.

سرمایه داری در تولید ثروت و حسادت عالی است، اما مقایسه اجتماعی فرآیندی بی پایان است. همیشه کسی پیدا می شود که از شما پول یا موقعیت بیشتری دارد.

داشتن کافی به این معنی است که بدانید چه زمانی باید از ریسک هایی که ممکن است باعث پشیمانی شود اجتناب کنید. بسیاری از چیزها در زندگی، صرف نظر از دستاوردهای بالقوه، ارزش ریسک کردن را ندارند. چند مثال شامل شهرت، آزادی، خانواده و دوستان، عشق و شادی شماست.

تنها راه برنده شدن، بازی نکردن است. دانستن زمان توقف و داشتن نظم و انضباط برای دور شدن، کلید موفقیت مالی و خوشبختی است.

درس 4: ترکیب مخدوش کننده

موفقیت مالی وارن بافت فقط به این نیست که یک سرمایه گذار خوب باشد، بلکه موفقیت سرمایه گذاری خود را برای بیش از 75 سال حفظ کند. راز او زمان است، که به ترکیب اجازه می دهد تا جادوی خود را انجام دهد.

سرمایه گذاری خوب فقط کسب بازده بالا نیست، بلکه کسب بازدهی ثابت است که می تواند در طول زمان تکرار شود. ثبات و طول عمر عوامل کلیدی هستند که ترکیب را قادر می سازد تا نتایج قابل توجهی ایجاد کند.

با این حال، به دست آوردن پول و نگه داشتن پول دو چالش متمایز و متفاوت هستند که نیاز به ذهنیت ها و استراتژی های متفاوتی دارند. برای به دست آوردن ثروت، ریسک کردن، خوش بین بودن و بیرون گذاشتن خود لازم است.

از سوی دیگر، برای حفظ ثروت، فرد باید فروتنی داشته باشد و بترسد که موفقیت مالی او به سرعت از بین برود. این مستلزم اتخاذ یک طرز فکر محافظه کارانه و استراتژی های مدیریت ریسک برای محافظت از ثروت است.

درس 5: ثروتمند شدن در مقابل ثروتمند ماندن

به گفته مایکل موریتز ، سرمایه‌دار خطرپذیر ، ما نباید فرض کنیم که فردا مانند دیروز خواهد بود. با این تصور که موفقیت‌های گذشته لزوماً به خوشبختی آینده منجر می‌شود، راحت یا راضی نمی‌شوید.

ما باید به جای تکیه بر دستاوردهای گذشته، به پیشروی و تلاش برای موفقیت ادامه دهیم. داشتن “ذهنیت بقا” مستلزم سه چیز است:

  1. از نظر مالی شکست ناپذیر باشید: بتوانید نوسانات را در بازار بچسبانید و به اندازه کافی در بازی بمانید تا ترکیب به جادوی خود عمل کند.
  2. مهمترین چیز برای برنامه ریزی: برنامه طبق برنامه پیش نمی رود. یک طرح خوب جای اشتباه را باقی می گذارد. هرچه بیشتر به عناصر خاصی از یک برنامه نیاز داشته باشید تا درست باشد، برنامه مالی شما شکننده تر می شود.
  3. نسبت به آینده خوشبین باشید اما در مورد موانع موفقیت خود پارانویا باشید.

درس 6: دم، شما برنده می شوید

هاینز برگروئن یک مجموعه دار مشهور هنری بود که مجموعه قابل توجهی از نقاشی های هنرمندان مشهوری مانند پیکاسو، براک، کلی و ماتیس داشت.

بسیاری از مردم مهارت‌های سرمایه‌گذاری هنری او را تحسین می‌کردند، اما واقعیت این بود که او حجم عظیمی از آثار هنری را خریداری کرد و تنها بخش کوچکی از مجموعه‌اش ارزشمند بود.

برگروئن علیرغم اینکه بیشتر اوقات اشتباه می کرد، هنوز هم توانست به موفقیت های فوق العاده ای دست یابد. این به این دلیل است که هر چیزی که بزرگ، سودآور، معروف یا تأثیرگذار باشد، نتیجه یک رویداد دم، یک رویداد دور از هزار یا میلیون است.

همین اصل در مورد مدل سرمایه گذاری خطرپذیر نیز صدق می کند، جایی که سرمایه گذاران انتظار دارند بیشتر سرمایه گذاری هایشان با شکست مواجه شود، تعداد کمی از آنها به طور معقولی خوب عمل کنند و تنها یک یا دو مورد برای بازدهی صندوق باشد. به طور مشابه، در بازار سهام، اکثر شرکت های سهامی عام شکست می خورند، تعداد کمی مشکلی ندارند و تعداد کمی بازده فوق العاده ای ایجاد می کنند.

تشخیص اینکه دم همه چیز را در تجارت، سرمایه گذاری و امور مالی هدایت می کند به این معنی است که برای بسیاری از چیزها اشتباه، شکستن، شکست و سقوط طبیعی است. وقتی این واقعیت را می پذیرید، می فهمید که کلید موفقیت اجتناب از شکست به طور کامل نیست، بلکه مدیریت ریسک و قرار گرفتن در معرض رویدادهای دنباله دار است.

درس 7: ثروت چیزی است که شما نمی بینید

خلاصه روانشناسی پول

ثروت اغلب به عنوان داشتن مقدار زیادی پول یا دارایی اشتباه درک می شود. با این حال، مهم است که بدانیم ثروت فقط به آنچه دارید نیست، بلکه آنچه را که انتخاب می کنید با آن انجام دهید نیز مربوط می شود. این دارایی مالی است که به دارایی یا تجربیات مادی تبدیل نشده است.

معمولاً افراد ابراز تمایل می کنند که میلیونر شوند، اما منظور آنها این است که می خواهند یک میلیون دلار خرج کنند. در حقیقت، خرج کردن یک میلیون دلار برعکس میلیونر بودن است. تفاوت واقعی بین ثروتمند بودن و ثروتمند بودن در روشی است که مردم از منابع خود استفاده می کنند.

آنهایی که ثروتمند هستند اغلب از طریق نمایش های پر زرق و برق ثروتشان مانند رانندگی با ماشین های شیک و زندگی در خانه های بزرگ قابل مشاهده هستند. آنها معمولاً درآمد بالایی دارند که آنها را قادر می سازد آزادانه خرج کنند و در تجملات مورد نظر خود بپردازند. با این حال، ثروت واقعی اغلب پنهان است و آنقدر آشکار نیست.

ثروت، انباشت درآمدی است که به جای خرج کردن، پس انداز می شود. این اختیاری بودن، انعطاف پذیری و رشد است که از داشتن منابع در دسترس برای استفاده در آینده ناشی می شود.

ثروت به افراد این امکان را می دهد که بدون استرس یا فشار محدودیت های مالی، در زمان نیاز یا تمایل به خرید چیزهایی داشته باشند.

درس 8: پس انداز کنید

سه نوع افراد (از سطح معینی از درآمد گذشته اند):

  1. کسانی که پس انداز می کنند.
  2. کسانی که فکر نمی کنند می توانند پس انداز کنند.
  3. کسانی که فکر می کنند نیازی به پس انداز ندارند.

در امور مالی شخصی، نرخ پس انداز شما بر درآمد یا بازده سرمایه گذاری شما غلبه می کند. مبلغی که پس انداز می کنید در کنترل شماست و می تواند تاثیر قابل توجهی بر رفاه مالی شما داشته باشد. این ضروری است که به جای نگرانی در مورد نظرات دیگران، روی آنچه برای شما مفید است تمرکز کنید.

کنترل بیشتر بر زمان و گزینه های خود در دنیای امروزی ارزش فزاینده ای پیدا می کند. پول به تنهایی نمی تواند آزادی شما را بخرد، اما امنیت مالی و انعطاف پذیری می تواند. با اولویت بندی پس انداز، می توانید یک شبکه ایمنی ایجاد کنید که به شما امکان می دهد انتخاب هایی داشته باشید که با ارزش ها و اهداف شما همسو باشد.

درس 9: معقول > منطقی و جای خطا

روانشناسی پول انگلیسی

وقتی نوبت به تصمیم گیری مالی می رسد، هدف گرفتن عقلانیت سرد کاملا غیر واقعی است. در عوض، هدف باید منطقی بودن باشد . این رویکرد در دراز مدت عملی تر و پایدارتر است که برای مدیریت موثر پول بسیار مهم است.

با گذشت زمان، شانس کسب درآمد افزایش می یابد. این به این دلیل است که چیزهایی که قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده اند ممکن است در هر زمانی اتفاق بیفتند. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که عملکرد گذشته نتایج آینده را تضمین نمی کند.

در بلک جک و پوکر، بازیکنان می‌دانند که به جای قطعیت، با احتمالات سر و کار دارند. بهترین استراتژی این است که برنامه ریزی کنید تا همه چیز طبق برنامه پیش نرود. داشتن یک حاشیه ایمنی، یا فضایی برای خطا و افزونگی، برای پیمایش در دنیایی که توسط شانس اداره می شود ضروری است.

آماده شدن برای اتفاقات غیرمنتظره چالش برانگیز است زیرا پیش بینی هر چیزی که ممکن است اشتباه باشد غیرممکن است. با این حال، می‌توانید با اجتناب از نقاط شکست، تأثیر شکست را به حداقل برسانید.

بزرگترین نقطه شکست با پول، تکیه بر چک حقوق برای تامین نیازهای مخارج کوتاه مدت، بدون هیچ گونه پس انداز است. برای جلوگیری از این امر، ایده خوبی است که صندوقی برای روزهای بارانی داشته باشید که بتوان از آن برای هزینه های پیش بینی نشده استفاده کرد.

درس 10: شما تغییر خواهید کرد

گرفتن برنامه ها و تصمیمات بلندمدت موثر چالش برانگیز است زیرا ما پیش بینی کننده های ضعیفی از خود آینده خود هستیم. آنچه امروز برای ما ارزش قائل هستیم ممکن است در آینده برایمان مهم نباشد. تشخیص این امر ضروری است که افراد مستعد تغییر هستند.

هزینه های غرق شده می تواند مضر باشد، زیرا می تواند ما را به تلاش های گذشته متصل کند و انتخاب های آینده ما را محدود کند. بسیار مهم است که از تصمیم گیری صرفاً بر اساس هزینه های کاهش یافته اجتناب کنید و درک کنید که آنچه بیش از همه مهم است به حداقل رساندن زیان های آینده است.

روانشناسی پول هندی

سرمایه گذاری موفق مستلزم پرداخت هزینه است، اما ارز همیشه دلار و سنت نیست. اغلب شامل نوسانات، ترس، تردید، عدم اطمینان و پشیمانی است. بسیاری از سرمایه گذاران حاضر به پذیرش این قیمت نیستند و در نتیجه از سرمایه گذاری دوری می کنند.

مشاهده نوسانات به عنوان کارمزد می تواند به تغییر دیدگاه ما کمک کند و ما را با نوسانات کوتاه مدت بازار راحت تر کند. پذیرش قیمت سرمایه گذاری مستلزم تمایل خاصی است، اما وقتی با چشم انداز بلندمدت انجام شود، هزینه های کوتاه مدت به راحتی قابل مدیریت است.

درک هزینه واقعی سرمایه گذاری و تمایل به پرداخت آن بسیار مهم است. با انجام این کار، می توانیم از زندانی شدن در تصمیمات گذشته خود اجتناب کنیم و در عوض آینده ای انعطاف پذیرتر و سازگارتر ایجاد کنیم.

درس 11: اغوای بدبینی

بدبینی یک طرز فکر رایج تر از خوش بینی است، و اغلب به عنوان هوشمندانه تر و از نظر فکری جذاب تر دیده می شود. از سوی دیگر، خوش بینی به عنوان غافل از ریسک در نظر گرفته می شود. این به این دلیل است که انسان‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که تهدیدها را فوری‌تر از فرصت‌ها درک کنند.

این عدم تقارن بین انتظارات یا تجربیات مثبت و منفی دارای تاریخچه تکاملی است که به موجودات زنده کمک کرده است تا زنده بمانند و تولید مثل کنند.

در طول دهه 2000، با افزایش قیمت نفت، یک نوع استخراج نفت که قبلا غیرقابل دوام بود، از نظر اقتصادی امکان پذیر شد. این به این دلیل است که ناملایمات اغلب منجر به نوآوری و راه حل های جدید می شوند. تهدیدها انگیزه راه حل ها را به همان اندازه ایجاد می کنند، که موضوعی رایج در تاریخ اقتصادی است.

با این حال، این مورد اغلب توسط بدبینانی نادیده گرفته می‌شود که بر شکست‌ها و بلایایی تمرکز می‌کنند که به سرعت و تأثیرگذار اتفاق می‌افتند.

ضروری است به یاد داشته باشید که پیشرفت آهسته و پیوسته است که توسط ترکیبی انجام می شود که همیشه زمان می برد. در مقابل، تخریب توسط نقاط شکستی که می‌تواند در چند ثانیه اتفاق بیفتد و از دست دادن اعتماد به نفس، که می‌تواند در یک لحظه اتفاق بیفتد، هدایت می‌شود. تراژدی های یک شبه معمول هستند، اما به ندرت معجزات یک شبه وجود دارد.

بنابراین، ما نباید در برابر بدبینی یا خوش بینی بیش از حد کور شویم. در عوض، ما باید با دیدگاهی متعادل به زندگی نگاه کنیم و با راه حل های نوآورانه به ناملایمات پاسخ دهیم.

اذعان به این واقعیت ضروری است که شکست‌ها و شکست‌ها رخ خواهند داد، اما بر پیشرفت و رشد بلندمدت متمرکز می‌مانند.

درس 12: اعترافات

این درس بر اهمیت استقلال در تمام تصمیمات مالی نویسنده تأکید می کند. زندگی کمتر از حد توان یک عنصر کلیدی موفقیت مالی و همچنین لذت بردن از فعالیت های کم هزینه مانند ورزش، مطالعه، پادکست و یادگیری است.

نویسنده بدون وام مسکن مالک خانه خود است، و اذعان دارد که اگرچه ممکن است بهترین تصمیم مالی نباشد، اما آرامش خاطر را فراهم می کند.

روانشناسی پول هاوسل

نویسنده 20 درصد از دارایی خود را به صورت نقد نگه می دارد تا یک شبکه ایمنی ایجاد کند و از فروش سرمایه گذاری های بازار سهام در مواقع اضطراری اجتناب کند. این با فلسفه چارلی مانگر مطابقت دارد که “اولین قانون ترکیب این است که هرگز آن را بی جهت قطع نکنید.”

نویسنده “روانشناسی پول” دیگر در سهام فردی سرمایه گذاری نمی کند و در عوض تمام سرمایه گذاری های خود در بازار سهام را در صندوق های شاخص کم هزینه قرار می دهد.

در حالی که برخی از سرمایه‌گذاران می‌توانند از میانگین‌های بازار بهتر عمل کنند، این یک شاهکار چالش‌برانگیز است و اکثر سرمایه‌گذاران از انتخاب استراتژی‌ای سود می‌برند که بیشترین احتمال را برای دستیابی به اهداف بلندمدت آنها داشته باشد. برای اکثر سرمایه گذاران، این استراتژی سرمایه گذاری در یک صندوق با شاخص کم هزینه است.

به طور خلاصه، عادات مالی نویسنده حول محور استقلال، زندگی کمتر از حد توان، اولویت دادن به آرامش، حفظ شبکه ایمنی، و سرمایه گذاری در صندوق های شاخص کم هزینه برای موفقیت بلندمدت می چرخد. با پیروی از این شیوه ها، خوانندگان می توانند برای موفقیت مالی در زندگی خود تلاش کنند.

نقد و بررسی کتاب روانشناسی پول

مورگان هاوسل در “روانشناسی پول” بینش هایی را درباره نحوه تفکر مردم در مورد پول و سوگیری های روانی که بر تصمیمات مالی ما تأثیر می گذارد ارائه می دهد. او استدلال می کند که سرمایه گذاری موفق فقط درک مفاهیم مالی یا دسترسی به ابزارهای مناسب نیست، بلکه در مورد تسلط بر احساسات و تمایلات روانی ما نیز هست.

سبک نوشتن هاوسل جذاب است و او از حکایات و مثال های واقعی برای نشان دادن نکات خود استفاده می کند. او اهمیت اجتناب از تصمیمات تکانشی، ایجاد دیدگاه بلندمدت و درک نقش شانس در موفقیت مالی را مورد بحث قرار می دهد.

یکی از نقاط قو

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =