آزادی مالی

در آزادی مالی توسط گرانت ساباتیر، نویسنده به ما یک فرآیند هفت مرحله‌ای را آموزش می‌دهد تا با کسب درآمد بیشتر در زمان کمتر، به استقلال مالی دست یابیم. بنابراین اگر می خواهید هنر کسب درآمد بیشتر در زمان کمتر را یاد بگیرید، این کتاب فقط برای شما ساخته شده است.

امروز از کتاب آزادی مالی نوشته گرانت ساباتیر ​​خواهیم آموخت. نویسنده در این کتاب یک فرآیند هفت مرحله ای را به ما آموزش می دهد تا با کسب درآمد بیشتر در زمان کمتر، به استقلال مالی دست یابیم.

ما در اینجا این خلاصه را در 12 قسمت مختلف داریم. و اطلاعات زیادی در آن داده شده است که حتی ممکن است بیش از حد بارگذاری شود. پس با یک خودکار کاغذی بنشینید یا پس از خواندن این خلاصه، می توانید آن را برای یادداشت برداری از پشت نیز بخوانید.

1. چگونه در عرض 5 سال از 2 دلار به 1 میلیون دلار رسیدم 

نویسندگان نشان می دهند که او با دنبال کردن این هفت مرحله در 5 سال از 2 دلار به ارزش خالص یک میلیون دلار رسیده است.

مرحله 1. شماره خود را پیدا کنید. بفهمید که چقدر پول نیاز دارید تا از نظر مالی آزاد باشید.

مرحله 2. محاسبه کنید، جایی که امروز هستید. برای این محاسبه، می توانید ارزش خالص خود را محاسبه کنید.

مرحله 3. فکر خود را در مورد پول به طور مداوم به روز کنید.

مرحله 4. برای به حداکثر رساندن پس انداز و سرمایه گذاری برنامه ریزی کنید تا بودجه ای برای هزینه های بیشتر تهیه کنید.

مرحله 5. سعی کنید و برای فرار از 9-5 برنامه ریزی کنید.

مرحله 6. یک تجارت جانبی سودآور راه اندازی کنید و منابع درآمد خود را متنوع کنید. اکثر مردم این کار را نمی کنند. در عوض، او وقت کناری خود را صرف کار برای شخص دیگری یا هدر دادن آن می کند.

مرحله 7. هر چه زودتر شروع به سرمایه گذاری کنید و تا آنجا که ممکن است انجام دهید.

زیرا وقتی پول خود را سرمایه گذاری می کنید، پول شما پول بیشتری به دست می آورد و بدون معامله زمان خود به یکباره درآمد کسب خواهید کرد. 

2. زمان با ارزش تر از پول است

چرا باید پیش از موعد بازنشسته شوید و چگونه می توانید پیش از موعد بازنشسته شوید؟

آزادی مالی

نویسنده در این فصل می گوید که پول نامحدود و زمان محدود است، پس در وقت خود صرفه جویی کنید. یک فرد به طور متوسط ​​تنها 25000 روز در زندگی بزرگسالی خود فرصت دارد تا زندگی بزرگسالی داشته باشد. و بنابراین هدف این کتاب نیز کمک به ما برای بازنشستگی هر چه زودتر برای لذت بردن از جوانی است. بازنشستگی به این معنا نیست که شما هرگز نیازی به کار نخواهید داشت، اما هرگز مجبور نخواهید بود این کار را برای پول انجام دهید.

و برای این منظور نویسنده برنامه ریزی بازنشستگی پیش از موعد را با بهره گیری از فرصت های دنیای دانش و اطلاعات جدید به جای بازنشستگی سنتی توصیه می کند. زیرا برنامه ریزی سنتی بازنشستگی این 3 مشکل را دارد:

1. اول از همه، برای همه کار نمی کند

2. ثانیاً، شما تقریباً کل زندگی بزرگسالی را در برنامه ریزی سنتی بازنشستگی سپری می کنید، جایی که در 60-65 سالگی بازنشسته می شوید.

3. ثالثاً نمی توانید در این زمینه بازنشسته شوید و به سرعت ثروتمند شوید.

بنابراین، نویسنده توصیه می کند که از روش ها استفاده کنند، کسانی که در دنیای اطلاعات به روز کار می کنند. با استفاده از آن افراد در دبیرستان یا در سن 20 تا 25 سالگی از نظر مالی آزاد می شوند، بنابراین این روش ها چیزی شبیه به این هستند:

در کنار شغل اول باید یک کسب و کار جانبی راه اندازی کنیم

1. ثانیاً باید سرمایه گذاری را هر چه بیشتر و زودتر شروع کنیم چه در ملک و چه در بورس. بالاخره باید شروع به سرمایه گذاری کرد.

3. شماره شما چیست؟

ممکن است کمتر از آن چیزی باشد که شما فکر می کنید.

کتاب آزادی مالی

وقتی مقصد مشخص باشد، راه رسیدن به آنجا مشخص می شود و در اینجا مقصد یعنی آزادی مالی شما. 

برخی از مردم فکر می کنند که برای آزاد شدن از نظر مالی به پول زیادی نیاز است، اما حقیقت این است که برای اینکه از نظر اقتصادی ممتاز باشیم، کمتر از آنچه فکر می کنیم به پول نیاز داریم. اگر کار سخت و هوشمندانه را به درستی انجام دهید، می توانید به سرعت به این هدف برسید. 

در این فصل، نویسنده پارامترهایی را به ما می آموزد که می توانند در هنگام ایجاد برنامه ریزی پول مورد نیاز برای آزادی مالی به ما کمک کنند.

1. پس برای این، اولین پارامتر زندگی شماست یعنی صرف هزینه لازم برای بقای زندگی

2. دوم کسب پول لازم برای برنامه ریزی برای یک سبک زندگی راحت است.

3. سوم، بدون کار کردن، چقدر می خواهید در زمان بازنشستگی ماهانه درآمد داشته باشید؟

4. کجایی؟

امور مالی خود را پاک کنید.

این یعنی تصمیم بگیرید و بفهمید که از نظر مالی در چه سطحی هستید، از نظر پول و عادات مالی. ابتدا مشخص کنید که درآمد ماهانه شما چقدر فعال و غیرفعال است.

دوم، برای محاسبه ارزش خالص خود، برای محاسبه ارزش خالص، تمام بدهی های خود را از تمام دارایی های خود کم می کنید تا به محاسبه ارزش خالص نهایی برسید.

خلاصه آزادی مالی

سوم، عادات مالی خود را دریابید. اول از همه، باید بفهمید که در مورد پول چه احساسی دارید. هنگامی که تعهد تصمیم گیری اقتصادی را تکمیل کردید، چه مدت طول می کشد، یا هنوز باید بار تصمیم گیری مالی را تحمل کنید؟ و روند فکری شما در مورد کسب درآمد، پس انداز، تجارت و سرمایه گذاری چیست؟ همه چیز را بفهمید و سعی کنید عادات غنی را در اسرع وقت آموزش دهید.

چهارم، وضعیت حرفه ای خود، کاری که اکنون انجام می دهید، شغل، استارت آپ یا کسب و کار بزرگ را مشخص کنید. در نهایت، در 2، 3 یا 5 سال آینده، دریابید که از طریق کمک به مردم و رشد کسب و کار خود، به چه سطحی از نظر حرفه ای خواهید رسید. 

پنجم، درک کنید که چقدر پس انداز و سرمایه گذاری می کنید و چقدر باید از آن محافظت و حمایت کنید تا طبق موعد مقرر از نظر مالی آزاد باشید.

ششمین توصیه آزادی مالی این است که بفهمید با دوستان، اقوام و اعضای خانواده خود که از نظر مالی یا مالی با ثبات روبرو هستند، با چه کسی در مورد مسائل مالی مشورت می کنید. و همچنین باید تصمیم بگیرید که برای استقلال اقتصادی از چه کسی باید مشاوره مالی بگیرید.

5. پول سطح بعدی

چگونه سریع ثروتمند شویم؟ 

راه های زیادی برای سرمایه گذاری پول وجود دارد، اما همه آنها به این سه اصل بستگی دارند.

درآمد اول، چقدر درآمد دارید

دوم اینکه چقدر از درآمد خود را خرج می کنید؟

و سوم پس انداز است، چه مقدار از آنها را پس انداز می کنید و برای ثروتمند شدن سرمایه گذاری می کنید.

بنابراین، هنگام برنامه ریزی برای خلق ثروت، باید این سه مورد را در نظر داشته باشید و بر حداکثر پس انداز و سرمایه گذاری تمرکز کنید.

بیایید روش های یک به یک به سرعت ایجاد ثروت را مورد بحث قرار دهیم. 

ابتدا، بیایید یک ذهن سازمانی ایجاد کنیم، به این معنی که درآمد ساعتی و هر دقیقه خود را محاسبه کنیم. و بر این اساس برنامه ریزی کنید که چقدر می خواهید درآمد داشته باشید و چقدر باید در هر ساعت درآمد داشته باشید.

دوم این است که شغل 9 تا 5 خود را بهینه کنید، یعنی به شغل خود نگاه کنید، چقدر از آنجا درآمد دارید و چقدر زمان می دهید. همیشه به یاد داشته باشید که درآمد شغلی ثابت است زیرا زمان محدود است.

سوم، کسب و کار جانبی خود را راه اندازی کنید، برای تنوع بخشیدن به منابع درآمد خود، به عنوان مثال، راه اندازی یک تجارت جانبی همراه با مشاغل برای کسب درآمد از منابع مختلف.

آزادی مالی انگلیسی

چهارم تبدیل کسب و کار جانبی خود به درآمد غیرفعال. برای این کار، شما به ایجاد تجارت جانبی خود در کنار هم ادامه می دهید و افرادی را برای انجام کسب و کار خود استخدام می کنید. به طوری که با این کار آنها نیز شغلی پیدا می کنند و با راه اندازی کسب و کار خود بدون شما، درآمد غیرفعالی با این شغل کسب می کنید.

راه پنجم سرمایه گذاری است. در اسرع وقت و تا می توانید آموزش های مالی، آموزش سرمایه گذاری و به اشتراک گذاری بازار املاک و مستغلات و تمام استراتژی های سرمایه گذاری را شروع کنید و سپس در بخش های مختلف که آموخته اید سرمایه گذاری کنید تا بتوانید قبل از موعد مقرر از آن سرمایه گذاری ها درآمد غیرفعالی داشته باشید.

6. آیا ارزشش را دارد: 11 راه برای فکر کردن به پول قبل از خرید هر چیزی

نقل قول فصل این است که پس انداز پول برای پول درآوردن است.

بله، ما چنین سؤالاتی را خواهیم پرسید، که اگر قبل از خرید هر چیزی این را از خود بپرسید، به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

بنابراین اولین سوال در این مجموعه این است که چقدر این خرید من را خوشحال می کند؟

سوال دوم این است که چقدر پول برای خرید این کالا نیاز دارم؟

سوال سوم این است که چند ساعت از عمرم را برای این کار معامله کنم؟ یعنی چند ساعت باید کار کنم تا بتونم هزینه کنم؟

چهارم، آیا می توانم این هزینه را بپردازم؟

پنجم اینکه قیمت این محصول نسبت به سایر محصولات چند درصد بیشتر یا کمتر است؟

ششم، آیا می توانم آن را با پول کمتری بخرم؟

هفتم، چقدر راحتی برای این مورد نیاز است؟ هزینه حمل و نقل و نگهداری محصول چقدر خواهد بود؟

8، برای من هر سال چقدر هزینه می شود؟ یا هزینه نگهداری آن برای زندگی من در هر سال چقدر است؟

سوال نهم قیمت این کالا چقدر است؟

سوال 10: این محصول در آینده چقدر برای من مفید خواهد بود؟

سوال 11 مهمترین سوال در این لیست سوال است و آن سوال این است که این آیتم در آینده چقدر زمان برای من خواهد خرید؟ پس این بدان معناست که چقدر در زمان من صرفه جویی می کند؟

این سوالات می تواند به شما کمک کند چیز مناسب، سودمند و با ارزشی را خریداری کنید.

7. بودجه ای که همیشه به آن نیاز خواهید داشت

چگونه با زندگی رایگان نرخ پس انداز خود را تا 25 درصد افزایش دهیم؟

در اینجا ما در مورد چیزی غیر از بودجه صحبت خواهیم کرد. بودجه به این معنی است که شما با کاهش هزینه های کوچک خود بودجه ای برای صرفه جویی در هزینه ایجاد خواهید کرد، اما در این مورد صحبت خواهیم کرد که چگونه می توانید با حفظ هزینه های بالای خود مانند هزینه های مسکن و حمل و نقل، بیشتر پس انداز کنید.

پس بیایید این ایده های صرفه جویی در پول را یکی یکی بحث کنیم.

برای صرفه جویی در هزینه های مسکن ابتدا، ممکن است قبل از اینکه از نظر مالی آزاد شوید، در یک آپارتمان کوچکتر زندگی می کنید یا با همکلاسی یا محله خود اشتراک می گذارید. برخی از افراد می خواهند کسی از خانه آنها مراقبت کند و آنها از اتاقی برای زندگی استفاده می کنند. بنابراین پس از یافتن چنین خانه ای می توانید به صورت رایگان در آنجا زندگی کنید.

برای کاهش هزینه های مسکن، می توانید یک آپارتمان دو یا 3 خوابه را اجاره کنید و تنها در یکی از آنها زندگی کنید، 2 تای دیگر را به دیگری اجاره دهید. سپس با پولی که از آن به دست می‌آید، می‌توانید با پرداخت اجاره آن و کسب مقداری اضافی به صورت رایگان زندگی کنید.

به همین ترتیب، برای بودجه حمل و نقل، می توانید با وسایل حمل و نقل عمومی یا هر وسیله نقلیه ارزان قیمت تا زمانی که از نظر مالی آزاد نشوید، سفر کنید. یا می توانید با یک دوست به دفتر و محل نیاز او بروید. به این ترتیب با استفاده از این نکات می توانید با کاهش هزینه های مسکن و ایاب و ذهاب بیش از پول خود صرفه جویی کنید.

8. شغل 9 تا 5 خود را بهینه کنید

شغل تمام وقت خود را به سکوی پرتاب آزادی مالی تبدیل کنید.

بهینه سازی شغل شما برای کسب درآمد بیشتر و رسیدن سریع به شماره آزادی مالی بسیار مهم است.

استراتژی کوتاه مدت شما باید با بهبود مجموعه مهارت های شما، حقوق، مشوق ها و مزایای شغلی را به حداکثر برساند.

استراتژی بلند مدت شما باید اطلاعات و مهارت های شما را بهبود بخشد و با استفاده از مهارت ها، دانش و استعداد افراد، شرکت شما را موفق کند.

در اینجا چند راه وجود دارد که از طریق آنها می توانید مشوق های حقوق و مزایای شغلی خود را به حداکثر برسانید.

ابتدا اجازه دهید در مورد به حداکثر رساندن مزایای شغلی بحث کنیم.

1. برای به حداکثر رساندن مزایای شغلی خود، می توانید با کارفرمای خود ملاقات کرده و در مورد ارائه مزایای بیشتر با او صحبت کنید.

2. شما باید یک شرکت ارائه دهنده بیمه نامه دریافت کنید

3. اگر از هر یک از مزایای شغل ناراضی هستید، سعی کنید برای به دست آوردن مزایای مورد نظر خود مذاکره کنید.

می توانید از این نکات برای بهینه سازی حقوق خود استفاده کنید.

1. با بهبود مهارت های خود

2. مشوق های بیشتری کسب کنید

3. با همکاری با شرکت بر اساس درصد به جای حقوق

4. با کار در شرکتی که برای همان کار حقوق بیشتری ارائه می دهد 

از چنین نکاتی برای به حداکثر رساندن حقوق و مزایای شغلی خود استفاده کنید. و همیشه به یاد داشته باشید که مهارت‌ها و شبکه‌ها به شما در موفقیت کوتاه‌مدت و بلندمدت کمک می‌کنند. بنابراین بیشتر بر افزایش مهارت ها و شبکه خود تمرکز می کنند.

9. چگونه پول بیشتری به دست آوریم؟

یک شلوغی جانبی سودآور در زمان کمتر.

همانطور که همه ما می دانیم، شلوغی جانبی به معنای انجام برخی کارها در زمان استراحت جدا از شغلم است. برای تنوع بخشیدن به درآمد، یادگیری چیزهای جدید و تصمیم گیری، راه اندازی یک تجارت جانبی با حداقل ریسک می تواند بسیار سودآور باشد.

به دو روش می توانید یک حرکت جانبی انجام دهید. اول اینکه برای شخص دیگری کار می کنید یا برای خودتان کار می کنید؟ اگر برای خودتان کار کنید، یاد خواهید گرفت و احساس شادی بیشتری خواهید کرد. اما اگر برای شخص دیگری کار می‌کنید، فقط همان‌طور که در شغلی هستید، حقوق دریافت خواهید کرد. در چنین شرایطی، به دلیل فرصت نکردن برای کار برای یک تجارت و سرمایه گذاری در آینده، ممکن است راه آزاد شدن از نظر مالی برای شما سخت باشد.

به همین دلیل است که باید انجام تجارت در شلوغی های فرعی را در اولویت قرار دهید.

شما می توانید به سرعت این مراحل را برای تصمیم گیری برای انجام کارهای جانبی یا کارهای جانبی انجام دهید.

ابتدا، اشتیاق خود را پیدا کنید و با توسعه مهارت های خود برای بهره مندی مردم از طریق آن، کار را در کنار آن شروع کنید.

دوم اینکه پس از راه اندازی آن را به یک پلتفرم درآمدزا تبدیل کنید. و برای این کار می توانید از نکاتی برای درخواست پرداخت معقول از بازار کمک بگیرید.

1. مهارت های خود را برای ارائه خدمات و مزایای بهتر به مشتریان نسبت به رقبای خود ارتقا دهید.

2. شارژ یکسان یا کمی کمتر از آنچه رقبا شارژ می کنند

3. ایجاد ارزش و شهرت در بازار از طریق کار با کیفیت.

4. در مورد ایجاد کسب و کار بیاموزید و کسب و کار خود را گام به گام افزایش دهید.

10. استراتژی سرمایه گذاری 7 مرحله ای سریع، به درآمدزایی شما سرعت می بخشد.

این هفت استراتژی مبتنی بر این پنج مفهوم است که می تواند مستقیماً بر شما تأثیر بگذارد. بنابراین، این موارد باید در صورت نیاز خوانده و استفاده شود:

1. اولین مفهوم این است که ریسک خود را به حداقل برسانید

2. دوم این است که هزینه ها را به حداقل برسانید

3. سوم، مالیات بر سهم خود را به حداقل برسانید.

4. چهارم، بازده خود را به حداکثر برسانید

5. پنجم، مالیات برداشت خود را به حداقل برسانید. 

و همیشه این را در نظر داشته باشید؛ فقط روی چیزی که می فهمی سرمایه گذاری کن

آزادی مالی هندی انگلیسی

بیایید هفت استراتژی را یکی یکی بحث کنیم:

1. اولین قدم این است که اهداف سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلندمدت خود را از هم جدا کنید: این به معنای برنامه ریزی مبلغی است که می خواهید از سرمایه گذاری های کوتاه مدت به دست آورید به طور جداگانه و برنامه ریزی جداگانه برای سرمایه گذاری های بلندمدت که می خواهید انجام دهید.

2. میزان سرمایه گذاری خود را مشخص کنید: همانطور که همه ما می دانیم که هرچه بیشتر پس انداز کنیم، بیشتر حمایت خواهیم کرد و هر چه بیشتر سرمایه گذاری کنیم، بیشتر می توانیم به هدف خود یعنی آزادی مالی دست یابیم. بنابراین برنامه ریزی کنید که چقدر پول پس انداز کنید و به طور مداوم سرمایه گذاری کنید. 

3. تخصیص دارایی مورد نظر را تعیین کنید: این بدان معناست که چند درصد از درآمد سرمایه گذاری خود را در بخش های مختلف برنامه ریزی می کنید، یعنی سهام، اوراق قرضه، املاک و مستغلات، مشاغل و غیره برای سرمایه گذاری برنامه ریزی می کنید.

4. سرمایه گذاری خود را ارزیابی کنید: این به معنای ارزیابی کمترین تا کمترین کارمزد برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف است. سعی کنید حداقل هزینه ها را بدهید. 

5. انتخاب یک سرمایه گذاری مناسب: در حین سرمایه گذاری دو نکته را در نظر داشته باشید. ابتدا پول خود را ایمن کنید. ثانیاً، در هنگام سرمایه گذاری، تا تاریخ هدف شما، احتمال زیادی وجود دارد که هر چقدر که می خواهید پول را افزایش دهید.

6. حساب مزیت مالیاتی خود را به حداکثر برسانید: مالیات می تواند بخش بزرگی از درآمد سرمایه گذاری آینده شما را به خود اختصاص دهد، بنابراین لازم است از همان ابتدا برای به حداقل رساندن مالیات برنامه ریزی کنید. شما می توانید این کار را با افتتاح یک حساب سرمایه گذاری مشارکت معاف از مالیات انجام دهید، که در زمان سرمایه گذاری مجبور به پرداخت مالیات در آن نیستید. 

7. سرمایه گذاری از حساب مشمول مالیات: برای به حداقل رساندن مالیات خود پس از تسویه حساب مزیت مالیاتی، حداکثر سرمایه گذاری را از همان حساب مزیت مالیاتی انجام دهید. 

11. نحوه تبدیل 10000 دلار به میلیون ها در سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یک راه عالی برای تنوع بخشیدن به سبد درآمد شماست. و بسیار ایمن تر و سودآورتر از سرمایه گذاری های دیگر مانند سهام، بازارهای سهام یا اوراق قرضه است.

سه راه برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات وجود دارد:

1. می توانید ملک بخرید و بفروشید، درآمد کسب کنید

2. حال با خرید قیمت کمتر می توانید همان ملک را به خانه بهتری تبدیل کنید و با فروش گران قیمت کسب درآمد کنید.

3. می توانید ملک را بخرید و آن را برای مدت طولانی نگه دارید. و بعدا با افزایش قیمت می توانید با فروش آن کسب درآمد کنید.

این 9 نکته برای پیدا کردن یک ملک سودآور بسیار مفید خواهد بود

1. توسعه و پیروی از معیارهای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

2. بودجه تعیین کنید و برای وام مسکن از قبل تاییدیه بگیرید

3. املاکی را بیابید که حداکثر تا حداکثر اجاره و جریان نقدی مثبت را ارائه می دهند

4. یک مشاور املاک یا دلال ملک پیدا کنید که کار سختی را برای حفظ اموال شما انجام دهد

5. به محض مشاهده ملک سودآور، در اسرع وقت مالک آن شوید

6. به دنبال املاک برای فروش با قیمت های پایین

7. به بازدید از املاک نزدیک خود ادامه دهید

8. مدیر خانه املاک تجربه را پیدا کنید

9. آماده باشید تا در صورت نیاز از طریق فروش ملک قدم بردارید.

12. چگونه تا آخر عمر از سرمایه گذاری دوری کنیم

برای بازنشستگی زودهنگام، باید استراتژی مناسبی برای برداشت سرمایه ایجاد کنید. جایی که بدون شما، پول شما کار می کند. 

شما باید این نکات را دنبال کنید تا به طور مداوم در حین پس انداز پس از مالیات بازنشستگی درآمد کسب کنید.

1. تا حد امکان از سرمایه گذاری خود دوری کنید و آن را منفعلانه بسازید

2. حداکثر تلاش را برای صرفه جویی در مالیات انجام دهید

3. برداشت پول از حساب حداکثر مزیت مالیاتی

4. همچنین می توانید از استراتژی Advantage Draw استفاده کنید

و در نهایت، اگر قصد دارید پیش از موعد بازنشسته شوید، تمرکز واضحی بر روی کارهایی که می خواهید بعد از بازنشستگی انجام دهید، داشته باشید.

به عنوان مثال، شما می خواهید روی یک پروژه پرشور خاص کار کنید، به دنیا سفر کنید یا چیزی شبیه به آن. و بعد از بازنشستگی، اول از همه، علاقه خود را برای چند ماه یا چند سال انجام دهید تا بتوانید بازنشستگی پیش از موعد را احساس کنید، که فقط به برخی از مردم جهان رسیده است.

زیرا “آزادی نامحدود است و وقتی با آن بازی می کنی، نامحدود می شوی.”

خوراکی های کلیدی

بیایید قبل از پایان خلاصه، تمام فصول را به صورت خلاصه مرور کنیم. به خاطر سپردن و اجرای آنها باید آسان باشد. 

1. در فصل اول با هدف گذاری مالی آشنا شدیم

2. با توجه به فصل 2، شما باید برنامه بازنشستگی پیش از موعد خود را در اسرع وقت تنظیم کنید

3. با توجه به فصل سوم، شما باید عدد دقیق پول را بنویسید که نشان می دهد برای آزاد بودن مالی به چه مقدار روپیه نیاز دارید.

4. در فصل 4، شما به طور واضح از وضعیت مالی خود آگاهی پیدا کردید. مثلاً الان چقدر درآمد دارید، پس‌اندازتان چقدر است، چقدر سرمایه‌گذاری می‌کنید و چقدر هزینه می‌کنید؟

5. در فصل 5 ، نویسنده توضیح می دهد که ما باید در کنار کار، یک شلوغی جانبی را شروع کنیم.

6. طبق فصل 6 ، قبل از خرید هر چیزی باید 11 سوال مالی از خود بپرسیم

7. فصل 7  باید هزینه های قابل توجه خود را کاهش دهد

8. طبق فصل 8، باید حقوق و مزایای شغل فعلی خود را به حداکثر برسانید.

9. یادگیری فصل نهم این است که کسب و کار جانبی خود را راه اندازی کنید

10. طبق فصل دهم باید در مسیر سریع مالی قدم برداریم

11. طبق فصل 11 باید در املاک نیز سرمایه گذاری کنیم

12. طبق فصل 12 گانه باید برنامه ریزی برای خروج پیش از موعد بازنشستگی انجام دهیم

13. طبق فصل 13، ما باید آنچه را که آموخته ایم پیاده سازی کنیم و از آنها استفاده کنیم تا عادات غنی ایجاد کنیم.

ممنون دوستان؛ امیدوارم از این خلاصه خوشتون اومده باشه امیدوارم با استفاده از تمام درس‌های این خلاصه، زودتر به آزادی مالی خود برسید. 

نقد و بررسی کتاب آزادی مالی

آزادی مالی توسط Grant Sabatier یک راهنمای تازه و کاربردی برای دستیابی به استقلال مالی و بازنشستگی پیش از موعد است. به عنوان کسی که کتاب را خوانده است، دریافتم که آن منبع ارزشمندی در سفر من به سمت موفقیت مالی است.

رویکرد ساباتیر ​​به امور مالی شخصی جامع و قابل دسترس است و موضوعاتی مانند پس انداز، سرمایه گذاری و ایجاد درآمد غیرفعال را پوشش می دهد. سبک نوشتاری او جذاب و قابل ربط است و مفاهیم پیچیده مالی را برای درک و به کارگیری در موقعیت های واقعی آسان می کند.

آنچه که آزادی مالی را از دیگر کتاب‌های مالی شخصی متمایز می‌کند، تاکید ساباتیر ​​بر اهمیت زمان و نقش آن در دستیابی به استقلال مالی است. با به حداکثر رساندن ارزش زمان خود، می توانیم تصمیمات مالی هوشمندانه تری بگیریم و پیشرفت خود را به سمت آزادی مالی تسریع کنیم.

این کتاب حاوی توصیه‌های عملی و نکات عملی است، مانند مفهوم «هیجان جانبی»، که خوانندگان را تشویق می‌کند تا جریان‌های درآمدی بیشتری را برای پیگیری سریع اهداف مالی خود ایجاد کنند. با اجرای این استراتژی ها، متوجه بهبود قابل توجهی در وضعیت مالی و احساس امنیت مالی خود شدم.

در پایان، آزادی مالی برای هر کسی که به دنبال کنترل امور مالی خود و دستیابی به استقلال مالی است، ضروری است. بینش ها و توصیه های عملی Grant Sabatier این پتانسیل را دارد که آینده مالی شما را متحول کند و به شما کمک کند زندگی کامل تر و فراوان تری داشته باشید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =